fiat 127 1,3 sohc

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

127 MK1 kirjoitti: jossain opelin yms sporttimalleissa on mukavan näköisiä recaron penkkejä, meinaan itekkin vaihtaa semmoiset koska tuo kuppipenkki on "hieman" epämukava pitemmällä matkalla..
Höpsis! Oikeen "mukavat" ne on kunhan p*rse siihen tottuu. Tai no tietty riippuu siitä miten pitkää matkaa pitkällä tarkoitetaan...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Näinpä. Mulla on 131:ssä tuollainen Mantan Recaro ja kyllä tuossa viitsii istua. Hivenen liian leveä kankku vain siihen meikäläisellä. :lol:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
alonap-1
Viestit: 352
Liittynyt: 11.10.2006 13:12
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja alonap-1 »

Mikäs buumi tää on käytää opelin jakkaroita??
mullekkin tulossa 128farmiin mantan recarot. :D
6+6=126
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Noista tietysti otetaan, joissa on kohtuuhyvät penkit vakiona. Mulla tuo jakkara tuli auton mukana ja piti ooppelimiehiltä selvitellä mistä mallista se on peräisin.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
kappa12
GFF
Viestit: 1495
Liittynyt: 14.01.2004 23:01
Paikkakunta: Yistaro

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

alonap-1 kirjoitti:Mikäs buumi tää on käytää opelin jakkaroita??
mullekkin tulossa 128farmiin mantan recarot. :D
Seiskaan olis tulossa GSI kadetin etupenkit... Syystä että ilman sai....


Hyvinhän se soho näyttää tuonne sopivan...
Mikko Koivusalo

Fiat 127&Panda jne. :mrgreen:
Avatar
mamu
Viestit: 1044
Liittynyt: 04.03.2007 13:58
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mamu »

mule tulee toiseen 127 tai kustuun mantan recarot :lol: ainakin näillä näkymin..

EDIT: eipä taidakaan tulla :wink:
Viimeksi muokannut mamu, 08.04.2008 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Keltsi
GFF
Viestit: 1152
Liittynyt: 16.03.2004 09:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

alonap-1 kirjoitti:Mikäs buumi tää on käytää opelin jakkaroita??
mullekkin tulossa 128farmiin mantan recarot. :D
Mulla on ollut kasissa GSI Mantan Recarot jo vuodesta 1995, joten ei kai tämä mikään uusi ilmiö ole :wink: Ne on hyvät istua (myöskin pitkää matkaa), suhteellisen helpot laittaa paikoilleen, ne saa mukavan matalalle ja niitä on tarjolla kohtuu rahaan.
veijopekka
Viestit: 173
Liittynyt: 04.01.2007 00:20

Viesti Kirjoittaja veijopekka »

Jepjep..

Projektia taas hiukan eteenpäin eli kolme moottorinkiinnikettä valmiina. Jakopään puoleinen koneen pääty liikkuu aika lailla joten varmaan sen reaktiotangon joutuu vielä väsäämään.

Jarrutehostintakin jo soviteltiin ja tuntuisi aika kivuttomasti paikalleen asettuvan. Pieni jalka sille pitää tehdä että saa sylinterin liikkeen sopivaksi ja vaihdevivut mahtumaan tehostimen alapuolelle.

Saa nähdä riittääkö seiskan alkuperäisissä (hyväkuntoisissa) jarruputkissa mitta vai joutuuko vaihtamaan.

Sitten olisi vielä vetoakselit, pakoputki ja syyläri niin autohan alkaisi olla ajokunnossa...
veijopekka
Viestit: 173
Liittynyt: 04.01.2007 00:20

Viesti Kirjoittaja veijopekka »

Mistähän löytäisi tuolle prisman koneelle jonkinlaisen sähkökaavion? Mihin esim kaasarilta tulevat kolme piuhaa..
veijopekka
Viestit: 173
Liittynyt: 04.01.2007 00:20

Viesti Kirjoittaja veijopekka »

Projekti etenee hitaasti mutta epävarmasti ( 0-1 päivää viikossa ).

