Projektit: 126 X 3

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
100D
Viestit: 428
Liittynyt: 14.06.2008 20:28

Viesti Kirjoittaja 100D »

AKE:n ohjeet paperittomilleajoneuvoille:
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/42A19AA8 ... oneuvo.pdf
Avatar
matti.v
Viestit: 1033
Liittynyt: 29.08.2004 20:09
Paikkakunta: otanmäki / kajaani

Viesti Kirjoittaja matti.v »

100D kirjoitti:AKE:n ohjeet paperittomilleajoneuvoille:
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/42A19AA8 ... oneuvo.pdf
no tuostahan tuo ruljanssi selviää tosi tarkasti.. minun pitääkuulema seuraavana toimittaa toi rekisterijäljennös konttorille luovareiden tai sitten tuon todistuksen kera.. konttorilta sitten laittavat paperit akelle syyniin..

pitää ensi viikolla rueta ettimään jostain se heppu jolta toi fiatti tuli kaverilleni.. toivotaan että hän pystyisi valaisemaan ton auton menneisyyttä.. :roll:

voisikohan jostain selvittää onko tuo rekisteriin merkitty viimeinen omistaja vielä elossa.. :roll: :?: ainakaan mitkään hakupalvelut eivät tuon nimistä naista vaalasta löydä.. :? hankala kun ei tiedä sotua.. ja onhan toi voinut muuttaakin.. :roll:
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
100D
Viestit: 428
Liittynyt: 14.06.2008 20:28

Viesti Kirjoittaja 100D »

matti.v kirjoitti:

voisikohan jostain selvittää onko tuo rekisteriin merkitty viimeinen omistaja vielä elossa.. :roll: :?: ainakaan mitkään hakupalvelut eivät tuon nimistä naista vaalasta löydä.. :?
auttaisiko tämä?
http://192.49.222.187/osoitepalvelu/
Avatar
matti.v
Viestit: 1033
Liittynyt: 29.08.2004 20:09
Paikkakunta: otanmäki / kajaani

nyt se alkaa

Viesti Kirjoittaja matti.v »

:D
tallissa tapahtuu :P tänään aloiteltiin tuon keltaisen 126:n tutkimista.. pitäs osata päättää kahden auton väliltä kummasta rupee tekemään kesäautoa:?: :x vähän niinkuin käyttöentisöinti..

tuo keltainen on 74 vuosimallia.. poistettu rekkarista 87. kori todella hyvä sinänsä ettei sitä ole helmoja eikä vasenta etulokaria lukuunottamatta kukaan korjaillut,noita lukuunottamatta on alkuperäiskunnossa. suorapeltinen mutta pintapelleiltään aika mätä. pitäs vaihtaa helmat, takakaaret,etulokarit,naamapelti,takakulmat ja vähän lattioita.
raapattiin tänään sisälattioista bitumit pois että näkee paremmin korjaustarpeen.. olishan tossa hommaa, pellit olis helppo vaihtaa kun niitä saa valmiina.. :? mutta tulee niille väkisin hintaa kun paljon joutuisi laittamaan..
paperihommat tohon selvisi tänään kahdella puhelinsoitolla alle 30:ssa minuutissa. löysin viimeisen rekisteriin merkityn omistajan pojan joka on perinyt äitinsä,eli myös tuon fiatinkin joskus. hän lupasi kirjoittaa luovarin ja mukaan saa kuulema toiset renkaat vanteilla :shock: :!:
selvisi myös että moottori on ruostunut jumiin,auto on seisonut jossain riihessä ainakin 15 vuotta koskemattomana,josta vedetty kankaalle josta sitten tuli minulle muutaman vuoden ulkona olon jälkeen.

kuviakin tuli otettua: http://s35.photobucket.com/albums/d179/ ... projektit/

huomenna pitää ottaa tuo ajokuntoinen myös sisälle ja rueta kattomaan kummasta tekee.. tuon vihreän huono puoli on että se on sellanen "teiniviritys".. :x on antennia keskellä kattoa.. mankanreikä koetaulussa.. etuvilkut vaihdettu johonkin ihmeellisiin mitkä sittemmin hävinnyt..kaaret vissiin vanhojen päälle laitettu yms..pyöräkoteloissakin ratsupaikkoja. todennäköisesti auto liikkunut tuossa kuosissa kuopiossa joskus 90 luvun lopulla..
mutta tässä on hyvä moottori,vaihteistosta uupuu pakki.. keltaisessa olis ehkä ehjä. :?

