Lancia Dedra Integrale (myynnissä)PROJEKTI

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Ei sit oo mahdollista että on myös sen vuoksi tehty pienellä vinouskulmalla, että on saatu vähän lisää "leveyttä" hammastukseen ja näin ollen saatu lisää pintapaineenkestoa ?

EDIT: hepe vei jalat suusta...
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
Ippe
GFF
Viestit: 2606
Liittynyt: 27.09.2004 16:20
Paikkakunta: Helsinki 91

Viesti Kirjoittaja Ippe »

Joissain yhteyksissä olen nähnyt kaksoisvinohampaisia rattaita, eli ns. auramaisia, niin että keskellä hammaspyörää on ura ja sen puolilla erisuuntiin vinot hampaat, ilmeisen kallis ja vaikea tehtävä muihin verrattuna, mutta jatkuva hammaskosketus ja ilman sivuttaisvoimia...
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Avatar
tommi nylund
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

Viesti Kirjoittaja tommi nylund »

Ippe kirjoitti:Joissain yhteyksissä olen nähnyt kaksoisvinohampaisia rattaita, eli ns. auramaisia, niin että keskellä hammaspyörää on ura ja sen puolilla erisuuntiin vinot hampaat, ilmeisen kallis ja vaikea tehtävä muihin verrattuna, mutta jatkuva hammaskosketus ja ilman sivuttaisvoimia...
Jep, André Citroënin keksintö....yllättäen. :)

-> Ville: Se vahvikelevy auttaa myös aksiaalivoimiin jonniin verran....
1988 Lancia Delta HF integrale
2004 Subaru Impreza WRX STi PSE
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Auttaahan se, ei sellainen taivu kovin helposti, varsinkin jos on vahviketta tehty reunoille.

Ainakin näkemissäni suorahampaisissa ratasseteissä hampaat on ihan tolkuttoman paksut verrattuna normaaleissa sarjatuotantoaskeissa käytettyihin.

Tuolla saitilla on jotain kuvaa
http://www.streettuned.com.au/index.php ... oductId=55
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Eikös nuo aina mitoiteta pintapaineen ja hampaan tyvilujuuden mukaan. Jos niistä hampaista tehdään suorat ja jos ei ole tarpeeks tilaa hammaspyörän leveydelle, niin sillon vissiin käytetään positiivista profiilinsiirtoa et saadaan hampaan tyvestä luja vaikka ei leveyttä niin paljoa oliskaan, ja nekös hampaat on silloin aika mahtavan kokosia.
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

mikäs tän kamppeen tilanne on?
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

Meltdown kirjoitti:mikäs tän kamppeen tilanne on?
sama kun viimeksi, kun kirjoittelin siitä :oops: :lol:
töpöperällä oli tarkoitus lumppariin tulla, jos se pysyy kadulla :shock: on meenaan ollut välillä jotain ihme happi paikkoja
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

nyt olis tähän vehkeeseen tilattu uusi ahdin, ei havaintoo miten pelaa tässä mutta ehkäpä joku osaa kommentoida asiaa...
GT2876R
TURBO SPEC:

Compressor spec:

4" compressor inlet . inducer :52.7mm / exducer: 76.0mm

trim :48

ar .70

Turbine spec :

wheel diameter :53.8mm

trim :76

ar .64

25 psi max

T25 flange

good for 280-480 hp/ displacement 1.8L -3.0L

quick spooling turbo, starts at 2500rpm (water and oil cooled)
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

hmmm.. eikös se edellinen gt28rs:kin ole vielä ihan kuosissa, vai?
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Eiköhän tuo rokkaa varmaan hyvin, 400hv on herkässä :) Kuhan muuten paikat kestää. Varmasti ihan passeli valinta, ilmeisesti melko tyyris vispilä ?

2871:n laitoin kaverin 2L nissaniin ja se ainakin toimi hyvin, joskin alkoi mun mielestä vähän ahistamaan yläkierroksilla, vaikka oli kasin pesällä. Voimaa lähti 360hv/470Nm/1,2bar. Muistaakseni siivet oli aika lailla samaa kokoluokkaa kuin tuossa sun ahtimessa. Tuo kone oli täysin vakio sisuksiltaan, vain ulkopuolisia osia vaihdettu. Oliko sulle virinenut tulossa ? Uskoisin nissaninkin puhkuneen enemmän virinokilla ja kansityöllä.
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

Meltdown kirjoitti:hmmm.. eikös se edellinen gt28rs:kin ole vielä ihan kuosissa, vai?
juu, ainakin pääpiirteittäin.
imu/ahtoilmassa mun mielestä öljyä jonkunverran enemmän kun pitäisi

se vanha ahdinhan oli pinempi
GT2860RS

* Turbiini ar 0,86 53,8mm Trim76
* Komp. ar 0,60 47,2mm Trim 62
* Turbiini ar 0,64 53,8mm Trim 76

Tuotto riittää n 320hp


UnoProjekti kirjoitti: ilmeisesti melko tyyris vispilä ?

Oliko sulle virinenut tulossa ?
ei mielestäni ollut mielettömän hintainen, se tulee jenkeistä kun kerkiää
hinnasta päätellen ei ole minkään tunnetun valmistajan tekele(kiina? ei tietoo)

HAP-Racingin tekemät nokathan siellä on kiinni
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Avatar
jtm
Viestit: 179
Liittynyt: 16.09.2006 17:03
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja jtm »

elikkäs tämmönenkö tulossa ?
hermeettisen pitkä linkki
400nm 3000-6000rpm 16vt
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

jtm kirjoitti:elikkäs tämmönenkö tulossa ?
hermeettisen pitkä linkki
jep, vieläpä samasta pajasta...
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

hepe75 kirjoitti:
jtm kirjoitti:elikkäs tämmönenkö tulossa ?
hermeettisen pitkä linkki
jep, vieläpä samasta pajasta...
Lupaavalta kuulostaa!!
Veto ja paskana :lol:
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

ai että on niin halpa että hajoo saman tien? :) Editoin muuten tota linkkiä noissa edm. messuissa.
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Vastaa Viestiin