Neckar Jagst -66

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

nonniiiin. aika koulukiusatulta teinipojalta 999 kuullostaa. ainut vaan että meidän canon ei tallenna ääntä, mutta suhiskaa ite päälle, äääntsihhhhh, äääänntsuuuuuuuuihhhhhhh.

video poistettu -edit

semmonen varovainen arvio, että 1500r/min löytyy jo ainakin 0.5bar painetta.

pakoputki heittäytyi irti koelenkillä.
Kuva

uusi äänellinen pätkä lisätty ;
http://www.youtube.com/watch?v=2pZtzdYoLvc

Edit, uusi videonpätkä.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

http://www.youtube.com/watch?v=PCUXGEBPXNQ

siinä pientä hiekkatien testiä. Ainut vaan että laite sammui eikä suostunut enää käyntii, huomen aamulla on sitä vielä ruettava selvittelemään jos pääsisi tosiaan kauhajoelle kiihdyttämään.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
noose01
Viestit: 1386
Liittynyt: 18.03.2005 15:05
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja noose01 »

^Tsiisus, tuohan ulvoo kuin se kuuluisa kuustoistakesänen :lol:
Tulee kyllä melkoinen peli.
Avatar
Karpo
Viestit: 344
Liittynyt: 30.11.2006 14:49
Paikkakunta: Parainen

Re: Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja Karpo »

Jessus mikä ääni! Häijy laite. :D
128 1.1 '75, Tipo 1.6DGT '88, Dedra 2.0ie '92, Sprint 1.5QV '86 + varaosa-autot
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Remmipeli ilmoittaa kyllä itsestään :D
Olikko portannu eatonia ? Tuskin kyllä tarpellista firelle mut kysyn kummiskin :D
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

En ole portannu ahdinta, ihan std.

Sammumisen syy oli kampiakselin kiila (jakohihnapyörä). Sammui vaan tyhjäkäynniltä niin en osannut sitä aavistaa, ja jaon katsoin tietysti olevan kohdallaan koska ei se mihinkään muutu mutta koko jako oli tietysti pielessä kampeen nähden. :oops: v**ttaa oikein että noin pieni vika jota ei ymmärtänyt katsoa eikä päässyt sinne kiihdytystpäiville... vielä onneksi on tuo 27.8 bokseri-vw päivä alastarossa. Sinne pääsee muillakin merkeillä jos kiinnostaa.

Otin taas "ajoaikaa" autoon, ja parannusideoita tulee jatkuvasti. Jonkunlainen pientenkierrosten ahdon esto taitaa tulla suunnittelun alle, kun kaasua on "avattu" tosiaan kun 1100r/min on 0.1 bar ja 1500 0.5 bar niin yritä siinä sitten ajaa alipainealueella :D magneettikytkin tähän olisi tietysti helppo ja simppeli ratkaisu...
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

Kuva
Kuva
Kuva

Lauantain tuli käytyä Alastarossa, meriittinä jäähdytysvedet pitkin rataa. taitaa olla kannentiivisteiden ja puun koputtelun loppu tullut. Onneksi vesi ei isommin haitannut muita, pari kuplaa levitti öljyä ja niiden harjailussa kului oma aikansa. Punainen 600 oli nyt varustettu katuslickseillä, mutta silläkin kerettiin ajaa vain kerran, 12.39/184. Pitoa oli mutta painetta olisi saanut olla lisää.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
Karpo
Viestit: 344
Liittynyt: 30.11.2006 14:49
Paikkakunta: Parainen

Re: Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja Karpo »

Radat oli kyllä tosi liukkaan oloiset ilman niitä ylimääräisiä öljyjäkin. Etumoottorivehkeiden meno oli paikoitellen jo vaarallisen näköistä. :roll:
Kaverikin suti käytännössä koko matkan vaikka oli 11,5" ET Streetit alla...

Tuolta löytyy muutama kuva tapahtumasta: http://karel.kuvat.fi/kuvat/Tapahtumia/ ... +Day+2011/
128 1.1 '75, Tipo 1.6DGT '88, Dedra 2.0ie '92, Sprint 1.5QV '86 + varaosa-autot
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

Halliin olisi vielä 2.5vk, eikä tietenkään ole vielä pahemmin kalustoon syvennytty. Renkaat sentään ostin ja löysivät perille.
Kuva
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

Taas on Jagst S4 herätetty unilta, kun ratapäivätkin lähestyvät.
http://youtu.be/mQegDUf1qKc
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

Kuva

Vanhat colway intermediatet tuli laittettua alle. vartti myöhemmin lenti taas kampiakselin kiila hels-vettiin joten taidan jättää eatonin tallin nurkkaan.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

TfP-Motors kirjoitti: Vanhat colway intermediatet tuli laittettua alle. vartti myöhemmin lenti taas kampiakselin kiila hels-vettiin joten taidan jättää eatonin tallin nurkkaan.
Meinaatko että ahdin raskas pyörittää niin sen takia kiila lähtee?

Hajoaako kiila? tai jos se tipahtaa niin hihnapyörään reikä kierteellä sen kiilan kohtaan jolloin se ei pääse ulos sivu suunnasta.
Bravo t-jet
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja väisänen »

^En tiä tfp-motorsin tsydeemiä mut jos mekaaninen ahdin on turbon painepuolella niin sen sitten pitäs kertoa turbon paineita. Eli voi ottaa tehoa kampuralta melkoisenkin paljon kun turbo tulee mukaan kuoroon ja mekaanista ahdinta ei ohiteta 8-)
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

sampsulisami kirjoitti:Meinaatko että ahdin raskas pyörittää niin sen takia kiila lähtee?
Hajoaako kiila? tai jos se tipahtaa niin hihnapyörään reikä kierteellä sen kiilan kohtaan jolloin se ei pääse ulos sivu suunnasta.
Kiila irtoaa jakopään pyörästä, on aika pieni kooltaan n. 4x4mm... pyöräkin on mitälie valua. ei mitään vakuuttavan kovaa ainakaan.
väisänen kirjoitti:^En tiä tfp-motorsin tsydeemiä mut jos mekaaninen ahdin on turbon painepuolella niin sen sitten pitäs kertoa turbon paineita. Eli voi ottaa tehoa kampuralta melkoisenkin paljon kun turbo tulee mukaan kuoroon ja mekaanista ahdinta ei ohiteta 8-)
Tuokin voi olla mahdollista.
Mutta kun kiilat 4 tai 5 kertaa on irtoilleet niin monessa eri tilanteessa, tyhjäkäynnillä, isoilla kierroksilla, "rötätessä"... loppuu ehjät pyörät. On ollut myös lisä tapituksia muutamassa kappaleessa. Eiköhän tämän kanssa oteta hetkinen hermolomaa ahveniston nesteenlevityksen jälkeen.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Neckar Jagst -66

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

Mitään kummempaa ei ole tapahtunut, sytyksessä on jotain häiriötä, ennakko heittelee... nyt onneksi tuli varmaan positiivisin askel autolle viiteen vuoteen, nimittäin tallipaikka. jospa keväällä päästään vihdoin lasettamaan ilman rassaamista.

Kuva
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Vastaa Viestiin