projekti 126 kesäksi

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Siinähän olis oikea ulkonäkö :lol: Sit enää se mopedin kone killumaan taakse...

http://www.x-treme.fi/gallery/view_phot ... tuning_061
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
bambino
GFF
Viestit: 405
Liittynyt: 22.08.2006 11:36
Paikkakunta: Suolahti

Viesti Kirjoittaja bambino »

Midi olen samaa mieltä 2 pyttyä kunniaan se on kerrassaan kiva kone. 8)
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

bambino kirjoitti:Midi olen samaa mieltä 2 pyttyä kunniaan se on kerrassaan kiva kone. 8)
Luenko rivien välistä oikein: "tää 2-pyttynen voimanpesä on kyl paras ku mul sattuu tällanen vakiomoottori tässä vakiokopassa killumaan" ? :lol:

Luulen et mieli muuttuis tässäkin kohtaa ku ripustaisit jonkun OIKEAN moottorin sinne :roll:

Mitä mä tuollasta kokeilin ni kyllä siinä sai se kalenteri olla messissä kun kiihtyvyyttä arviois. Semmonen 300-400hv vois olla jo asiallisempi :lol: Mitään vakiota siinä ei kyllä siinä vaiheessa vois muutenkaan olla et sen kanssa tiellä pysyis :lol: Mut kuka nyt vakiolla ajais, vai mitä :!: :?:
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
bambino
GFF
Viestit: 405
Liittynyt: 22.08.2006 11:36
Paikkakunta: Suolahti

Viesti Kirjoittaja bambino »

Kukin touhuaa mielensä mukaan. Mielestäni se vaan on turhaan "hyljeksitty" laite, tehoton se kyllä on se on totta.
Vähän väliä saan kyllä ehdotuksia "kunnon koneen" vahtamisesta, mutta
olen jo projektin rakennusvaiheessa päättänyt 2 pytyn puolesta jota on kyllä vähän viritelty mm. 650cc, panda 30 kansi jota madallettu, kireämpi nokka ja dellorto 32 dhlb 2 kurkkuinen vaakaimu, näillä eväin pääsee jo jotenkin eteenpäin joskaan ei sillä näille nelikoille vielä pärjää 8)
alonap-1
Viestit: 352
Liittynyt: 11.10.2006 13:12
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja alonap-1 »

Kävipä älyttömän hyvä tuuri. sain 2 moottoria auton mukana joista ensimmäisenä purin laakerivikaisen ja eipä tunnu löytyvän ylikoko laakeria. joten aloin purkamaan toista ja totesin että joku oli laittanut kyseisen pannun muutama kilometri sitten uusiksi. Löytyi uudet nokkaketju ja laakerit. täytyy kuitenkin purkaa atomeiksi ja tarkistaa mitä kaikkea löytyy ja koota"paremmin"?. kaikki uudet jarruosatkin tuli hankittua ja odottelee hyllyssä.
6+6=126
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Jos laitat kasaan samoilla laakereilla niin katso että ne tulevat alkuperäisille paikoilleen...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
1300ti
GFF
Viestit: 1039
Liittynyt: 21.09.2004 11:11
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Olen samoilla linjoilla, vanhan klassikon henki pitää säilyttää mieluiten enemmän alkuperäisenä kuin hätiköityä ammattikoulutuuninkia. Kummasti näyttää pirssi kauniilta vielä parin vuoden päästä ja hupiakin on enemmän. Sehän on kaiken vanhan kanssa taloista lähtien niin, että jos sulla on hirveä hinku uusia kaikki niin kannattaa ostaa ihan uusi ja toisenlainen jo valmiiksi, eikä pilata sellaista, jolla on jo romunakin tiettyä omaa arvoa. Tekee mieli kommentoida, kun täällä taitaa olla aika paljon sanotaan kauniisti vaikka päinvastaista rakentelusuuntaa edistävää jannua kuin miten itse tykkään laittaa wanhoja italialaisia. Aikakauden henkeen tehdyt tai näkymättömät pikku parannukset tai sen alkuperäisen koneen viilaaminen onkin taas sitten ihan eri juttu!
Hopeasalama
Viestit: 237
Liittynyt: 28.07.2004 22:35
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Hopeasalama »

Siitä on tasan kymmenen vuotta kun tuli laiteltua 126:sta. Tekniikkapuolella oli 600:sen laatikko ja 127:an kone Trigerin jakopäällä. Lämppäri oli otettu 133:en keulilta. Keulilla oli corsasta jäähdyttäjä jonka vaihdoin 600:sen jäähdyttäjään ja sähköflektiin. Kulki kun mialonen ja oli aika veikeä talviajettava. Olisi vaatinut urakkanupin :lol: . Lyhyt akseliväli ja paino takana oli hieno heitellä slaikkaria tolppien ympäri. Perä lähti aina irti, kun ennen mutkaa käytti kaasun ylhäällä ja painoi heti pohjaan. Huiput oli sen 130, mutta kyllä pokka oli koetuksella jos vettä oli urissa... :shock: . Nousi keula meinaan heti patjalle ja ohjattavuus oli nolla. Kattoluukkukin oli ja valkoiset raidat auton yli. Taas niitä autoja joita ei olis pitänyt myydä.
Affenistollakin tuli pari kertaa käytyä, ominaisuudet vaan loppuivat kesken.
Takapää oli suht avonainen, koska palkin tilalla oli rosteriputkitus. joka siis toimi myös moottorin pääty kannattimena. Onnea projektille..harmi ettei nähnyt kuvia...ei suostunut aukomaan :cry:
Brava 1.8 -99
600 0.6 -72
Punto 1.2 -01
alonap-1
Viestit: 352
Liittynyt: 11.10.2006 13:12
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja alonap-1 »

Olen kanssa kuullut ja lukenut kauhuskenaarioita 6:sen ajettavuudesta. en ole itse ajanut oman tekniikan voimin mutta tätä kyseistä yksilöä kun hinasimme pajalle päin, vaimo soitti edestä ja kysyi saako lisätä vauhtia niin oli pakko sanoa että älä helv... mielummin hidasta. ja vauhtiahan oli vähän alle 40km/h. Minkähän takia ei näyttänyt kuvia? täällä päässä kyllä avasi kaiken. tagin: fiat126 alta löytyy kaikki kuvat mitä olen ottanut.
6+6=126
Hopeasalama
Viestit: 237
Liittynyt: 28.07.2004 22:35
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Hopeasalama »

Jumankekka sivut aukes. Väri aivan sama, kuin mun exällä met. hoht. pun. :lol:
Brava 1.8 -99
600 0.6 -72
Punto 1.2 -01
Avatar
mamu
Viestit: 1044
Liittynyt: 04.03.2007 13:58
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mamu »

tee vaan original. se on kaunista. ja mitä konejuttuu tulee ni kyllä se 2 pyttynen on just hyvä. sillä kelpaa ajella kun pensa maksaa 2EUROA/litra :lol: :lol: :lol:

tarvitko muuten vakivanteita tohon 6:ees??
Viimeksi muokannut mamu, 26.02.2011 11:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
alonap-1
Viestit: 352
Liittynyt: 11.10.2006 13:12
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja alonap-1 »

Kromisista alkuperäis vanteista voisin maksaa kunnolla. Sain 2 kierrosta alkuperäis vanteita mukana ja tietenkin ajan hengen mukaan maalattu mustakeskusta/hopeareuna.Soittelin tuossa suomen kromaamot läpi ja jokainen järjestäen kieltäytyi tekemästä :cry:.
Vähän on tullut pientä ihmettelyn aihettakin. Sovittelin tipon digiplexiä koneen kylkeen ja alkoi kutkuttaa ajatus jos käyttäisi jotain esim. uno:n yksipiste ruiskua tuohon :?:
6+6=126
Avatar
mamu
Viestit: 1044
Liittynyt: 04.03.2007 13:58
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mamu »

ois aika jäynä se ruisku.. mistäpäi lahtee oot? ollaaha melkei "naapureit" :lol: :lol:
dunaaja
GFF
Viestit: 1802
Liittynyt: 24.03.2004 23:48

Viesti Kirjoittaja dunaaja »

Ei se mikään huono ole ajaa.Tai ainakaan mun mielestä,vallan riemukas varsinkin talvella :D
fiatman2
GFF
Viestit: 2084
Liittynyt: 22.08.2004 19:40
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja fiatman2 »

dunaaja kirjoitti:Ei se mikään huono ole ajaa.Tai ainakaan mun mielestä,vallan riemukas varsinkin talvella :D
sehän on kuin koittais heittää vasaraa varsi edellä! oma kohtisia kokemuksia 133:sta
Jari Salmensuo
Vastaa Viestiin