prisma integrale turbolla

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Auttoi kummasti noi coolerin päihin hitsatut alumutkat :D .

Ahtoputkimutkina on sinkittyä 60mm. ja 50mm. pakoputki tavaraa.

Puskuria siirsin eteenpäin parisensenttiä jo tuolloin raivaus vaiheessa.
Varmaan otan jossainkohdin takaisin paikalleen ja pilkon puskuriin koloa lisää.

Maskin piru ottaa cooleriin kiinni ja näin väliaikaisesti siirsin sitäkin parisenttiä eteenpäin.
http://i194.photobucket.com/albums/z28/ ... G_3221.jpg
Joo jos nyt tosta tajuaa, ei ole nätti mutta ajaa asiansa.

Tossa on kuva keulalta.
http://i194.photobucket.com/albums/z28/ ... G_3223.jpg
aika mukavasti on piilossa.
Ahtimelta tulevat pletkut laitoin coolerin yläpuolelta.
Alhaalla olis kyllä ollut paljon tilaa putkelle mutta en jaksanut alkaa vääntää.

Täynnä ton kipon konehuone alkaa olla.
http://i194.photobucket.com/albums/z28/ ... G_3222.jpg
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Diipa daapa, teini prismaan tuli asennettua vemssin laajakaista.

Seokset on joutokäynnillä sika laihat kuten aavistelinkin 16,5-16,8.

Tasakaasulla seilaavat 13,5-15 välillä ja hanalla 11 pintaan.

Taitaa vaan keinot loppua jos haluaa seoksia rikastaa joutokäynnillä ja sitten vielä laihemmalle kuormapuolta.
Pari typerää ideaa on mutta pitää nyt tuumia.

vemssin näyttämää pystyy jopa seuraamaan.
Odotin jotain sykkivää pastaa mutta onneksi ylitti odotukset.
Tiedonkeruuta en ole yrittänytkään kokeilla.
Pelkästään jo usb rs232 sovittimen ajuri ei pelaa vindowssin visvassa
No joo pieni murhe :lol:
Kieroslukutieto vaatii jotain pikku kolvailuja enkä niihinkään ole vielä perehtynyt.

Taitaa käydä niin tämän prisman kanssa että saa maistaa uunoon suunnittelemiani tako-osia ja 16v. hattua.

Etuvetoisella budletti olisi pysynyt vielä hanskassa :lol:
Nooh parkuu sitten kun painaa ylitöitä paita hiessä
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Eli se akku otti ja poksahti startetessa :)
Latausjännite oli 4000rpm. 17 V. ja vielä kuuma päiväkin että ihmekkös tuo.

Laturin irroitteli nopsasti prismasta mutta osia ei sitten ollutkaan.
Tai olihan tuo unon laturi samanmoinen mutta hiilet olikin tuosta taas ihan loppu.
Ei aina auta vaikka muistas että nurkissa samanmoinen kalikka pyöriikin :)
Pitää käydä huomenna testauttamassa onko diodit ehjät.
Tarvike säädin tuossa oli ja ankkurin liukurenkaat ovat vähän ajetun näköiset.
Menee siinnä työn ohella testautus jos vaan littoisten mies on töissä eikä luumua lomalla :)

Bensapaineet kattelin piruuttani uudestaan.
Ei vaikuttanut jännitteen nousut bensapaineeseen vaikka pumppu veteleekin viimeisiään.
Onneksi ja kiitos että meltin setä "lahjoitti" bensapumpun :D
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Jos paineensäädin toimii oikein, niin jännite ja pumpun pyörimisnopeus eivät vaikuta bensanpaineeseen.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Kokeilin saaha seoksia joutokäynnillä rikkaammalle.
Eipä vaikuttanut seoksiin kaasuläppäpotikan kääntely kuten pelkäsin.
Kiihdytysrikastuksen tunnistaa tuolta.
Samoin joutokäyntiasennon (moottorijarrutus) ja täyskaasun tehorikastus joka on huomattava sellainen :)
Ja taitaa vaikuttaa joutokäyntiaskelsurina moottoriinkin, toihan ei ole nyt käytössä.

Skaalattavalla mapilla sitten jossainkohtaa testailla että mitä sanoopi.

Vielä yksi tyhmä idis kokeilla mutta ei taija pelittää sekään :lol:

Heh, laittas kaksi bensasäädintä tai ohjais kakstie venttiilillä bensapaineensäätimen alipainetta, no ei nyt sentään...
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

jokos on moottorin tehonmittauspenkissä käyty kuopimassa ?
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Käydä penkissä :lol:

Toteamassa hurjat 130hp. löylyt.

Emäntä tarttee tuota kuitenkin päivittäin ei viitti rikkoa.
Tai no seuraavaan katsastukseen asti jos nyt jaksaisi kulkea.
Sitten tämä autotrokatiturboharjoottelija antaa prisman kuusakosken hoiviin... :wink:
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8346
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

väisänen kirjoitti:Sitten tämä autotrokatiturboharjoottelija antaa prisman kuusakosken hoiviin... :wink:
Oliks tää mulle tarkotettu, pitääks jo alkaa parkumaan :shock:
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Sämpy kirjoitti:
väisänen kirjoitti:Sitten tämä autotrokatiturboharjoottelija antaa prisman kuusakosken hoiviin... :wink:
Oliks tää mulle tarkotettu, pitääks jo alkaa parkumaan :shock:
Utelias kun olen niin pitäähän sitä jollaintavoin kartuttaa ketä tätä oikein seuraa... :oops: :D
Sellainen olisi visio jos "kuusakoski" hiekkapuhaltaisi kopan.
No kattoo nyt jaksaako kaverini olla alan hommissa vielä ensikesänä.
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

vau, turbottamalla saatu huimat 13% lisää tehoa :twisted:
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Meltdown kirjoitti:vau, turbottamalla saatu huimat 13% lisää tehoa :twisted:
:D
Jaa meltdownkin tykkää mun projektista.
Totta heikko veto on, pitäs varmaan saada joku asiantuntija kattoon et missä mättää :?
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Paljonkos paineita on? Pienetkin vuodot tuntuu vaikuttavan aika reippaasti vetoon. Tosin konekin on pieni.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

:shock: ihmeesti mullakin aikaa selittää netissä :oops:

Vai jaa, että paineita:
Renkaissa oli 3,0bar. (+20 celsiusta).
Öljynpaine 1,5-3,5bar välillä.
Paisuntasäiliössä 0,9bar.
Lohkossa jäähdytysjärjestelmän paine 0,9-2,4bar. (1000-5500rpm.)
Bensanpaine 2,9-3,9bar.
Ahtoa 0,3bar.
Pakopaine ei merkittävä.

Tuon tarkempaa en osaa arvoja heittää, et missähän kummassa mättää :?

No joo okei, menen nukkumaan :oops:
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

hmmm.. oiskohan tossa vielä aavistus varaa nostaa ahtopainetta :wink:
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Juu, noilla ahdoilla tuota ei saa ikinä pas-2. Pienillä ahdoilla vuodotkin tuntuu enemmän. Kuinkas kuskin paineet?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Vastaa Viestiin