Lancia Dedra Integrale (myynnissä)PROJEKTI
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Joissain yhteyksissä olen nähnyt kaksoisvinohampaisia rattaita, eli ns. auramaisia, niin että keskellä hammaspyörää on ura ja sen puolilla erisuuntiin vinot hampaat, ilmeisen kallis ja vaikea tehtävä muihin verrattuna, mutta jatkuva hammaskosketus ja ilman sivuttaisvoimia...
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
- tommi nylund
- Viestit: 1307
- Liittynyt: 11.08.2004 22:31
- Paikkakunta: Tammerforssss
Jep, André Citroënin keksintö....yllättäen.Ippe kirjoitti:Joissain yhteyksissä olen nähnyt kaksoisvinohampaisia rattaita, eli ns. auramaisia, niin että keskellä hammaspyörää on ura ja sen puolilla erisuuntiin vinot hampaat, ilmeisen kallis ja vaikea tehtävä muihin verrattuna, mutta jatkuva hammaskosketus ja ilman sivuttaisvoimia...
-> Ville: Se vahvikelevy auttaa myös aksiaalivoimiin jonniin verran....
1988 Lancia Delta HF integrale
2004 Subaru Impreza WRX STi PSE
2004 Subaru Impreza WRX STi PSE
Auttaahan se, ei sellainen taivu kovin helposti, varsinkin jos on vahviketta tehty reunoille.
Ainakin näkemissäni suorahampaisissa ratasseteissä hampaat on ihan tolkuttoman paksut verrattuna normaaleissa sarjatuotantoaskeissa käytettyihin.
Tuolla saitilla on jotain kuvaa
http://www.streettuned.com.au/index.php ... oductId=55
Ainakin näkemissäni suorahampaisissa ratasseteissä hampaat on ihan tolkuttoman paksut verrattuna normaaleissa sarjatuotantoaskeissa käytettyihin.
Tuolla saitilla on jotain kuvaa
http://www.streettuned.com.au/index.php ... oductId=55
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Eikös nuo aina mitoiteta pintapaineen ja hampaan tyvilujuuden mukaan. Jos niistä hampaista tehdään suorat ja jos ei ole tarpeeks tilaa hammaspyörän leveydelle, niin sillon vissiin käytetään positiivista profiilinsiirtoa et saadaan hampaan tyvestä luja vaikka ei leveyttä niin paljoa oliskaan, ja nekös hampaat on silloin aika mahtavan kokosia.
Fiat Uno Turbo i.e -88
nyt olis tähän vehkeeseen tilattu uusi ahdin, ei havaintoo miten pelaa tässä mutta ehkäpä joku osaa kommentoida asiaa...
GT2876R
TURBO SPEC:
Compressor spec:
4" compressor inlet . inducer :52.7mm / exducer: 76.0mm
trim :48
ar .70
Turbine spec :
wheel diameter :53.8mm
trim :76
ar .64
25 psi max
T25 flange
good for 280-480 hp/ displacement 1.8L -3.0L
quick spooling turbo, starts at 2500rpm (water and oil cooled)
GT2876R
TURBO SPEC:
Compressor spec:
4" compressor inlet . inducer :52.7mm / exducer: 76.0mm
trim :48
ar .70
Turbine spec :
wheel diameter :53.8mm
trim :76
ar .64
25 psi max
T25 flange
good for 280-480 hp/ displacement 1.8L -3.0L
quick spooling turbo, starts at 2500rpm (water and oil cooled)
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Eiköhän tuo rokkaa varmaan hyvin, 400hv on herkässä Kuhan muuten paikat kestää. Varmasti ihan passeli valinta, ilmeisesti melko tyyris vispilä ?
2871:n laitoin kaverin 2L nissaniin ja se ainakin toimi hyvin, joskin alkoi mun mielestä vähän ahistamaan yläkierroksilla, vaikka oli kasin pesällä. Voimaa lähti 360hv/470Nm/1,2bar. Muistaakseni siivet oli aika lailla samaa kokoluokkaa kuin tuossa sun ahtimessa. Tuo kone oli täysin vakio sisuksiltaan, vain ulkopuolisia osia vaihdettu. Oliko sulle virinenut tulossa ? Uskoisin nissaninkin puhkuneen enemmän virinokilla ja kansityöllä.
2871:n laitoin kaverin 2L nissaniin ja se ainakin toimi hyvin, joskin alkoi mun mielestä vähän ahistamaan yläkierroksilla, vaikka oli kasin pesällä. Voimaa lähti 360hv/470Nm/1,2bar. Muistaakseni siivet oli aika lailla samaa kokoluokkaa kuin tuossa sun ahtimessa. Tuo kone oli täysin vakio sisuksiltaan, vain ulkopuolisia osia vaihdettu. Oliko sulle virinenut tulossa ? Uskoisin nissaninkin puhkuneen enemmän virinokilla ja kansityöllä.
Fiat Uno Turbo i.e -88
juu, ainakin pääpiirteittäin.Meltdown kirjoitti:hmmm.. eikös se edellinen gt28rs:kin ole vielä ihan kuosissa, vai?
imu/ahtoilmassa mun mielestä öljyä jonkunverran enemmän kun pitäisi
se vanha ahdinhan oli pinempi
GT2860RS
* Turbiini ar 0,86 53,8mm Trim76
* Komp. ar 0,60 47,2mm Trim 62
* Turbiini ar 0,64 53,8mm Trim 76
Tuotto riittää n 320hp
ei mielestäni ollut mielettömän hintainen, se tulee jenkeistä kun kerkiääUnoProjekti kirjoitti: ilmeisesti melko tyyris vispilä ?
Oliko sulle virinenut tulossa ?
hinnasta päätellen ei ole minkään tunnetun valmistajan tekele(kiina? ei tietoo)
HAP-Racingin tekemät nokathan siellä on kiinni
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
jep, vieläpä samasta pajasta...jtm kirjoitti:elikkäs tämmönenkö tulossa ?
hermeettisen pitkä linkki
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Lupaavalta kuulostaa!!hepe75 kirjoitti:jep, vieläpä samasta pajasta...jtm kirjoitti:elikkäs tämmönenkö tulossa ?
hermeettisen pitkä linkki
Veto ja paskana