Lancia Dedra + Fiat 128 -75 "Sleeper"
Lancia Dedra + Fiat 128 -75 "Sleeper"
Pistetään nyt tämäkin kaunotar tänne, kun sain lopultakin kuvat siirrettyä.
Tuolta löytyy jotain kuvia kyseisestä kulkineesta.
Tarkoitus olisi siis tehdä tällainen sliipperihenkinen kulkine periaatteella "puuttuva paino korvaa puuttuvan tehon".
Kori jää suhteellisen alkuperäisen näköiseksi. Sisusta sen sijaan katoaa melko pitkälti. Tekniikaksi on suunnitteilla Dedran 1.6 sohc pienillä kutitteluilla ja välitetty 5-lovinen laatikko.
Alustaan ei varmaan kovin ihmeellisiä muutoksia ole ainakaan alkuun tulossa, 127:n iskarit ja muuten vaan uutta osaa.
Tähän asti tämä projekti on ollut lähinnä purkamista ja osien haalimista (Eli Maurin luona kyläilyä ). Nyt olisi tarkoitus saada korille jotain aikaiseksi, kunhan tuon käyttörottelon saisi pois tallista. Se vaan tahtoo viedä kaiken ajan ja tilan...
Tuolta löytyy jotain kuvia kyseisestä kulkineesta.
Tarkoitus olisi siis tehdä tällainen sliipperihenkinen kulkine periaatteella "puuttuva paino korvaa puuttuvan tehon".
Kori jää suhteellisen alkuperäisen näköiseksi. Sisusta sen sijaan katoaa melko pitkälti. Tekniikaksi on suunnitteilla Dedran 1.6 sohc pienillä kutitteluilla ja välitetty 5-lovinen laatikko.
Alustaan ei varmaan kovin ihmeellisiä muutoksia ole ainakaan alkuun tulossa, 127:n iskarit ja muuten vaan uutta osaa.
Tähän asti tämä projekti on ollut lähinnä purkamista ja osien haalimista (Eli Maurin luona kyläilyä ). Nyt olisi tarkoitus saada korille jotain aikaiseksi, kunhan tuon käyttörottelon saisi pois tallista. Se vaan tahtoo viedä kaiken ajan ja tilan...
http://kuvablogi.com/blog/11169/4/Nyt olisi tarkoitus saada korille jotain aikaiseksi, kunhan tuon käyttörottelon saisi pois tallista. Se vaan tahtoo viedä kaiken ajan ja tilan...
toi näyttää ihan samalta kun munkin Dedra...
hitsaus paikoista
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
On, mutta se sörkkiminen ja sen seurauksena tapahtuva pakotettu korjausoperaatio on paljon parempi vaihtoehto kuin antaa kapistuksen kuppaantua edelleen. Pian on paljon enemmän duunia tiedossa. Eli rohkeasti sohitaan ruuvarilla vaan, oli sitten kyseessä oma tai kaverin auto.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Joo, onhan se mukavampaa huomata omalla pihalla, eikä esim. konttorilla. Ja tosiaan enemmän hommaa olisi ollut tiedossa jatkossa. Varsinaisen ulkopellin ja sisälokarin välissä oli n. kilo märkää hiekkaa, joten ensi vuonna se ulkopeltikin olisi varmaan ollut korjauskelvoton.vvieri kirjoitti:On, mutta se sörkkiminen ja sen seurauksena tapahtuva pakotettu korjausoperaatio on paljon parempi vaihtoehto kuin antaa kapistuksen kuppaantua edelleen. Pian on paljon enemmän duunia tiedossa. Eli rohkeasti sohitaan ruuvarilla vaan, oli sitten kyseessä oma tai kaverin auto.
Olisihan tuon saanut leimasta pienemmälläkin laitolla läpi, mutta kun ei vaan malta tehdä edes tuon peltihommia sutaisemalla (vaikka siltä ehkä näyttääkin... ). Siinä on kuitenkin kyse omasta ja muidenkin turvallisuudesta. Enkä jaksaisi hitsata samoja paikkoja 2 vuoden päästä uudestaan.
Dedran lokari lähti lopultakin kokonaan irti, suuri kiitos ja kumarrus hepe75:lle neuvoista.
Mitäs olette mieltä, olikohan se turha irroittaa... http://kuvablogi.com/nayta/776236/
Tämäkin menee taas vähän OT:ksi, mutta menköön. Eipä sille kasille mitään tapahdu, ennen Lancian valmistumista...
Mitäs olette mieltä, olikohan se turha irroittaa... http://kuvablogi.com/nayta/776236/
Tämäkin menee taas vähän OT:ksi, mutta menköön. Eipä sille kasille mitään tapahdu, ennen Lancian valmistumista...
Viikonloppuna yritin hitsailla paikkoja vanhaan harsoon kiinni, huonoin tuloksin.
