fiat 127 1,3 sohc

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
veijopekka
Viestit: 173
Liittynyt: 04.01.2007 00:20

Viesti Kirjoittaja veijopekka »

Missähän vika, kun startti jaksaa välillä startata, mutta välillä ei edes apuvirralla? Startti paskana? Huono kosketus jossain piuhoissa?

Ei ymmärrä.. Välillä kone pyörähtää käyntiin helposti, ja välillä startti ei jaksa pyöräyttää konetta.
veijopekka
Viestit: 173
Liittynyt: 04.01.2007 00:20

Viesti Kirjoittaja veijopekka »

Monologi jatkuu...

Tuoreita kuvia: http://veijopekka.kuvablogi.com

Siirrettiin vielä pykälä nokkahihnaa... :roll: alkaa tuntua jo paremmalta. Ihmetyttää vain, että vaikka nokkahihna oli kaksi pykälää väärässä, niin kone pyöri hyvin, pysy käynnissä ja otti kierroksia.

Vaihdekepin kanssa vielä lieviä ongelmia.. Mutta periaatteessa huohotinletkua vaille auto kunnossa.

Vielä puuttuu tehoja...

Johtoja täytyy vielä vähän pakkailla konehuoneesta niin ei ole nuin siivottoman näköinen..
kumppari
Viestit: 1761
Liittynyt: 01.12.2004 00:34
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja kumppari »

veijopekka kirjoitti:Missähän vika, kun startti jaksaa välillä startata, mutta välillä ei edes apuvirralla? Startti paskana? Huono kosketus jossain piuhoissa?

Ei ymmärrä.. Välillä kone pyörähtää käyntiin helposti, ja välillä startti ei jaksa pyöräyttää konetta.
Huolsitkos sitä ennen asennusta? Voi meinaa hiilet vedellä viimeisiään...
Ei. Kaikki on kielletty
http://kuvablogi.com/blog/3225/
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Tai sitten startin moottorin puslat niin kuluneet että roottori pääsee ottamaan kiinni staattoreihin..
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
veijopekka
Viestit: 173
Liittynyt: 04.01.2007 00:20

Viesti Kirjoittaja veijopekka »

Eipä tuota huollettu ole. Pitää nyt katsoa miten se pelittää, kun jostain syystä lopuksi alkoi toimia taas normaalisti. Mutta jos ei toimi, niin vikaa tuskin kannattaa siis muualta etsiä kuin startista.

Pitäisi alkaa soitella konttoreille ja kysellä mistä voisi saada leiman :P Tai sitten ajelee viel puoli vuotta vanhalla leimalla. Onko kokemuksia keskisuomen konttoreista?
Avatar
Ippe
GFF
Viestit: 2606
Liittynyt: 27.09.2004 16:20
Paikkakunta: Helsinki 91

Viesti Kirjoittaja Ippe »

veijopekka kirjoitti:Eipä tuota huollettu ole. Pitää nyt katsoa miten se pelittää, kun jostain syystä lopuksi alkoi toimia taas normaalisti. Mutta jos ei toimi, niin vikaa tuskin kannattaa siis muualta etsiä kuin startista.
Eräässä Chevassa uusi startti teki samaa ja lopulta syyksi paljastui löysällä olevat startin pultit, koko startti tarvitsi vain kaikken pulttien ja muttereiden kiristämisen ja tämän takia tuhraantui vaikka kuinka paljon aikaa hukkaan, kun ulkona pimeässä etsittiin vikaa...

Maavika on toinen mahdollisuus, eli tarkista akun ja koneen maadoitukset.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
veijopekka
Viestit: 173
Liittynyt: 04.01.2007 00:20

Viesti Kirjoittaja veijopekka »

"Sportin etuvakaaja on huomattavasti jäykempi kuin tavallisen 127:n vakaaja, mutta takajousi on sama kuin muissakin seiskoissa."

Nuin sanotaan tuolla "fiat-abarth.net" sivuilla. Onko tuossa perää? Kokemuksia? Olisiko mieltä hommata tuo jäykempi vakaaja...
JTP
Viestit: 309
Liittynyt: 02.10.2003 11:20

Viesti Kirjoittaja JTP »

Sportin vakaaja on jäykempi/paksumpi, ja eron huomaa ajossa.

Myös takajousi on erilainen
veijopekka
Viestit: 173
Liittynyt: 04.01.2007 00:20

Viesti Kirjoittaja veijopekka »

Löytyisiköhän nuita vielä jostain?

