Delta HF integralen evoluutio.. (tai siis kausihuolto tms..)
- tommi nylund
- Viestit: 1307
- Liittynyt: 11.08.2004 22:31
- Paikkakunta: Tammerforssss
Nostetaas rojektiosaston ekalle sivulle välillä Lanciaakin....
Takakylkee olis vähän pidelty....
Tosi paljon oli erimuotosta pelliä tossa evon takakyljessä. Elikkä jos täydellisen haluaa, niin täytyy vaihtaa noin 5kpl eri peltiosaa per puoli. Hitsaukset suoritettu kylmäjuottolangalla ja suojakaasuna Argon. Jos ei vaikka mätis ihan niin kauheesti...
Tuon c-pilarijatkeen alla on yksi kapeakylkisestä eroava pelti joka nyt ei näy näissä kuvissa. Sisälokasuojan puolelta tarkkaavainen harrastaja huomaisi heti muutetuksi jos tuota ei olisi vaihdettu. Myös tuo pelti jossa on takapuskurin sivukiinnike on erimallinen, samoin tietysti siihen kiinnittynyt sisäloksun takaosa.
Helman takapää, tärkeä yksityiskohta!
Sisäloksuihinkaan ei tarvinnu mitään polven päällä tehtyjä peltejä laitella. Tosin, sinne melkein joudutaan kyllä laittaan kun joudutaan poistaan toi typerä pystysauma sisälokari/takaiskaritorni/sisälokari -liitoksesta.
Pintapeltiä ei tässä vaiheessa oltu vielä soviteltu c-pilarin osalta paikalleen. Eipä tainnut nytkään tulla yhtään kuvaa otettua siitä vaiheesta kun kaikki on paikallaan. Pintapeltiä en kyllä ennen arvaa kiinni hitsata ennenkuin on takaluukku + takavalot + takapuskuri sovitusvalmiina.
Samalla tuli mietittyä jotta tekiskö pakoputkelle ulostulon tuosta kuskin helman läpi takaoven keskilinjan takapuolelta. Kauhee homma siinä kyllä olis, koska pakoputken takia kardaanitunneli on repsikan puolelta levitetty, nyt joutus repiin koko hoidon auki kuskin puolelta.... Toisaalta ei napostelis yhtään alkaa ylittää taka-akselia puskuri-ulostulon takia... Täytynee antaa ajatuksen vielä kehittyä...
Ja tulipellin kanssa tulee melkoinen laikkaa-liimaa -paini.
Asfalttitolpistakin parit kuvat.
Nyt olis Porschen keväthuolto päällänsä, joten Lancialle ei tapahdu kuukauteen, pariin yhtään mitään.
Takakylkee olis vähän pidelty....
Tosi paljon oli erimuotosta pelliä tossa evon takakyljessä. Elikkä jos täydellisen haluaa, niin täytyy vaihtaa noin 5kpl eri peltiosaa per puoli. Hitsaukset suoritettu kylmäjuottolangalla ja suojakaasuna Argon. Jos ei vaikka mätis ihan niin kauheesti...
Tuon c-pilarijatkeen alla on yksi kapeakylkisestä eroava pelti joka nyt ei näy näissä kuvissa. Sisälokasuojan puolelta tarkkaavainen harrastaja huomaisi heti muutetuksi jos tuota ei olisi vaihdettu. Myös tuo pelti jossa on takapuskurin sivukiinnike on erimallinen, samoin tietysti siihen kiinnittynyt sisäloksun takaosa.
Helman takapää, tärkeä yksityiskohta!
Sisäloksuihinkaan ei tarvinnu mitään polven päällä tehtyjä peltejä laitella. Tosin, sinne melkein joudutaan kyllä laittaan kun joudutaan poistaan toi typerä pystysauma sisälokari/takaiskaritorni/sisälokari -liitoksesta.
Pintapeltiä ei tässä vaiheessa oltu vielä soviteltu c-pilarin osalta paikalleen. Eipä tainnut nytkään tulla yhtään kuvaa otettua siitä vaiheesta kun kaikki on paikallaan. Pintapeltiä en kyllä ennen arvaa kiinni hitsata ennenkuin on takaluukku + takavalot + takapuskuri sovitusvalmiina.
