Projektit: 126 X 3
pikkasen ollaan tutkiskeltu ton fiatin kuntoa.. ihmeen paljon sitä on kyllä korjailtu ennen kuin se on sinne peltoautoksi joutunut.. lasikuitukittiä ja verkkoa tyyliin on takakulmat lamppujen alla.. helmoihin on jopa pellit vaihdettu,hitsattu ihan päin hanuria ja lasikuidulla loput.. : http://s35.photobucket.com/albums/d179/ ... G_0546.jpg
helman takaosassa olikin sit tommonen kittikasa, ja mikkilangan pätkiä.. ammatti mies varmaan tehny kun jo reilu 20v sitten migin omistanut.. : http://s35.photobucket.com/albums/d179/ ... G_0548.jpg
no.. ei tuo paha silti ole korjata tohon datsuniin verrattuna.. onhan tässä neliöitäkin paljon vähemmän..
jakaja vielä löytymättä, useat luvannnet ettiä mut ei liene löytynyt.. otan pekka yhteyttä huomenna..
helman takaosassa olikin sit tommonen kittikasa, ja mikkilangan pätkiä.. ammatti mies varmaan tehny kun jo reilu 20v sitten migin omistanut.. : http://s35.photobucket.com/albums/d179/ ... G_0548.jpg
no.. ei tuo paha silti ole korjata tohon datsuniin verrattuna.. onhan tässä neliöitäkin paljon vähemmän..
jakaja vielä löytymättä, useat luvannnet ettiä mut ei liene löytynyt.. otan pekka yhteyttä huomenna..
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
se käynnistyi sittenkin
kiitokset aluksi bambinolle virranjakajasta! puuttuvan jakajan lisäksi piti starttiin tehdä remonttia,puhdistus ja pari puslaa uusiksi. bensapumppu vaati reilusti paineilmaa ennen kuin lähti pumppaamaan. sytkän ajoitus oli aika hakusessa mutta kyllä se tänään sit pärähti käymään ja pysyi jopa heti tyhjäkäynnilläkin 8) äänet aika karmeat kun pakoputki on irti kannesta muutenkin sohlo..
mutta todella herkästi se nyt pärähtää käyntiin ja toimii kuin pitääkin.. auto on tallissa ylös nostettuna, tarkoitus tehdä samalla jarruremontti niin pääsis ajelemaan..
onhan siinä vähän erilainen ääni kuin 4 sylinterisissä.. pääsin tossa viikolla tommosella ajamaankin hassu auto.. tästä autosta sit myöhemmin lisää.. kunhan se on haettu kotia ensin..
kiitokset aluksi bambinolle virranjakajasta! puuttuvan jakajan lisäksi piti starttiin tehdä remonttia,puhdistus ja pari puslaa uusiksi. bensapumppu vaati reilusti paineilmaa ennen kuin lähti pumppaamaan. sytkän ajoitus oli aika hakusessa mutta kyllä se tänään sit pärähti käymään ja pysyi jopa heti tyhjäkäynnilläkin 8) äänet aika karmeat kun pakoputki on irti kannesta muutenkin sohlo..
mutta todella herkästi se nyt pärähtää käyntiin ja toimii kuin pitääkin.. auto on tallissa ylös nostettuna, tarkoitus tehdä samalla jarruremontti niin pääsis ajelemaan..
onhan siinä vähän erilainen ääni kuin 4 sylinterisissä.. pääsin tossa viikolla tommosella ajamaankin hassu auto.. tästä autosta sit myöhemmin lisää.. kunhan se on haettu kotia ensin..
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
do dii.. tuli sit hommattua itellekkin tommonen 126:n
tämä auto on ajokuntoinen mutta ei rekisterissä. vuosimalli tais olla 76.. on siihen paperit mutta saan ne vasta huomenna kun haen ton auton kaverilta.
tänään laittelin jo jarruja siihen ja vaihtelin mittariston merkkivalot,rupesivat jopa toimimaan..
onhan tässäkin aika paljon hitsausta ennen kuin katsastamaan pystyy mutta tarkoitus on se ensisuvena laittaa kilpiin.. jos vaikka sitten sais ittensä raahattua johonkin fiat tapahtumaan kun olis siihen sopiva autokin..
mites tuossa muuten on nuo takapyöränlaakerit, pystyykö niitä kiristämään kun molemmat on pikkasen väljällä..? entäs ulommat vetonivelet,saako niitä jostain?
tuolla muutama kuva tästäkin härvelistä: http://s35.photobucket.com/albums/d179/ ... G_0458.jpg
tämä auto on ajokuntoinen mutta ei rekisterissä. vuosimalli tais olla 76.. on siihen paperit mutta saan ne vasta huomenna kun haen ton auton kaverilta.
tänään laittelin jo jarruja siihen ja vaihtelin mittariston merkkivalot,rupesivat jopa toimimaan..
onhan tässäkin aika paljon hitsausta ennen kuin katsastamaan pystyy mutta tarkoitus on se ensisuvena laittaa kilpiin.. jos vaikka sitten sais ittensä raahattua johonkin fiat tapahtumaan kun olis siihen sopiva autokin..
mites tuossa muuten on nuo takapyöränlaakerit, pystyykö niitä kiristämään kun molemmat on pikkasen väljällä..? entäs ulommat vetonivelet,saako niitä jostain?
tuolla muutama kuva tästäkin härvelistä: http://s35.photobucket.com/albums/d179/ ... G_0458.jpg
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
kesäautoksi 2008?
jee
nyt on tuo vihreä 126:nin lopultakin kotona tänään rupesin jo kartoittamaan erilaisia vikoja ja osatarpeita mitä siihen tarvii hommata..
moottori siinä täristi aivan kauheasti, syy oli se takakiinike. parani toisen jousen irroituksella.. mut uusi pitäsi hommata.
kone kävi mielestäni huonosti, siinä punaisessa oli parempi tyhjäkäynti.. säädin venttiilit, mittailin kaikki sytkäosat ilman löytämättä syytä.. venttiliä jo epäilin, sit kuitenkin huomasin ettei seosruuvin pyöritys vaikuta juuri mitään. tuon auton mukana tulleessa romulaatikossa oli toinen kaasari. varmaan lähes käyttämätön weberi. puhdistin sen huolella ja niin vain sen asentamalla löytyi tasainen tyhjäkäynti tähänkin fiattiin.. nyt toimii mahtavan hyvin, ja kivahan tolla oli ajella..
pakki temppuilee vaihdelaatikossa, ei pysy päällä kuin pitämällä kepistä. pitää tarkistaa nuo siirtotangot vielä mutta uskoisin että vika on laatikon sisällä.. sellainenkin siis hommattava.
jarrut menee täysin uusiin.. imu ja kaasuvaijerit menee myös hommattavien listoille.. vetonivel.. tai koko akseli.. peltejäkin tohon tarviis mutta taitaa olla aika vaikea valmiita löytää.
osapuutteita tässä ei taida hirveesti olla, puskurit.. peili yms jo puretut ovat auton sisällä tallessa.
ei mulla taida talvella olla tekemisen puutetta jos tota rupeen korjaamaan.. entisöimään en rupea, tarkoitus kuitenkin tehä niin pitkälti alkuperäinen kun mitä tosta järkevästi saa tehtyä..
nyt on tuo vihreä 126:nin lopultakin kotona tänään rupesin jo kartoittamaan erilaisia vikoja ja osatarpeita mitä siihen tarvii hommata..
moottori siinä täristi aivan kauheasti, syy oli se takakiinike. parani toisen jousen irroituksella.. mut uusi pitäsi hommata.
kone kävi mielestäni huonosti, siinä punaisessa oli parempi tyhjäkäynti.. säädin venttiilit, mittailin kaikki sytkäosat ilman löytämättä syytä.. venttiliä jo epäilin, sit kuitenkin huomasin ettei seosruuvin pyöritys vaikuta juuri mitään. tuon auton mukana tulleessa romulaatikossa oli toinen kaasari. varmaan lähes käyttämätön weberi. puhdistin sen huolella ja niin vain sen asentamalla löytyi tasainen tyhjäkäynti tähänkin fiattiin.. nyt toimii mahtavan hyvin, ja kivahan tolla oli ajella..
pakki temppuilee vaihdelaatikossa, ei pysy päällä kuin pitämällä kepistä. pitää tarkistaa nuo siirtotangot vielä mutta uskoisin että vika on laatikon sisällä.. sellainenkin siis hommattava.
jarrut menee täysin uusiin.. imu ja kaasuvaijerit menee myös hommattavien listoille.. vetonivel.. tai koko akseli.. peltejäkin tohon tarviis mutta taitaa olla aika vaikea valmiita löytää.
osapuutteita tässä ei taida hirveesti olla, puskurit.. peili yms jo puretut ovat auton sisällä tallessa.
ei mulla taida talvella olla tekemisen puutetta jos tota rupeen korjaamaan.. entisöimään en rupea, tarkoitus kuitenkin tehä niin pitkälti alkuperäinen kun mitä tosta järkevästi saa tehtyä..
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
Peltiä
Katsoppas osia vaikka noista:
www.fiat500sport.com
www.fiat-500-center.de
www.fiat500126.com
Näistä löytyypi jo aika hyvä valikoima.
Ja onneksi meillä 2 pyttyisten harrastajilla
on Kari Pynnä, eli sieltä apuja.
www.fiat500sport.com
www.fiat-500-center.de
www.fiat500126.com
Näistä löytyypi jo aika hyvä valikoima.
Ja onneksi meillä 2 pyttyisten harrastajilla
on Kari Pynnä, eli sieltä apuja.
ääh. kauan on jo ollut tarkoitus karille soittaa mutta aina se kiireissään unohtuu..karpy kirjoitti:Ciao
Minullakin on joitain uutta peltiosaa, mm. takavalonurkkia, joku helma sekä paljon etu- ja takaluukkuja, muistaakseni uusia takapuskureita. Puretuista löytyy ovia jne.
Motonetin jarruosat lienevät uudempaan Personal-malliin, jossa on samat jarrut kuin 600/850 malleissa.
pistän ton 126 projektin nyt vaan osien keruu asteelle.. on tässä niin kauheesti muuta tekemistä ettei ehdi.. työt alkaa taas huomenna ja talon ostokin just meneillään.. sitten on ainakin tilaa harrastaa ja säilöä noita projekteja paremmin..
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
no joo.menihän tossa aikaa, heinäkuun viimeinen päivä laitoin ton kyselyn akeen.. tänään oli tullut jäljennös arkistotallenteesta.. hintaa tuli 18,60ematti.v kirjoitti:soittelin tänään ajoneuvohallintoon tosta fiatista. aika hukassa oli tiedot, ei ainakaan tietokoneelta mitään löytynyt.. mut selvittelyn alla on nyt löytyskö arkistosta, noin kuukausi kuulema voi tuhraantua..
tuo punainen 126:n on käyttöön otettu 74, rekisteröity 4.10.74. poistettu rekkarista 6.6.85.
tollakin päästiin muuten jopa ajamaan.. käkkärillä hoideltiin pysäytykset kun jarrusylintereitä ei oo paikallaan.. kytkin siinä on ihan loppu, mutta muuten tekniikka tuntus olevan ok.. laatikko jopa parempi kuin tossa mun vihreessä, pakki ei vihreessä pitämättä pysy päällä.. uusiksi siis sekin menee, no karpylla noita tuntui olevan
autot ovat siis molemmat nyt jotenkin ajokuntoisia, punainen lähinnä siirtelykuntoinen. tollaiseksi saavat nyt jäädäkin kun tota kilpuria pitää taas rueta purkamaan.. keväällä taas jatketaan näiden pikkuautojen rakentelua..
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
hyvin se kulki..
vein tänään tuo oman vihreän 126:n talviunille. pääsee muiden fiattien kanssa peltikaton alle taas talveksi.
hauska kokemus oli tuo non 15km:n matka pimeellä ajaa.. tais jotain 100 olla parhaillaa vauhtia, ohjaus tuntui kovin äkkiottoselta..taitaa kulmat olla pielessä..
tuulilasi pysyi hyvin sulana koko matkan vaikka pakkastakin 3 astetta. kyllä lasille lämmintä tuli,mutta kovin vähän ja käryä yhtä paljon. hauska ajokokemus tuo kyllä oli..
antaahan pienen levätä yli talven.. hommaan talven aikana tohon osia niin pääsee kevällä niputtamaan..
hauska kokemus oli tuo non 15km:n matka pimeellä ajaa.. tais jotain 100 olla parhaillaa vauhtia, ohjaus tuntui kovin äkkiottoselta..taitaa kulmat olla pielessä..
tuulilasi pysyi hyvin sulana koko matkan vaikka pakkastakin 3 astetta. kyllä lasille lämmintä tuli,mutta kovin vähän ja käryä yhtä paljon. hauska ajokokemus tuo kyllä oli..
antaahan pienen levätä yli talven.. hommaan talven aikana tohon osia niin pääsee kevällä niputtamaan..
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
nostetaas tätäkin välillä.
vappu lähenee ja kaduilla liikkuu mitä oudoimpia ajopelejä.. siksipä piti omiakin nurkkia ruveta penkoo..
126:s kanta on lisääntynyt taas yhdellä.. nyt niitä on mulla kaksi. tuon toisen hankin viimekesänä yhdeltä tuttavalta joka otti sen vaihdossa jostain vaalan perukasta ku tiesi minun moisesta olevan kiinnostunut.
eilen piti toi "uudempi hankinta" eli keltainen ottaa jo talliin sulamaan. todellisuudessa toi keltainen lienee vanhempi kuin tuo vihreä.
alkujaan hommasin keltaisen varaosa autoksi mutta pikaisella silmäyksellä se taitaa olla parempi aihio kuin tuo vihreä. kori on lähes räpeltämätön, helmoissa paikkoja ja vasen etulokari joskus vaihdettu,vissiin kolaroitu.. tarra lokarin sisällä kertoi osan toimituspäiväksi 16.5.83.
kaikki osat korissa on tallessa ja muutenkin hyvä ryhtinen aihio tuo on tohon vihreään verraten. moottori kyllä on jumissa tosi pahasti.. viime kesän sitä liottelin mutta ei se rupee pyörimään.. onneksi tossa vihreässä on käyntikuntoinen kone.. kai noista nyt yhden kulkupelin saa niputettua..
projekti otetaan nyt sadepäivien ajan vietteeksi.. aloitetaan purkamalla härveli täysin nippeleiksi ja rakentamalla sellainen pyöritys "grilli" sille. hitsityöt tuossa rajoittuu lähinnä pohjaan ja takakulmiin.
MUTTA: tässäkään ei oo papereita.. ny pitää ensin selvittää.. huomenna soita akelle ja laitan selvityspyynnön niistä menemään..
osaisko KARPY valaista runkonumeron perusteella autosta mitään.
fiat 126a 4046680
tuo vihreä on rekisteröity muistaakseni 76 ja sen runkonumero on 4305466
jos noiden liikkeitä on jollain tietoa niin saa soittaa:044-3419920
kuviakin noista olis mutta ei toi mun fotosivu hyväksy enää mun kirjautumista.. mihinkä niitä muualle vois laittaa..
vappu lähenee ja kaduilla liikkuu mitä oudoimpia ajopelejä.. siksipä piti omiakin nurkkia ruveta penkoo..
