Toinen 126 "kesäksi" projekti
Tulipa sitten ajettua kotopuoleen ja kävinkin jo ruuvailemassa puhallinkotelon paikoilleen. Savuja ei saanut kun akusta lopahti virta samantien, yöksi lataukseen ja huomenna uusi yritys. Täytyy huomenna aloittaa kuitenkin siivoamisella kun fiatin sisälle on kertynyt kaikenlaista romua..
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Komeastihan se pärähti käymään kun antoi hieman bensaa kurkkuun.
Jatkoin tota laakerihomman ihmettelyä ja tosiaan syy on varmastikkin siinä laakerien välissä olevassa holkissa, eli täytyy sille viilaa näyttää. Huomasin myös että vetarien tumpeissa on pienenpieni ero sen olakkeen korkeudessa, kuitenkin luokkaa alle 0,5mm joten sillä tuskin on merkitystä(kun kerta tumpinkaan vaihtaminen toiselta puolelta ei auttanut).
Siinä käytellessä alkoi öljyäkin tiputtelemaan ilmeisesti öljypohjan tiivisteen läpi, hämärä muistikuva onkin että kierteet lohkossa oli hieman heikossa hapessa.. Olis ollut hyvä korjata kun kone oli pöydällä
Ja vetarien stefat puuttuu kokonaan vielä, siihen suojakumiin kuuluu ilmeisesti jokin osa joka pitää stefan paikallaan+stefa? 25mm ⌀ vetari, motonet luettelon mukaan mitat olis 25x35x7.
Jatkoin tota laakerihomman ihmettelyä ja tosiaan syy on varmastikkin siinä laakerien välissä olevassa holkissa, eli täytyy sille viilaa näyttää. Huomasin myös että vetarien tumpeissa on pienenpieni ero sen olakkeen korkeudessa, kuitenkin luokkaa alle 0,5mm joten sillä tuskin on merkitystä(kun kerta tumpinkaan vaihtaminen toiselta puolelta ei auttanut).
Siinä käytellessä alkoi öljyäkin tiputtelemaan ilmeisesti öljypohjan tiivisteen läpi, hämärä muistikuva onkin että kierteet lohkossa oli hieman heikossa hapessa.. Olis ollut hyvä korjata kun kone oli pöydällä
Ja vetarien stefat puuttuu kokonaan vielä, siihen suojakumiin kuuluu ilmeisesti jokin osa joka pitää stefan paikallaan+stefa? 25mm ⌀ vetari, motonet luettelon mukaan mitat olis 25x35x7.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Jes sain päätä auki kun laikalla vetäsin holkista ylimääräset pois, nyt laakerit istuu nätisti. Ja löytyipä nuo vetarien stefatkin yhdestä laatikosta. Nyt ihmetyttää kun tarkastelin noita suojakumeja niin niissä näyttääkin olevan valmiina tuo sisäosa, jossa öljy-urat, ja stefakin. En keksinyt miten sen saa purettua että pääsisi stefat vaihtamaan? Ja nuo uudet stefat ei tuntuneet kovin tiiviiltä kun akselille sovitin että onkohan se sitten kulunut jonkin verran..
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Kuuluu ominaisuuksiin kuulemma että vetarin juuresta vuotaa pikkasen, ja stefoja ei saakkaan erikseen vaihdettua. Noh siinä kumia takaisin asennellessa onnistuin katkasemaan M6 pultin laatikon sisään, kait sen hitsaamalla saa vielä pois..
Tänään suurin osa päivästä meni asioilla ravatessa Karjaa-Tammisaari väliä. Huomenna täytyy laittaa laikka laulamaan, tuosta jo hieman uskalsin kokeilla että mitä paljastuu:
Tänään suurin osa päivästä meni asioilla ravatessa Karjaa-Tammisaari väliä. Huomenna täytyy laittaa laikka laulamaan, tuosta jo hieman uskalsin kokeilla että mitä paljastuu:
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Tänään meni päivä rattosasti peltihommissa, huomenna jatkuu kunhan ensin hakee tykötarpeita. Täytyy poikittaispalkki vaihtaa kokonaan ja laikatkin loppui.
