Toinen 126 "kesäksi" projekti

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Kiitos vastauksesta. Olisi saanut halvalla 155/80 nastarinkulat mutta täytyy nyt sitten unohtaa ne.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Koitin tänään pitkästä aikaa käynnistellä kutosta, ei onnistunut taitaa olla taas bensapumppu rikki. Täytyy vissiin laittaa tuo yks sähkönen tai ostaa ihan uusi..

Weemäinen toi propelli, aina laahaa jostain kiinni niihin kuoriin ja pitää kauheeta ääntä. Jos sais aikaseks tehdä jonkun paksun tiivisteen tjsp puoliskoitten väliin niin helpottais varmaan.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

No tänään hörähti kutonen käymään pitkästä aikaa. Pähkäilin tuota propellia ja sain sen pyörimään vapaasti kääntämällä laturin 180 astetta ja tekemällä pahvista tiivisteen puoliskoitten väliin.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Sain vihdoin aikaseksi vaihtaa takapyöränlaakerin, kummaa vaan kun välykset ei kadonnut mihinkään vaikka kuinka tiukalle kiristäis. Onkohan tuo vetarin tumppi niin kulunut vai kuuluuko asiaan että on kunnolla välystä. :roll: Ja mikä sen spacerin idea on joka majailee siellä laakerien välissä?
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
bambino
GFF
Viestit: 405
Liittynyt: 22.08.2006 11:36
Paikkakunta: Suolahti

Viesti Kirjoittaja bambino »

Ei kuulu asiaan liialliset välykset. Serkun autoa kasatessa toinen puoli oli väljä ja toinen hirtti kiinni kirittäessä, meillä oli kuitenkin niitä väliholkkeja
enemmänkin ja niissä oli pieniä mittaeroja ja niitä vaihtamalla saatiin
välykset kohdalleen.
Tässä tapauksessa voisi toimia pieni viilaus niihin holkkeihin, mutta varovasti
ettei tapahdu tuota kiinni jumiutumista. Ovat kuuleman mukaan tehneet niitä
holkkeja putkestakin.
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Tänään vihdoin tutkin asiaa tarkemmin ja en kyllä mitään tolkkua saanut. Vasemmalla puolella on vanha laakeri ja kaikki ok, ei välystä. Oikealla uusi ja välys ei katoa edes vaihtamalla vasemmalta hilppeitä sinne, ihan kuin uusi laakeri olisi liian isolla sisähalkaisijalla!?
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Taas alkaa se aika vuodesta kun olisi kiva päästä kutosella ajamaan ja hieman tekisi mieli taas yrittää. Olis ensiviikko vielä lomaa ennen viimeistä koulukuukautta..

Hieman listaa mitä kaikkea pitäisi tehdä:

- jalkatilojen, pohjapalkkien, helman ja etupyöränkaaren hitsaus
(~60€ suojakaasuun)

- moottorin tuulettimen kiinnitys, kaasuvivusto, lataus kuntoon, vaihdelaatikon alalevy kiinni
(kaasuvivustoon osia tarvis hankkia)

- takapyöränlaakeri ihmetys, olkatappien vaihto, raidetangonpään vaihto
(kaikki osat löytyy)

- jarrujen ilmaus ja käsijarruvivuston korjaus-kasaus
(tarvis yhden vivun käpäriin)

- sisustan kasaus, lasinpesurin laittaminen

Mitähän se rekisteröintikatsastus maksaa, eikai sentään ihan kahtasataa?
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Midi^ kirjoitti:Mitähän se rekisteröintikatsastus maksaa, eikai sentään ihan kahtasataa?
http://www.a-katsastus.fi/PALVELUT/Sivu ... innat.aspx
:wink:
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

:oops: Liian hyvin esillä.. no eipä tuo paha ole eikä päästöjäkään tarvitse tietenkään mitata.. Pitäisiköhän lähteä kotopuoleen ruuvaamaan..
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Mazza
Viestit: 307
Liittynyt: 22.01.2009 00:07
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mazza »

Ja muistat sitte vain käyä jossain muualla ko A-Katsastuksella. Alta satkun pitäis kyllä rekisteröintikatsastus saada. Oulussa paikassa, jossa katsastan, on rekisteröinti tasan satku kaikkineen, eikä sekään taida halvin olla.

EDIT: 75€ näytti olevan jossain täällä pohojosessa, eikös siellä etelämpänä ole halvemmat asemat?
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

~50km olis matkaa K1 asemalle että empä tiedä huvittaako, tietty jos hinta on reilusti halvempi. Mikäli siihen vaiheeseen edes ikinä päästään :P

En tuolta K1-sivuilta löytänyt rekisteröintikatsastuksen hintaa..
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Hassua, monilla paikkakunnilla A- ja K1-ketjujen asemat on kartellissa joten isoja hintaeroja ei varmaankaan ole. Sitten tietysti jos paikakunnalla on joku oikea katsastusyrittäjä niin soppaan tulee lisämaustetta.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
1300ti
GFF
Viestit: 1039
Liittynyt: 21.09.2004 11:11
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Terve kotikylän naapuri! Ota asiaksi tutustua Wimanin Kimmoon Pohjassa, sillä on paikallinen kuljetusliike nurkillasi ja vuosien kokemus nyyttien rakentelusta, mm. 133 TC-padalla vaimon kauppakassiksi ja no, niitä JM-hirmuja. Kiikutan talvella yv:ssä puidun 33:n Bollstaan lähiaikoina ja voitais ihmetellä projekteja joku kaunis kesäpäivä!
Avatar
1300ti
GFF
Viestit: 1039
Liittynyt: 21.09.2004 11:11
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Joo ja meillä päin on joko a.) väkisin työkaluin reiän museoautoon hakkavia vanhan liiton huruja katsastusmiehenä tai b.) todellisia autoharrastajia katsastamassa, riippuen, että tietää kenelle ajan varaa:)
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Kimmon tiedänkin jo, on kaveria autellu juurikin jokkishommissa. Mutta sitäpä en tiennytkään että on rakennellut ihan siviiliinkin näitä, täytyy ottaa yhteyksiä jos tulee tarve..

Mulla on kyllä ihan hyviä kokemuksia Karjaan ja Tammisaaren katsastusasemilta, hylky tullut aina ihan syystä :lol: Salon k1 sensijaan on hieman aiheuttanut närää, 3 lanciaa siellä käynyt näyttämässä ja aika nipotusta oli varsikin prisman kohdalla.. Menee ihan OT:ksi mutta mainitaan nyt vielä että Lohjalla jollain pikku asemalla käytin Ladan aikoinaan niin kauhea paukutus(rengasraudalla) kuului montusta mutta eipä se mitään vikaa löytänyt :D
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Vastaa Viestiin