126:s kanta on lisääntynyt taas yhdellä.. nyt niitä on mulla kaksi. tuon toisen hankin viimekesänä yhdeltä tuttavalta joka otti sen vaihdossa jostain vaalan perukasta ku tiesi minun moisesta olevan kiinnostunut.
eilen piti toi "uudempi hankinta" eli keltainen ottaa jo talliin sulamaan. todellisuudessa toi keltainen lienee vanhempi kuin tuo vihreä.
alkujaan hommasin keltaisen varaosa autoksi mutta pikaisella silmäyksellä se taitaa olla parempi aihio kuin tuo vihreä. kori on lähes räpeltämätön, helmoissa paikkoja ja vasen etulokari joskus vaihdettu,vissiin kolaroitu.. tarra lokarin sisällä kertoi osan toimituspäiväksi 16.5.83.
kaikki osat korissa on tallessa ja muutenkin hyvä ryhtinen aihio tuo on tohon vihreään verraten. moottori kyllä on jumissa tosi pahasti.. viime kesän sitä liottelin mutta ei se rupee pyörimään.. onneksi tossa vihreässä on käyntikuntoinen kone.. kai noista nyt yhden kulkupelin saa niputettua..
projekti otetaan nyt sadepäivien ajan vietteeksi.. aloitetaan purkamalla härveli täysin nippeleiksi ja rakentamalla sellainen pyöritys "grilli" sille. hitsityöt tuossa rajoittuu lähinnä pohjaan ja takakulmiin.
MUTTA: tässäkään ei oo papereita.. ny pitää ensin selvittää.. huomenna soita akelle ja laitan selvityspyynnön niistä menemään..
osaisko KARPY valaista runkonumeron perusteella autosta mitään.
fiat 126a 4046680
tuo vihreä on rekisteröity muistaakseni 76 ja sen runkonumero on 4305466
jos noiden liikkeitä on jollain tietoa niin saa soittaa:044-3419920
kuviakin noista olis mutta ei toi mun fotosivu hyväksy enää mun kirjautumista.. mihinkä niitä muualle vois laittaa..
Viimeksi muokannut matti.v, 11.03.2010 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
126 kolmas painos
Ciao
Enpä osaa sanoa tuosta mitään muuta, että alustanumero on pienempi kuin minun 1974 mallisen (kts aikaisempi viesti). Eli voi olla 1973 tuotua erää, jota myytiin vielä 194-75.
Kun tarvitset osaa, niin ota yhteys.
Kari Pynnä
040-5314352
Enpä osaa sanoa tuosta mitään muuta, että alustanumero on pienempi kuin minun 1974 mallisen (kts aikaisempi viesti). Eli voi olla 1973 tuotua erää, jota myytiin vielä 194-75.
Kun tarvitset osaa, niin ota yhteys.
Kari Pynnä
040-5314352
aika nopeasti tuli jäljennös vanhasta rekisteriotteesta, viimeviikolla tuli laput joista selvisi että tämäkin on rekisteröity vuonna 74.. liikenteestä poistettu se on 87 syksyllä..samana keväänä on vaihdettu etuloksu jonka on joku kolaroinut.matti.v kirjoitti:
MUTTA: tässäkään ei oo papereita.. ny pitää ensin selvittää.. huomenna soita akelle ja laitan selvityspyynnön niistä menemään..
runkonumero. fiat 126a 4046680
tuo auto on ollut vuodet 80-87 jonkun naisen omistuksessa..asunut tuossa säräisniemellä vaalassa.
nyt pitää rueta selvittää vieläkö hän eläisi jotta sais luovarin.. tai sit tarvitaan se 10 vuoden selvitys auton historiasta..
noo.. härveli on nyt tallissa kuivumassa.. sadepäivinä tota on tarkoitus ruveta purkamaan..
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/