Lancia Dedra + Fiat 128 -75 "Sleeper"
Rälläkkä on laulanut taas tässäkin projektissa.
Suurista koritöistä on jäljellä enää toisen helmapellin ja yhden lokarinkaaren vaihto, takasisälokarien muokkaukset ja ne turvakaaret tietysti. Pienimuotoista paikkailua ja sovittelua onkin sitten niin paljon kuin jaksaa tehdä...
Päätin kuitenkin, että ensi kesänä tähän vedetään maali päälle vaikka mikä olisi.
Viimeiset päivät on mennyt askarrellessa kiinnitysrautoja grilliin nostamista varten. Huomenna tulee varmaan nostettua koppa pyörittimeen. Saattaa parantaa työskentelymukavuutta hieman.
Ps. Pitäisiköhän poistaa tuo sleeper-teksti tuosta otsikosta. Ei siitä sitten kuitenkaan taida ihan sleeperiä tullakaan...
Suurista koritöistä on jäljellä enää toisen helmapellin ja yhden lokarinkaaren vaihto, takasisälokarien muokkaukset ja ne turvakaaret tietysti. Pienimuotoista paikkailua ja sovittelua onkin sitten niin paljon kuin jaksaa tehdä...
Päätin kuitenkin, että ensi kesänä tähän vedetään maali päälle vaikka mikä olisi.
Viimeiset päivät on mennyt askarrellessa kiinnitysrautoja grilliin nostamista varten. Huomenna tulee varmaan nostettua koppa pyörittimeen. Saattaa parantaa työskentelymukavuutta hieman.
Ps. Pitäisiköhän poistaa tuo sleeper-teksti tuosta otsikosta. Ei siitä sitten kuitenkaan taida ihan sleeperiä tullakaan...
128 1.1 '75, Tipo 1.6DGT '88, Dedra 2.0ie '92, Sprint 1.5QV '86 + varaosa-autot
Taas on tapahtunut kaikenlaista, mutta "valitettavasti" Dedralle. Viimeisen kuukaden aikana on tullut mm. vaihdettua takajarrukengät, toinen jarrusylinteri, takatukivarren laakerointi, apurungon pusla ja siivottu aikalailla sisustaa ja ulkokuorta. Nyt on auto katsastettu ja aika hyvässä mallissa. Pientä laittoa on toki aina täysi-ikäisessä 400tkm ajetussa Lanciassa.
128 on saanut maata tallissa odottamassa kelien lämpenemistä, kun 15 asteen pakkasessa ei pahemmin hitsailla... Nyt keli näyttää siltä, että sitäkin projektia voi mennä jatkamaan taas.
128 on saanut maata tallissa odottamassa kelien lämpenemistä, kun 15 asteen pakkasessa ei pahemmin hitsailla... Nyt keli näyttää siltä, että sitäkin projektia voi mennä jatkamaan taas.
128 1.1 '75, Tipo 1.6DGT '88, Dedra 2.0ie '92, Sprint 1.5QV '86 + varaosa-autot
Ryhdyin jokin aikaa sitten tekemään 128:a sillä periaatteella, että se tulee joskus valmiiksikin. (nyt loppui nysvääminen...) Oikean puolen autosta sainkin aika valmiiksi. Kuskin puolelle siirtyminen taas aiheutti kohtalaista epätoivoa. Taitaa olla turha haaveillakaan siitä, että maalaisi sen tänä kesänä...
Tuosta eteenpäin löytyy muutama kuva: http://kuvablogi.com/nayta/2628066/
Dedra tuntuu sentään onneksi toimivan kohtuullisen hyvin (kop kop!).
Tuosta eteenpäin löytyy muutama kuva: http://kuvablogi.com/nayta/2628066/
Dedra tuntuu sentään onneksi toimivan kohtuullisen hyvin (kop kop!).
128 1.1 '75, Tipo 1.6DGT '88, Dedra 2.0ie '92, Sprint 1.5QV '86 + varaosa-autot
Päivitelläänpä tätäkin taas.
128-projekti on mennyt viimeisen kuukauden aikana todella hyvin eteenpäin, mutta aika tuntuu silti loppuvan. Dedran jakohihnan katkeaminen ja pieni polkupyöräonnettomuus hidastavat valitettavasti tahtia. Onneksi avulias veljeni auttaa hommissa.
Vas. helma on melkein valmis, Krisu sovittelee/paikkailee etulokareita ja ovia ja mä ryhdyn korjaamaan etu- ja takahiekkapeltejä. Kaaretkin pitäisi saada jossain välissä kabiiniin...
Tuosta eteenpäin löytyy pari kuvaa edistyksestä: http://kuvablogi.com/nayta/2670264/
Dedra odottelee tällä hetkellä välikannen plaanausta, jotta saadaan hurjempi nokka paikoilleen. Koitetaan nyt toimiiko se...
128-projekti on mennyt viimeisen kuukauden aikana todella hyvin eteenpäin, mutta aika tuntuu silti loppuvan. Dedran jakohihnan katkeaminen ja pieni polkupyöräonnettomuus hidastavat valitettavasti tahtia. Onneksi avulias veljeni auttaa hommissa.
Vas. helma on melkein valmis, Krisu sovittelee/paikkailee etulokareita ja ovia ja mä ryhdyn korjaamaan etu- ja takahiekkapeltejä. Kaaretkin pitäisi saada jossain välissä kabiiniin...
Tuosta eteenpäin löytyy pari kuvaa edistyksestä: http://kuvablogi.com/nayta/2670264/
Dedra odottelee tällä hetkellä välikannen plaanausta, jotta saadaan hurjempi nokka paikoilleen. Koitetaan nyt toimiiko se...
128 1.1 '75, Tipo 1.6DGT '88, Dedra 2.0ie '92, Sprint 1.5QV '86 + varaosa-autot
Re: Lancia Dedra + Fiat 128 -75 "Sleeper"
Dodii, Dedra hörähti käymään taas rempan jälkeen.
Uusi nokkakin on paikoillaan. Äänet on kyllä hurjat, mutta mihinkään se ei kulje.
Täytyy varmaan yrittää säädellä vielä.
Uusi nokkakin on paikoillaan. Äänet on kyllä hurjat, mutta mihinkään se ei kulje.
Täytyy varmaan yrittää säädellä vielä.
128 1.1 '75, Tipo 1.6DGT '88, Dedra 2.0ie '92, Sprint 1.5QV '86 + varaosa-autot
Re: Lancia Dedra + Fiat 128 -75 "Sleeper"
Olisi varmaan aika herättää tämäkin topiikki talviunilta.
128:lle ei ole vieläkään tapahtunut mitään. Kylmässä tallissa ei pahemmin touhuta pakkasella.
Käyttöauto sen sijaan vaihtui kokonaan, mutta onneksi otsikkoa ei tarvitse silti muuttaa.
Vanha 400tkm ajettu vanha sotaratsu sai siirtyä varaosien luovuttajaksi ja tilalle tuli musta 2-litrainen.
Muutamia kuvia: http://kuvablogi.com/blog/11169/9/
Ensimmäinen homma oli pestä auto kunnolla (myös konehuoneen puolelta). Madallus tuli kanssa tehtyä ja ruuvasin 16" kesänakit alle. Takavalot otin myös toisesta Dedrasta. Muuten en ole ehtinyt tekemään muuta kuin vaihtamaan raidetangonpäät, herkistelemään vähän käsijarrua ja muuta yleistä siistimistä. Toinen alatukivarsi pitäisi vielä vaihtaa ja yksi paikka hitsata ennenkuin menen näyttämään sitä uudelleen katsastussedälle.
Suunnitelmissa on puuhailla ainakin seuraavia hommia, kunhan ehdin ja rahat riittää:
-Katsastuksessa hylätyt kohdat mahd. nopeasti.
-Jakopääremppa, öljyt jne. mahd. nopeasti.
-Konehuoneen puolelle yleistä siistimistä
-Pakoputki uusiksi (nyt nätisti sanottuna räpellys... )
-Hiukan hitsailua
-Stereovekottimia: DLS:n erillissarjat eteen ja taakse löytyy jo, kuin myös 5-kanavainen vahvistin ja Kenwoodin laatusoitin. Jonkun pienen basson laitan varmaan myös takapaksiin, kunhan saan nykyiset autonhajottajat myytyä... Niin ja äänieristystä tietysti samalla.
-Ulkokuoreen ei varmaan mitään ihmeellistä tule, kiillotus ja kunnon vahaus kunhan kelit lämpenee.
Yritän pävitellä jatkossa hieman useammin.
128:lle ei ole vieläkään tapahtunut mitään. Kylmässä tallissa ei pahemmin touhuta pakkasella.
Käyttöauto sen sijaan vaihtui kokonaan, mutta onneksi otsikkoa ei tarvitse silti muuttaa.
Vanha 400tkm ajettu vanha sotaratsu sai siirtyä varaosien luovuttajaksi ja tilalle tuli musta 2-litrainen.
Muutamia kuvia: http://kuvablogi.com/blog/11169/9/
Ensimmäinen homma oli pestä auto kunnolla (myös konehuoneen puolelta). Madallus tuli kanssa tehtyä ja ruuvasin 16" kesänakit alle. Takavalot otin myös toisesta Dedrasta. Muuten en ole ehtinyt tekemään muuta kuin vaihtamaan raidetangonpäät, herkistelemään vähän käsijarrua ja muuta yleistä siistimistä. Toinen alatukivarsi pitäisi vielä vaihtaa ja yksi paikka hitsata ennenkuin menen näyttämään sitä uudelleen katsastussedälle.
Suunnitelmissa on puuhailla ainakin seuraavia hommia, kunhan ehdin ja rahat riittää:
-Katsastuksessa hylätyt kohdat mahd. nopeasti.
-Jakopääremppa, öljyt jne. mahd. nopeasti.
-Konehuoneen puolelle yleistä siistimistä
-Pakoputki uusiksi (nyt nätisti sanottuna räpellys... )
-Hiukan hitsailua
-Stereovekottimia: DLS:n erillissarjat eteen ja taakse löytyy jo, kuin myös 5-kanavainen vahvistin ja Kenwoodin laatusoitin. Jonkun pienen basson laitan varmaan myös takapaksiin, kunhan saan nykyiset autonhajottajat myytyä... Niin ja äänieristystä tietysti samalla.
