Turbo-Cromun ehostusta
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Turbo-Cromun ehostusta
Jokin yleismallin pallonivelen suojakumi saataisi olla toimiva?
Bravo t-jet
Re: Turbo-Cromun ehostusta
Pallonivelen kumit on liian suuria, toi epäonninen haitari on ehkä paksuimmasta kohdasta 10mm.
Kyllä mulla on läpeensä öljytytkin vaijerit jäätyneet talvella jumiin, jos nuo kumit on olleet hajalla. Sinne pääsee vesi joka jäätyessään sitten tuhostaa vaijerin muutenkin.
Kyllä mulla on läpeensä öljytytkin vaijerit jäätyneet talvella jumiin, jos nuo kumit on olleet hajalla. Sinne pääsee vesi joka jäätyessään sitten tuhostaa vaijerin muutenkin.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Turbo-Cromun ehostusta
oootko katsonut Korja Kumin luetteloista? miten mulla on sellanen muistikuva et niiltä löytyis tohon suojakumi? ainakin aika lähelle mitoiltaan osuva....
Re: Turbo-Cromun ehostusta
Koitetaan katsoa!
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Turbo-Cromun ehostusta
Ei saa minun ääntäni alkuperäisenkään vaijerin kumit. Heikkoja ovat aina olleet ja melko mielellään murtuu vaijerin kuoretkin.
Jostain poistolaarista ostin euron vaijerin ja vaihdoin siitä kumit, mutta ei kovin radikaalia eroa ollut kestävyydessä.
Sittemmin laitoin raskaan kaluston jarruvivun palauttamiseen tarkoitetut jouset noihin satulan vipuihin ja venytin takatolpan kiertäen niihin ohuisiin poikkitankoihin. Sen jälkeen on palautunut moitteettomasti vaikka olisi jäässäkin ollut. Käsijarrukahvan tuntuma ei oleellisesti muuttunut.
Jostain poistolaarista ostin euron vaijerin ja vaihdoin siitä kumit, mutta ei kovin radikaalia eroa ollut kestävyydessä.
Sittemmin laitoin raskaan kaluston jarruvivun palauttamiseen tarkoitetut jouset noihin satulan vipuihin ja venytin takatolpan kiertäen niihin ohuisiin poikkitankoihin. Sen jälkeen on palautunut moitteettomasti vaikka olisi jäässäkin ollut. Käsijarrukahvan tuntuma ei oleellisesti muuttunut.
Re: Turbo-Cromun ehostusta
Myös etupenkistä saa sopivat palautusjouset, jos sattuu ylimääräisiä istuimia olemaan.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Turbo-Cromun ehostusta
Itse vaijerin suojaus on helppo parantaa, kun laittaa kutistesukkaa tai sitten ihan vaan ohutseinäistä letkuakin päälle... Tuon jarrusatulan pään vaijerista mielellään suojaisin vedeltä. Vaijeri kun tulee pitkittäisen alatukivarren kanssa kaverina, niin se on vielä vähän notkolla jolloin vesi pääsee helposti kertymään sinne sisälle.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Turbo-Cromun ehostusta
Halkaisija toki vähän reilun kokoinen...
Aika kuppaantunut tuo takapäästään kyllä on ollut. Takavalojen taustat molemmilla puolilla, apukuskin puolen takalokarin kaari ja takaosa piti tehdä uusiksi kokonaan ja takahelmapellin molemmat päät sai paikata reilulla kädellä... No, alkaa olla pian auton alla tehtävät hitsaukset sentään nyt tehtyinä, ellei etupäästä löydy yllätyksiä. Kymmenisen kiloa kuraa ja hiekkaa rapsuteltu auton pohjasta pois. Se kyllä piilottaa todella tehokkaasti alkavia ruostepaikkoja, tuo kannattaa näköjään kyllä aina tehdä ihan kauttaaltaan... Ja keveneepä ajoneuvokin.
Vapaapäiväksi otettu perjantai meni kokonaisuudessaan tuon kanssa ahertaessa...
Ehkä herättelen gallerian uudelleen henkiin ja kirjoittelen sinne taas noita kunnostusjuttuja kuvien kera. Pitäis löytää netistä sopiva serveri, nykyään varmasti vähemmän vaikea tehtävä tuon kokoisille kuville kuin lähes kymmenen vuotta sitten kun gallerian alunperin perustin. Tai sit katsoa, sopiiko tuonne, missä mun muutkin sivut nykyään on.
Aika kuppaantunut tuo takapäästään kyllä on ollut. Takavalojen taustat molemmilla puolilla, apukuskin puolen takalokarin kaari ja takaosa piti tehdä uusiksi kokonaan ja takahelmapellin molemmat päät sai paikata reilulla kädellä... No, alkaa olla pian auton alla tehtävät hitsaukset sentään nyt tehtyinä, ellei etupäästä löydy yllätyksiä. Kymmenisen kiloa kuraa ja hiekkaa rapsuteltu auton pohjasta pois. Se kyllä piilottaa todella tehokkaasti alkavia ruostepaikkoja, tuo kannattaa näköjään kyllä aina tehdä ihan kauttaaltaan... Ja keveneepä ajoneuvokin.
Vapaapäiväksi otettu perjantai meni kokonaisuudessaan tuon kanssa ahertaessa...
Ehkä herättelen gallerian uudelleen henkiin ja kirjoittelen sinne taas noita kunnostusjuttuja kuvien kera. Pitäis löytää netistä sopiva serveri, nykyään varmasti vähemmän vaikea tehtävä tuon kokoisille kuville kuin lähes kymmenen vuotta sitten kun gallerian alunperin perustin. Tai sit katsoa, sopiiko tuonne, missä mun muutkin sivut nykyään on.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Turbo-Cromun ehostusta
Croma alkais olla hitsailtuna ainakin takapään osalta ja sinkkimaalinkin vedin paikkauksien osalta pintaan. Pihalle pakkaseen kuitenkin oli tämän kohtalo siirtyä, kun piti talliin saada tilaa kiireisemmille hommille.
Eipä tätä ennen helmikuun loppupuolta katsastaa kannattaisikaan, siitä lähtien kun saa sitten pitkän leiman.
Eipä tätä ennen helmikuun loppupuolta katsastaa kannattaisikaan, siitä lähtien kun saa sitten pitkän leiman.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Turbo-Cromun ehostusta
Auto ei ole hetkeen edennyt, mutta aloin elvyttämään Maranello-serverin sisältöä uuteen osoitteeseen. Mukavahan noita 10 vuotta vanhoja projektijuttujakin on lueskella. Kylläpä aika rientää!
Croman galleria löytyy nykyään osoitteesta http://villevieri.com/Maranello/galleria/Cromatbo/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kovin paljon muuta Maranello-serverin sisältöä ei ole vielä siirretty...
Croman galleria löytyy nykyään osoitteesta http://villevieri.com/Maranello/galleria/Cromatbo/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kovin paljon muuta Maranello-serverin sisältöä ei ole vielä siirretty...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Turbo-Cromun ehostusta
Samanlainen projekti olisi itsellä odottamassa. Muuten ei isompia peltitöitä näyttäisi olevan tiedossa, mutta takalokarin kaaret tarvii huomiota. Saakohan noihin korjauspeltejä jostakin, vai täytyykö soveltaa?
Fiat Croma turbo i.e. ja muuta Alfa sekä yksi pahnawagen + pari käyttöautoa
Re: Turbo-Cromun ehostusta
Mä olen lähinnä soveltanut, muttei pintapelteihin isompia juttuja ole tarvinnutkaan vielä tehdä. Pohjaan lähinnä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -