Pitäis olla jouseton levy, mun ainakin olis silloin helpompi modata alfa 75:n boorit niihin. Deltassa sama boorikin kuin Tipossa?Wesulius kirjoitti:No meniskös tunne 1,4 tipon kytky olis just tollanen budjetti ratkaisu.Croma T.i.e kirjoitti:No NYT kuulostaa hyvältä. Laitahan kuvia toteutuksesta, itseäni kiinnostaa kanssa tuo massalevyjen käyttö tuollaisen asetelman kanssa. On tosiaan kurja ajettava noilla sinttereillä.tommi nylund kirjoitti:Joten ajatuksena on laittaa 2kpl jousittamatonta spesiaalimassalevyä ja koittaa saada edes jotenkin ajettava tuosta kytkimestä. Laskeskelin jotta pitäis 2x180mm levyillä vielä välittää 600-700Nm, vakiona n.1200Nm 3:lla 7.25" sintterilevyllä.
Mistä meinaat massalevyt hankkia?
Delta HF integralen evoluutio.. (tai siis kausihuolto tms..)
- Croma T.i.e
- Viestit: 319
- Liittynyt: 21.01.2003 17:21
- Paikkakunta: Keuruu
- Viesti:
Fiat 500, Integrale 16v, Alfoja + Maserati
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Kuplan 180mm ehdotettu http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=563Croma T.i.e kirjoitti:Pitäis olla jouseton levy, mun ainakin olis silloin helpompi modata alfa 75:n boorit niihin. Deltassa sama boorikin kuin Tipossa?Wesulius kirjoitti:No meniskös tunne 1,4 tipon kytky olis just tollanen budjetti ratkaisu.Croma T.i.e kirjoitti: No NYT kuulostaa hyvältä. Laitahan kuvia toteutuksesta, itseäni kiinnostaa kanssa tuo massalevyjen käyttö tuollaisen asetelman kanssa. On tosiaan kurja ajettava noilla sinttereillä.
Mistä meinaat massalevyt hankkia?
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Milläs se siihen lanzan kytkinakseliin sopii?TfP-Motors kirjoitti:Kuplan 180mm ehdotettu http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=563Croma T.i.e kirjoitti:Pitäis olla jouseton levy, mun ainakin olis silloin helpompi modata alfa 75:n boorit niihin. Deltassa sama boorikin kuin Tipossa?Wesulius kirjoitti: No meniskös tunne 1,4 tipon kytky olis just tollanen budjetti ratkaisu.
Prässillä vissiin
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Että vink vink vaan.Croma T.i.e kirjoitti:Pitäis olla jouseton levy, mun ainakin olis silloin helpompi modata alfa 75:n boorit niihin. Deltassa sama boorikin kuin Tipossa?Wesulius kirjoitti:No meniskös tunne 1,4 tipon kytky olis just tollanen budjetti ratkaisu.Croma T.i.e kirjoitti:
No NYT kuulostaa hyvältä. Laitahan kuvia toteutuksesta, itseäni kiinnostaa kanssa tuo massalevyjen käyttö tuollaisen asetelman kanssa. On tosiaan kurja ajettava noilla sinttereillä.
Mistä meinaat massalevyt hankkia?
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Juu juu , eikös tässä topicikssa oltu tunkemassa sitä deltaan jossa on sama poori ku tipossa.TfP-Motors kirjoitti:Että vink vink vaan.Croma T.i.e kirjoitti:Pitäis olla jouseton levy, mun ainakin olis silloin helpompi modata alfa 75:n boorit niihin. Deltassa sama boorikin kuin Tipossa?Wesulius kirjoitti: No meniskös tunne 1,4 tipon kytky olis just tollanen budjetti ratkaisu.
Ja käsittääkseni vaikeinta tossa levyn tekemisessä on se poori.
- tommi nylund
- Viestit: 1307
- Liittynyt: 11.08.2004 22:31
- Paikkakunta: Tammerforssss
TfP-Motors on selkeästi jäljillä, joskaan ajateltu levy ei ole tuo. Kytkinlevyn navan sisähammastuksen tekemisessä ei ole mitään ihmeellistä.
Enempi itse olisin huolissani noin yleisesti massalevyjen tolkuttomasta paksuudesta ja sitä kautta rakennelman korkeudesta.
