Delta HF integralen evoluutio.. (tai siis kausihuolto tms..)

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
Croma T.i.e
Viestit: 319
Liittynyt: 21.01.2003 17:21
Paikkakunta: Keuruu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Croma T.i.e »

Wesulius kirjoitti:
Croma T.i.e kirjoitti:
tommi nylund kirjoitti:Joten ajatuksena on laittaa 2kpl jousittamatonta spesiaalimassalevyä ja koittaa saada edes jotenkin ajettava tuosta kytkimestä. Laskeskelin jotta pitäis 2x180mm levyillä vielä välittää 600-700Nm, vakiona n.1200Nm 3:lla 7.25" sintterilevyllä.
No NYT kuulostaa hyvältä. Laitahan kuvia toteutuksesta, itseäni kiinnostaa kanssa tuo massalevyjen käyttö tuollaisen asetelman kanssa. On tosiaan kurja ajettava noilla sinttereillä.

Mistä meinaat massalevyt hankkia?
No meniskös tunne 1,4 tipon kytky olis just tollanen budjetti ratkaisu.
Pitäis olla jouseton levy, mun ainakin olis silloin helpompi modata alfa 75:n boorit niihin. Deltassa sama boorikin kuin Tipossa?
Fiat 500, Integrale 16v, Alfoja + Maserati
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Tuota massalevy-konversiota ollaan myös mietitty, ehdotuksia vaan esille jos joku järkevä ratkaisu löytyy. Ainoa huono puoli omalla kohdalla on ettei taida nascar-asetelmaa löytyä vetävänä ja mehukykän muutos työntäväksi vaijerimalliksi on varmasti työläs :roll:
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Pitäiskö meidän sit vaihtaa romuja niin mä saisin vetävän kytkimen mehukamat ja sä työntävän...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Pää- ja työsylinteri ja painelaakeri puuttuu vielä :) Eli on mulla tarvittavat vivut ja työsylinterin kiinnityspiste :) Sitä vaan funtsin että vaijerimalli ois uunoon helpompi toteuttaa, mutta mites coupen laatikkoon vaijerimallin haarukka ja vaijerin kiinnitys ?

Tommi, sorry OT...
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

Croma T.i.e kirjoitti:
Wesulius kirjoitti:
Croma T.i.e kirjoitti: No NYT kuulostaa hyvältä. Laitahan kuvia toteutuksesta, itseäni kiinnostaa kanssa tuo massalevyjen käyttö tuollaisen asetelman kanssa. On tosiaan kurja ajettava noilla sinttereillä.

Mistä meinaat massalevyt hankkia?
No meniskös tunne 1,4 tipon kytky olis just tollanen budjetti ratkaisu.
Pitäis olla jouseton levy, mun ainakin olis silloin helpompi modata alfa 75:n boorit niihin. Deltassa sama boorikin kuin Tipossa?
Kuplan 180mm ehdotettu http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=563
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

TfP-Motors kirjoitti:
Croma T.i.e kirjoitti:
Wesulius kirjoitti: No meniskös tunne 1,4 tipon kytky olis just tollanen budjetti ratkaisu.
Pitäis olla jouseton levy, mun ainakin olis silloin helpompi modata alfa 75:n boorit niihin. Deltassa sama boorikin kuin Tipossa?
Kuplan 180mm ehdotettu http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=563
Milläs se siihen lanzan kytkinakseliin sopii?
Prässillä vissiin :wink:
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

Croma T.i.e kirjoitti:
Wesulius kirjoitti:
Croma T.i.e kirjoitti:

No NYT kuulostaa hyvältä. Laitahan kuvia toteutuksesta, itseäni kiinnostaa kanssa tuo massalevyjen käyttö tuollaisen asetelman kanssa. On tosiaan kurja ajettava noilla sinttereillä.

Mistä meinaat massalevyt hankkia?
No meniskös tunne 1,4 tipon kytky olis just tollanen budjetti ratkaisu.
Pitäis olla jouseton levy, mun ainakin olis silloin helpompi modata alfa 75:n boorit niihin. Deltassa sama boorikin kuin Tipossa?
Että vink vink vaan.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

TfP-Motors kirjoitti:
Croma T.i.e kirjoitti:
Wesulius kirjoitti: No meniskös tunne 1,4 tipon kytky olis just tollanen budjetti ratkaisu.
Pitäis olla jouseton levy, mun ainakin olis silloin helpompi modata alfa 75:n boorit niihin. Deltassa sama boorikin kuin Tipossa?
Että vink vink vaan.
Juu juu , eikös tässä topicikssa oltu tunkemassa sitä deltaan jossa on sama poori ku tipossa.
Ja käsittääkseni vaikeinta tossa levyn tekemisessä on se poori.
Avatar
tommi nylund
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

Viesti Kirjoittaja tommi nylund »

TfP-Motors on selkeästi jäljillä, joskaan ajateltu levy ei ole tuo. Kytkinlevyn navan sisähammastuksen tekemisessä ei ole mitään ihmeellistä.

Enempi itse olisin huolissani noin yleisesti massalevyjen tolkuttomasta paksuudesta ja sitä kautta rakennelman korkeudesta.