jarruosat on jo uudet valmiina ja paljon muutakin on Karpylta tilauksessa.
Viimeksi muokannut matti.v, 11.03.2010 22:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
Avatar
matti.v
Viestit: 1033
Liittynyt: 29.08.2004 20:09
Paikkakunta: otanmäki / kajaani

Viesti Kirjoittaja matti.v »

tuli tänään tutkittua sitä vihreää fiattia tarkemmin. takakaaret on todella huonosti vaihdettu ja muutenkin aika huonosti joskus korjattu ja maalailtu tuota yksilöä.. :?
hetken asiaa mietittyäni totesin että teen tuosta keltaisesta mieluummin..
mut sitäkin tutkiessa löytyi vielä vasemmasta takakulmasta kolarointi jälkiä.. :x keskellä kurakaarta on pieni vekki.. moottoritilasta on maalit lohkeillut parista kohtaa ja sivulasia irroittaessa löytyi irronnutta maalia myös ikkunan alapokasta. :? pitää hommata ehjä takapalkki jostain ja mallata sillä sopiiko se edes takaposkien väliin.. :roll:

lasit sain tänään irti korista ehjänä..

puutoslistalle lisää siis takapalkki,eli se mihin moottori tulee kiinni.. ja vasempaan a-pilarin ja lokarin väliin pitäs löytää jostain korjauspala.. tosta vihreästä saan korin myytyä joten sitä ei kehtaa leikellä.. tommosia osia saa tarjota vaik yv:nä

pitää varmaan ´se "grilli" rueta rakentaa niin saa paremmin työkohteet esille ja työasennotkin olis paremmat. :roll:
kuvia tommosista vartaista saa laittaa.

ot: :D kesä tulee kait pian.. oli tänään kiuru meidän pihalla.. :lol: :wink:
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
Avatar
matti.v
Viestit: 1033
Liittynyt: 29.08.2004 20:09
Paikkakunta: otanmäki / kajaani

fiatti vartaassa

Viesti Kirjoittaja matti.v »

edistyy :D

sain tänään tuon keltaisen fiatin nostettua korigrilliin.. eilen tein ton grillin noista romuista mitä nurkista löytyi. vaikuttaa toimivalta.

vielä pitää ottaa akselit irti ja sittenpä se on täysin hylsy toi kori.. sit alkaa armoton korjaus. massat raavitaan pois mitä kohtuudella saadaan ja sit painepesu ja hiekkapuhallusta joihinkin kohtiin.
pellit tilataan karpyn kautta.. lattiat ja paljon pintapeltiäkin menee vaihtoon.. :(

tuolla uusia kuvia: http://s35.photobucket.com/albums/d179/ ... projektit/
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
Avatar
matti.v
Viestit: 1033
Liittynyt: 29.08.2004 20:09
Paikkakunta: otanmäki / kajaani

Viesti Kirjoittaja matti.v »

kummasti sitä saa tehtyä kun viittii vaan aloittaa.. kohta on kaikki massat raaputeltu irti pohjasta ja pyöräkoteloista. harmittavan paljon on kolaroitu tota autoa aikanaan,huomaa että on ollut naisen käytössä. :lol: nuo kaikki on sitten huonosti korjattu ja siksipä ne teettävätkin nyt suurimman työn tuo auton koriremontissa. oikean takakaarenkohdallekin on joku osunut.. :( taidan vaihtaa koko kyljen niin ei tarvii kittailla.

