fiat 127 1,3 sohc
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: 04.01.2007 00:20
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: 04.01.2007 00:20
Monologi jatkuu...
Tuoreita kuvia: http://veijopekka.kuvablogi.com
Siirrettiin vielä pykälä nokkahihnaa... alkaa tuntua jo paremmalta. Ihmetyttää vain, että vaikka nokkahihna oli kaksi pykälää väärässä, niin kone pyöri hyvin, pysy käynnissä ja otti kierroksia.
Vaihdekepin kanssa vielä lieviä ongelmia.. Mutta periaatteessa huohotinletkua vaille auto kunnossa.
Vielä puuttuu tehoja...
Johtoja täytyy vielä vähän pakkailla konehuoneesta niin ei ole nuin siivottoman näköinen..
Tuoreita kuvia: http://veijopekka.kuvablogi.com
Siirrettiin vielä pykälä nokkahihnaa... alkaa tuntua jo paremmalta. Ihmetyttää vain, että vaikka nokkahihna oli kaksi pykälää väärässä, niin kone pyöri hyvin, pysy käynnissä ja otti kierroksia.
Vaihdekepin kanssa vielä lieviä ongelmia.. Mutta periaatteessa huohotinletkua vaille auto kunnossa.
Vielä puuttuu tehoja...
Johtoja täytyy vielä vähän pakkailla konehuoneesta niin ei ole nuin siivottoman näköinen..
Huolsitkos sitä ennen asennusta? Voi meinaa hiilet vedellä viimeisiään...veijopekka kirjoitti:Missähän vika, kun startti jaksaa välillä startata, mutta välillä ei edes apuvirralla? Startti paskana? Huono kosketus jossain piuhoissa?
Ei ymmärrä.. Välillä kone pyörähtää käyntiin helposti, ja välillä startti ei jaksa pyöräyttää konetta.
Ei. Kaikki on kielletty
http://kuvablogi.com/blog/3225/
http://kuvablogi.com/blog/3225/
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: 04.01.2007 00:20
Eipä tuota huollettu ole. Pitää nyt katsoa miten se pelittää, kun jostain syystä lopuksi alkoi toimia taas normaalisti. Mutta jos ei toimi, niin vikaa tuskin kannattaa siis muualta etsiä kuin startista.
Pitäisi alkaa soitella konttoreille ja kysellä mistä voisi saada leiman Tai sitten ajelee viel puoli vuotta vanhalla leimalla. Onko kokemuksia keskisuomen konttoreista?
Pitäisi alkaa soitella konttoreille ja kysellä mistä voisi saada leiman Tai sitten ajelee viel puoli vuotta vanhalla leimalla. Onko kokemuksia keskisuomen konttoreista?
Eräässä Chevassa uusi startti teki samaa ja lopulta syyksi paljastui löysällä olevat startin pultit, koko startti tarvitsi vain kaikken pulttien ja muttereiden kiristämisen ja tämän takia tuhraantui vaikka kuinka paljon aikaa hukkaan, kun ulkona pimeässä etsittiin vikaa...veijopekka kirjoitti:Eipä tuota huollettu ole. Pitää nyt katsoa miten se pelittää, kun jostain syystä lopuksi alkoi toimia taas normaalisti. Mutta jos ei toimi, niin vikaa tuskin kannattaa siis muualta etsiä kuin startista.
Maavika on toinen mahdollisuus, eli tarkista akun ja koneen maadoitukset.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: 04.01.2007 00:20
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: 04.01.2007 00:20
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: 04.01.2007 00:20
Tuo on kyllä jo huima suoritus Mielestäni seiskalla ajo on aika mahdotonta ilman vakaajaa...127 MK1 kirjoitti:Aika harvakseen on ollut noita myynnissä, ei oo kokemusta, mut en usko että ero on kovinvaikuttava, sillä ei minulta ajoaminaisuudet huonompaan suuntaan menneet, vaikka otin koko vakaimen irti.
Mutta tuo kumien vaihtaminen on tosiaan suositeltavaa. Vakaajan ominaisuuksilla ei juuri ole merkitystä, jos kumit joustavat millitolkulla.
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: 04.01.2007 00:20
127 mk1:lla taitaa olla jostain muusta autosta sovellettu patentti pitämässä renkaat paikallaan...Tuo on kyllä jo huima suoritus Very Happy Mielestäni seiskalla ajo on aika mahdotonta ilman vakaajaa...
Purkasin tuossa laturin ja olihan sieltä yks nuista kolmesta käämeiltä tulevista johdoista poikki. Toimi sitten vissiin 2/3 teholla. Huomenissa haettava uudet laakerit vielä siihen niin jospa alkaisi virta pysyä akussa
Poikki oleva käämi ei kyllä selitä sitä jos laturi purkaa akkua auton ollessa sammuksissa, tai sitten ymmärsin tekstin tuossa edellä väärin. No, sillähän tuo purkaminen selviää että mittaa virtamittarilla akun plusnavan ja pluskengän välistä, liikkuuko mitään virtaa kun auto on parkissa virrat pois päältä. Ei juuri saisi liikkua.
Latausjännite kuulostaa normaalilta, ja latausvirtakin on silloin ok jos laturi jaksaa ylläpitää tuota jännitettä kun valot, puhaltimet ym. kaikki hilavitkuttimet on päällä.
Latausjännite kuulostaa normaalilta, ja latausvirtakin on silloin ok jos laturi jaksaa ylläpitää tuota jännitettä kun valot, puhaltimet ym. kaikki hilavitkuttimet on päällä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: 04.01.2007 00:20
Onhan se tietysti mahdollista että akku tyhjenee, kun auto on sammuksissa, mutta tuosta laturin valon palamisesta johtuen luulisin että se tyhjenee ajossa. Ja lopulta kävi niin että 10 km ajon jälkeen ei jaksanu startata, eli akku oli jo aikas tyhjä. Sitten parin tunnin päästä jaksoi pyöräyttää koneen käyntiin eli oli vähän palautunut, eikä tyhjentynyt.
Meni vähä ristiin rastiin tuo laakereiden ehtiminen mutta huomenissa pitäis saada se toinenkin laakeri kouraan ja laturi kasaan, niin sittenhän tuon näkee. Ainakin laakereiden ulina pitäisi loppua
Tuo 14 volttia mittasin ilman valoja yms. muistaakseni. Että en tiiä sitten miten vermeet päällä, kun en sitä tajunnut mitata.
Eilissä iltana väkersin jarrutehostimen jalkaa vähän 'ulospäin', ettei se jarru ainakaan jäisi kantamaan ja sen takia alkaisi laahaamaan. Saapa nähdä auttoiko..
Meni vähä ristiin rastiin tuo laakereiden ehtiminen mutta huomenissa pitäis saada se toinenkin laakeri kouraan ja laturi kasaan, niin sittenhän tuon näkee. Ainakin laakereiden ulina pitäisi loppua
Tuo 14 volttia mittasin ilman valoja yms. muistaakseni. Että en tiiä sitten miten vermeet päällä, kun en sitä tajunnut mitata.
Eilissä iltana väkersin jarrutehostimen jalkaa vähän 'ulospäin', ettei se jarru ainakaan jäisi kantamaan ja sen takia alkaisi laahaamaan. Saapa nähdä auttoiko..