Hmm.. latausvirta ~14 volttia, normaali? Akku vaan tyhjenee ja laturin valo palaa..
127 MK1
Viestit: 519
Liittynyt: 21.02.2006 14:59
Paikkakunta: Itäinen suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 127 MK1 »

Aika harvakseen on ollut noita myynnissä, ei oo kokemusta, mut en usko että ero on kovinvaikuttava, sillä ei minulta ajoaminaisuudet huonompaan suuntaan menneet, vaikka otin koko vakaimen irti.

14V ihan ok, mut ei se viellä kerro lataako se, lataus virta pitäs mitata
Autot:
-Volvo Amazon
veijopekka
Viestit: 173
Liittynyt: 04.01.2007 00:20

Viesti Kirjoittaja veijopekka »

Juu.. tilasinpa sitten motonetista uudet kumit tuohon vakaajatankoon.. eipä nuo montaa euroa maksaneet.

Onko joku purkanut tuota viiksipakettia irti? Vilkun viiksi ottaa vähän huonosti kosketusta välillä... En ainakaan otsalampun valossa keksinyt mikä niitä viiksiä pitää kiinni :oops:
JTP
Viestit: 309
Liittynyt: 02.10.2003 11:20

Viesti Kirjoittaja JTP »

127 MK1 kirjoitti:Aika harvakseen on ollut noita myynnissä, ei oo kokemusta, mut en usko että ero on kovinvaikuttava, sillä ei minulta ajoaminaisuudet huonompaan suuntaan menneet, vaikka otin koko vakaimen irti.
Tuo on kyllä jo huima suoritus :D Mielestäni seiskalla ajo on aika mahdotonta ilman vakaajaa...


Mutta tuo kumien vaihtaminen on tosiaan suositeltavaa. Vakaajan ominaisuuksilla ei juuri ole merkitystä, jos kumit joustavat millitolkulla.
veijopekka
Viestit: 173
Liittynyt: 04.01.2007 00:20

Viesti Kirjoittaja veijopekka »

Tuo on kyllä jo huima suoritus Very Happy Mielestäni seiskalla ajo on aika mahdotonta ilman vakaajaa...
127 mk1:lla taitaa olla jostain muusta autosta sovellettu patentti pitämässä renkaat paikallaan...

Purkasin tuossa laturin ja olihan sieltä yks nuista kolmesta käämeiltä tulevista johdoista poikki. Toimi sitten vissiin 2/3 teholla. Huomenissa haettava uudet laakerit vielä siihen niin jospa alkaisi virta pysyä akussa :)
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Poikki oleva käämi ei kyllä selitä sitä jos laturi purkaa akkua auton ollessa sammuksissa, tai sitten ymmärsin tekstin tuossa edellä väärin. No, sillähän tuo purkaminen selviää että mittaa virtamittarilla akun plusnavan ja pluskengän välistä, liikkuuko mitään virtaa kun auto on parkissa virrat pois päältä. Ei juuri saisi liikkua.

Latausjännite kuulostaa normaalilta, ja latausvirtakin on silloin ok jos laturi jaksaa ylläpitää tuota jännitettä kun valot, puhaltimet ym. kaikki hilavitkuttimet on päällä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
veijopekka
Viestit: 173
Liittynyt: 04.01.2007 00:20

Viesti Kirjoittaja veijopekka »

Onhan se tietysti mahdollista että akku tyhjenee, kun auto on sammuksissa, mutta tuosta laturin valon palamisesta johtuen luulisin että se tyhjenee ajossa. Ja lopulta kävi niin että 10 km ajon jälkeen ei jaksanu startata, eli akku oli jo aikas tyhjä. Sitten parin tunnin päästä jaksoi pyöräyttää koneen käyntiin eli oli vähän palautunut, eikä tyhjentynyt.

Meni vähä ristiin rastiin tuo laakereiden ehtiminen mutta huomenissa pitäis saada se toinenkin laakeri kouraan ja laturi kasaan, niin sittenhän tuon näkee. Ainakin laakereiden ulina pitäisi loppua :P

Tuo 14 volttia mittasin ilman valoja yms. muistaakseni. Että en tiiä sitten miten vermeet päällä, kun en sitä tajunnut mitata.

Eilissä iltana väkersin jarrutehostimen jalkaa vähän 'ulospäin', ettei se jarru ainakaan jäisi kantamaan ja sen takia alkaisi laahaamaan. Saapa nähdä auttoiko..
Vastaa Viestiin