128 Projekti.

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
mika128
Viestit: 45
Liittynyt: 21.01.2005 13:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja mika128 »

tuo 5-v laatikko on ongelmana myös 128 Sport Coupessa jossa laatikon pää ottaa kiinni reaktiotankoon jos kovasti madaltaa. Omassa Sport Coupessani siirsin reaktiotangon tukivarren alapuolelle jolloin tulee vähän mutta kaivattua lisätilaa. Lisäksi laitoin ylimääräisen tuen reaktiotangon ja tukivarren ympärille tukemaan ettei tukivarren akselinsuuntainen pieni luontainen puslista johtuva liike murra reaktiotangon pultin silmukkaa. Kuvia on täällä: http://mikaluot.nettigalleria.fi/main.php?g2_itemId=308
http://mikaluot.nettigalleria.fi/main.php?g2_itemId=311
Katsastuksessa ei tuosta huomautettu mitään. Sedanissa ei tuota ratkaisua pystyne käyttämään johtuen Coupen ja Sedanien erilaisesta tukivarsirakenteesta
TrooPerkele
GFF
Viestit: 1245
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja TrooPerkele »

Tuli käytettyä tämä dynossa: (Sain aikaiseksi, matkaa kun on peräti 6km..)

http://kuvablogi.com/nayta/2213204/

Budjettiviritys siis onnistui :D

Siis mittauksen hoiti tämä pulju: http://www.ohenmaenteho.fi/
GFF 1738
fate
Viestit: 112
Liittynyt: 15.02.2003 03:29
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja fate »

Elikkä,

Viritys on aina silloin onnistunut, kun vähintäänkin puolet tehosta on tallessa ja jos tipun orkkis 1,6 l moottorissa on speksien mukaan noin +80 konia niin Troopperihan on kuvien mukaan saanut mukavati polleja lisää.

Ja seuraavaksi ahdinta kehiin.
Fiat 133i, 79
Fiat Punto 55, 95
- Ennen loppuu uroskoiralta kusi, ennenkuin sähkömieheltä konstit -
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

fate kirjoitti:Elikkä,

Viritys on aina silloin onnistunut, kun vähintäänkin puolet tehosta on tallessa ja jos tipun orkkis 1,6 l moottorissa on speksien mukaan noin +80 konia niin Troopperihan on kuvien mukaan saanut mukavati polleja lisää.

Ja seuraavaksi ahdinta kehiin.
Eiku vaparisoho on hienon kuuloinen.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Ja noilla tehoilla kasissakin katulaillinen, mitä ahdettu pata ei käsittääkseni olisi. ;)
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Ja käppyröiden perusteella kone näyttää oikeen käyttöystävällliseltä. Lisätehoa löytyy varmasti vielä kierrosalueen yläpäästä kun max. tehon kierrokset on suht alhaalla kuitenkin. Onhan se tietty fakta että jos sitä voimaa oikeesti sinne haluaa niin ahdin on ainoa vaihtoehto mutta silloin musta pitää puhua tuon nykyisen tehon tuplaamisesta vähintään :lol: . Ja tollaisessa kamppeessa tosiaan vaparikone on tyylinmukainen, ja ennen kaikkea hienolta kuulostava ratkaisu kuten vihreä mies tuumasikin.

No on se aina itseäkin pohdituttanut että tuollaisen kasin jos joskus rakentaais niin kasaisko koneen nurkkiin kertyneistä vapariromuista tyylipainotteisesti, vai haluisko sitä voimaa oikeesti eli silloin ahdin on ainoa vaihtoehto. Tietty vapariin tarttis löytää jostain soppelit takomukitkin edukkaasti... :?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
sedicivalvole
Viestit: 593
Liittynyt: 05.01.2003 23:12

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole »

Tuon kyseisen kamppeen kyytissä olleena voin sanoa jotta on mukavan ripeä ja ne äänet 8)
TrooPerkele
GFF
Viestit: 1245
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja TrooPerkele »

Kyllä tämä tulee näillä näkymin vaparina säilymään, ne äänet 8)
Ja on aika helppo ajaa kadulla, ainut on kun ei ole modattu jakajaa niin perusennakko olematon, meinaa alle 3000 potkia vähän takas...
Pitää tuossa ens kesäs tehä se.

Saisihan tuohon varmasti sen yli 20hp lisää mutta se moottorin luonne muuttuisi varmasti..

On mielessä tehdä sikakiree 1,6 soho mutta se onkin sitten eri juttu ja auto..
GFF 1738
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Ittellä tuolla oottelelee pari 1,5 lohkoa, ja semmoinen suhtkireä nokka. Viel pitäis haalia jotain kilkkeitä, jos sais kasin koneen alkuun.
Tuo ex-kone oli väljällä vakioalakerralla, kireähköllä nokalla, ja pikkuruisilla 36:silla tuplilla. Nyt tulee jotain muuta. :wink:
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Avatar
matti.v
Viestit: 1033
Liittynyt: 29.08.2004 20:09
Paikkakunta: otanmäki / kajaani

Viesti Kirjoittaja matti.v »

TrooPerkele kirjoitti:Tuli käytettyä tämä dynossa: (Sain aikaiseksi, matkaa kun on peräti 6km..)

http://kuvablogi.com/nayta/2213204/

Budjettiviritys siis onnistui :D
suunilleen tommoset tehot irtos mullakin silloin siitä 1500;sta vakio sisuksilla olevasta, tuolla lappu: http://s35.photobucket.com/albums/d179/ ... kayraa.jpg

pikkasen vaan enemmän vääntöä tossa sun moottorissa.. ja tasaisemmat käyrät.. mullahan vittuili ne kaasarit silloin.. seoksia ei saanu riittävän rikkaalle ja sytkäkin oli vakio..
eli ei toi n 120hv hirmu paha ole sohosta ottaa..

mitäs toi sun moottori nyt sisäänsä kätki, venttiilien koot, puristukset ja kurkut?

pitäs joskus käyttää toi nykyinen kokoonpano käytettyä tuolla iisalmessa penkissä.. nyt siihen lopultakin vois saada seokset kohalleen.. pelaa noilla 45:lla ilman säätöäkin paremmin mitä niillä edellisillä 40 saaste lortoilla.. : tiiä vaik tehokin olis noussut.. :roll:
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
TrooPerkele
GFF
Viestit: 1245
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja TrooPerkele »

Tämäkin kiulu pitäs roudata työpaikalla ja ruveta ropaamaan...
Vaikka nämähän pitäs tehdä talvella :roll:
Ois kaikkee pientä. takapyörän laakereitten vaihto, takajousituksen/ripustuksen uusiminen, pientä hitsuuta, levikkeet, myhkyrä konepeitto tai sitten skuupilla että mahtuu korkeammat putsarit jne jne...
ois jo ostettu 205/60 R13 renkaat, ne korkeammat putsarit ja jemmassa on osaa jonkin verran. Levikkeet selvityksen alla.
GFF 1738
TrooPerkele
GFF
Viestit: 1245
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja TrooPerkele »

Auto tuotu työpaikan pihaan, maalasin vanteet mielestäni paremman näköisiksi: http://kuvablogi.com/nayta/2575971/

On vielä vähän hassun näköinen ilman levikkeitä:
http://kuvablogi.com/nayta/2575970/

Mutta nyt on jo levikkeet tilattu http://steyrpuchfiat500.extra.hu/111.jpg
Vissiin ryhmä 2 levikkeet 8)
GFF 1738
TrooPerkele
GFF
Viestit: 1245
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja TrooPerkele »

Levikkeet saapuivat tänään :shock: dpd noita sohlas viikon ympäri suomea..
Mallailin vähä paikalleen, aika häjy tulee.
TOSI hyvä laatusen näköset noi levikkeet ja kepeet, ei ole mitään sika paksua kuitua. Ja istuu aika yllättävän hyvin tuommoisiksi lipareiksi.
Otan kuvia kun kerkee.
Levikkeet maalaan mustaksi (kiiltävä), jos alottas ens vko tämän teon.
GFF 1738
TrooPerkele
GFF
Viestit: 1245
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja TrooPerkele »

Projekti karkaa käsistä....
GFF 1738
Avatar
3P
GFF
Viestit: 354
Liittynyt: 24.05.2004 13:38
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja 3P »

TrooPerkele kirjoitti:Projekti karkaa käsistä....
Kerro lisää... :)
Fiat 128 3P 1.6tbo, vm. 1978
Alfa Romeo 147 GTA, vm. 2003
MB ML300, vm. 2011
Vastaa Viestiin