Perjantaina oli saapunut Skruvatilta paketti jossa oli kuin olikin oikeanlaiset Trw:n levyt! Aika vaan ei riittänyt niiden asentamiseen, kun piti vaihtaa traileriin uudet äärivalot ja pakata kalusto valmiiksi seuraavana päivänä olevaa Heinolan jäärataa varten.
Perillä Heinolassa sitten yhdistelmä parkkiin ja 3P:tä käymään, startti pyöritti hiukan nihkeästi eikä kone edes luvannut. Muutaman starttauksen jälkeen oli soitettava apuvoimia paikalle, mutta ei apuvirrasta ollut hyötyä kun startti lopetti yhteistyön
Pikku nyppäisyllä 3P heräsi henkiin ja päästiin jäälle ajamaan. Rata oli hienossa kunnossa, sopivan vauhdikas ja sisälsi hyviä mutkayhdistelmiä
Nuo -94 vuonna paistetut piikkirenkaat menettävät pitonsa neljän kierroksen jälkeen ja sitten oli aina hyvä hetki pitää vähän taukoa ja antaa kaluston jäähtyä. Tauon jälkeen porukka ystävällisesti tuuppasi 3P:n käymään ja taas mentiin
Jossain vaiheessa päivää rupesin ihmettelemään pitkän suoran päässä jarrutuksessa kuuluvaa/tuntuvaan kolahdusta, mutten kiinnittänyt siihen suurempaa huomiota. Ajattelin jonkun moottorin kumityynyn antavan tuossa kohdin periksi ja joku tekniikan osa ottaa kiinni koriin, tms...
Loppupäivästä vaihdettiin jälleen radan ajosuuntaa ja siinä opetellessa ahnehdin turhan läheltä sisäpenkkaa sillä seurauksella, että etunurkka nappasi kiinni kovaan penkaan ja pyöräytti auton perän menosuuntaan
Vöitä avatessa sanoin kyydissä istuneelle Eerolle, että nyt vähän jännittä mennä katsomaan vaurioita... Onneksi selvittiin melko pienin vaurioin, vähän joutuu hiekkapellin kulmaa oikomaan ja paikkamaalaamaan, levike säilyi rysäyksestä täysin ehjänä
Tuosta toivuttua jatkoimme ajamista vielä muutamia kierroksia, mutta sitten nuo kolahdukset voimistuivat huomattavasti! Tuo tapahtui ainoastaan kolmosella, ensin moottorijarrulla ja lopulta kolmosella katosi veto kokonaan
Sitten auto trailerille ja takaisin tallille. Nyt tuon voi pistää taas seisontaan, talven riennot ovat tältä erää ohi. Lopulta päästiin ajamaan jokaiseen tapahtumaan mihin oli tarkoituskin ja hauskaa oli, vaikka aika paljon töitä sai tehdäkin tämän tavoitteen eteen! Nyt tuo pitää vielä pestä huolellisesti ja pukittaa omalle paikalleen, sitten pidän ainakin hetken vapaata tuosta projektista. Myöhemmin keväällä voikin sitten hyvillä mielin ruveta tutkimaan ja korjaamaan vaurioita kesän ratapäiviä varten. Seuraava tavoite taitaa sitten olla CARF:n kesän ensimmäiset ratapäivät toukokuussa...