Höpsis! Oikeen "mukavat" ne on kunhan p*rse siihen tottuu. Tai no tietty riippuu siitä miten pitkää matkaa pitkällä tarkoitetaan...127 MK1 kirjoitti: jossain opelin yms sporttimalleissa on mukavan näköisiä recaron penkkejä, meinaan itekkin vaihtaa semmoiset koska tuo kuppipenkki on "hieman" epämukava pitemmällä matkalla..
fiat 127 1,3 sohc
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Mulla on ollut kasissa GSI Mantan Recarot jo vuodesta 1995, joten ei kai tämä mikään uusi ilmiö ole Ne on hyvät istua (myöskin pitkää matkaa), suhteellisen helpot laittaa paikoilleen, ne saa mukavan matalalle ja niitä on tarjolla kohtuu rahaan.alonap-1 kirjoitti:Mikäs buumi tää on käytää opelin jakkaroita??
mullekkin tulossa 128farmiin mantan recarot.
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: 04.01.2007 00:20
Jepjep..
Projektia taas hiukan eteenpäin eli kolme moottorinkiinnikettä valmiina. Jakopään puoleinen koneen pääty liikkuu aika lailla joten varmaan sen reaktiotangon joutuu vielä väsäämään.
Jarrutehostintakin jo soviteltiin ja tuntuisi aika kivuttomasti paikalleen asettuvan. Pieni jalka sille pitää tehdä että saa sylinterin liikkeen sopivaksi ja vaihdevivut mahtumaan tehostimen alapuolelle.
Saa nähdä riittääkö seiskan alkuperäisissä (hyväkuntoisissa) jarruputkissa mitta vai joutuuko vaihtamaan.
Sitten olisi vielä vetoakselit, pakoputki ja syyläri niin autohan alkaisi olla ajokunnossa...
Projektia taas hiukan eteenpäin eli kolme moottorinkiinnikettä valmiina. Jakopään puoleinen koneen pääty liikkuu aika lailla joten varmaan sen reaktiotangon joutuu vielä väsäämään.
Jarrutehostintakin jo soviteltiin ja tuntuisi aika kivuttomasti paikalleen asettuvan. Pieni jalka sille pitää tehdä että saa sylinterin liikkeen sopivaksi ja vaihdevivut mahtumaan tehostimen alapuolelle.
Saa nähdä riittääkö seiskan alkuperäisissä (hyväkuntoisissa) jarruputkissa mitta vai joutuuko vaihtamaan.
Sitten olisi vielä vetoakselit, pakoputki ja syyläri niin autohan alkaisi olla ajokunnossa...
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: 04.01.2007 00:20
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: 04.01.2007 00:20
Projekti etenee hitaasti mutta epävarmasti ( 0-1 päivää viikossa ).
Jarrutehostimen jalka on nyt valmiina ja kone paikoillaan. Alapalkkia täytyy vielä vahvistella ja laittaa "korkopalat" koska palkkihan laskee muutaman sentin alemmas.
Vetoakseleita mittailtiin ja ensiviikon loppuna jos paikallinen metallipaja kerkeää vääntää voidaan kokeilla kävikö hyvä vai huono tuuri. Se mittaaminen kun ei niin yksinkertaista ole
Ensiviikonloppuna pakoputken kimppuun...
Ja sähköistä vinkkejä otetaan vastaan...
Jarrutehostimen jalka on nyt valmiina ja kone paikoillaan. Alapalkkia täytyy vielä vahvistella ja laittaa "korkopalat" koska palkkihan laskee muutaman sentin alemmas.
Vetoakseleita mittailtiin ja ensiviikon loppuna jos paikallinen metallipaja kerkeää vääntää voidaan kokeilla kävikö hyvä vai huono tuuri. Se mittaaminen kun ei niin yksinkertaista ole
Ensiviikonloppuna pakoputken kimppuun...
Ja sähköistä vinkkejä otetaan vastaan...
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: 04.01.2007 00:20
Lueskelin nuita vanhoja juttuja, mutta jäi vielä vähän epäselväks tuo katsastus.
Eli mitkä paperit yms tiedot tarvitsen että saan tämän (SeatFiat 127 vm 78 0,9l) katsastettua tuolla unon / prisman 1,3 koneelle? Mikä 127 käy verrokiksi? Löytyisikö papereita? Tarvitsen kai tiedot 1,3 tehoista? Mikä paperi siinä on tarpeeksi pätevä? Kokemuksia?
Eli mitkä paperit yms tiedot tarvitsen että saan tämän (SeatFiat 127 vm 78 0,9l) katsastettua tuolla unon / prisman 1,3 koneelle? Mikä 127 käy verrokiksi? Löytyisikö papereita? Tarvitsen kai tiedot 1,3 tehoista? Mikä paperi siinä on tarpeeksi pätevä? Kokemuksia?
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: 02.05.2005 22:31
- Paikkakunta: Järvenpää,Haarajoki
Käyttö-ohjekirja Stella GT 1300/127 Sport 1.3 on hyvä,siinä on kuvat ja tehot merkattu.
Mulla on ranskankielinen ja siinä on numerot ihan Suomeksi......
Voin sen lainata katsastukseen jos on tarvis.
Parhaiten saa kiinni 050-560 5992
P.Kiuru
Mulla on ranskankielinen ja siinä on numerot ihan Suomeksi......
Voin sen lainata katsastukseen jos on tarvis.
Parhaiten saa kiinni 050-560 5992
P.Kiuru
126A-74,126A-74,127sport-79,127stella-83
Vespa 150 Sprint veloce -74
Hero-64 Heineman-75
GFF 1858
fiatpasi at gmail.com
-------------------------
Italiano molto caldo ferro
Vespa 150 Sprint veloce -74
Hero-64 Heineman-75
GFF 1858
fiatpasi at gmail.com
-------------------------
Italiano molto caldo ferro
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: 04.01.2007 00:20
R_iku, kuvia on muutamia, osa näkyvissä tuola kuvablogissa, http://veijopekka.kuvablogi.com. Lisää voin toki ottaa, jos haluat jostain tietystä paikasta.
P.Kiuru, kiitos, sainkin jo vieriltä paperit, mutta pistän numeron muistiin jos on joskus tarvis
Nuiden paperien mukaan takajousituksessa on ilmeisesti pieniä eroja? Liekö puuttuvat katsastuksessa noihin?
Jarrutehostinhan minulla on ja muita eroja en huomannut..
Riittääkö todistukseksi nuista 1,3 tehoista joku vastaavan ohjekirjan yms. sivu? Jos riittää ja joltain löytyisin "Lancia Prisma 1,3" :n kyseinen paperi niin olisin äärimmäisen kiitollinen Ja tuo ohjekirja kiinnostaisi muutenkin jos siellä sattuisi olemaan nuita sähkökaavioita?
P.Kiuru, kiitos, sainkin jo vieriltä paperit, mutta pistän numeron muistiin jos on joskus tarvis
Nuiden paperien mukaan takajousituksessa on ilmeisesti pieniä eroja? Liekö puuttuvat katsastuksessa noihin?
Jarrutehostinhan minulla on ja muita eroja en huomannut..
Riittääkö todistukseksi nuista 1,3 tehoista joku vastaavan ohjekirjan yms. sivu? Jos riittää ja joltain löytyisin "Lancia Prisma 1,3" :n kyseinen paperi niin olisin äärimmäisen kiitollinen Ja tuo ohjekirja kiinnostaisi muutenkin jos siellä sattuisi olemaan nuita sähkökaavioita?
No tuossa on Prisman ohjekirjan sivu koskien malleja 1.3-1.5. Mitään sähkökaavioita kirjassa ei ole, ja tuskinpa tuossa kaasarikoneessa kovin monimutkaiset sähköt onkaan.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.