Lancia delta hf (integrale) -88 Gr-A

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

karkin kirjoitti:
matti.v kirjoitti: ei muuta kuin otat unosta 16v tekniikkan tohon ja sprinttiä tai div 1:een crossia kokeilee.. :wink:
Juu,mahtas liikkua ripeesti 95kw "2.2 16v turbo"-koneella :mrgreen:
älä yritäkään :twisted:
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

tommi nylund kirjoitti:Mä olen ymmälläni.... gralethan piti olla hei kuraa sun mielestä?

Tämäkin taitaa olla näitä 'suomi-a-ryhmäläisiä'........ Alusta ja voimansiirto näyttää selkeästi vakiotavaralta, ei epäilystäkään! (tietysti esim. vaihteiston kuorissa voi olla SSF-pyörän / Katsan rojua....)

Mutta ei muutaku onnea! Osta multa Gralepullistukset tohon takas! ;)
Juu entinen ännäläinen , muutettu sen verran ,että ei enää n :ään kelpaa niin sitten a:han.
Silti aivan eri planeetalta kuin nää katu gralet :lol:
Ja ei gralet ole mulle kuraa ,kohtahan mulla on toivottavasti fiat uno integralekin. :D

x1/9 T16 kirjoitti:Pienillä tehoilla vetivät nuo ensimmäiset a-ryhmäläiset n. 260 hp, kuristin vaati veronsa...
Tuolaisen a-ryhmäläisen sai "kypsäksi" poistamalla kuristimen ja ajamalla "kevyen" koeajon
Kuristin tosiaan on melkoisen pieni ja kyllä sen heti huomasi ajossa ,että kulussa on jotain mätää.
Avatar
x1/9 T16
Viestit: 1586
Liittynyt: 09.09.2003 11:42
Paikkakunta: Boostlandia

Viesti Kirjoittaja x1/9 T16 »

karkin kirjoitti:
matti.v kirjoitti: ei muuta kuin otat unosta 16v tekniikkan tohon ja sprinttiä tai div 1:een crossia kokeilee.. :wink:
Juu,mahtas liikkua ripeesti 95kw "2.2 16v turbo"-koneella :mrgreen:
:mrgreen:
Juu entinen ännäläinen , muutettu sen verran ,että ei enää n :ään kelpaa niin sitten a:han.
Silti aivan eri planeetalta kuin nää katu gralet

Ja ei gralet ole mulle kuraa ,kohtahan mulla on toivottavasti fiat uno integralekin.
A-ryhmäläinen ei ole kummonen moottorinsa puolesta :roll: Jos sellaisia toiveita on :!: Mie maksoin oppirahat kun kuvittelin että sillä tekniikalla kerkeää...
Mitä, miitäää! Rupeaako wesu tuleen vanhaksi kun antaa jossain asiassa periksi :lol:
Hetkinen, ettäkö kuristettu grale liikkuu paremmin kuin samalla ahtimella oleva katu grale? Jos pannaan samat paineet kumpaankiin niin nokkien tuoma hyöty ja painokin tasaantuu :idea:
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

x1/9 T16 kirjoitti: Hetkinen, ettäkö kuristettu grale liikkuu paremmin kuin samalla ahtimella oleva katu grale? Jos pannaan samat paineet kumpaankiin niin nokkien tuoma hyöty ja painokin tasaantuu :idea:
Niin no voihan sitä katu gralea koittaa hypyttää jossain ek:lla, luulempa vaan ,että jo melko yksinketaisellakin santapätkällä tuollainen katugrale on melkoinen vastaan tulija, puhumattakaan jos ruvetaan jotain rataa kiertää.
Ja tämän ikäinen katu grale saattaa revetä hypyssä poikki :lol:
Avatar
x1/9 T16
Viestit: 1586
Liittynyt: 09.09.2003 11:42
Paikkakunta: Boostlandia

Viesti Kirjoittaja x1/9 T16 »

Wesulius kirjoitti:Ja tämän ikäinen katu grale saattaa revetä hypyssä poikki :lol:
Nuo tehtaan a-ryhmäläiset oli hapotettu "keveiksi" ja sen takia ne olivat persoja ruosteelle!
Gralen tyyppivika taisi olla tukivarret jotka eivät kestäneet pooreissa ajoa! Aina oli kulmat sekaisin! Voimansiirto taisi olla viimeisissä malleissa jo aika kestävä! Ainakin kytkinakseli oli julma :lol: Titaaninen kardaani yms. hipoa oli päivitetty! En tiedä oliko se kaupunki legendaa mutta -89 mallin vaihdelaatikon hinta olisi ollut yli 100000mk :roll:
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pele »

x1/9 T16 kirjoitti: En tiedä oliko se kaupunki legendaa mutta -89 mallin vaihdelaatikon hinta olisi ollut yli 100000mk :roll:
Kyllähän tuo varmaan paikkansa pitää,jos 6-vaihteinen käytetty maksaa maailmalla tänäpäivänäkin 10-15.000e...jos jossain sattuu olemaan myytävänä.
Suomen kansallisen tason A-ryhmäläisistä taisi aikoinaan 90% olla pelkästään katsastuskortiltaan A-ryhmäläisiä.
Erona N-ryhmäläiseen vain kuristin koko,ja jotain pientä.Esim tuohon aikaanhan N:läisessä tarvi olla lattiamatot äänieristeineen,takapenkki,ja taisipa pakoputkikin olla vakio? :roll:
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

