Toinen 126 "kesäksi" projekti
Toinen 126 "kesäksi" projekti
Tuossa eilen aamulla heitin huvikseen keltasenpörssin hakuun "fiat 126" ja kappas, Karjalohjalla tuossa ihan lähellä kaksi kaupan. No soittoa myyjälle ja kävi ilmi että sama kaveri jolta olin vähän yli vuosi sitten ostanut Ladani.
Siitä sitten kutosta kattomaan ja hyvältähän se näyttää päälleppäin, kuulemma oli joku jokkis-tyyppi tulossa muutaman viikon sisällä hakemaan mutta mitään ei oltu sovittu kuitenkaan vielä. Korotin sitten siitä vähän ja tänään haettiin "norsun p*ska" parempaan talteen. Niin se toinen oli rekisteröitynä sata2seiskan ysisatasella koneella.
Tarkotus olis nyt laittaa tuo kesäksi kuntoon ajokuntoon ja rekisteröidä. Kaikkea osaa saa tarjota jos nurkista löytyy(esim. täydellinen moottori ja vaikkapa takapuskuri).
Siitä sitten kutosta kattomaan ja hyvältähän se näyttää päälleppäin, kuulemma oli joku jokkis-tyyppi tulossa muutaman viikon sisällä hakemaan mutta mitään ei oltu sovittu kuitenkaan vielä. Korotin sitten siitä vähän ja tänään haettiin "norsun p*ska" parempaan talteen. Niin se toinen oli rekisteröitynä sata2seiskan ysisatasella koneella.
Tarkotus olis nyt laittaa tuo kesäksi kuntoon ajokuntoon ja rekisteröidä. Kaikkea osaa saa tarjota jos nurkista löytyy(esim. täydellinen moottori ja vaikkapa takapuskuri).
Viimeksi muokannut Midi^, 01.09.2007 22:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
No P*rkele ! Samainen heppu tarjosi mulle ainoastaan tuota seiskan koneella varustettua ja oli melko hirvittävässä kunnossa ja hintakin kohdallaan Tuohan yksilö näyttää siltä että tuosta jopa vois lähteä jotain tekemäänkin, tosin kaikkea kivaa saattaa aina ilmaantua eteen kun noita alkaa vähän purkamaan Jos tämä seiskan moottorilla varustettu on väriltään keltainen niin tuo olikin melko jokkiskuntoinenNiin se toinen oli rekisteröitynä sata2seiskan ysisatasella koneella.
Fiat Uno Turbo i.e -88
126 osissa löytyy...
Ciao
Minulla on osaa, uutta ja käytettyä, 126 ja 500 ajokkeihin. Muistaakseni puskurit löytyy uutenakin, kuten paljon muuta Autonovon ajalta.
Lähetä osoiteesi, niin laitan ensin tuon 126 tekniset taulukot, saat läpileikkauskuvat ja säätö- et kiristysarvot.
Minulla oli 126 vuodelta 1974, Ajoin 100.000 km 4 vuodessa ja 1983-88 siinä oli 127 kone, olin eka joka kokeili ja onnistui tässä koneenvaihtoprojektissa. Omia muutospapereita on sitten käytetty muissakin muutoksissa.
Nyt on 500 -62, 2-pyttyinen ja kireä? Loppukesällä kireä kone tuotti yli 40 hv ?, mutta leikkasi kiinni 400 km ajon jälkeen. Oma moka. Minulla oli muutettu jakopään kansi, jossa oli pystyssä öljysuodatin ja ulos+sisääntulot öljyjäähdyttimellä. On ollut sitä asentanut, ainoastaan pitkä letku. Mutta kun tuo lisä oli sivuvirtakierrossa, menikin suurin osa öljystä sitä kautta, kun vastus jäähdyttimen puuttuessa oli pieni. Koneeseen ei sitten riittänytkään tarpeeksi öljyä, ja tuloksena täysi kiinnileikkautuminen. Nyt rakenteilla uudelleen.
t. Kari Pynnä
040-5314352
kari.pynna.miuku.kolumbus.fi
Minulla on osaa, uutta ja käytettyä, 126 ja 500 ajokkeihin. Muistaakseni puskurit löytyy uutenakin, kuten paljon muuta Autonovon ajalta.
Lähetä osoiteesi, niin laitan ensin tuon 126 tekniset taulukot, saat läpileikkauskuvat ja säätö- et kiristysarvot.
Minulla oli 126 vuodelta 1974, Ajoin 100.000 km 4 vuodessa ja 1983-88 siinä oli 127 kone, olin eka joka kokeili ja onnistui tässä koneenvaihtoprojektissa. Omia muutospapereita on sitten käytetty muissakin muutoksissa.