-Ulkokuoreen ei varmaan mitään ihmeellistä tule, kiillotus ja kunnon vahaus kunhan kelit lämpenee.
Yritän pävitellä jatkossa hieman useammin.
128 1.1 '75, Tipo 1.6DGT '88, Dedra 2.0ie '92, Sprint 1.5QV '86 + varaosa-autot
Re: Lancia Dedra + Fiat 128 -75 "Sleeper"
Onnittelut uudesta Lanciasta ! Hyvältä näyttää uudet muutokset ja livenä sitten myöhemmin Turun alueella.
G.A.N. - Gruppo AutoItalia Naantali. gan.suntuubi.com
Re: Lancia Dedra + Fiat 128 -75 "Sleeper"
Perjantaina vaihdettiin Dedrasta jakopään osat, tasapainoakseleiden hihna lensi roskiin ja katsastuksessa hylätty tukivarsi todettiin moitteettomaksi.
Eilinen menikin sitten ulkokuoren kiillottelemiseen. Täytyy puleerata se kunnolla kesällä sitten kun olen saanut paikkamaalailut tehtyä. Nyt piti vaan saada jonkunlainen vahapinta päälle että sen saa puhtaaksi helpommalla...
Tänään voisin hitsata sen yhden lapun kiinni (jos jaksan mennä ulos tällä kelillä), niin sitten sen pitäisikin olla leimakunnossa.
Eilinen menikin sitten ulkokuoren kiillottelemiseen. Täytyy puleerata se kunnolla kesällä sitten kun olen saanut paikkamaalailut tehtyä. Nyt piti vaan saada jonkunlainen vahapinta päälle että sen saa puhtaaksi helpommalla...
Tänään voisin hitsata sen yhden lapun kiinni (jos jaksan mennä ulos tällä kelillä), niin sitten sen pitäisikin olla leimakunnossa.
128 1.1 '75, Tipo 1.6DGT '88, Dedra 2.0ie '92, Sprint 1.5QV '86 + varaosa-autot
Re: Lancia Dedra + Fiat 128 -75 "Sleeper"
En toki haluaisi alkaa tappelemaan mutta oleko varma tukivarresta? Kumipuslista olen kyllä itsekin käynyt vääntöä että paljonko saa joustaa, mutta useimmiten nuo välykset vaatii tietyn tukivarren asennon löytyäkseen. Sen varmaan jo tiesitkin että takatukivarsi pitää tutkia pyörän juuresta nostamalla. Tuota eivät pysty kaikilla konttoreilla tekemään eikä siksi löydy vikojakaan. Kuten Temprassa jossa huomasin 3 viikkoa katsastuksesta takavarren heiluvan pari sentiä. Periaatteessa kaikki tukivarret tulisi tutkia normaalissa ajoasennossa mutta rengas irti lattiasta.
Mukava kuulla etä Dedrastakin vielä innostutaan muutenkin kuin halpiskärrynä tai nelivetona.
Mukava kuulla etä Dedrastakin vielä innostutaan muutenkin kuin halpiskärrynä tai nelivetona.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Lancia Dedra + Fiat 128 -75 "Sleeper"
Siis kyseessä oli etutukivarsi, tarkemmin alapallo. Ja jos sitä juuri ja juuri jaksaa sormin kääntää, niin ei se kyllä väljä ole...
Ja huomasin tuossa helman päätyä paikkaillessani että menee muuten koko helmat vaihtoon kesällä, ne on ihan pelkkää paperia. Hävettää millaiset hätäpikapaikat hitsasin sinne. Eipä oo noin rumaa jälkeä tullut koskaan tehtyä...
Ja huomasin tuossa helman päätyä paikkaillessani että menee muuten koko helmat vaihtoon kesällä, ne on ihan pelkkää paperia. Hävettää millaiset hätäpikapaikat hitsasin sinne. Eipä oo noin rumaa jälkeä tullut koskaan tehtyä...
128 1.1 '75, Tipo 1.6DGT '88, Dedra 2.0ie '92, Sprint 1.5QV '86 + varaosa-autot
Re: Lancia Dedra + Fiat 128 -75 "Sleeper"
Lancia leimattu ja muutokset otteessa.
Vaihteistoöljyt tuli myös vaihdettua ja värkättyä uusi pakoputki. "Perusasioista" puuttuu enää moottoriöljyjen ja filtterin sekä jäähdyttimen vaihto. Sitten voikin alkaa askartelemaan humppalaitteiden parissa jne.
Vaihteistoöljyt tuli myös vaihdettua ja värkättyä uusi pakoputki. "Perusasioista" puuttuu enää moottoriöljyjen ja filtterin sekä jäähdyttimen vaihto. Sitten voikin alkaa askartelemaan humppalaitteiden parissa jne.
128 1.1 '75, Tipo 1.6DGT '88, Dedra 2.0ie '92, Sprint 1.5QV '86 + varaosa-autot