Samalla tuli mietittyä jotta tekiskö pakoputkelle ulostulon tuosta kuskin helman läpi takaoven keskilinjan takapuolelta. Kauhee homma siinä kyllä olis, koska pakoputken takia kardaanitunneli on repsikan puolelta levitetty, nyt joutus repiin koko hoidon auki kuskin puolelta.... Toisaalta ei napostelis yhtään alkaa ylittää taka-akselia puskuri-ulostulon takia... Täytynee antaa ajatuksen vielä kehittyä...
Ja tulipellin kanssa tulee melkoinen laikkaa-liimaa -paini.
Asfalttitolpistakin parit kuvat.
Nyt olis Porschen keväthuolto päällänsä, joten Lancialle ei tapahdu kuukauteen, pariin yhtään mitään.
1988 Lancia Delta HF integrale
2004 Subaru Impreza WRX STi PSE
2004 Subaru Impreza WRX STi PSE
- jeffgordon
- Viestit: 231
- Liittynyt: 22.08.2003 02:31
- Paikkakunta: Kannus
Olikos se niin, jotta nykyään kylkiputken sai laittaa myös aapparinpuolelle? Olisikos se helpompi vaihtoehto?tommi nylund kirjoitti: Samalla tuli mietittyä jotta tekiskö pakoputkelle ulostulon tuosta kuskin helman läpi takaoven keskilinjan takapuolelta. Kauhee homma siinä kyllä olis, koska pakoputken takia kardaanitunneli on repsikan puolelta levitetty, nyt joutus repiin koko hoidon auki kuskin puolelta.... Toisaalta ei napostelis yhtään alkaa ylittää taka-akselia puskuri-ulostulon takia... Täytynee antaa ajatuksen vielä kehittyä...
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
- tommi nylund
- Viestit: 1307
- Liittynyt: 11.08.2004 22:31
- Paikkakunta: Tammerforssss
Tuotanoin...mä en tiedä tarkkaan kuinka se virallinen sivuputkilaki menee? Ilmeisesti nykyään olis laillista olla ulostulot molemmilla puolilla, mutta mä en tiedä kuinka päät pitää suunnata? Onko esim. niin, jotta jos putki on alle 45 asteen kulmassa sivulle niin ei tarttis suunnata alaspäin, vai onko repsikan puoli aina pakko suunnata alaviistoon?
Repsikan puolelle sivu-ulostulon tekeminen on noin 97% helpompaa kuin kuskin puolelle, mutta ulostuloa ei pysty taittaan nätisti alaviistoon ollenkaan. En oikein ole itse noita sivuputkimiehiä, mutta se helpottais ehkä takapään rakennetta, varsinkin jos jotakin aerodynamiikkaosia haluais sinne takaperän ja puskurin väliin sovitella....
Tätä tahtia HH:n odotuksesta tulee pitkä...ehkä 2010-luvulla kuitenkin valmis? 8)
Kukas Suomessa on ton Helixin kytkinten maahantuoja? Tarttis kysellä noita kytkinlevyjä, mutta ilmeisesti tehtaalla eivät tiedä kuinka sähköpostiviesteihin vastataan.....?
Repsikan puolelle sivu-ulostulon tekeminen on noin 97% helpompaa kuin kuskin puolelle, mutta ulostuloa ei pysty taittaan nätisti alaviistoon ollenkaan. En oikein ole itse noita sivuputkimiehiä, mutta se helpottais ehkä takapään rakennetta, varsinkin jos jotakin aerodynamiikkaosia haluais sinne takaperän ja puskurin väliin sovitella....
Tätä tahtia HH:n odotuksesta tulee pitkä...ehkä 2010-luvulla kuitenkin valmis? 8)
Kukas Suomessa on ton Helixin kytkinten maahantuoja? Tarttis kysellä noita kytkinlevyjä, mutta ilmeisesti tehtaalla eivät tiedä kuinka sähköpostiviesteihin vastataan.....?
1988 Lancia Delta HF integrale
2004 Subaru Impreza WRX STi PSE
2004 Subaru Impreza WRX STi PSE
Kyl mä olen tottunut tohon odottamiseen omienkin prokkiksien kanssa...tommi nylund kirjoitti:Tätä tahtia HH:n odotuksesta tulee pitkä...ehkä 2010-luvulla kuitenkin valmis? 8)
Kukas Suomessa on ton Helixin kytkinten maahantuoja?