Sitten meni kevyesti hermot ja tempaisin koko osittain paikatun sisälokarin laikalla mäkeen ja tein 1,5mm suorasta pellistä uuden...
Tällainen siitä sitten tuli.
Ei mitään turhan kaunista jäkeä, mutta ainakin pitäisi kestää.
Ja kukapa sen toisaalta näkisi...
Seuraavaksi ulkopellin kimppuun.
Sitten meni kevyesti hermot ja tempaisin koko osittain paikatun sisälokarin laikalla mäkeen ja tein 1,5mm suorasta pellistä uuden...
Tällainen siitä sitten tuli.
Ei mitään turhan kaunista jäkeä, mutta ainakin pitäisi kestää.
Ja kukapa sen toisaalta näkisi...
Seuraavaksi ulkopellin kimppuun.
No niin. Päivitelläänpä tätäkin taas välillä. Tällä välillä Dedralle tapahtunut seuraavaa;
Ulkopelti sai huolellisen puhdistuksen, pientä paikkailua, uutta maalia ja massaa. Sen jälkeen liimasin sen takaisin paikalleen. Tästä vaiheesta ei valitettavasti tullut otettua kuvia. Liimasaumoista tuli liiman laatuun nähden yllättävän hyviä. (Hermot meni sen tökötin kanssa, ei kannattaisi ostaa halvinta tavaraa mitä honkkarista löytyy. )
Sitten paklailin vähän itseaiheutettuja kolhuja, missä meni hermot vielä pahemmin. Kuopista tuli möykkyjä ja möykyistä kuoppia. Eli ihan perinteistä...
Pienet naarmut tms. peitin spraykitillä, jonka jälkeen pinnasta tuli aika hieno. Siinä vaiheessa pyyhkäisin ajatuksissani pinnan tinnerillä, mitä spraykitti ei tietenkään kestänyt.
Sitten paloi hermot. Ruiskin siihen varmaan 17 toinen toistaan huonompaa maalikerrosta päälle. Välillä hioin pintaa taas tasaisemmaksi.
Lopuksi meni hermot tähänkin ja ruiskin päälle pari kerrosta lakkaa. Pinnasta tuli yllättävänkin tasainen em. sählingit ja käytettävä tila huomioiden. (Auton ja seinän välissä ehkä 40cm...) Varmaan paranee vielä vähän, kun pääsen kiillottamaan sen kunnolla. Täytyy vaan malttaa antaa maalin kuivua kunnolla.
Kuvia laitoin taas tuonne: http://kuvablogi.com/blog/11169/4/
Ulkopelti sai huolellisen puhdistuksen, pientä paikkailua, uutta maalia ja massaa. Sen jälkeen liimasin sen takaisin paikalleen. Tästä vaiheesta ei valitettavasti tullut otettua kuvia. Liimasaumoista tuli liiman laatuun nähden yllättävän hyviä. (Hermot meni sen tökötin kanssa, ei kannattaisi ostaa halvinta tavaraa mitä honkkarista löytyy. )
Sitten paklailin vähän itseaiheutettuja kolhuja, missä meni hermot vielä pahemmin. Kuopista tuli möykkyjä ja möykyistä kuoppia. Eli ihan perinteistä...
Pienet naarmut tms. peitin spraykitillä, jonka jälkeen pinnasta tuli aika hieno. Siinä vaiheessa pyyhkäisin ajatuksissani pinnan tinnerillä, mitä spraykitti ei tietenkään kestänyt.
Sitten paloi hermot. Ruiskin siihen varmaan 17 toinen toistaan huonompaa maalikerrosta päälle. Välillä hioin pintaa taas tasaisemmaksi.
Lopuksi meni hermot tähänkin ja ruiskin päälle pari kerrosta lakkaa. Pinnasta tuli yllättävänkin tasainen em. sählingit ja käytettävä tila huomioiden. (Auton ja seinän välissä ehkä 40cm...) Varmaan paranee vielä vähän, kun pääsen kiillottamaan sen kunnolla. Täytyy vaan malttaa antaa maalin kuivua kunnolla.
Kuvia laitoin taas tuonne: http://kuvablogi.com/blog/11169/4/
Olin jo kasaamassa autoa, kun päätin kuitenkin repiä toisenkin takalokarin irti. Näkymä ei hirveästi yllättänyt. *klik*
Jos se sitten bellaan mennessä olis taas ajossa...
Kaiken muun lisäksi menin sitten antamaan Tempran äidilleni joululahjaksi nyt sitten ajetaan '89 Sunnylla. Huoh...
Jos se sitten bellaan mennessä olis taas ajossa...
