Siellä se lepää navetan vintissä. Mutta talli alkaa pikkuhiljaa raivaantua ja järjestyä. Sorvikin löysi tänään omalle paikalleen. 8) Josko jossain vaiheessa pääsee taas kotteroiden kimppuun.TrooPerkele kirjoitti:Mitenkäs muitten foorumilaisten Fiorinot voi?
Projekti Fiorino 80´
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
-
- GFF
- Viestit: 1245
- Liittynyt: 09.08.2005 10:27
- Paikkakunta: Iisalmi
Noniin, viime vko lopun aikaansaannosta, aloitin toisen takaoven tekemisen
Oli sitten melkein sentti kittiä, laikkasin pois ja "silotin" luukun
Oli tuossa pari lommoa, ja korjattu kitillä...., oikomiseen meni n.30min.
tosin en ole mikään pro näissä hommissa, mut ei mene enää niin paljoo kittiä:
Reunaan jää 1,5cm pokkausta että jatkuu edes vähän ovissa.
Piti mennä ihan ulos laikkaamaan noita kittejä ettei olo ois ollu kuin hiekkamyrskyssä....
Toiseen oveen tulee sama projekti, rekkarikilpi, pakki ja sumuvalo tulee takahelmaan(hiekkapeltiin) tehtävällä upotuksella.
Pitää käyttää noita ovia kiinni niin saa varmasti oikealla tasolle molemmat pellit.
Oli sitten melkein sentti kittiä, laikkasin pois ja "silotin" luukun
Oli tuossa pari lommoa, ja korjattu kitillä...., oikomiseen meni n.30min.
tosin en ole mikään pro näissä hommissa, mut ei mene enää niin paljoo kittiä:
Reunaan jää 1,5cm pokkausta että jatkuu edes vähän ovissa.
Piti mennä ihan ulos laikkaamaan noita kittejä ettei olo ois ollu kuin hiekkamyrskyssä....
Toiseen oveen tulee sama projekti, rekkarikilpi, pakki ja sumuvalo tulee takahelmaan(hiekkapeltiin) tehtävällä upotuksella.
Pitää käyttää noita ovia kiinni niin saa varmasti oikealla tasolle molemmat pellit.
Viimeksi muokannut TrooPerkele, 27.12.2009 10:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
GFF 1738
-
- GFF
- Viestit: 1245
- Liittynyt: 09.08.2005 10:27
- Paikkakunta: Iisalmi
Nyt ois mallattu ovia koriin, piti vähän muokata tuota jo tehtyä ovea mut nyt istuu suht hyvin, toisen oven otin työn alle.
http://kuvablogi.com/nayta/912979/
Onhan noissa ovissa vähän työtä kun meinas jännitykset karata vaikka varovasti hitsasin. niin nuo korjauspalat on jotain 2mm peltiä, kun sattu semmosta olee
http://kuvablogi.com/nayta/912979/
Onhan noissa ovissa vähän työtä kun meinas jännitykset karata vaikka varovasti hitsasin. niin nuo korjauspalat on jotain 2mm peltiä, kun sattu semmosta olee
Viimeksi muokannut TrooPerkele, 27.12.2009 10:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
GFF 1738
Aika hurjat ovet jos 2mm laitoit 1.5 mm tuntuu liian vahvalta pintapelteihin 1.25 tjs menee vielä Mitä tässä nyt on ajan mittaan havainnut ja oppinut niin n. 1" pätkiä kunnolla kiinni (sauma kokonaan kiinni) ja isolla virralla ja vasartaa kuumana (heti) vastimen kanssa niin ei hirveesti vetele... Sauma tarvii sitten vetää sellaiseen paikkaan että pääsee vastimen kanssa taakse mutta tuolla konstilla tuntuu onnistuvan tuo sauman veto vaikka keskelle ovea... Isossa maailmassa kutsutaan nimellä "hammer welding" jos en väärin muista tai ymmärtänyt lukemaani...
Toi 1" pätkä silleen että kunnolla sulaa ja matalasauma lyhyillä katkaisuilla (niin ettei kaasunvirtaus ehdi lakata välillä) tai jos aine kestää niin vaikka suoraankin ja isolla virralla... Jos polttaa liian lyhyitä aikoja tai pienellä virralla tulee saumasta korkea ja hiottavaa riittää... Ovissa puoltaa paikkaansa pieni limityskin niin saa tosiaan vaikka vetää pätkiä ilman katkomista... Ite olen kanttaillut siihen oven puoleen (ei jää tiivisteistä vuotava & kondenssivesi seisomaan) tuollaisen kantin ja leikannut vähän pois ettei jää pitkälti päällekkäin... Niin ja ne tulppahitsit sopii mun mielestä unohtaa eli sauma kokomatkalta kiinni...
Toi 1" pätkä silleen että kunnolla sulaa ja matalasauma lyhyillä katkaisuilla (niin ettei kaasunvirtaus ehdi lakata välillä) tai jos aine kestää niin vaikka suoraankin ja isolla virralla... Jos polttaa liian lyhyitä aikoja tai pienellä virralla tulee saumasta korkea ja hiottavaa riittää... Ovissa puoltaa paikkaansa pieni limityskin niin saa tosiaan vaikka vetää pätkiä ilman katkomista... Ite olen kanttaillut siihen oven puoleen (ei jää tiivisteistä vuotava & kondenssivesi seisomaan) tuollaisen kantin ja leikannut vähän pois ettei jää pitkälti päällekkäin... Niin ja ne tulppahitsit sopii mun mielestä unohtaa eli sauma kokomatkalta kiinni...