Kuitenkin täytynee tehdä kaksi vauhtista varmuuden vuoksi, toinen monilevykytkimelle ja toinen ei. Saakohan Deltaan vielä Sachsin race-asetelmaa? Olisi kuitenkin se kaikista kivuttomin ja ehdottoman toimiva ratkaisu...joskaan nyt ei tietysti mikään parin satasen hankinta.
Enempi itse olisin huolissani noin yleisesti massalevyjen tolkuttomasta paksuudesta ja sitä kautta rakennelman korkeudesta.
Kuitenkin täytynee tehdä kaksi vauhtista varmuuden vuoksi, toinen monilevykytkimelle ja toinen ei. Saakohan Deltaan vielä Sachsin race-asetelmaa? Olisi kuitenkin se kaikista kivuttomin ja ehdottoman toimiva ratkaisu...joskaan nyt ei tietysti mikään parin satasen hankinta.
1988 Lancia Delta HF integrale
2004 Subaru Impreza WRX STi PSE
2004 Subaru Impreza WRX STi PSE
tommi nylund kirjoitti:TfP-Motors on selkeästi jäljillä, joskaan ajateltu levy ei ole tuo. Kytkinlevyn navan sisähammastuksen tekemisessä ei ole mitään ihmeellistä.
Enempi itse olisin huolissani noin yleisesti massalevyjen tolkuttomasta paksuudesta ja sitä kautta rakennelman korkeudesta.
Kuitenkin täytynee tehdä kaksi vauhtista varmuuden vuoksi, toinen monilevykytkimelle ja toinen ei. Saakohan Deltaan vielä Sachsin race-asetelmaa? Olisi kuitenkin se kaikista kivuttomin ja ehdottoman toimiva ratkaisu...joskaan nyt ei tietysti mikään parin satasen hankinta.
Mites se levyn paksuus onongelma jos käytät vain 2 levyä?
Ja nuo jouset saa kyllä helposti poistettua.
Veikkaampa , että ongelmaksi tulee poorien kestävyyys tai sitte kytkinakselin poorien kestävyys.
- tommi nylund
- Viestit: 1307
- Liittynyt: 11.08.2004 22:31
- Paikkakunta: Tammerforssss
Niin, kaksilevyiseksi se oli suunniteltu muutettavaksikin. Massalevyt on silmämääräisesti noin ainakin tuplasti paksumpia kuin yksi QM:n sintterilevy. Lisäksi ne välilevyt on aika painavia...täytyisi tutkia voisiko niitä jotenkin kevennellä. Toki vauhtiksesta saa varmaankin tarpeeksi kevyen.
En mä niistä hammastuksista ihan oikeasti olisi nyt huolissani ainakaan oman autoni kohdalla! Oikeat ongelmat tässä projektissa on jossakin muualla kuin kytkimessä... Sillä tarpeen tullen tähänhän saa ihan bolt-on 2-levykytkimiäkin maailmalta. Tuo jenkkikytkin tuli otettua haltuun kun oli halpa ja ajatus sen jalostamisesta on jo hetken kytenyt... Eipä sitä kyllä ole yhtään ehtinyt mittaileen. Tarttisi tilata niitä spesiaalimassalevyjäkin pari eka.
Työpaikan vaihdos vain on syönyt rakenteluajan käytännössä kokonaan viimeisen 4-5kk ajalta.. Tarttisi joku ratkaisu keksiä tähänkin ongelmaan, jotta ei innostus laantuisi liiaksi...
Lauantai-illan kaaristokuva ja ulkoteaseri:
En mä niistä hammastuksista ihan oikeasti olisi nyt huolissani ainakaan oman autoni kohdalla! Oikeat ongelmat tässä projektissa on jossakin muualla kuin kytkimessä... Sillä tarpeen tullen tähänhän saa ihan bolt-on 2-levykytkimiäkin maailmalta. Tuo jenkkikytkin tuli otettua haltuun kun oli halpa ja ajatus sen jalostamisesta on jo hetken kytenyt... Eipä sitä kyllä ole yhtään ehtinyt mittaileen. Tarttisi tilata niitä spesiaalimassalevyjäkin pari eka.
Työpaikan vaihdos vain on syönyt rakenteluajan käytännössä kokonaan viimeisen 4-5kk ajalta.. Tarttisi joku ratkaisu keksiä tähänkin ongelmaan, jotta ei innostus laantuisi liiaksi...
