projekti 126 kesäksi
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Luenko rivien välistä oikein: "tää 2-pyttynen voimanpesä on kyl paras ku mul sattuu tällanen vakiomoottori tässä vakiokopassa killumaan" ?bambino kirjoitti:Midi olen samaa mieltä 2 pyttyä kunniaan se on kerrassaan kiva kone. 8)
Luulen et mieli muuttuis tässäkin kohtaa ku ripustaisit jonkun OIKEAN moottorin sinne
Mitä mä tuollasta kokeilin ni kyllä siinä sai se kalenteri olla messissä kun kiihtyvyyttä arviois. Semmonen 300-400hv vois olla jo asiallisempi Mitään vakiota siinä ei kyllä siinä vaiheessa vois muutenkaan olla et sen kanssa tiellä pysyis Mut kuka nyt vakiolla ajais, vai mitä
Fiat Uno Turbo i.e -88
Kukin touhuaa mielensä mukaan. Mielestäni se vaan on turhaan "hyljeksitty" laite, tehoton se kyllä on se on totta.
Vähän väliä saan kyllä ehdotuksia "kunnon koneen" vahtamisesta, mutta
olen jo projektin rakennusvaiheessa päättänyt 2 pytyn puolesta jota on kyllä vähän viritelty mm. 650cc, panda 30 kansi jota madallettu, kireämpi nokka ja dellorto 32 dhlb 2 kurkkuinen vaakaimu, näillä eväin pääsee jo jotenkin eteenpäin joskaan ei sillä näille nelikoille vielä pärjää 8)
Vähän väliä saan kyllä ehdotuksia "kunnon koneen" vahtamisesta, mutta
olen jo projektin rakennusvaiheessa päättänyt 2 pytyn puolesta jota on kyllä vähän viritelty mm. 650cc, panda 30 kansi jota madallettu, kireämpi nokka ja dellorto 32 dhlb 2 kurkkuinen vaakaimu, näillä eväin pääsee jo jotenkin eteenpäin joskaan ei sillä näille nelikoille vielä pärjää 8)
Kävipä älyttömän hyvä tuuri. sain 2 moottoria auton mukana joista ensimmäisenä purin laakerivikaisen ja eipä tunnu löytyvän ylikoko laakeria. joten aloin purkamaan toista ja totesin että joku oli laittanut kyseisen pannun muutama kilometri sitten uusiksi. Löytyi uudet nokkaketju ja laakerit. täytyy kuitenkin purkaa atomeiksi ja tarkistaa mitä kaikkea löytyy ja koota"paremmin"?. kaikki uudet jarruosatkin tuli hankittua ja odottelee hyllyssä.
6+6=126
Olen samoilla linjoilla, vanhan klassikon henki pitää säilyttää mieluiten enemmän alkuperäisenä kuin hätiköityä ammattikoulutuuninkia. Kummasti näyttää pirssi kauniilta vielä parin vuoden päästä ja hupiakin on enemmän. Sehän on kaiken vanhan kanssa taloista lähtien niin, että jos sulla on hirveä hinku uusia kaikki niin kannattaa ostaa ihan uusi ja toisenlainen jo valmiiksi, eikä pilata sellaista, jolla on jo romunakin tiettyä omaa arvoa. Tekee mieli kommentoida, kun täällä taitaa olla aika paljon sanotaan kauniisti vaikka päinvastaista rakentelusuuntaa edistävää jannua kuin miten itse tykkään laittaa wanhoja italialaisia. Aikakauden henkeen tehdyt tai näkymättömät pikku parannukset tai sen alkuperäisen koneen viilaaminen onkin taas sitten ihan eri juttu!
-
- Viestit: 237
- Liittynyt: 28.07.2004 22:35
- Paikkakunta: Lempäälä
Siitä on tasan kymmenen vuotta kun tuli laiteltua 126:sta. Tekniikkapuolella oli 600:sen laatikko ja 127:an kone Trigerin jakopäällä. Lämppäri oli otettu 133:en keulilta. Keulilla oli corsasta jäähdyttäjä jonka vaihdoin 600:sen jäähdyttäjään ja sähköflektiin. Kulki kun mialonen ja oli aika veikeä talviajettava. Olisi vaatinut urakkanupin . Lyhyt akseliväli ja paino takana oli hieno heitellä slaikkaria tolppien ympäri. Perä lähti aina irti, kun ennen mutkaa käytti kaasun ylhäällä ja painoi heti pohjaan. Huiput oli sen 130, mutta kyllä pokka oli koetuksella jos vettä oli urissa... . Nousi keula meinaan heti patjalle ja ohjattavuus oli nolla. Kattoluukkukin oli ja valkoiset raidat auton yli. Taas niitä autoja joita ei olis pitänyt myydä.
Affenistollakin tuli pari kertaa käytyä, ominaisuudet vaan loppuivat kesken.
Takapää oli suht avonainen, koska palkin tilalla oli rosteriputkitus. joka siis toimi myös moottorin pääty kannattimena. Onnea projektille..harmi ettei nähnyt kuvia...ei suostunut aukomaan
Affenistollakin tuli pari kertaa käytyä, ominaisuudet vaan loppuivat kesken.
Takapää oli suht avonainen, koska palkin tilalla oli rosteriputkitus. joka siis toimi myös moottorin pääty kannattimena. Onnea projektille..harmi ettei nähnyt kuvia...ei suostunut aukomaan
Brava 1.8 -99
600 0.6 -72
Punto 1.2 -01
600 0.6 -72
Punto 1.2 -01
Olen kanssa kuullut ja lukenut kauhuskenaarioita 6:sen ajettavuudesta. en ole itse ajanut oman tekniikan voimin mutta tätä kyseistä yksilöä kun hinasimme pajalle päin, vaimo soitti edestä ja kysyi saako lisätä vauhtia niin oli pakko sanoa että älä helv... mielummin hidasta. ja vauhtiahan oli vähän alle 40km/h. Minkähän takia ei näyttänyt kuvia? täällä päässä kyllä avasi kaiken. tagin: fiat126 alta löytyy kaikki kuvat mitä olen ottanut.
6+6=126
-
- Viestit: 237
- Liittynyt: 28.07.2004 22:35
- Paikkakunta: Lempäälä
tee vaan original. se on kaunista. ja mitä konejuttuu tulee ni kyllä se 2 pyttynen on just hyvä. sillä kelpaa ajella kun pensa maksaa 2EUROA/litra
tarvitko muuten vakivanteita tohon 6:ees??
tarvitko muuten vakivanteita tohon 6:ees??
Viimeksi muokannut mamu, 26.02.2011 11:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kromisista alkuperäis vanteista voisin maksaa kunnolla. Sain 2 kierrosta alkuperäis vanteita mukana ja tietenkin ajan hengen mukaan maalattu mustakeskusta/hopeareuna.Soittelin tuossa suomen kromaamot läpi ja jokainen järjestäen kieltäytyi tekemästä .
Vähän on tullut pientä ihmettelyn aihettakin. Sovittelin tipon digiplexiä koneen kylkeen ja alkoi kutkuttaa ajatus jos käyttäisi jotain esim. uno:n yksipiste ruiskua tuohon
Vähän on tullut pientä ihmettelyn aihettakin. Sovittelin tipon digiplexiä koneen kylkeen ja alkoi kutkuttaa ajatus jos käyttäisi jotain esim. uno:n yksipiste ruiskua tuohon
6+6=126