Projekti Fiat Abarth OT 2000 Berlina Mostra replika
Projekti Fiat Abarth OT 2000 Berlina Mostra replika
Laitetaan nyt oma projekti foorumilaisten nähtäville.
Projekti alkoi vuonna 2004 keväällä ja nyt alkaa rekisteröinti olemaan ajankohtainen.
Eli auto on alunperin Fiat 850 vuosimallia -73 joka on rakennettu vastaamaan Fiat Abarth OT 2000 Berlina Mostra autoa joita on valmistettu vain yksi kappale vuonna -64.
Malli
Projekti takaa
Projekti edestä
Auton pohja on hiekkapuhallettu ja maalattu. Massaa ei ole käytetty, koska ne on kovalla työllä saatu sieltä pois ja valkoista pohjaa on kiva katsella katsastusmiehenkin.
Pohja aluksi
Pohja maalattuna pohjaväriin
Minun autoni tekniikka tulee olemaan aivan jotain muuta mitä alunperin tuossa Abarthissa on ollut. Nyt autoon olen sovittanut Fiat 127:n 903 kuutioisen moottorin ja Fiat 600:sen vaihteiston. Syylari on siirretty eteen jäähdytyksen parantamiseksi ja jäähdytysputket kulkevat auton alla. Ilman kierto tavaratilassa on hoidettu leikkaamalla varapyöräkotelon takaseinä puoliksi pois ja etupeltiin keulamerkin verkkoa varten aukko. Tuulettimena toimii Datsun cherryn puhallin ja syylari on Volvo 343:sta. Polttoaineen syötöstä vastaa Facetin pumppu ja 8mm polttoainelinjat tuovat bensiinin kaasuttimelle.
Syylarin ilmankierto
Syylari ja polttoainetankki
Madallus on toteutettu kääntämällä edessä kaksi alinta lehteä toisinpäin ja takana katkaisemalla Kuussatasen takajousista puolitoista kierrosta pois.
Autoon on asennettu joka kulmaan levyjarrut. Eteen on asennettua Fiat 127:n jarrusatulat omavalmisteisilla sovitteilla sekä taakse FSO Polonez:n takalevyjarrut. Käsijarru toteutetaan kääntämällä alkuperäinen vivusto toisinpäin.
Auton kaikki levikkeet ovat omavalmisteiset, koska valmiita oikean mallisia ei mistään löytynyt.
ennen levikkeitä
Takalevikkeet ovat valmistettu hitsaamalla valmiiksi taivutettuja peltiliuskoja kylkeen piirretylle kaarelle sopivin välein. Tämän jälkeen liuskojen päälle on laminoitu lasikuitua seitsämän kerrosta. Suurin työ oli hioa levikkeet suoriksi. Kittiä joutui käyttämään melkoisesti.
Avarrettu pyörän aukko
Liuskat hitsattuna
Muotoa
Lasikuitua
Kuvista huomaa mitenkä paljon etukaaria on jouduttu muuttamaan.
Etukaaren uusi linja
Etukaari raakamuodossa
Maalaus on suoritettu kokonaan itse omassa kotitallissa.
Kori ennen maalausta
Maalattuna ilman raitoja
Maalattuna
Sisustan olen pyrkinyt pitämään melko alkuperäisen näköisenä. Turvakaaret sekä kuppipenkit ja nelipistevyöt ovat turvallisuuden vuoksi asennettu autoon. Niin ja tuovathan ne hieman kilpa-auton tuntumaa Fiattiin.
Penkit
Kojelauta
Takapenkin istuinosan sovittelua
Tällähetkellä auton jäähdytysjärjestelmä on vielä kesken ja takajarruputket satuloille puuttuvat sekä kaikki luukut ovat kiinnittämättä.
Tällähetkellä
Tulevaisuudessa olisi tarkoitus tehdä alkuperäisen näköinen keulamerkki sekä mittaristo. Tekniikka puolelle asennetaan vaihteistoksi Skoda 135 GLi:n vaihteisto ja moottoriksi tulee fiat unon 1300 turbolla. Taakse täytyisi hankkia astetta leveämmät vanteet kahdeksan tai yhdeksän tuumaa leveät Compomotivet jne. Taakse on suunnitteilla lasikuituinen luukku ja takapelti mihin tehdään Mostra mallinen pullistus. Ehkä valmistan spoilerimallisen luukun jonne saa välijäähdyttimen piiloon.
Projektia rakennetaan sen mukaan mitenkä prosenttikäytäntö antaa myöden. Tekniikan vaihto vie jo kakusta niin suuren palan ettei paljoa peltiosia vaihdella...
Toivottavasti nyt tänäkesänä pääsisi jo johonkin tapahtumaan tällä autolla.
Projekti alkoi vuonna 2004 keväällä ja nyt alkaa rekisteröinti olemaan ajankohtainen.
Eli auto on alunperin Fiat 850 vuosimallia -73 joka on rakennettu vastaamaan Fiat Abarth OT 2000 Berlina Mostra autoa joita on valmistettu vain yksi kappale vuonna -64.