Kuitenkin täytynee tehdä kaksi vauhtista varmuuden vuoksi, toinen monilevykytkimelle ja toinen ei. Saakohan Deltaan vielä Sachsin race-asetelmaa? Olisi kuitenkin se kaikista kivuttomin ja ehdottoman toimiva ratkaisu...joskaan nyt ei tietysti mikään parin satasen hankinta.
1988 Lancia Delta HF integrale
2004 Subaru Impreza WRX STi PSE
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

tommi nylund kirjoitti:TfP-Motors on selkeästi jäljillä, joskaan ajateltu levy ei ole tuo. Kytkinlevyn navan sisähammastuksen tekemisessä ei ole mitään ihmeellistä.

Enempi itse olisin huolissani noin yleisesti massalevyjen tolkuttomasta paksuudesta ja sitä kautta rakennelman korkeudesta.

Kuitenkin täytynee tehdä kaksi vauhtista varmuuden vuoksi, toinen monilevykytkimelle ja toinen ei. Saakohan Deltaan vielä Sachsin race-asetelmaa? Olisi kuitenkin se kaikista kivuttomin ja ehdottoman toimiva ratkaisu...joskaan nyt ei tietysti mikään parin satasen hankinta.

Mites se levyn paksuus onongelma jos käytät vain 2 levyä?
Ja nuo jouset saa kyllä helposti poistettua.
Veikkaampa , että ongelmaksi tulee poorien kestävyyys tai sitte kytkinakselin poorien kestävyys.
Avatar
tommi nylund
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

Viesti Kirjoittaja tommi nylund »

Niin, kaksilevyiseksi se oli suunniteltu muutettavaksikin. Massalevyt on silmämääräisesti noin ainakin tuplasti paksumpia kuin yksi QM:n sintterilevy. Lisäksi ne välilevyt on aika painavia...täytyisi tutkia voisiko niitä jotenkin kevennellä. Toki vauhtiksesta saa varmaankin tarpeeksi kevyen.

En mä niistä hammastuksista ihan oikeasti olisi nyt huolissani ainakaan oman autoni kohdalla! Oikeat ongelmat tässä projektissa on jossakin muualla kuin kytkimessä... Sillä tarpeen tullen tähänhän saa ihan bolt-on 2-levykytkimiäkin maailmalta. Tuo jenkkikytkin tuli otettua haltuun kun oli halpa ja ajatus sen jalostamisesta on jo hetken kytenyt... Eipä sitä kyllä ole yhtään ehtinyt mittaileen. Tarttisi tilata niitä spesiaalimassalevyjäkin pari eka.

Työpaikan vaihdos vain on syönyt rakenteluajan käytännössä kokonaan viimeisen 4-5kk ajalta.. :( Tarttisi joku ratkaisu keksiä tähänkin ongelmaan, jotta ei innostus laantuisi liiaksi...

Lauantai-illan kaaristokuva ja ulkoteaseri:

Kuva

Kuva
1988 Lancia Delta HF integrale
2004 Subaru Impreza WRX STi PSE
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

asiallisen näköset kaaret. Laitatko evo-lamput tohon? ootko jo päättänyt laitatko 8 vai 16 v tekniikan?
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Vode131
GFF
Viestit: 1932
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Komeet vanteet ja tulee kyllä räyhäkkään näkönen peli.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Avatar
tommi nylund
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

Viesti Kirjoittaja tommi nylund »

Yritetään välttää viimeiseen asti sekasikiö-joulukuusi-imagoa, joten kyllä ulkokuoreen tulee kaikki mitä oikeastikin siinä kuuluu olla. :) Nuo lamput odottaa soittoa Keltsille... :roll:

Noi vanteet on Polon alta, eivät ole tulossa Lanciaan...sattuivat vaan lojuun lattialla sopivasti niin oli pakko koittaa kun koko on aika lähellä totuutta. (8.5x17) Tietysti OZ Futurat ilman keskikuppeja, mustilla keskiöillä ja 0.5" leveemmällä ulkokehällä olis ulkonäöllisesti suht lähellä tehtaan 9x16 asfaltti-speedlinea. Tosin nämä ilmeisesti kuitenkin ovat olleet käytössä vain kapeakylkisessä? Joskin jostakin muistan kyllä kuvan, missä ovat myös tehdas-evonkin alla...?

Vanneasia on vähän vaikea kyllä. 8x17 saa Speedlinen montecarloa, mutta ovat 5-pulttisia ja tuuman liian kapeita. Ja jos laittaa 2000-3000euroo vanteisiin kiinni, niin kyllä niiden pitäis täydelliset sitten olla. Asia on kuitenkin mietinnässä, ollut jo pitkään...

8v vs 16v on taassa uudelleen mietinnässä. Tarttis kotiuttaa yks kansi, jotta pääsee tutkiin mahtuuko se edes paikalle kun 8v:kin on aika tiukalla. Sovittelu sitten selvittää kumpi laitetaan. Jos yhtään joutuu laikkakonetta laulattaan, niin sitten valinta on 16v.
1988 Lancia Delta HF integrale
2004 Subaru Impreza WRX STi PSE
Avatar
jeffgordon
Viestit: 231
Liittynyt: 22.08.2003 02:31
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja jeffgordon »

Ehdottomasti Futurat 0,5" leveemmillä kehillä, ainakaan omaan silmään en vois kuvitellakkaan tuohon paremmin sopivaa vannetta! Sika hyvän näkönen, evon lamput kun tohon vielä kuvittelee!
Fiat 131 -76 20vt Abarth replica projekti
Subaru Impreza STI -05
Opel Kadett D Caravan 5d -84 2.0 16v Turbo
Opel Kadett D Caravan 3d -82 2.0 16v
Vastaa Viestiin