x1/9 T16 kirjoitti:En tiedä oliko se kaupunki legendaa mutta -89 mallin vaihdelaatikon hinta olisi ollut yli 100000mk
Meinasin eilen jo kirjottaa samaa kun kysyit että onko aparaatin kamoilla, mulle on ainakin tämmöstä sepustettu tuon rasian hinnasta, ois varmaan auton hinnaks muodostunu pikkusen enemmän :lol: . Silti tuo on kuulemma melko tarkkaan a-ryhmän tehoille mitotettu, eräs asfalttigralen omistaja ainakin mainitsi ettei loppupeleissä ois hirmu vahva rasia ja että on aika äärirajoilla jo ko.pelissä, missä tosin voimaa enemmän kuin silloisissa ralliautoissa, tiedä sit miten kestävä ku en tiedä ovatko sellasta hajottaneet kuitenkaan koskaan ja jos niin johtuuko voimasta. Mut jos nyt ostaisin 15k€:n suorakytkyrasian niin ois se kiva jos pysyis nipussa :)
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
x1/9 T16
Viestit: 1586
Liittynyt: 09.09.2003 11:42
Paikkakunta: Boostlandia

Viesti Kirjoittaja x1/9 T16 »

UnoProjekti kirjoitti:Silti tuo on kuulemma melko tarkkaan a-ryhmän tehoille mitotettu, eräs asfalttigralen omistaja ainakin mainitsi ettei loppupeleissä ois hirmu vahva rasia ja että on aika äärirajoilla jo ko.pelissä, missä tosin voimaa enemmän kuin silloisissa ralliautoissa, tiedä sit miten kestävä ku en tiedä ovatko sellasta hajottaneet kuitenkaan koskaan ja jos niin johtuuko voimasta. Mut jos nyt ostaisin 15k€:n suorakytkyrasian niin ois se kiva jos pysyis nipussa :)
Kyllä varmasti rattaat kestävät! MUTTA se kytkinkoppa vaan repee...
Juu, kivaahan se ois että kalliit pro osat kestäis kun kerran kovan hinnan niistä kärsii :shock:
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Suora kytky laatikot sitte hajoavat ihan muusta syystä ku voimasta.
Tai voimastahan nekin hajoo ,mutta koneen voimalla ei ole niinkään merkitystä onko 200-600hv.
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pele »

Kyllähän ne oikeat Abarthin vaihteiston kuoret kestää,ne ku on ihan eri tavaraa kuin vakion 5-vaihteisen.Kuoret on kauttaaltaan paksummat,ja siellä laakeripesien kohdalla materiaalivahvuutta on melkein tuplaten vakioon nähden.Ilmeisesti tuo valukin koostumukseltaa hieman erilaista.Aika paljon tummemman sävyistäkin.
En noiden rikoista ole juurikaan kuullut.Ainakin eräässä musta/kulta-sävyisessä sprint-Lanciassa on hyvin pelittänyt,ja on aika paljon ajettu vaihteisto.Poweriakin taitaa olla nykyään reilut 400..
6-pykäläisen kopalla ei sitten mitään yhtäläisyyttä 5-vaihteisen kuorien kanssa ollekaan..
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pele »

Tuolla ois laatikkoa ja muutakin Abarth-kamaa "sopuhintaan" :wink:
Ilmoitus poimittu www.rallycarsforsale.net :stä

FOR LANCIA DELTA GR.A ABARTH COMPLETE TRASMISSION
ID# : 27203 ; Date posted : January 7, 2008 ; Expire date : August 29, 2009 ;
Factory date: --

Price: 18000

Details: FOR SALE COMPLETE TRASMISSION FOR LANCIA DELTA GROUP A TRASMISSION R70 ABARTH 6 SPEED GEARBOX+FRONT LSD ABARTH + REAR LSD ABARTH JUST REBUILT 20 KM READY FOR RALLY OR RACE WWW.HFLANCIASPECIALPARTS.COM

Contact Name: MAX

Contact Phone: --



Contact e-mail: info@hflanciaspecialparts.com
Home Page: not available
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Jaah tuli sitten napattua tästäkin ritmosta kone pois.
Ei kovin ralliautomainen koneen kiinitys.
Varsinkaan toi kytkin hommeli , turhan hankala vaihtaa.
Kuva

Tuulilasiin piti laittaa uusi tarra :lol:
Kuva
Pitänee värittää auton konehuonekin valkoiseksi kuten aion koko kapistuksen laittaa.
Jotkut sopita teipit kylpii :lol:
Kuva
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

Wesulius kirjoitti:Tuulilasiin piti laittaa uusi tarra :lol:
:mrgreen:
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Avatar
x1/9 T16
Viestit: 1586
Liittynyt: 09.09.2003 11:42
Paikkakunta: Boostlandia

Viesti Kirjoittaja x1/9 T16 »

Meltdown kirjoitti:
Wesulius kirjoitti:Tuulilasiin piti laittaa uusi tarra :lol:
:mrgreen:
Jaa, vai reisille ruikkia se Vesku on :shock:
Hei, vitsi vitsi :oops:
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Juu juu! ja JEP JEP!

Voe kele!
Ei sitte mahdu imusatsi irtoomaan ellei ota pinnapultteja tai kantta irti.
Onkos tota kantta sitte höylätty nii paljo vai onko ihan lanzian ominaisuus?
Ku ei mulla näitä 8 venasia lankisia oo niin hirveen kaua ollu.
Mun miälestä rismasta kyllä lähti imusatsi irti vai muistanko nyt ihan väärin.
Vastaa Viestiin