Onko Helixillä maahantuojaa...? Eiks niitä porukat ainakin jossaan vaiheessa ostelleet Virosta?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
- tommi nylund
- Viestit: 1307
- Liittynyt: 11.08.2004 22:31
- Paikkakunta: Tammerforssss
Re: Delta HF integralen evoluutio.. (tai siis kausihuolto tm
Noin puolen vuoden etsintä tuotti vihdoin tulosta kun Turbo-Kappan imusarja kopsahti tontille...
Juuri sopivanlainen aihioksi. (koska imusarja täytyy saada kulkemaan kannesta yläviistoon tai muuten ei mahdu) Toinen vaihtoehto on sitten kaivaa umpijöötistä mieleinen jos ei tämäkään ole hyvä.
16V-kansissa muuten on eroja tolla imupuolella.. Ainakin Theman kannessa on tollaset nöölit juuri suutinten tiellä, mitä ilmeisesti Kappan ja VIS-Theman kansissa ei ainakaan ole?
Muuta ei oo sitten Lanciaan tehtykään. Jaa, takaoven vihdoin löysin....josko pääsis vaihtaan toisenkin kyljen nyt loman aikana jos ovi tulee ajoissa, se olis tavoite.
Juuri sopivanlainen aihioksi. (koska imusarja täytyy saada kulkemaan kannesta yläviistoon tai muuten ei mahdu) Toinen vaihtoehto on sitten kaivaa umpijöötistä mieleinen jos ei tämäkään ole hyvä.
16V-kansissa muuten on eroja tolla imupuolella.. Ainakin Theman kannessa on tollaset nöölit juuri suutinten tiellä, mitä ilmeisesti Kappan ja VIS-Theman kansissa ei ainakaan ole?
Muuta ei oo sitten Lanciaan tehtykään. Jaa, takaoven vihdoin löysin....josko pääsis vaihtaan toisenkin kyljen nyt loman aikana jos ovi tulee ajoissa, se olis tavoite.
1988 Lancia Delta HF integrale
2004 Subaru Impreza WRX STi PSE
2004 Subaru Impreza WRX STi PSE
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Re: Delta HF integralen evoluutio.. (tai siis kausihuolto tm
Vaparin ja turbon imukanavat on ainakin eri kokoiset. Eiköhän noi knöölit voi ajaa sileeks.tommi nylund kirjoitti:16V-kansissa muuten on eroja tolla imupuolella..
Fiat Uno Turbo i.e -88
- tommi nylund
- Viestit: 1307
- Liittynyt: 11.08.2004 22:31
- Paikkakunta: Tammerforssss
Re: Delta HF integralen evoluutio.. (tai siis kausihuolto tm
Jotain pientä ruostekorjaamista tehty....
Tosta lähdettiin, eli joutui kaivautuun syvemmälle kuin kuskin puolella...oli toi kontin sisäkylki lakannut olemasta iskaritornin kohdalta sekä kontin pohjan reunoilta, nyttemmin jo kuvassa ehjätty.
Ja tosta rakennussarja oven ja takakyljen väliin jääneen kauheen raon korjaamiseksi.
Ehjätty.
Samalla vimmalla ruostekorjasin ja vahvistin takakehdon....
Ja hankin 'ilmastoinnin' kompressorin....
Ja konehuoneeseen turhia herkkuja.
Tosta lähdettiin, eli joutui kaivautuun syvemmälle kuin kuskin puolella...oli toi kontin sisäkylki lakannut olemasta iskaritornin kohdalta sekä kontin pohjan reunoilta, nyttemmin jo kuvassa ehjätty.
Ja tosta rakennussarja oven ja takakyljen väliin jääneen kauheen raon korjaamiseksi.
Ehjätty.
Samalla vimmalla ruostekorjasin ja vahvistin takakehdon....
Ja hankin 'ilmastoinnin' kompressorin....
Ja konehuoneeseen turhia herkkuja.
1988 Lancia Delta HF integrale
2004 Subaru Impreza WRX STi PSE
2004 Subaru Impreza WRX STi PSE
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Re: Delta HF integralen evoluutio.. (tai siis kausihuolto tm
Mikäs kompressori on malliltaan ? Mihin kohtaan konehuonetta se loppusijoitetaan ?
Ainakin gralen korirakenne alkaa varmaan tulemaan pikku hiljaa tutuksi näillä peltityön määrillä
Ainakin gralen korirakenne alkaa varmaan tulemaan pikku hiljaa tutuksi näillä peltityön määrillä
Fiat Uno Turbo i.e -88