projekti 126 kesäksi

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
-Tate-
Viestit: 58
Liittynyt: 29.11.2008 15:54
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: projekti 126 kesäksi

Viesti Kirjoittaja -Tate- »

Tosi hyvältä näyttää moottori! ;) Kun saat koneen säätöihin niin käy huviksesi mittauttamassa paljonko on tehot lisääntyneet. Kiinnostaa!
alonap-1
Viestit: 352
Liittynyt: 11.10.2006 13:12
Paikkakunta: hollola

Re: projekti 126 kesäksi

Viesti Kirjoittaja alonap-1 »

ÄSSÄ kirjoitti:paljonko tuo kone painaa kaikkineen lisälaitteineen :roll:
Ei tullut punnittua, putkisto ja tuuletinkotelonkansi ovat vakioita kevyempiä kun kansi ja kaasutin+imusrj taas painavampia. Jos lasketaan vaihtoon mennyt rautainen tasavirta laturi mukaan punnitukseen paino tuskin on noussut kahta kiloa enempää?
-Tate- kirjoitti:Tosi hyvältä näyttää moottori! ;) Kun saat koneen säätöihin niin käy huviksesi mittauttamassa paljonko on tehot lisääntyneet. Kiinnostaa!
Kiitoksia!, täytyy käydä mittaamassa heti kun kelit antaa myöten liikkua kesärenkailla :)
6+6=126
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: projekti 126 kesäksi

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Komia maalipinta :shock:
Bravo t-jet
Avatar
karpy
GFF
Viestit: 600
Liittynyt: 20.01.2003 10:34
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: projekti 126 kesäksi

Viesti Kirjoittaja karpy »

Ciao

Tutun tuntuiselta näyttää kone, itselläni on 500:ssa hieman enemmän kiristetty. Pakoputki on yleensä ongelma, sehän on kiinni koneessa neljästä pisteestä, kaksi pakosarjaa ja kaksi kannatinrautaa pöntön ympärillä. Jos jokin ei ole kohdalla, niin varmasti ratkeaa, kokemusta on! Minun putkessa on sisään menevät osat ja jouset kiristävät ne paikoilleen, joten sopivaa liikkumisvaraa löytyy. Putki on peräisin Nannilta (fiat500sport.com ?), kuten moni muu minun virityskamani.
Kuvia omast koneesta järjestän uudelle kotisivulleni http://www.automobilia.fi myöhemmin, nyt vasta työn alla.

t. Kari Pynnä
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
alonap-1
Viestit: 352
Liittynyt: 11.10.2006 13:12
Paikkakunta: hollola

Re: projekti 126 kesäksi

Viesti Kirjoittaja alonap-1 »

karpy kirjoitti:Ciao

Tutun tuntuiselta näyttää kone, itselläni on 500:ssa hieman enemmän kiristetty. Pakoputki on yleensä ongelma, sehän on kiinni koneessa neljästä pisteestä, kaksi pakosarjaa ja kaksi kannatinrautaa pöntön ympärillä. Jos jokin ei ole kohdalla, niin varmasti ratkeaa, kokemusta on! Minun putkessa on sisään menevät osat ja jouset kiristävät ne paikoilleen, joten sopivaa liikkumisvaraa löytyy. Putki on peräisin Nannilta (fiat500sport.com ?), kuten moni muu minun virityskamani.
Kuvia omast koneesta järjestän uudelle kotisivulleni http://www.automobilia.fi myöhemmin, nyt vasta työn alla.

t. Kari Pynnä
Ciao
Näköjään putki on ongelma, ajattelin että tällainen rst-pönttö liikkuu lämmöstä jonkin verran ja tein kiinnikkeet hieman eläviksi. Eläytyivät rooliinsa liikaakin kun ensimmäisen 50-metrin koeajolla meni poikki molemmat, nyt on tuentaa vahvistettu ja muutama ehjänä pysynyt kilometri takana.
http://www.flickr.com/photos/93154134@N ... hotostream
6+6=126
alonap-1
Viestit: 352
Liittynyt: 11.10.2006 13:12
Paikkakunta: hollola

Re: projekti 126 kesäksi

Viesti Kirjoittaja alonap-1 »

Härveli olisi säädetty ja penkitetty vihdoinkin, 39hv ja 69nm
http://www.flickr.com/photos/93154134@N02/9171681789/
Tuota ihmeteltiin kun teho alkaa laskea huippukierroksia kohden aikaisin, voipi olla että johtuu imusarjasta kun pitäisi olla jaettu tila??.
6+6=126
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: projekti 126 kesäksi

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Jotain on kyl mennyt pieleen kun max vääntö ja max teho melkein samalla kierrosluvulla .
Väänon kierrosluku jotenkin realistinen koneen specseihin , mut max teho kierroksista puuttuu 2000rpm.
Avatar
Jokari
Viestit: 668
Liittynyt: 19.07.2007 22:17
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: projekti 126 kesäksi

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jos ottaa tuosta käyrästä isomman version, näkee vääntökäyrän paremmin. Ja jos kuvittelee tuon tehokäyrän ilman noita monttuja, niin max. väännön ja tehon kierrosluvut alkaa olemaan jo järkevämpiä.

Jotain tapahtuu kuitenkin tuossa 4250 kohdalla ja sen jälkeen. Veikkaisin että kone ei edes kierrä puhtaasti kun tekee noin rajua sahalaitaa loppuun saakka. Hyvin balanssissa oleva kone tekee siistiä käyrää aina, ilman poikkeusta.
Understeer is definitely a crime -Colin Mcrae
alonap-1
Viestit: 352
Liittynyt: 11.10.2006 13:12
Paikkakunta: hollola

Re: projekti 126 kesäksi

Viesti Kirjoittaja alonap-1 »

Oikeassa olette, ruuvasin tulpan irti ja tää käkätinhän käy laihalla.. Ei näköjään lambdamittaus oikein toiminut säädätyksessä, tai sitten tossa DCOF:ssä on jotain pottuuntuneen suunnittelijan kostoa yhteiskunnalle verrattuna DCOE:hen. Huhtikuussa vein Autohuolto Järviselle tän säädätettäväksi ja sain niin rikkaalla käyvänä takasin ettei suostunut lähtemään käyntiin kuumana, sanoivat vielä soittelevansa kun saavat tyhjäkäynti suutimen tilattua, odotan tätä puhelua.. :D
6+6=126
alonap-1
Viestit: 352
Liittynyt: 11.10.2006 13:12
Paikkakunta: hollola

Re: projekti 126 kesäksi

Viesti Kirjoittaja alonap-1 »

Projektimoottori nro:4 loppui ennen kuin alkoikaan, tää moottorihan lämpeää aivan järkyttävästi ahtimella. 3 minuuttia kuormittamattomana ja voisi paistaa kananmunia päällä :shock:
http://www.flickr.com/photos/99801721@N05/9435740141/
6+6=126
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: projekti 126 kesäksi

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Seokset laihalla aiheuttais ainakin pakopuolen kuumenemista?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vastaa Viestiin