Kaiken muun lisäksi menin sitten antamaan Tempran äidilleni joululahjaksi nyt sitten ajetaan '89 Sunnylla. Huoh...
heh, ompas tutun näköistä... http://kuvablogi.com/nayta/iso/img832986.jpg
tarkastappas vielä se polttoaineletkun kiinnityskohta koriin, niin varmaan on lisää riemun aihetta
tuommosen sinne joutui laittaa...
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img156372.jpg
itsellä toi tankin puoli oli se PAHEMPI
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img136895.jpg
toinen puolihan oli melkein tehtaan jäljiltä
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img137223.jpg
tarkastappas vielä se polttoaineletkun kiinnityskohta koriin, niin varmaan on lisää riemun aihetta
tuommosen sinne joutui laittaa...
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img156372.jpg
itsellä toi tankin puoli oli se PAHEMPI
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img136895.jpg
toinen puolihan oli melkein tehtaan jäljiltä
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img137223.jpg
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Mulla on tämä puoli sisäloksun puolesta selvästi parempi, mutta ulkopellistä koko alareuna on aivan paperia.hepe75 kirjoitti:heh, ompas tutun näköistä... http://kuvablogi.com/nayta/iso/img832986.jpg
tarkastappas vielä se polttoaineletkun kiinnityskohta koriin, niin varmaan on lisää riemun aihetta
tuommosen sinne joutui laittaa...
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img156372.jpg
itsellä toi tankin puoli oli se PAHEMPI
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img136895.jpg
toinen puolihan oli melkein tehtaan jäljiltä
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img137223.jpg
Toisella puolella oli asiat aivan toisinpäin.
Taas on tapahtunut edistystä. Sisälokari on enää paria maalikerrosta+massaa vaille valmis. Seuraavaksi täytyy käydä ulkopellin kimppuun. Ulkopeltien laittelu ei vain ole oikein mun lempihommaa...
Kuvia projektin edistymisestä laitoin taas kuvablogiin. Tein sinne selkeyden vuoksi oman kansion noille korihommille, kun niitä vaikutti tulevan aika tavalla...
http://kuvablogi.com/nayta/851321/ Tuosta eteenpäin löytyy uusia kuvia.
Kuvia projektin edistymisestä laitoin taas kuvablogiin. Tein sinne selkeyden vuoksi oman kansion noille korihommille, kun niitä vaikutti tulevan aika tavalla...
http://kuvablogi.com/nayta/851321/ Tuosta eteenpäin löytyy uusia kuvia.
Eteenpäin mennään, hitaasti mutta epävarmasti;
-Sisälokari alkaa nyt olla valmis (pientä putsailua enää). *klik*
-Ulkopeltikin on hitsattu kasaan. Homma onnistui yllättävän hyvin, mutta on se silti kamala... *klik*
Saa nähdä saako tuota ulkopeltiä enää ikinä näyttämään hyvältä. Onneksi se ei sentään vedellyt itseään solmuun hitsauksessa.
Perjantaina yritän liimata tuon lokarin paikalleen ja kasata kannen, jos vaikka saisi sen uuden moottorin jossain vaiheessa kasaan.
-Sisälokari alkaa nyt olla valmis (pientä putsailua enää). *klik*
-Ulkopeltikin on hitsattu kasaan. Homma onnistui yllättävän hyvin, mutta on se silti kamala... *klik*
Saa nähdä saako tuota ulkopeltiä enää ikinä näyttämään hyvältä. Onneksi se ei sentään vedellyt itseään solmuun hitsauksessa.
Perjantaina yritän liimata tuon lokarin paikalleen ja kasata kannen, jos vaikka saisi sen uuden moottorin jossain vaiheessa kasaan.
Nyt on Dedrakin taas liikenteessä!
Uskomatonta, kuinka juhlallista voi olla ajella karvalakkimallin Dedralla!
Oikean puolen pohjat ja maalailut onnistuivat onneksi paljon paremmin kuin vasemmalla. Eihän se kiillä tippaakaan, mutta ei sentään näytä perunapellolta.
Kuvia: (pahoittelen laatua, kamera alkoi sekoilemaan)
http://kuvablogi.com/nayta/862973/
http://kuvablogi.com/nayta/886470/
http://kuvablogi.com/nayta/886472/
http://kuvablogi.com/nayta/886474/
Ps. Huomatkaa kauniit talvivanteet...
Uskomatonta, kuinka juhlallista voi olla ajella karvalakkimallin Dedralla!
Oikean puolen pohjat ja maalailut onnistuivat onneksi paljon paremmin kuin vasemmalla. Eihän se kiillä tippaakaan, mutta ei sentään näytä perunapellolta.
Kuvia: (pahoittelen laatua, kamera alkoi sekoilemaan)
http://kuvablogi.com/nayta/862973/
http://kuvablogi.com/nayta/886470/
http://kuvablogi.com/nayta/886472/
http://kuvablogi.com/nayta/886474/
Ps. Huomatkaa kauniit talvivanteet...