Nyt on 500 -62, 2-pyttyinen ja kireä? Loppukesällä kireä kone tuotti yli 40 hv ?, mutta leikkasi kiinni 400 km ajon jälkeen. Oma moka. Minulla oli muutettu jakopään kansi, jossa oli pystyssä öljysuodatin ja ulos+sisääntulot öljyjäähdyttimellä. On ollut sitä asentanut, ainoastaan pitkä letku. Mutta kun tuo lisä oli sivuvirtakierrossa, menikin suurin osa öljystä sitä kautta, kun vastus jäähdyttimen puuttuessa oli pieni. Koneeseen ei sitten riittänytkään tarpeeksi öljyä, ja tuloksena täysi kiinnileikkautuminen. Nyt rakenteilla uudelleen.
t. Kari Pynnä
040-5314352
kari.pynna.miuku.kolumbus.fi
Tässäpä muutama uusi kuva:
http://kotisivu.dnainternet.net/karimaa ... ellaan.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/karimaa ... lattia.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/karimaa ... pohja1.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/karimaa ... pohja2.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/karimaa ... ellaan.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/karimaa ... lattia.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/karimaa ... pohja1.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/karimaa ... pohja2.jpg
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Varaosapäivien saldoa:
Ladan kontti ja takapenkki.
Viimeviikolla jaksoin maanantaina ja tiistaina hitsailla, jos nyt jaksaisi tällä viikolla ainakin vasemman puolen tehdä valmiiksi. Pääsis sitten koputtelemaan oikealle..
Joudun ekan kerran kittaamaan autoa, saas nähä mitä siitä tulee.
Helma hitsattu.
Ladan kontti ja takapenkki.
Viimeviikolla jaksoin maanantaina ja tiistaina hitsailla, jos nyt jaksaisi tällä viikolla ainakin vasemman puolen tehdä valmiiksi. Pääsis sitten koputtelemaan oikealle..
Joudun ekan kerran kittaamaan autoa, saas nähä mitä siitä tulee.
Helma hitsattu.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
jotain kitistä ja sen mukavuuksista: http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=151 ... isen+salat
En tiedä kehtaako näitä esitellä mutta nyt on pyöränkotelo hitsattu, ja toivottavasti koko vasen puoli.
http://kotisivu.dnainternet.net/karimaa ... otelo1.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/karimaa ... otelo2.jpg
Siellä on vanhaakin saumaa ihan riittävästi..
Sitten muutama fiilistely:
http://kotisivu.dnainternet.net/karimaa ... ittoa1.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/karimaa ... ittoa2.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/karimaa ... /zoomi.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/karimaa ... otelo1.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/karimaa ... otelo2.jpg
Siellä on vanhaakin saumaa ihan riittävästi..
Sitten muutama fiilistely:
http://kotisivu.dnainternet.net/karimaa ... ittoa1.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/karimaa ... ittoa2.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/karimaa ... /zoomi.jpg
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Sain vihdoin laitettua laatikon kasaan:
http://kuvablogi.com/nayta/416317/
Uudet takatukivarret ja sitten jousi joka tulee oranssiksi 8)
http://kuvablogi.com/nayta/416318/
Vasemmalla takapyörän kotelossa ei oo hitsattavaa onneksi, pääsee kohta toisen sivun kimppuun..
http://kuvablogi.com/nayta/416317/
Uudet takatukivarret ja sitten jousi joka tulee oranssiksi 8)
http://kuvablogi.com/nayta/416318/
Vasemmalla takapyörän kotelossa ei oo hitsattavaa onneksi, pääsee kohta toisen sivun kimppuun..
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Siellä on ny si: http://kuvablogi.com/nayta/420960/
Vielä massa pohjaan niin voi heittää toiselle kyljelle. Katotaan toi kittaus sit myöhemmi..
Muutama fiilistely kuva lisätty myöskin tuonne.
Vielä massa pohjaan niin voi heittää toiselle kyljelle. Katotaan toi kittaus sit myöhemmi..
Muutama fiilistely kuva lisätty myöskin tuonne.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Tänään nytkähti taas kutosprojekti liikkeelle, palas motivaatio kun kävi varaosapäivillä(sapetti niin ettei omalla fiudella päässy paikanpäälle ).
Se on nyt hitsattu oikean puolen etukulmaa lukuunottamatta. Aattelin että laitan tekniikan ja jarrut kuntoon ja ajelen siirtokilvillä koululle(aloitin opiskelun Tammelan metsäkoulussa 3 viikkoa sitten) hitsaamaan sen loppuun.
Pitää nyt löytää sopivat mutterit tuohon kannen kiinnittämiseen, onkos niillä jotain erikoisvaatimuksia?
Se on nyt hitsattu oikean puolen etukulmaa lukuunottamatta. Aattelin että laitan tekniikan ja jarrut kuntoon ja ajelen siirtokilvillä koululle(aloitin opiskelun Tammelan metsäkoulussa 3 viikkoa sitten) hitsaamaan sen loppuun.
Pitää nyt löytää sopivat mutterit tuohon kannen kiinnittämiseen, onkos niillä jotain erikoisvaatimuksia?
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.