Neckar Jagst -66

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

" Yleisin Neckarin malli oli Jagst 770, joita tuotiin Suomeen kaikkiaan 7355 kpl. "

Kuva

Hukkasin entisen 850-projektin kun "600"-harrastaja tarjosi Turbo Neckarin koria jäsen-etu hintaan. Jo silloin alkujaan olin 600:sta ostamassa, mutta minut huumattiin ilmeisesti sillä pinkillä 850:lla :oops: Eli autolla on ajettu 215kmh/1.8km ja 14.3/402m


Tarkoitus projektoida laitteeseen moniventtiili fire ahdettuna ja tietokone moottorinohjattuna takaluukkuun.

Jotain nippelitietoa:
-8v kansi (16v odottaa että tulevaisuudessa asennetaan, vaatii eri männät)
-CPS männät
-999cc lohko
-KKK K16
-Hukkakipinä
-Megasquirt 2.2
-VW Kuplan IRS-laatikko (alkuun vakiolaatikko, myöhemmin pudotetut 3 ja 4)
-"Abarth" etupalkki
-Avo Kynäjouset ja iskarit ympäriinsä
-4x levyjarrut


Sylinterinkantta on jo vähän työstetty -> Klik

Lasikuituosia, tai muotteja on touhuttu myös ->
klik, klik, klik

Asioita joita ei ole vielä päätetty: (päätetty)

-Takanavat ja vetarit? (bmw e30 -> kupla)
-Lisätäänkö turvakaaria?
-Hammastanko? (ei tullut)
...

Kuvia: http://s58.photobucket.com/albums/g249/ ... onna%2007/

Edit 11/2010; Projektikuvakimara http://www.youtube.com/watch?v=xz2jk-N1v4g
Viimeksi muokannut TfP-Motors, 23.11.2010 12:13. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja vvieri »

TfP-Motors kirjoitti:-Takanavat ja vetarit?
Vetonivelet jostain etuvedosta, esim. Cromasta?
TfP-Motors kirjoitti:-Lisätäänkö turvakaaria?
Mikäli autolla mennään niin lujaa kuin tekniikka antaa ymmärtää, niin suosittelen lämpimästi. :lol:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

Suurin ongelma tietysti on se että mikään järkevä murrosnivel ei mahdu 600:n tukivarteen. Toinen on tietty se että napa ja murros pitäs olla melkeinpä samaa automallia. 850:aan sorvasin ne uunon navat, mutta tässä on osa ongelmaa mahtumattomuus. No tänään tuli matkahuoltoon BMW E30 vetarit, navat löytyy jo, eli niitä ainakin sovitetaan.

murros ja napa 850:ssa
murros ja napa 850:ssa 2
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
x1/9 T16
Viestit: 1586
Liittynyt: 09.09.2003 11:42
Paikkakunta: Boostlandia

Viesti Kirjoittaja x1/9 T16 »

Tyhmä kysymys :oops: Mutta onko tuo tuulennopean vanha?
Rupeaa varmaan tuo ajamisen hauskuus olemaan kohdallaan
600:ssa :lol: Jännä homma kun moottori on takana tai keskellä niin fiilis on OK :P
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

x1/9 T16 kirjoitti:onko tuo tuulennopean vanha?
On.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Niin, tuo potero tuolle nivelelle on noin ahdas. Se kyllä rajoittaa nivelvalikoimaa, ehkä takaveto-bemarin nivelet sitten koostaan huolimatta on tarpeeksi kestäviä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Luigi
Viestit: 9536
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Ainakin neloskoneisten (E21:stä) nivelet alkaa paukkumaan jossain vajaan 300hv:n tietämillä, kun perä ravistaa (piirtää katkoviivaa), eli tulee iskukuormaa. Siitä en tiedä, onko noissa uudemmissa (E30) kuutosissa sitten isommat nivelet. Eiköhän nuo nyt ensi hätään kestä ihan hyvin, ellei ota kattilasta ihan kunnon tehoja irti ja harrastele sudittelua esim. kaivonkansien yli. ;)
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
mamu
Viestit: 1044
Liittynyt: 04.03.2007 13:58
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mamu »

toinen tyhmä kysymys :oops:

minkälainen -ja millä periaatteella toimii hukkakipinä (sytytys)?? :? :shock:
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