Valmis pyöränkaari kittiä odottamassa(lisää kuvia http://kotisivu.dnainternet.net/karimaa ... 2010kevat/):
Kuvat on huonoja mutta ehkä jotain käsitystä saa, pyöränkotelon etupuolenkin sain parsittua kasaan.
Valmis pyöränkaari kittiä odottamassa(lisää kuvia http://kotisivu.dnainternet.net/karimaa ... 2010kevat/):
Kuvat on huonoja mutta ehkä jotain käsitystä saa, pyöränkotelon etupuolenkin sain parsittua kasaan.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Menipä taas koko päivä asioilla ravatessa. Noh sain sentään kaasuvivuston osat ja muuta tarvemateriaalia. Iltasella sain aloitettua tota palkin vaihtoa ja helman laittoa. Vaihdankin palkin niin että jätän keskelle autoa terveen osan mutta siitä molemmille reunoille kokonaan uusiksi(uusi palkki on myös leveämpi kun ei samankokoista ollut..). Helma on mallia itse tehty, kanttaa ruuvipenkissä ym mutta ihan kohtuullinenhan siitä tuli. Vielä tarvii varmaan joku jäykiste hitsata alareunaan kun en jaksanut kanttailla peltejä sillain hienosti.. Pari uutta kuvaa pyöränkaarestakin lisätty, josta olen jopa vähän ylpeä 8)
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Pyöränkotelokin alkaa olemaan kasassa, vielä täytyy tolle puolelle tehdä se jäykiste helmaan, yks pohjapelti ja yks lattiapelti. Sunnuntaina sitten ne ja saa sen pyörilleen taas ja voi ihmetellä vaikka käpärin lopullista kasaamista sekä pohjamaali ja kittaushommia.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Toinen 126 "kesäksi" projekti
Sattui tälläinen silmään, kuuluisiko tuolla olla pultit joissa on läpireikä keskellä? Täytyisi muutenkin alkaa suuntaamana ajatuksia Fiatin laittoon kun ajattelin että jos sen ryykäisisi leimaan heinäkuun aikana
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Toinen 126 "kesäksi" projekti
Tuossa on kai ajatuksena, että jos kansipahvi palaa niin alkaa vihellys (pultin kautta) kuulumaan konehuoneesta ja tietää himmata vauhtia?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Toinen 126 "kesäksi" projekti
Tai sitten se, että enimmät kaasut menisivät pihalle, eikä matkustamoon lämmityslaitteen kautta.Sämpy kirjoitti:Tuossa on kai ajatuksena, että jos kansipahvi palaa niin alkaa vihellys (pultin kautta) kuulumaan konehuoneesta ja tietää himmata vauhtia?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Toinen 126 "kesäksi" projekti
Eli kaksi kärpästä yhdellä iskulla No joku noita sanoi aikoinaan vihellyspulteiksi, muuta en tiedä. Mullakin taisi olla toinen tulpattu.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Toinen 126 "kesäksi" projekti
Ciao
Vihellyspilleiksi olen itse niitä kutsunut, kun on kokemusta vihellyksestä. Palotilan ympärillä olevan uran ja reiällisen pultin tehtävä on juuri päästää kannentiivisteen rikkoutumisen sattuessa kaasut ulos viheltäen. Itse koin vihellyksen, kun jäi kannen jälkikiristys tekemättä, vihellyksen taajuus ja voimakkuus olivat suoraan verrannollisia koneen kierroslukuun. Kannattaa pitää kunnossa!
t. Kari P+
Vihellyspilleiksi olen itse niitä kutsunut, kun on kokemusta vihellyksestä. Palotilan ympärillä olevan uran ja reiällisen pultin tehtävä on juuri päästää kannentiivisteen rikkoutumisen sattuessa kaasut ulos viheltäen. Itse koin vihellyksen, kun jäi kannen jälkikiristys tekemättä, vihellyksen taajuus ja voimakkuus olivat suoraan verrannollisia koneen kierroslukuun. Kannattaa pitää kunnossa!
t. Kari P+
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Re: Toinen 126 "kesäksi" projekti
Hieno systeemi ! Olenkin ihmetellyt että mistähän sen sitten huomaa jos pahvi menee..
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.