Delta HF integralen evoluutio.. (tai siis kausihuolto tms..)

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
tommi nylund
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

Viesti Kirjoittaja tommi nylund »

Nostetaas rojektiosaston ekalle sivulle välillä Lanciaakin....

Takakylkee olis vähän pidelty....

Tosi paljon oli erimuotosta pelliä tossa evon takakyljessä. Elikkä jos täydellisen haluaa, niin täytyy vaihtaa noin 5kpl eri peltiosaa per puoli. Hitsaukset suoritettu kylmäjuottolangalla ja suojakaasuna Argon. Jos ei vaikka mätis ihan niin kauheesti...

Kuva

Tuon c-pilarijatkeen alla on yksi kapeakylkisestä eroava pelti joka nyt ei näy näissä kuvissa. Sisälokasuojan puolelta tarkkaavainen harrastaja huomaisi heti muutetuksi jos tuota ei olisi vaihdettu. Myös tuo pelti jossa on takapuskurin sivukiinnike on erimallinen, samoin tietysti siihen kiinnittynyt sisäloksun takaosa.

Kuva

Helman takapää, tärkeä yksityiskohta! :)

Kuva

Sisäloksuihinkaan ei tarvinnu mitään polven päällä tehtyjä peltejä laitella. Tosin, sinne melkein joudutaan kyllä laittaan kun joudutaan poistaan toi typerä pystysauma sisälokari/takaiskaritorni/sisälokari -liitoksesta.

Kuva

Pintapeltiä ei tässä vaiheessa oltu vielä soviteltu c-pilarin osalta paikalleen. Eipä tainnut nytkään tulla yhtään kuvaa otettua siitä vaiheesta kun kaikki on paikallaan. Pintapeltiä en kyllä ennen arvaa kiinni hitsata ennenkuin on takaluukku + takavalot + takapuskuri sovitusvalmiina.

Samalla tuli mietittyä jotta tekiskö pakoputkelle ulostulon tuosta kuskin helman läpi takaoven keskilinjan takapuolelta. Kauhee homma siinä kyllä olis, koska pakoputken takia kardaanitunneli on repsikan puolelta levitetty, nyt joutus repiin koko hoidon auki kuskin puolelta.... Toisaalta ei napostelis yhtään alkaa ylittää taka-akselia puskuri-ulostulon takia... Täytynee antaa ajatuksen vielä kehittyä...

Kuva

Ja tulipellin kanssa tulee melkoinen laikkaa-liimaa -paini.

Kuva

Asfalttitolpistakin parit kuvat.

Kuva
Kuva
Kuva

Nyt olis Porschen keväthuolto päällänsä, joten Lancialle ei tapahdu kuukauteen, pariin yhtään mitään. :roll: :?
1988 Lancia Delta HF integrale
2004 Subaru Impreza WRX STi PSE
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Nättiä, tykkään 8)
Avatar
jeffgordon
Viestit: 231
Liittynyt: 22.08.2003 02:31
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja jeffgordon »

Tästä tulee NIIN tajuttoman upea kampe että huhhuh!!!
Fiat 131 -76 20vt Abarth replica projekti
Subaru Impreza STI -05
Opel Kadett D Caravan 5d -84 2.0 16v Turbo
Opel Kadett D Caravan 3d -82 2.0 16v
Avatar
lanciay10
GFF
Viestit: 989
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Laihia, pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

tommi nylund kirjoitti: Samalla tuli mietittyä jotta tekiskö pakoputkelle ulostulon tuosta kuskin helman läpi takaoven keskilinjan takapuolelta. Kauhee homma siinä kyllä olis, koska pakoputken takia kardaanitunneli on repsikan puolelta levitetty, nyt joutus repiin koko hoidon auki kuskin puolelta.... Toisaalta ei napostelis yhtään alkaa ylittää taka-akselia puskuri-ulostulon takia... Täytynee antaa ajatuksen vielä kehittyä...
Olikos se niin, jotta nykyään kylkiputken sai laittaa myös aapparinpuolelle? Olisikos se helpompi vaihtoehto?
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Hemmetin komeata jälkeä, komea projekti, ja komeita kuviakin! 8) Mustavalkoisuus tuo kohteen hyvin esille.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Sweet :shock:
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Odotan malttamattomasti että nään ton joskus valmiina... :P
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
tommi nylund
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

Viesti Kirjoittaja tommi nylund »

Tuotanoin...mä en tiedä tarkkaan kuinka se virallinen sivuputkilaki menee? Ilmeisesti nykyään olis laillista olla ulostulot molemmilla puolilla, mutta mä en tiedä kuinka päät pitää suunnata? Onko esim. niin, jotta jos putki on alle 45 asteen kulmassa sivulle niin ei tarttis suunnata alaspäin, vai onko repsikan puoli aina pakko suunnata alaviistoon?