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
-
- GFF
- Viestit: 1245
- Liittynyt: 09.08.2005 10:27
- Paikkakunta: Iisalmi
Joo kyä toi "kun halvalla sain" systeemi ymmärretään täälläpäässäTrooPerkele kirjoitti:Heh, kun satun saamaan tuollaista peltiä ilmaiseksi, niin samapa tuo.arpati kirjoitti: Aika hurjat ovet jos 2mm laitoit 1.5 mm tuntuu liian vahvalta pintapelteihin 1.25 tjs menee vielä
Kiitos hitsausvinkeistä, olen vasta alkaja...
Joo no en mää sun hitsejä kritisoinu... Kattelin kuvatkin vasta kun sain kirjoittelut tehtyä... No se kuvat kattoneena tuli mieleen että saumoista kannattaa tehdä mahdollisimman tiiviit kuten yllä jo kirjoittelinkin... Vai oliko ne sisäosien hitsaukset vedetty oven ulkopuolelta (no toki) ja tullu vaan paikoitellen läpi ja oliko jo jonkun muun tekemätkin? Hmm vai kenen fiorino se oli kun oli jo hitsailtu ennestään vai onko niitä edes sellaisia mitä ei ole hitsattu
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
-
- GFF
- Viestit: 1245
- Liittynyt: 09.08.2005 10:27
- Paikkakunta: Iisalmi
Vaihdoin tuossa parivuotta sitten transitin takapariovien alareunat. Toisen hitsasin perinteisellä keinolla. Sitten tinaa ja lopuksi hieman tasoitetta. Toisen vaihdoin nykymenetelmällä eli liimaamalla. Peltiin tehdään pokkaus, korjauspala tulee hieman päällekkäin liitoskohdasta. Porataan reijät peltiin, niin että menee molemmistä läpi, tehdään senkkaukset päällimmäiseen peltiin, väliin erikoisliimaa, niiteillä kiinni ja "avot" eipä vetele pelti ei. Tämä oli vahan kokeiluluontoinen homma vanhan ja uuden välillä. Aika näyttää alkaako rapistumaan. Oli melko nopea ja siisti toimenpide, ja tasoitetta tarvittiin minimaalinen määrä.
Juu, toi sovitus paikalleen kannattaa tosiaan tehdä. Ovien sovitus on se, mihin tossa omassa ykässä en ole tyytyväinen, alareunat kun oli niin lahot, että muoto ei ollut kohdallaan enää, joten kun seurailin oven vanhoja muotoja, niin eipä ollutkaan enää ihan kohdallaan. Lisämausteena oli vielä jonkun aikoinaan vaihtamien helmapeltien vinous varsinkin oikealla puolella, heittoa sentti-pari. Olisi ollut hyvä tilaisuus tehdä siisti rako samalla, kun korjasi ovet. Nyt laitoin kumilistan alareunaan siistimään kötöstelyjä. No, käyttis mikä käyttis, johan siitä ihan alkupäivien aikana joku ehtikin jo parkkiksella oveen hakata vekin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
- sport-power
- Viestit: 1411
- Liittynyt: 06.05.2004 19:28
- Paikkakunta: Raisio
- Viesti:
Tossa mun seiskassa tuli kans mokattua noitten ovien alareunojen kanssa...ei niitä mitään sovitettu vaan hitsattiin kitattiin jne....alareunoissa oli kans mätä vikaa joa korjatessa ihan alareuna veti hiukan ulos päin kippuralle...ja koko matkalta niin kauniisti ettei siinä kohtaa huomattu...onneks ei irvitä kun alin 5cm...e oikeesaan ees huomaa jollei oikeen rupee sihaa....ja voihan olla että se alunperinkin on olu vähän epäkurantti? mutta äkkiä noissa virheitä tulee jollei sovita osia...
-
- GFF
- Viestit: 1245
- Liittynyt: 09.08.2005 10:27
- Paikkakunta: Iisalmi
-
- GFF
- Viestit: 1245
- Liittynyt: 09.08.2005 10:27
- Paikkakunta: Iisalmi
Jotain näkyvää saatu aikaankin:
http://kuvablogi.com/nayta/1807962/
En hirveästi jaksanu hipostella pohjissa, kummiskin paku.
Pintaan olen tyytyväinen ottaen huomioon maalaustilat, maalarin taidot ja ruiskukin on joku mikälie.
Maalikin on Maston Modena, punainen...
Vielä ois noissa paraatipuolissa pohjien tekoa, sen kun sais niin ottas etuovet työn olle...
http://kuvablogi.com/nayta/1807962/
En hirveästi jaksanu hipostella pohjissa, kummiskin paku.
Pintaan olen tyytyväinen ottaen huomioon maalaustilat, maalarin taidot ja ruiskukin on joku mikälie.
Maalikin on Maston Modena, punainen...
Vielä ois noissa paraatipuolissa pohjien tekoa, sen kun sais niin ottas etuovet työn olle...
GFF 1738
-
- GFF
- Viestit: 1245
- Liittynyt: 09.08.2005 10:27
- Paikkakunta: Iisalmi
Joo.. tiedän. 1k maalin hienouksia. Kyllä tuokin kovettuu ajan kanssa kovaksi mutta naarmuuntuu toki helposti.HeikkiJ kirjoitti:Se maali on sitten todella pehmeää ja naarmuuntuvaa. Maalasin tuon sinisen harjoittelu uunon, en laita enää mihinkään autoon. Paitsi tuohon samaan, kun täytyy korjausmaalata.
Sama homma miranolissa yms.
Maalannu tolla iskarit yms. joskus vuos pari sit niin on kovennu.
Paskaahan tuo on 2k maaliin verrattuna.
GFF 1738