Lancia delta hf (integrale) -88 Gr-A

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Lancia delta hf (integrale) -88 Gr-A

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Tollanen kapistus tuli hommattua.
Vuosimallia -88 ja ajettu joskus ryhmässä-N , myöhemmin A:ssa.
Pohja on aikast OK kunnossa pientä osumaa on saanut KLIK JA KLIK!
Integralen mullistukset on jossain vaihessa jääneet jonkun nurkkiin, nyt se on tollanen sileäposkinen :) .
Alkujaan auto on ollut punainen , välillä valkoinen , hopea ja vihreä.
Tarkoitus olis hiukan kunnostaa vanhusta ja tiedä vaikka sillä jossain kilpaakin vielä ajaisi.
Testailin autoa hieman ja jotenkin se tuntui tukkoiselta , no hiukan kun aloin purkamaan niin syyllinenkin löytyiKLIK! :? jaa niin täähän olikin A-ryhmäläinen.
Turbokin on käynyt jossain vaiheessa hieman kuumana KLIK!
Tainnut olla ahdot tapissa ja säästö seokset käytössä :lol: .
No onneks mukana tuli jokunen vara-ahdistinkin.
Tosin tilalle nyt aluksi tulee hiukan isompi.
Kuva
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Onnea uudelle hankinnalle! Älä ainakaan purkaa osiksi. :lol: Ensi kesän ratapäivillä nyt ainakin tuota on hyvä käydä ulkoiluttamassa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
kaataja
Viestit: 23
Liittynyt: 01.11.2007 19:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja kaataja »

Hieno valinta. :D Ei muuta kun kisaamaan, sitä vartenhan se on tehty. :lol:
--Lancia Delta Integrale--
tötterö
Viestit: 529
Liittynyt: 12.12.2006 19:31

Viesti Kirjoittaja tötterö »

Tätähän myytiin nettiautossa kuin iisakin kirkkoa olis rakennettu.
Väittäisin että vuoden..

Myyntiteksti oli ainakin raflaava :)
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

tötterö kirjoitti:Tätähän myytiin nettiautossa kuin iisakin kirkkoa olis rakennettu.
Väittäisin että vuoden..

Myyntiteksti oli ainakin raflaava :)
Juu hintakin putosi kuin paska kaivoon.
Jätin 8) sopivan tajouksen ja kaveri mietti 2 päivää ja sano et tuu hakee pakko se on myydä uuden tieltä pois.
Eihän toi missään helmi kunnossa ole mutta pientä laittoa niin eiköhän se siittä.
Avatar
matti.v
Viestit: 1033
Liittynyt: 29.08.2004 20:09
Paikkakunta: otanmäki / kajaani

Viesti Kirjoittaja matti.v »

toi samainen auto oli myös aika vasta vm:ssä pykälistön testattavana.. (13/07)
viime vuonna myös raahen asfaltilla samaan aikaan kuin itekin, silloin tuossa oli käyntihäikkää pahasti.. saikohan aikaa ollenkaan.. ojalahan tjs tolla tais silloin ajaa.. :?

mutta hieno hankinta.. ei muuta kuin otat unosta 16v tekniikkan tohon ja sprinttiä tai div 1:een crossia kokeilee.. :wink:
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

matti.v kirjoitti:toi samainen auto oli myös aika vasta vm:ssä pykälistön testattavana.. (13/07)
viime vuonna myös raahen asfaltilla samaan aikaan kuin itekin, silloin tuossa oli käyntihäikkää pahasti.. saikohan aikaa ollenkaan.. ojalahan tjs tolla tais silloin ajaa.. :?

mutta hieno hankinta.. ei muuta kuin otat unosta 16v tekniikkan tohon ja sprinttiä tai div 1:een crossia kokeilee.. :wink:
Noo noo kyllä tähän lanzaan tulee ihan oma kone.
Ja taka iskarit taitaa olla jollain tapaa hiuka jumissa.
Ojalalta tuon ostin. Täytyy kylläsanoa ,että aika kapistuksilla ne pojat ajaa :lol: .
Mitäs mieltä se Pykälistö autosta oli?
Avatar
matti.v
Viestit: 1033
Liittynyt: 29.08.2004 20:09
Paikkakunta: otanmäki / kajaani

Viesti Kirjoittaja matti.v »

Wesulius kirjoitti:
matti.v kirjoitti:toi samainen auto oli myös aika vasta vm:ssä pykälistön testattavana.. (13/07)
viime vuonna myös raahen asfaltilla samaan aikaan kuin itekin, silloin tuossa oli käyntihäikkää pahasti.. saikohan aikaa ollenkaan.. ojalahan tjs tolla tais silloin ajaa.. :?

