Neckar Jagst -66
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Neckar Jagst -66
" Yleisin Neckarin malli oli Jagst 770, joita tuotiin Suomeen kaikkiaan 7355 kpl. "
Hukkasin entisen 850-projektin kun "600"-harrastaja tarjosi Turbo Neckarin koria jäsen-etu hintaan. Jo silloin alkujaan olin 600:sta ostamassa, mutta minut huumattiin ilmeisesti sillä pinkillä 850:lla Eli autolla on ajettu 215kmh/1.8km ja 14.3/402m
Tarkoitus projektoida laitteeseen moniventtiili fire ahdettuna ja tietokone moottorinohjattuna takaluukkuun.
Jotain nippelitietoa:
-8v kansi (16v odottaa että tulevaisuudessa asennetaan, vaatii eri männät)
-CPS männät
-999cc lohko
-KKK K16
-Hukkakipinä
-Megasquirt 2.2
-VW Kuplan IRS-laatikko (alkuun vakiolaatikko, myöhemmin pudotetut 3 ja 4)
-"Abarth" etupalkki
-Avo Kynäjouset ja iskarit ympäriinsä
-4x levyjarrut
Sylinterinkantta on jo vähän työstetty -> Klik
Lasikuituosia, tai muotteja on touhuttu myös ->
klik, klik, klik
Asioita joita ei ole vielä päätetty: (päätetty)
-Takanavat ja vetarit? (bmw e30 -> kupla)
-Lisätäänkö turvakaaria?
-Hammastanko? (ei tullut)
...
Kuvia: http://s58.photobucket.com/albums/g249/ ... onna%2007/
Edit 11/2010; Projektikuvakimara http://www.youtube.com/watch?v=xz2jk-N1v4g
Hukkasin entisen 850-projektin kun "600"-harrastaja tarjosi Turbo Neckarin koria jäsen-etu hintaan. Jo silloin alkujaan olin 600:sta ostamassa, mutta minut huumattiin ilmeisesti sillä pinkillä 850:lla Eli autolla on ajettu 215kmh/1.8km ja 14.3/402m
Tarkoitus projektoida laitteeseen moniventtiili fire ahdettuna ja tietokone moottorinohjattuna takaluukkuun.
Jotain nippelitietoa:
-8v kansi (16v odottaa että tulevaisuudessa asennetaan, vaatii eri männät)
-CPS männät
-999cc lohko
-KKK K16
-Hukkakipinä
-Megasquirt 2.2
-VW Kuplan IRS-laatikko (alkuun vakiolaatikko, myöhemmin pudotetut 3 ja 4)
-"Abarth" etupalkki
-Avo Kynäjouset ja iskarit ympäriinsä
-4x levyjarrut
Sylinterinkantta on jo vähän työstetty -> Klik
Lasikuituosia, tai muotteja on touhuttu myös ->
klik, klik, klik
Asioita joita ei ole vielä päätetty: (päätetty)
-Takanavat ja vetarit? (bmw e30 -> kupla)
-Lisätäänkö turvakaaria?
-Hammastanko? (ei tullut)
...
Kuvia: http://s58.photobucket.com/albums/g249/ ... onna%2007/
Edit 11/2010; Projektikuvakimara http://www.youtube.com/watch?v=xz2jk-N1v4g
Viimeksi muokannut TfP-Motors, 23.11.2010 12:13. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Re: Neckar Jagst -66
Vetonivelet jostain etuvedosta, esim. Cromasta?TfP-Motors kirjoitti:-Takanavat ja vetarit?
Mikäli autolla mennään niin lujaa kuin tekniikka antaa ymmärtää, niin suosittelen lämpimästi.TfP-Motors kirjoitti:-Lisätäänkö turvakaaria?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Suurin ongelma tietysti on se että mikään järkevä murrosnivel ei mahdu 600:n tukivarteen. Toinen on tietty se että napa ja murros pitäs olla melkeinpä samaa automallia. 850:aan sorvasin ne uunon navat, mutta tässä on osa ongelmaa mahtumattomuus. No tänään tuli matkahuoltoon BMW E30 vetarit, navat löytyy jo, eli niitä ainakin sovitetaan.
murros ja napa 850:ssa
murros ja napa 850:ssa 2
murros ja napa 850:ssa
murros ja napa 850:ssa 2
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Tyhmä kysymys Mutta onko tuo tuulennopean vanha?