Lauantai-illan kaaristokuva ja ulkoteaseri:
1988 Lancia Delta HF integrale
2004 Subaru Impreza WRX STi PSE
2004 Subaru Impreza WRX STi PSE
- tommi nylund
- Viestit: 1307
- Liittynyt: 11.08.2004 22:31
- Paikkakunta: Tammerforssss
Yritetään välttää viimeiseen asti sekasikiö-joulukuusi-imagoa, joten kyllä ulkokuoreen tulee kaikki mitä oikeastikin siinä kuuluu olla. Nuo lamput odottaa soittoa Keltsille...
Noi vanteet on Polon alta, eivät ole tulossa Lanciaan...sattuivat vaan lojuun lattialla sopivasti niin oli pakko koittaa kun koko on aika lähellä totuutta. (8.5x17) Tietysti OZ Futurat ilman keskikuppeja, mustilla keskiöillä ja 0.5" leveemmällä ulkokehällä olis ulkonäöllisesti suht lähellä tehtaan 9x16 asfaltti-speedlinea. Tosin nämä ilmeisesti kuitenkin ovat olleet käytössä vain kapeakylkisessä? Joskin jostakin muistan kyllä kuvan, missä ovat myös tehdas-evonkin alla...?
Vanneasia on vähän vaikea kyllä. 8x17 saa Speedlinen montecarloa, mutta ovat 5-pulttisia ja tuuman liian kapeita. Ja jos laittaa 2000-3000euroo vanteisiin kiinni, niin kyllä niiden pitäis täydelliset sitten olla. Asia on kuitenkin mietinnässä, ollut jo pitkään...
8v vs 16v on taassa uudelleen mietinnässä. Tarttis kotiuttaa yks kansi, jotta pääsee tutkiin mahtuuko se edes paikalle kun 8v:kin on aika tiukalla. Sovittelu sitten selvittää kumpi laitetaan. Jos yhtään joutuu laikkakonetta laulattaan, niin sitten valinta on 16v.
Noi vanteet on Polon alta, eivät ole tulossa Lanciaan...sattuivat vaan lojuun lattialla sopivasti niin oli pakko koittaa kun koko on aika lähellä totuutta. (8.5x17) Tietysti OZ Futurat ilman keskikuppeja, mustilla keskiöillä ja 0.5" leveemmällä ulkokehällä olis ulkonäöllisesti suht lähellä tehtaan 9x16 asfaltti-speedlinea. Tosin nämä ilmeisesti kuitenkin ovat olleet käytössä vain kapeakylkisessä? Joskin jostakin muistan kyllä kuvan, missä ovat myös tehdas-evonkin alla...?
Vanneasia on vähän vaikea kyllä. 8x17 saa Speedlinen montecarloa, mutta ovat 5-pulttisia ja tuuman liian kapeita. Ja jos laittaa 2000-3000euroo vanteisiin kiinni, niin kyllä niiden pitäis täydelliset sitten olla. Asia on kuitenkin mietinnässä, ollut jo pitkään...
8v vs 16v on taassa uudelleen mietinnässä. Tarttis kotiuttaa yks kansi, jotta pääsee tutkiin mahtuuko se edes paikalle kun 8v:kin on aika tiukalla. Sovittelu sitten selvittää kumpi laitetaan. Jos yhtään joutuu laikkakonetta laulattaan, niin sitten valinta on 16v.
1988 Lancia Delta HF integrale
2004 Subaru Impreza WRX STi PSE
2004 Subaru Impreza WRX STi PSE
- jeffgordon
- Viestit: 231
- Liittynyt: 22.08.2003 02:31
- Paikkakunta: Kannus
Ehdottomasti Futurat 0,5" leveemmillä kehillä, ainakaan omaan silmään en vois kuvitellakkaan tuohon paremmin sopivaa vannetta! Sika hyvän näkönen, evon lamput kun tohon vielä kuvittelee!
Fiat 131 -76 20vt Abarth replica projekti
Subaru Impreza STI -05
Opel Kadett D Caravan 5d -84 2.0 16v Turbo
Opel Kadett D Caravan 3d -82 2.0 16v
Subaru Impreza STI -05
Opel Kadett D Caravan 5d -84 2.0 16v Turbo
Opel Kadett D Caravan 3d -82 2.0 16v