Repsikan puolelle sivu-ulostulon tekeminen on noin 97% helpompaa kuin kuskin puolelle, mutta ulostuloa ei pysty taittaan nätisti alaviistoon ollenkaan. En oikein ole itse noita sivuputkimiehiä, mutta se helpottais ehkä takapään rakennetta, varsinkin jos jotakin aerodynamiikkaosia haluais sinne takaperän ja puskurin väliin sovitella.... :roll:

Tätä tahtia HH:n odotuksesta tulee pitkä...ehkä 2010-luvulla kuitenkin valmis? 8)

Kukas Suomessa on ton Helixin kytkinten maahantuoja? Tarttis kysellä noita kytkinlevyjä, mutta ilmeisesti tehtaalla eivät tiedä kuinka sähköpostiviesteihin vastataan.....?
1988 Lancia Delta HF integrale
2004 Subaru Impreza WRX STi PSE
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

tommi nylund kirjoitti:Tätä tahtia HH:n odotuksesta tulee pitkä...ehkä 2010-luvulla kuitenkin valmis? 8)

Kukas Suomessa on ton Helixin kytkinten maahantuoja?
Kyl mä olen tottunut tohon odottamiseen omienkin prokkiksien kanssa... :oops:

Onko Helixillä maahantuojaa...? Eiks niitä porukat ainakin jossaan vaiheessa ostelleet Virosta?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19325
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Noin se sääntö putken kääntämisestä on mennyt ainakin aikaisemmin, eli joko 45 astetta taakse tai alas. Ja nykyään saa olla molemmilla puolilla.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
jykä
Viestit: 140
Liittynyt: 18.10.2006 22:55

Viesti Kirjoittaja jykä »

-HH- kirjoitti: Onko Helixillä maahantuojaa...? Eiks niitä porukat ainakin jossaan vaiheessa ostelleet Virosta?
Euro Racing...... :wink:
Avatar
tommi nylund
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

Re: Delta HF integralen evoluutio.. (tai siis kausihuolto tm

Viesti Kirjoittaja tommi nylund »

Noin puolen vuoden etsintä tuotti vihdoin tulosta kun Turbo-Kappan imusarja kopsahti tontille...

Kuva

Juuri sopivanlainen aihioksi. (koska imusarja täytyy saada kulkemaan kannesta yläviistoon tai muuten ei mahdu) Toinen vaihtoehto on sitten kaivaa umpijöötistä mieleinen jos ei tämäkään ole hyvä.

16V-kansissa muuten on eroja tolla imupuolella.. Ainakin Theman kannessa on tollaset nöölit juuri suutinten tiellä, mitä ilmeisesti Kappan ja VIS-Theman kansissa ei ainakaan ole?

Kuva

Muuta ei oo sitten Lanciaan tehtykään. Jaa, takaoven vihdoin löysin....josko pääsis vaihtaan toisenkin kyljen nyt loman aikana jos ovi tulee ajoissa, se olis tavoite. :roll:
1988 Lancia Delta HF integrale
2004 Subaru Impreza WRX STi PSE
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Re: Delta HF integralen evoluutio.. (tai siis kausihuolto tm

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

tommi nylund kirjoitti:16V-kansissa muuten on eroja tolla imupuolella..
Vaparin ja turbon imukanavat on ainakin eri kokoiset. Eiköhän noi knöölit voi ajaa sileeks.
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
tommi nylund
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

Re: Delta HF integralen evoluutio.. (tai siis kausihuolto tm

Viesti Kirjoittaja tommi nylund »

Jotain pientä ruostekorjaamista tehty....

Tosta lähdettiin, eli joutui kaivautuun syvemmälle kuin kuskin puolella...oli toi kontin sisäkylki lakannut olemasta iskaritornin kohdalta sekä kontin pohjan reunoilta, nyttemmin jo kuvassa ehjätty.
Kuva

Ja tosta rakennussarja oven ja takakyljen väliin jääneen kauheen raon korjaamiseksi.
Kuva

Ehjätty.
Kuva

Samalla vimmalla ruostekorjasin ja vahvistin takakehdon....
Kuva

Ja hankin 'ilmastoinnin' kompressorin....
Kuva

Ja konehuoneeseen turhia herkkuja.
Kuva
1988 Lancia Delta HF integrale
2004 Subaru Impreza WRX STi PSE
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Re: Delta HF integralen evoluutio.. (tai siis kausihuolto tm

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Mikäs kompressori on malliltaan ? Mihin kohtaan konehuonetta se loppusijoitetaan ?

Ainakin gralen korirakenne alkaa varmaan tulemaan pikku hiljaa tutuksi näillä peltityön määrillä :)
Fiat Uno Turbo i.e -88
Vastaa Viestiin