teen tuon korikorjauksen nyt kerralla niin hyvin ettei sitä tarvii enää parsia.. mitään mr kelpoista en kuitenkaan rupee tekemään.
kaikkea mahdollista peltiosaa tommoseen saa tarjota, uutta ja vanhaa.. tuonne listasin jotain: http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=25755

mitä maalia kannattas laittaa hiekkapuhalletulle pinnalle pohjamaaliksi? jollain varmasti on kokemuksia mikä on oikeasti pitänyt ruosteen loitolla :?:

uusia kuvia,linkki edellisessä viestissä.
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Happomaalin itse laittaisin nyt. Pitää vaan muistaa,että sen päälle ei voi kitata. Happomaalin puutteessa sitten alustaan vaikka Zinc182.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Hiekkapuhalletulle ruosteettomalle pinnalle riittää kyllä 2K epoksipohjamaalikin. Teollisuusmaalit on aika edullisia ja saa samalla täyttöäkin ja ovat jollain lailla hiottavissakin kunhan kunnolla kuivuvat ja voi kitata suoraan päälle. Kannattaa myös antaa kovetteen reagoida maaliosan kanssa ennen ruiskuttamista ainakin 30 minsaa -> parantaa kovettumista ja sitämyöden hiottavuus paranee kun tukkii vähemmän paperia. Noiden potlife aika kun on muutenkin aika pitkä joten kiirutta ei ole senkään vuoksi.

Epokseilla on aika hyvä tartuntakyky ja hiekkapuhallettu pinta on parhaita tartuntapohjia... :wink:
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Avatar
triheadwolf
Viestit: 188
Liittynyt: 27.03.2006 16:58
Paikkakunta: Jyväskylä > Kajaani > Tampere < Pori

Viesti Kirjoittaja triheadwolf »

[b][color=red]I[/color][/b]nsinööri

[color=green][b]Opel Manta 1973 | [/b][/color][url=http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=11314]Fiat 127 1982 projekti[/url]
Avatar
matti.v
Viestit: 1033
Liittynyt: 29.08.2004 20:09
Paikkakunta: otanmäki / kajaani

Re: Projektit: 126 X 3

Viesti Kirjoittaja matti.v »

uuppista vaan tällekin.

menneellä viikolla yhtenä aamuna toihinlähtiessä vilkaisin pakkasmittaria ja -30 se näytti vaikka ihanasti aurinko jo paistoi. tuli siinä mieleen että mukava se olis kyllä pikkuviijatilla kesällä tyttöjen kans huristella.
noita 126:a on mun tontilla nyt kaikki nämä 3 mitä tässä topiikissa on mainittu, oon sen kaltaisen tuolle vanhimmalle tytölle luvannu kunnostaa sitten kun se ajokortin saa. tyttö täyttää kesällä vasta 4v :lol: saattaa se jopa mun työtahdilla valmistua. :mrgreen:

mut tuo vihreä olis nyt tarkoitus rueta pikavauhtia elvyttää kesäautoksi.hitsihommaahan siinä on aika paljon ja laatikko pitää vaihtaa kun pakki on hukassa.
Karpylta tulikin jo osapaketti noudettua ja on niitä tullut muutenkin hommattua jo ennakolta tässä vuosienmittaan.
nyt siis PITÄIS kaikki tarpelliset osat olla valmiina ostettuna ja tallikin pitäis vapautua viikonloppuna jahka saan tuon rymypatrollin vinssiprojektin valmiiksi.

yksi kysymyskin heti olisi. minkä kokoiset renkaat tuossa mahtuu pyörimään? vakiona otteessa 135sr12, eli vastaa kait 135/80-12 kokoa nykyrenkaassa.
renkaat on jo kyselyssä entisen työpaikan kautta ja näytti tuota 135/80.stä ainakin jostain netistäkin saavan tilattua.
tarkoitus ei oo isompaa laittaa mut jos tuota kokoa ei sittenkään löydy.
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
Avatar
bambino
GFF
Viestit: 405
Liittynyt: 22.08.2006 11:36
Paikkakunta: Suolahti

Re: Projektit: 126 X 3

Viesti Kirjoittaja bambino »

Varmaan tuota 135 r 12 kokoa löytyy vielä useampaakin merkkiä.
145/70 r 12 istuu myös nätisti kutosen alle vakio vanteilla.
Fiat 126 1975
Fiat 500 Nuova 1963
"Huvipuistolaite" reunion
500L 1,4
Vastaa Viestiin