mutta hieno hankinta.. ei muuta kuin otat unosta 16v tekniikkan tohon ja sprinttiä tai div 1:een crossia kokeilee.. :wink:
Noo noo kyllä tähän lanzaan tulee ihan oma kone.
Ja taka iskarit taitaa olla jollain tapaa hiuka jumissa.
Ojalalta tuon ostin. Täytyy kylläsanoa ,että aika kapistuksilla ne pojat ajaa :lol: .
Mitäs mieltä se Pykälistö autosta oli?
juu. vitsinä ton tekniikkahomman laitoin.. :wink:

ääniä ja viiveetöntä turboa pykälistö kehuu.. :roll: alustakin toimii.. :? agressiivisewsti pitää kuulema viedä,sit etenee.. ratti vinossa yms.. ITALIALAINEN AIKAKONE.. :lol:

ojalan puheiden mukaan seisonut käyttämättä noin 6v

onko takana se bilsteinin runkoputki iskari, siis sellanen ns väärinpäin kasattu paksuvartinen/säiliö ylhäällä? niissä on usein nailon liukuholkit jotka turpoaa ja jumittaa..
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pele »

matti.v kirjoitti:
onko takana se bilsteinin runkoputki iskari, siis sellanen ns väärinpäin kasattu paksuvartinen/säiliö ylhäällä? niissä on usein nailon liukuholkit jotka turpoaa ja jumittaa..
Eikös ne liukuholkit sentään kaikissa ole metallia? Jos jotain muuta,niin sitten joku on kyllä itse nikkaroinut.
Mulla ainakin molemmissa bilsteinin alustoissa metalliholkit joissa teflon-pinnoite,tulleet Kittelältä.
Jos ne tolpat ei ole ihan hiljattain olleet auki,niin saattaa olla törkyä vaan kertynyt niin paljon että eivät oikein liiku.Tosin ne holkit (2/tolppa) voi olla kans aikansa eläneet.Samoin tiiviste..(joka yllättäin on kooltaan sellainen ettei löydy "metritavarana") :wink:
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Avatar
mamu
Viestit: 1044
Liittynyt: 04.03.2007 13:58
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mamu »

aijai, nää on aina hienoja pelejä.. mihis se wesu kohta mahtuu kaikkien 4WD lanssijoitten kanssa?? :lol:
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

matti.v kirjoitti:
onko takana se bilsteinin runkoputki iskari, siis sellanen ns väärinpäin kasattu paksuvartinen/säiliö ylhäällä? niissä on usein nailon liukuholkit jotka turpoaa ja jumittaa..
Ei mulla vielä tarkkaa tietoa ole kun en niitä vielä irti ole ottanut.
Tän näkönen se päällepäin on.
Avatar
x1/9 T16
Viestit: 1586
Liittynyt: 09.09.2003 11:42
Paikkakunta: Boostlandia

Viesti Kirjoittaja x1/9 T16 »

Wesulius kirjoitti: Ja taka iskarit taitaa olla jollain tapaa hiuka jumissa.
Miulla on murtsikassa juuri a-ryhmän bilstein alustasta rakennettu (Kittelä). Aika paljon nuo tolpat vaativat huoltoa. Nuo "drymet" holkit tosiaan tekevät uskomattomasti kitkaa eli jumittavat!

Onko autoa päivitetty oikeilla tehtaan osilla a-ryhmäläiseksi? Suorakytkentää, tehtaan boksia, nokkia, piston spesiaalit, abarthin viilaamia vakio veivejä, titaani pakaria? Niillä aidoilla abarthin osilla olis varmaan arvoakin johonkin entisöinti projektiin!
Pienillä tehoilla vetivät nuo ensimmäiset a-ryhmäläiset n. 260 hp, kuristin vaati veronsa...
Tuolaisen a-ryhmäläisen sai "kypsäksi" poistamalla kuristimen ja ajamalla "kevyen" koeajon :lol:
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

VM:n jutussahan tuon väitettiin olevan kyllä N-ryhmäläinen :?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
tommi nylund
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

Viesti Kirjoittaja tommi nylund »

Mä olen ymmälläni.... gralethan piti olla hei kuraa sun mielestä?

Tämäkin taitaa olla näitä 'suomi-a-ryhmäläisiä'........ Alusta ja voimansiirto näyttää selkeästi vakiotavaralta, ei epäilystäkään! (tietysti esim. vaihteiston kuorissa voi olla SSF-pyörän / Katsan rojua....)

Mutta ei muutaku onnea! Osta multa Gralepullistukset tohon takas! ;)
Avatar
karkin
Viestit: 956
Liittynyt: 29.01.2003 19:35
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja karkin »

matti.v kirjoitti: ei muuta kuin otat unosta 16v tekniikkan tohon ja sprinttiä tai div 1:een crossia kokeilee.. :wink:
Juu,mahtas liikkua ripeesti 95kw "2.2 16v turbo"-koneella :mrgreen:
+30km/h
Kysy ihan mitä vaan,niin vastaan ihan mitä vaan
Vastaa Viestiin