Jarrutehostimen jalka on nyt valmiina ja kone paikoillaan. Alapalkkia täytyy vielä vahvistella ja laittaa "korkopalat" koska palkkihan laskee muutaman sentin alemmas.

Vetoakseleita mittailtiin ja ensiviikon loppuna jos paikallinen metallipaja kerkeää vääntää voidaan kokeilla kävikö hyvä vai huono tuuri. Se mittaaminen kun ei niin yksinkertaista ole :roll:

Ensiviikonloppuna pakoputken kimppuun...

Ja sähköistä vinkkejä otetaan vastaan...
veijopekka
Viestit: 173
Liittynyt: 04.01.2007 00:20

Viesti Kirjoittaja veijopekka »

Lueskelin nuita vanhoja juttuja, mutta jäi vielä vähän epäselväks tuo katsastus.

Eli mitkä paperit yms tiedot tarvitsen että saan tämän (SeatFiat 127 vm 78 0,9l) katsastettua tuolla unon / prisman 1,3 koneelle? Mikä 127 käy verrokiksi? Löytyisikö papereita? Tarvitsen kai tiedot 1,3 tehoista? Mikä paperi siinä on tarpeeksi pätevä? Kokemuksia?
R_iku
Viestit: 310
Liittynyt: 26.08.2006 11:11
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja R_iku »

Ei sulla olis kuvia tästä moottorin sovituksesta? :roll:
Bmw E39 520 2.2 vm.-01, käyttis.
A, B ja E Opeleita.
+pari ruotsalaista ja yksi italiaano.
http://R_iku.kuvablogi.com
127 1301 cc
Viestit: 213
Liittynyt: 02.05.2005 22:31
Paikkakunta: Järvenpää,Haarajoki

Viesti Kirjoittaja 127 1301 cc »

Käyttö-ohjekirja Stella GT 1300/127 Sport 1.3 on hyvä,siinä on kuvat ja tehot merkattu.
Mulla on ranskankielinen ja siinä on numerot ihan Suomeksi......

Voin sen lainata katsastukseen jos on tarvis.

Parhaiten saa kiinni 050-560 5992

P.Kiuru
126A-74,126A-74,127sport-79,127stella-83
Vespa 150 Sprint veloce -74
Hero-64 Heineman-75
GFF 1858
fiatpasi at gmail.com
-------------------------
Italiano molto caldo ferro
veijopekka
Viestit: 173
Liittynyt: 04.01.2007 00:20

Viesti Kirjoittaja veijopekka »

R_iku, kuvia on muutamia, osa näkyvissä tuola kuvablogissa, http://veijopekka.kuvablogi.com. Lisää voin toki ottaa, jos haluat jostain tietystä paikasta.

P.Kiuru, kiitos, sainkin jo vieriltä paperit, mutta pistän numeron muistiin jos on joskus tarvis :)

Nuiden paperien mukaan takajousituksessa on ilmeisesti pieniä eroja? Liekö puuttuvat katsastuksessa noihin?

Jarrutehostinhan minulla on ja muita eroja en huomannut..

Riittääkö todistukseksi nuista 1,3 tehoista joku vastaavan ohjekirjan yms. sivu? Jos riittää ja joltain löytyisin "Lancia Prisma 1,3" :n kyseinen paperi niin olisin äärimmäisen kiitollinen :) Ja tuo ohjekirja kiinnostaisi muutenkin jos siellä sattuisi olemaan nuita sähkökaavioita?
Avatar
Luigi
Viestit: 9536
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

No tuossa on Prisman ohjekirjan sivu koskien malleja 1.3-1.5. Mitään sähkökaavioita kirjassa ei ole, ja tuskinpa tuossa kaasarikoneessa kovin monimutkaiset sähköt onkaan.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Vastaa Viestiin