Rupeaa varmaan tuo ajamisen hauskuus olemaan kohdallaan
600:ssa Jännä homma kun moottori on takana tai keskellä niin fiilis on OK
Rupeaa varmaan tuo ajamisen hauskuus olemaan kohdallaan
600:ssa Jännä homma kun moottori on takana tai keskellä niin fiilis on OK
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Ainakin neloskoneisten (E21:stä) nivelet alkaa paukkumaan jossain vajaan 300hv:n tietämillä, kun perä ravistaa (piirtää katkoviivaa), eli tulee iskukuormaa. Siitä en tiedä, onko noissa uudemmissa (E30) kuutosissa sitten isommat nivelet. Eiköhän nuo nyt ensi hätään kestä ihan hyvin, ellei ota kattilasta ihan kunnon tehoja irti ja harrastele sudittelua esim. kaivonkansien yli.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
ei taida kuitenkaan kusiaiseen ihan tommosia tehoja tulla.. Aika hauska peli olisi kyllä 600kg ja 300+ hepoa 9s varttimaili.. 150hp:llakin pitäisi päästä mataliin 13 aikoihin..luigi kirjoitti:Ainakin neloskoneisten (E21:stä) nivelet alkaa paukkumaan jossain vajaan 300hv:n tietämillä
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Eli puolassa on neljä napaa, kaksi "toisiokäämiä". Eli kun halutaan antaa puristuksissa olevalle 1.s sylinterille kipinä, menee kipinä myöskin 4.s sylinterin vaihtotahdille (jolla nyt ei moottorin normaaliin toimintaan ole mitään merkitystä.) myös 2 ja 3 toimivat parina. Etuna nyt vaikka että kipinäenergiaa ei mene hukkaan virranjakajan kannessa jossa kipinä joutuu hyppäämään pyörijästä kanten...mamu kirjoitti:minkälainen -ja millä periaatteella toimii hukkakipinä (sytytys)??
Edellisellä omistajalla oli ensimmäisessä versiossa 999 8v firestä vakiolla alakerralla 201hp... (ahtopainetta en tarkalleen muista, tarkistan, (kololuokka 1.5-2bar)) meni sen 215 huippunopeuskisoissa, vakio 600:n vaihteisto 4. vaihde, rajoitin 9500, sitä vastenMeltdown kirjoitti:ei taida kuitenkaan kusiaiseen ihan tommosia tehoja tulla.. Aika hauska peli olisi kyllä 600kg ja 300+ hepoa 9s varttimaili.. 150hp:llakin pitäisi päästä mataliin 13 aikoihin..
Toisella versiolla siten oli 148hp takapyöriltä 0.7 paineella. alakerta edelleen vakio mutta 8v kansi huomattavasti paranneltu, mm venttiilejä siirretty yms... Tämä tosin särkyi speedpartyssä, paine amis-tyyppinen 1.7, männästä renkaat karkasivat männän sisäpuolelle. toisella b-osa alakerralla meni sit varttimaililla 14.3, tosin volkkarin vaihteiston kakkosvaihde ei mennyt päälle kovinkaan jouhevasti. eikä renkaita uskallettu lämmittää vakio rättinivelillä, lähtökin rauhallinen...
Yksi ainakin näitä jo suomenmaalla liikkuu, vakio osilla, yli 100kw @ 6000, johon vakiosuuttimet loppuvat.HH kirjoitti:Jotenkin vaan tuntuu että tuossa 16v-Firessä on ahdistettuna potenttiaalia aika mukavasti.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Katsos pahusta, se on taidoista kiinni, mitä kone kestää... Portugalilaiset firen ahdistelijat sai vakio alakerrasta männän hajoamaan jo 168hv:lla. Eikun hetkinen, se olikin vakiokoneesta ruiskulla, hyrrällä ja alkuperäisillä 9,8 rutuilla.TfP-Motors kirjoitti:Edellisellä omistajalla oli ensimmäisessä versiossa 999 8v firestä vakiolla alakerralla 201hp... (ahtopainetta en tarkalleen muista, tarkistan, (kololuokka 1.5-2bar)) meni sen 215 huippunopeuskisoissa, vakio 600:n vaihteisto 4. vaihde, rajoitin 9500, sitä vasten
http://smokeme.coconia.net/index.htm
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki