128 Projekti.

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
TrooPerkele
GFF
Viestit: 1245
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

128 Projekti.

Viesti Kirjoittaja TrooPerkele »

Nonniin, nyt alkas projekti taas näyttää joltain.
Tuli kaverin kaa riehuttua ihan kunnolla tallilla 3 päivää.
Vielä huomenna kaasarit ja syttyvehkeet kiinni yms pientä,
niin vois kokeilla ottaa savut. :twisted:

Onhan tossa vielä kaikkee ennen ku voi viedä leimalle, mut ei kiirettä.

Hitto ku Tipossa erillainen termari niin ylävesiletku ei mahtunu omalla
flektillä, pitää modata sitä tai laittaa toisesta autosta.

Onko tietoo riittääkö toi orkkis syyläri, vai pitäskö olla isompi?
Termari nyt 87 c´.

Oudon ohut toi jakohihna... vain 15mm, onkos toi normaalia?
Hihna Ritmossa ainaski on 18mm, mut siinähän on eri hammastus.. :?

Tuolta vanhaa tietoo: http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=9529&highlight=

Tietoa:

-Moottori 1,6 Tipon Sohc, 82hv versio. 37,5mm imuvenalla.
-Moottoriin tehty remontti.
-Siistityt kanavat, pientä muotoilua tehty.
-3 kulma seetit ja venttiililautasia viistetty.
-Palotiloja muotoiltu.
-Lohko hoonattu, 75 Ritmon männät joista 1mm poistettu laesta,
tulee n. 0,5 mm yli lohkosta. Puristukset n. 10,5
-Kantta laskettu 1mm.
-5 vaihteinen 85 Regatan loota.
-290/ 10,3mm nostolla hiottu nokka. GT80B1
-Säädettävä nokkapyörä, 4-2-1 peltisarja.
-2" putkisto, 2kpl martelius vaimentimia.
-Kevennetty 5,6 kg vauhtis (-1kg)
-Alquati replica pystyimusarja ja 2x 40mm Weber DCNF,
Ram Flo putsareilla.
-Mitsuba pumppu& Fispa Fuel filter/paineensäädin.

Kerron täällä sit miten edistyy, ajatuksia/kommentteja kiitos. 8)

Kuvia on tuolla allekirjoituksen linkissä.
Viimeksi muokannut TrooPerkele, 21.04.2009 09:39. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
GFF 1738
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Tod. näk. oma syyläri riittää, kunhan se on puhdas sisältä ja ulkoa, ja ilma ei pääse kiertämään keulasta sen ohitse. Kesällä sen näkee. Termariksi valkkaisin 82-asteisen jos tohon uudempaan koneeseen saa. Nokan päässä oleva jakaja estää käyttämästä vanhanmallin termaria.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
TrooPerkele
GFF
Viestit: 1245
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja TrooPerkele »

vvieri kirjoitti:Tod. näk. oma syyläri riittää, kunhan se on puhdas sisältä ja ulkoa, ja ilma ei pääse kiertämään keulasta sen ohitse. Kesällä sen näkee. Termariksi valkkaisin 82-asteisen jos tohon uudempaan koneeseen saa. Nokan päässä oleva jakaja estää käyttämästä vanhanmallin termaria.
Kyllä tohon taitaa saada tuota 82 asteista termaria, mulla ei ole nokan päässä jakajaa.

Kun kokeilin tuosta ritmon 1300 tuota termaria niin ei käynyt,
olikohan pultinpaikat tai määrä, joka esti sen käyttämisen.

Nyt olis flextikin, jostain tojotasta, kävi peräti 2 kiinnikettä suoraan :shock:

Savutkin otettu, lähti aika hyvin käymään kun putsaili kaasareita ja sääteli syttyä ja seoksia.
Vielä pitää säätää ja paljon, jakajan maksimi ennakoakin pitää rajata.

On tuplissa kyllä hyvät äänet :D
GFF 1738
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Jaa se on jo tuolla uudemmalla termarin kiinnityksellä. Sitten valikoimat termareille lienee suppeammat.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
TrooPerkele
GFF
Viestit: 1245
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja TrooPerkele »

niin onkos tuossa tipossa oikeesti vain 15mm leveä hihna?
Kuinkahan kestää?

Kun ritmossa on 18mm...

Nyt ois sitten jo käyty vähän ajamassa, ilman konepeltiä kylläkin :twisted:

On säädöt jo jotenkin kun pystyy ajaa,
hyvin vääntää jo alhaalta ja n.3000RPM alkaa ihan kunnolla sora lentää 8)

Pitää hommata noille kaasareille huoltosarjat, niin eivät varmaan enää
sekoilisi välillä..
GFF 1738
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Noi sohon uudempiprofiiliset hihnat on vissiin kaikki kapeita.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
Jakke
Viestit: 504
Liittynyt: 02.12.2003 20:39
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Onkos tuossa nyt kone siitä sinisestä Tiposta minkä ostit minulta?
Alfoja.
Avatar
matti.v
Viestit: 1033
Liittynyt: 29.08.2004 20:09
Paikkakunta: otanmäki / kajaani

Viesti Kirjoittaja matti.v »

miksi et vaihtanut ritmon jakopään osia tohon koneeseen? oisit saanu sit pistettyä sen leveemmän hihnan.. ite laittelin ne vanhemmat pyörät, ku oli säädettävä nokkapyörä valmiina sellaseen. ainoa muutos mitä piti tehä oli ton kiristimen pultin muuttaminen 10 milliseksi..
vvieri kirjoitti:Jaa se on jo tuolla uudemmalla termarin kiinnityksellä. Sitten valikoimat termareille lienee suppeammat.
joo.. mä kysyinkin niitä eilen, 85c oli kylmin mitä tohon koneeseen saa.. ei tarviis olla ku joku 75-80c.. mistähän tommosen löytäs.. :?
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
TrooPerkele
GFF
Viestit: 1245
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja TrooPerkele »

Jakke kirjoitti:Onkos tuossa nyt kone siitä sinisestä Tiposta minkä ostit minulta?
Ei ole, tuon ostin sulta varaosiksi. Siitä Tiposta on se sähk. bensapumppu.
Tarkoitus ois ehkä laittaa ne 14" peltivanteet mitkä laitettiin alle,
liekkö suorat? onko muistikuvia?
GFF 1738
Avatar
Jakke
Viestit: 504
Liittynyt: 02.12.2003 20:39
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jakke »

TrooPerkele kirjoitti:
Jakke kirjoitti:Onkos tuossa nyt kone siitä sinisestä Tiposta minkä ostit minulta?
Ei ole, tuon ostin sulta varaosiksi. Siitä Tiposta on se sähk. bensapumppu.
Tarkoitus ois ehkä laittaa ne 14" peltivanteet mitkä laitettiin alle,
liekkö suorat? onko muistikuvia?
Kyllä ne mun käsityksen mukaan on suorat.
Alfoja.
TrooPerkele
GFF
Viestit: 1245
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja TrooPerkele »

matti.v kirjoitti:miksi et vaihtanut ritmon jakopään osia tohon koneeseen? oisit saanu sit pistettyä sen leveemmän hihnan.. ite laittelin ne vanhemmat pyörät, ku oli säädettävä nokkapyörä valmiina sellaseen. ainoa muutos mitä piti tehä oli ton kiristimen pultin muuttaminen 10 milliseksi..
vvieri kirjoitti:Jaa se on jo tuolla uudemmalla termarin kiinnityksellä. Sitten valikoimat termareille lienee suppeammat.
joo.. mä kysyinkin niitä eilen, 85c oli kylmin mitä tohon koneeseen saa.. ei tarviis olla ku joku 75-80c.. mistähän tommosen löytäs.. :?
En laittanut ritmon jaon osia, kun en tiennyt että on kapeempi hihna... :oops: Ja sain edullisesti tfp motorsilta tuon sääd.
nokkapyörän.

Pahus olin kattovinani et motonet ois myyny tuohon 82 c asteista,
katoin vissii väärin. :?
GFF 1738
Avatar
matti.v
Viestit: 1033
Liittynyt: 29.08.2004 20:09
Paikkakunta: otanmäki / kajaani

Viesti Kirjoittaja matti.v »

TrooPerkele kirjoitti:
Pahus olin kattovinani et motonet ois myyny tuohon 82 c asteista,
katoin vissii väärin. :?
oikeassa olet, näkys siellä 82c olevan ainakin listan mukaan.. :? voi joutua tilaamaan tommosen itellekin..
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
TrooPerkele
GFF
Viestit: 1245
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja TrooPerkele »

Edistystä!

Rengastus:

http://kuvablogi.com/nayta/290199/

Takapään mallausta/pyöränkulmien säätöä:

http://kuvablogi.com/nayta/290200/

Etupään korkeus, hyvin mahtuu, tosin kovasti kääntäessä ottaa kallistuksen
vaimentimeen kiinni..

http://kuvablogi.com/nayta/290201/

Takapää asettui tohon 40mm madalluksen jälkeen,
tosin nuo lehtijousethan asettuu aikansa,
ennenkuin ovat "oikeassa" korkeudessa.
Pakka käytettiin auki ja lisättiin 1kpl 2/3 pitkä lehti.
Nyt siellä on siis 3 täyspitkää orkkislehteä ja tuo vajaa.

Mistähän nuokin vanteet lienee alunperin? 14"x5 1/2 et 38, just hyvä et.

http://kuvablogi.com/nayta/290202/

Putkistoa:

http://kuvablogi.com/nayta/290205/
http://kuvablogi.com/nayta/290207/

Sivu:

http://kuvablogi.com/nayta/290204/

Kiitokset Matti.V:lle renkaista :):):)

Vielä ois vähän hommaa, raidetangon pään vaihto, e.pyörän k. säätö, sytty, sähköjä, yms "pientä"

PS. Hassusti toi auton väri vaihtelee valaistuksen mukaan,
värihän oli siis 171 Arancio Rosso.

Kuvat ovat sitten melkein kaikki otettu 6630 Onkialla, sorry huono k.laatu... :cry:
GFF 1738
TrooPerkele
GFF
Viestit: 1245
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja TrooPerkele »

Jees!! Käytin tänään leimalla, kerrasta läpi ei mitään huomautettavaa. :D :D :D Wohoo!

Eli nyt on siis leimattu tuolle Tipon 1580 Sohc Koneelle.

Otteessa lukee että vaihdettu mallisarjaan kuulumattomat 1,6 L moottori, 5-v laatikko ja etupenkit. Niin ja noi 185/55R14 renkaat myös.
Teho 60kw.

Prosentteja tuli 23% yhteensä.

Kiitokset Keltsille niistä Italkonin lapuista, Tfp motorsille ja matti.v:lle ja muille projektiin osia myyneille!!
Erityiskiitos Fatelle, ilman häntä ei olisi valmista tullut.

Onhan tuossa vielä sitä kuuluisaa "pientä" hommaa.
Kun kelit sulaa niin ruveta ajaa sisään ajoo.
Niin pääsin joskus kokeilee kuinka se kiekuu...

Laitan järkevän laatuisia kuvia kuhan saan pestyä ja fixattua tuon.

Kele kun satoi lunta 2cm sillä aikaa kun olin konttorilla, oli aikas lipakka ajaa..... :shock:
GFF 1738
Avatar
Jakke
Viestit: 504
Liittynyt: 02.12.2003 20:39
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Onnea täältä vähän etelämmästä :-)
Alfoja.
Vastaa Viestiin