Neckar Jagst -66

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

kevät
Kuva

syksy
Kuva

Tuollaisen hyvin pienen muutoksen sain tehtyä, joten voi olla että lumipallorallissa on jo alla talvirenkaat :D
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

Nyt on vuorossa uuden vauhtiksen ja kytkimen valmistus, eli päädyin "kolmilapaseen" sintteriin, ei löydy tarpeeksi luottoa volkkarin 180mm massalevyyn. Lisäksi tuossa qm:n asetelmassa on tuo painelevy niin kapea että iso osa massalevystäkin jäisi sisäpuolelta tyhjän päälle. Taas tuota ruiskupinnoitelevyä en käytä koska sitä ei käytännössä / teoriassa voi luistattaa / kannata yrittää edes luistattaa. Työsylinterinä kokeilen saab-mallista ratkaisua.

Kuva

entiseen verrattuna painossa lähtee reilusti lähinnä paineasetelman osalta. Välilaipan tein jo uuden (kuva uupuu)
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Minkä Saab-mallin sylinteri tarkalleen ottaen on kyseessä? 90-luvun alun 900:n sylkkää oon 'sillä silmällä' kanssa katsellut.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Tonnari taitaa olla kyseessä.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

9000 on kysessä. Siihen laitoin kuplan laakerin, korkeus on nyt n. 49mm.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

Kuva
Kuva

Ei puutu enää kuin putket. Vauhtipyörästä annoin toimeksiannon eteenpäin.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

Sain varttimasteripaketin takasi.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kokonaispaino tuossa seittemän kilon tuntumassa :)
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

Tulin töihin vähän etuajassa tarkoituksena tehdä vauhtikseen kammen pulttijako ja asetelman kiinnitys. No kasaan saatuani testailemaan pylväsporan alle asetelman jäykkyyttä, joka osoittautui kuitenkin odotuksia pienemmäksi, joten perse edellä puuhun mentäessä kokeilen vaijerikytkimellä ensiksi.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

tarkoitus oli tänään testata että jaksaako tuolla vaijerikytkimellä polkea, mutta homma tyrehtyi siihen että ei painelaakeri ylettänyt asetelmaan asti.

Kuva

ja pakosarjaa yritin vääntää muutaman ruokatunnin ajan tossa viikolla mutta ei mennyt kuin elokuvissa. taitaa olla että menee uusiksi ja pitää käyttää mallia "simply the best". lumppariin ois tarkoitus kuitenkin tulla, vielähän tässä on aikaa :oops:
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

Joo eli tällaiseksi turasin pakosarjan, ennen kuin ymmärsin lopettaa. (ei se tämmönen pikkukone ymmärrä mitään pulsseista ja kippurasarjoista)
Kuva

Uusi yritys toi "simply the best" tuloksen
Kuva

Kytkimen kasasin uudelleen jatketulla painelaakerilla. Aika jäykkä ja "kuminen" mutta toivottavasti toimii. korkeuden puolesta saabin työsylinteri mahtuu helposti, mutta yritän vaijerilla (vähemmän työtä näin lumipallorallin lähestyessä, miten se osaakaan, joka vuosi...) Myös öljypohjaan tuli laitettua paluu. Seuraavaksi triggeri, ja loppujen komponenttien siirto entisestä koneesta.

Kuva
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

Tuli tänään laitettua tähän ihan perinteinen firen jakaja. katsastus ois seuraavaksi edessä... ja ehkä siirtyminen vapari fireen, koska ois varmaan mukava ajella jotain reissujakin eikä ranteet ravassa pyöriä auton ympärillä. (ei taida taidot riittää toimivan turbomoottorin rakentamiseen)
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

Kuva

Tosiaan tuommonen tuli Puolan ebaystä ostettua ja tarkoitus ois päästä joustoissa muuttuvista aurauksista eroon, ja nopeuttaa ohjausta.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

Ohjausakselille tein reijän.
Kuva

Heitetään nyt ilmoille kysymys, eikös tuon raidetangonpään tulisi olla olkatappi/tukivarsien ulkopää linjassa jotta auraus/haritus ei muutu joustossa? Ja hammastangon aksiaali taas tukivarsien sisäpäiden linjassa?
Kuva

Sisäpää kyllä saadaan kohdalleen mutta ulkopää vaatii taas jo jotain sepistystä, mikäli tuo ylläoleva ei nyt metsään mennyt...
Viimeksi muokannut TfP-Motors, 27.03.2011 21:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

paitsi jos ulkopää on yhtä paljon ulkona linjasta kuin sisäpääkin?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

Sisäpää on yllättävän lähellä linjaa ihan tolleen vaan "heittämällä".
Kumminko sitä sitten kannattaisi korjata, siirtää ulko vai sisäpäätä (1 / 2)
sittten vielä tietysti tuo hammastangon korko, kuvat nyt on hahmoteltu yleiselle lepokorkeudelle jossa tukivarret ovat lähes vakaatasossa ja samansuuntaisia.

Kuva
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Vastaa Viestiin