Malli
Projekti takaa
Projekti edestä
Auton pohja on hiekkapuhallettu ja maalattu. Massaa ei ole käytetty, koska ne on kovalla työllä saatu sieltä pois ja valkoista pohjaa on kiva katsella katsastusmiehenkin.
Pohja aluksi
Pohja maalattuna pohjaväriin
Minun autoni tekniikka tulee olemaan aivan jotain muuta mitä alunperin tuossa Abarthissa on ollut. Nyt autoon olen sovittanut Fiat 127:n 903 kuutioisen moottorin ja Fiat 600:sen vaihteiston. Syylari on siirretty eteen jäähdytyksen parantamiseksi ja jäähdytysputket kulkevat auton alla. Ilman kierto tavaratilassa on hoidettu leikkaamalla varapyöräkotelon takaseinä puoliksi pois ja etupeltiin keulamerkin verkkoa varten aukko. Tuulettimena toimii Datsun cherryn puhallin ja syylari on Volvo 343:sta. Polttoaineen syötöstä vastaa Facetin pumppu ja 8mm polttoainelinjat tuovat bensiinin kaasuttimelle.
Syylarin ilmankierto
Syylari ja polttoainetankki
Madallus on toteutettu kääntämällä edessä kaksi alinta lehteä toisinpäin ja takana katkaisemalla Kuussatasen takajousista puolitoista kierrosta pois.
Autoon on asennettu joka kulmaan levyjarrut. Eteen on asennettua Fiat 127:n jarrusatulat omavalmisteisilla sovitteilla sekä taakse FSO Polonez:n takalevyjarrut. Käsijarru toteutetaan kääntämällä alkuperäinen vivusto toisinpäin.
Auton kaikki levikkeet ovat omavalmisteiset, koska valmiita oikean mallisia ei mistään löytynyt.
ennen levikkeitä
Takalevikkeet ovat valmistettu hitsaamalla valmiiksi taivutettuja peltiliuskoja kylkeen piirretylle kaarelle sopivin välein. Tämän jälkeen liuskojen päälle on laminoitu lasikuitua seitsämän kerrosta. Suurin työ oli hioa levikkeet suoriksi. Kittiä joutui käyttämään melkoisesti.
Avarrettu pyörän aukko
Liuskat hitsattuna
Muotoa
Lasikuitua
Kuvista huomaa mitenkä paljon etukaaria on jouduttu muuttamaan.
Etukaaren uusi linja
Etukaari raakamuodossa
Maalaus on suoritettu kokonaan itse omassa kotitallissa.
Kori ennen maalausta
Maalattuna ilman raitoja
Maalattuna
Sisustan olen pyrkinyt pitämään melko alkuperäisen näköisenä. Turvakaaret sekä kuppipenkit ja nelipistevyöt ovat turvallisuuden vuoksi asennettu autoon. Niin ja tuovathan ne hieman kilpa-auton tuntumaa Fiattiin.
Penkit
Kojelauta
Takapenkin istuinosan sovittelua
Tällähetkellä auton jäähdytysjärjestelmä on vielä kesken ja takajarruputket satuloille puuttuvat sekä kaikki luukut ovat kiinnittämättä.
Tällähetkellä
Tulevaisuudessa olisi tarkoitus tehdä alkuperäisen näköinen keulamerkki sekä mittaristo. Tekniikka puolelle asennetaan vaihteistoksi Skoda 135 GLi:n vaihteisto ja moottoriksi tulee fiat unon 1300 turbolla. Taakse täytyisi hankkia astetta leveämmät vanteet kahdeksan tai yhdeksän tuumaa leveät Compomotivet jne. Taakse on suunnitteilla lasikuituinen luukku ja takapelti mihin tehdään Mostra mallinen pullistus. Ehkä valmistan spoilerimallisen luukun jonne saa välijäähdyttimen piiloon.
Projektia rakennetaan sen mukaan mitenkä prosenttikäytäntö antaa myöden. Tekniikan vaihto vie jo kakusta niin suuren palan ettei paljoa peltiosia vaihdella...
Toivottavasti nyt tänäkesänä pääsisi jo johonkin tapahtumaan tällä autolla.
Fiat 850 -70 Special
Fiat Abarth OT 2000 Berlina Mostra replika
Fiat 850 special -71
Fiat 126 GSX-R -75
Fiat 625 N2 -70
Fiat 600T -67
Fiat 850T
BMW 1502 -75
BMW 1502 -77 Turbo Zender
BMW 320i 2d -85
Skoda 130 Rapid -86
Lexus LS430 -04
Fiat Abarth OT 2000 Berlina Mostra replika
Fiat 850 special -71
Fiat 126 GSX-R -75
Fiat 625 N2 -70
Fiat 600T -67
Fiat 850T
BMW 1502 -75
BMW 1502 -77 Turbo Zender
BMW 320i 2d -85
Skoda 130 Rapid -86
Lexus LS430 -04
Yritän käyttää vertailumallina Fiat Abarth 1300/124 mallia. Ei ole täysin pois suljettua etteikö se olisi mahdollista.Wesulius kirjoitti:Mites toi rekisteröinti onnistuu 1300cc:ksi
Jos ei 1300 saa rekisteröityä niin sitten rakennetaan se moottori 1100 kuutioisesta lohkosta.