luigi kirjoitti:Ainakin neloskoneisten (E21:stä) nivelet alkaa paukkumaan jossain vajaan 300hv:n tietämillä
ei taida kuitenkaan kusiaiseen ihan tommosia tehoja tulla.. Aika hauska peli olisi kyllä 600kg ja 300+ hepoa :) 9s varttimaili.. 150hp:llakin pitäisi päästä mataliin 13 aikoihin..
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Jotenkin vaan tuntuu että tuossa 16v-Firessä on ahdistettuna potenttiaalia aika mukavasti. :roll:
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

mamu kirjoitti:minkälainen -ja millä periaatteella toimii hukkakipinä (sytytys)??
Eli puolassa on neljä napaa, kaksi "toisiokäämiä". Eli kun halutaan antaa puristuksissa olevalle 1.s sylinterille kipinä, menee kipinä myöskin 4.s sylinterin vaihtotahdille (jolla nyt ei moottorin normaaliin toimintaan ole mitään merkitystä.) myös 2 ja 3 toimivat parina. Etuna nyt vaikka että kipinäenergiaa ei mene hukkaan virranjakajan kannessa jossa kipinä joutuu hyppäämään pyörijästä kanten...
Meltdown kirjoitti:ei taida kuitenkaan kusiaiseen ihan tommosia tehoja tulla.. Aika hauska peli olisi kyllä 600kg ja 300+ hepoa 9s varttimaili.. 150hp:llakin pitäisi päästä mataliin 13 aikoihin..
Edellisellä omistajalla oli ensimmäisessä versiossa 999 8v firestä vakiolla alakerralla 201hp... (ahtopainetta en tarkalleen muista, tarkistan, (kololuokka 1.5-2bar)) meni sen 215 huippunopeuskisoissa, vakio 600:n vaihteisto 4. vaihde, rajoitin 9500, sitä vasten ;)

Toisella versiolla siten oli 148hp takapyöriltä 0.7 paineella. alakerta edelleen vakio mutta 8v kansi huomattavasti paranneltu, mm venttiilejä siirretty yms... Tämä tosin särkyi speedpartyssä, paine amis-tyyppinen 1.7, männästä renkaat karkasivat männän sisäpuolelle. toisella b-osa alakerralla meni sit varttimaililla 14.3, tosin volkkarin vaihteiston kakkosvaihde ei mennyt päälle kovinkaan jouhevasti. eikä renkaita uskallettu lämmittää vakio rättinivelillä, lähtökin rauhallinen...
HH kirjoitti:Jotenkin vaan tuntuu että tuossa 16v-Firessä on ahdistettuna potenttiaalia aika mukavasti.
Yksi ainakin näitä jo suomenmaalla liikkuu, vakio osilla, yli 100kw @ 6000, johon vakiosuuttimet loppuvat.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

joops ripeä peli tulossa, mielenkiinnolla seurataan projektin etenemistä. Minkäsmoisia tehoja tuolla KKK K16:lla on mahdollista saada?
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Avatar
Luigi
Viestit: 9536
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

TfP-Motors kirjoitti:Edellisellä omistajalla oli ensimmäisessä versiossa 999 8v firestä vakiolla alakerralla 201hp... (ahtopainetta en tarkalleen muista, tarkistan, (kololuokka 1.5-2bar)) meni sen 215 huippunopeuskisoissa, vakio 600:n vaihteisto 4. vaihde, rajoitin 9500, sitä vasten ;)
Katsos pahusta, se on taidoista kiinni, mitä kone kestää... Portugalilaiset firen ahdistelijat sai vakio alakerrasta männän hajoamaan jo 168hv:lla. Eikun hetkinen, se olikin vakiokoneesta ruiskulla, hyrrällä ja alkuperäisillä 9,8 rutuilla.
http://smokeme.coconia.net/index.htm
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
mamu
Viestit: 1044
Liittynyt: 04.03.2007 13:58
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mamu »

kiitti tfp tiedosta :wink:
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

Meltdown kirjoitti:Minkäsmoisia tehoja tuolla KKK K16:lla on mahdollista saada?
Ei tarkkaa havaintoa, siivet I 45 / P 48, eli kaipa se alle 300hp jää...
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Vastaa Viestiin