Fiat 850 -70 Special
Fiat Abarth OT 2000 Berlina Mostra replika
Fiat 850 special -71
Fiat 126 GSX-R -75
Fiat 625 N2 -70
Fiat 600T -67
Fiat 850T
BMW 1502 -75
BMW 1502 -77 Turbo Zender
BMW 320i 2d -85
Skoda 130 Rapid -86
Lexus LS430 -04
Fiat Abarth OT 2000 Berlina Mostra replika
Fiat 850 special -71
Fiat 126 GSX-R -75
Fiat 625 N2 -70
Fiat 600T -67
Fiat 850T
BMW 1502 -75
BMW 1502 -77 Turbo Zender
BMW 320i 2d -85
Skoda 130 Rapid -86
Lexus LS430 -04
En nyt löytänyt kuvia jarrusovitteista, mutta laitetaan kuvia teetetyistä uusista laakeripesistä. Näillä saa Fiat 127:n vetonivelet ja navat sopimaan Fiat 850:sen takatukivarsiin alkuperäisiin pultinreikiin.Mika kirjoitti:Tuohan näyttää upealta! Laitapa muutama kuva teettämistäsi jarruosista.
Tarvittavat osat
Uusi ja vanha laakeripesä
Sovittelua
Näistä kasataan yksi toimiva moottori
Fiat 850 -70 Special
Fiat Abarth OT 2000 Berlina Mostra replika
Fiat 850 special -71
Fiat 126 GSX-R -75
Fiat 625 N2 -70
Fiat 600T -67
Fiat 850T
BMW 1502 -75
BMW 1502 -77 Turbo Zender
BMW 320i 2d -85
Skoda 130 Rapid -86
Lexus LS430 -04
Fiat Abarth OT 2000 Berlina Mostra replika
Fiat 850 special -71
Fiat 126 GSX-R -75
Fiat 625 N2 -70
Fiat 600T -67
Fiat 850T
BMW 1502 -75
BMW 1502 -77 Turbo Zender
BMW 320i 2d -85
Skoda 130 Rapid -86
Lexus LS430 -04
Fiat 850 -70 Special
Fiat Abarth OT 2000 Berlina Mostra replika
Fiat 850 special -71
Fiat 126 GSX-R -75
Fiat 625 N2 -70
Fiat 600T -67
Fiat 850T
BMW 1502 -75
BMW 1502 -77 Turbo Zender
BMW 320i 2d -85
Skoda 130 Rapid -86
Lexus LS430 -04
Fiat Abarth OT 2000 Berlina Mostra replika
Fiat 850 special -71
Fiat 126 GSX-R -75
Fiat 625 N2 -70
Fiat 600T -67
Fiat 850T
BMW 1502 -75
BMW 1502 -77 Turbo Zender
BMW 320i 2d -85
Skoda 130 Rapid -86
Lexus LS430 -04
OT= Omolgato Turismo. Ja tuo 2000 on tuon alkp. auton moottorin tilavuus.mamu kirjoitti:mitäs toi OT ja 2000 tarkottaa tos mallinimes? ja tiedätkö yhtään onko se aito yksilö enää edes hengissä??
Suomesta löytyy 1400 TC-koneinen katukilvillä varustettu kasipätkä, tietääkseni auton nykyinen omistaja vierailee foorumilla ajottain.
Ja tietysti onnea ja menestystä projektille, sitä tulee varmasti hieno kulkine .
Ei. Kaikki on kielletty
http://kuvablogi.com/blog/3225/
http://kuvablogi.com/blog/3225/
Ei mitään tietoa. Siitä ei turhan paljoa ole edes valokuvia missään esillä. Itse olen nähnyt siitä kuusi eri kuvaa ja niiden perusteella olen ulkoisesti autoani rakentanut.mamu kirjoitti:tiedätkö yhtään onko se aito yksilö enää edes hengissä??
Eronahan tuohon OT 1600 malliin ulkoisesti on leveämmät takalevikkeet, vanteiden leveys ja pullistus takapellissä.
Fiat 850 -70 Special
Fiat Abarth OT 2000 Berlina Mostra replika
Fiat 850 special -71
Fiat 126 GSX-R -75
Fiat 625 N2 -70
Fiat 600T -67
Fiat 850T
BMW 1502 -75
BMW 1502 -77 Turbo Zender
BMW 320i 2d -85
Skoda 130 Rapid -86
Lexus LS430 -04
Fiat Abarth OT 2000 Berlina Mostra replika
Fiat 850 special -71
Fiat 126 GSX-R -75
Fiat 625 N2 -70
Fiat 600T -67
Fiat 850T
BMW 1502 -75
BMW 1502 -77 Turbo Zender
BMW 320i 2d -85
Skoda 130 Rapid -86
Lexus LS430 -04