Ex-nuotitus-Grale - Arzi`s project, kohta parempi ku uus
Ex-nuotitus-Grale - Arzi`s project, kohta parempi ku uus
8) Ajoin n. 15km jona aikana jäin kahesti tielle... ekaks kärähti p-pumpun sulake Hatapäällä Tampereella. Sit hiukka ennen Hervantaa tulpan kierteet korkkas ykköspytystä, ampu tulpan irti.. Piti hinata talliin, noh onpahan viikonlopuks tekemistä
Tästä on kiva jatkaa repimällä Martini-teipit huitsin hiiteen kyljistä ja hommata ehjä takalasi ja näköjään tuulilasi, sit laittaa uus kierre tulpalle ja suunnitella sitä suurempaa cooleria.
ah harrastuksen iloa ja autuutta 8)
Tästä on kiva jatkaa repimällä Martini-teipit huitsin hiiteen kyljistä ja hommata ehjä takalasi ja näköjään tuulilasi, sit laittaa uus kierre tulpalle ja suunnitella sitä suurempaa cooleria.
ah harrastuksen iloa ja autuutta 8)
Viimeksi muokannut juice82, 30.11.2007 20:14. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Onnittelut täältäkin suunnalta! Lumipalloralli varmaan kuuluu jo ensi talven suunnitelmiin.
Harmi että tulpan kierteen oli joku onnistunut jo survomaan hajalle. Teräksisiä kierresisäkkeitä saa kaupoista (mm. Bilhelvetestä) ja korjaushomma saattaisi olla mahdollinen kantta irrottamatta, kunhan imuroi huolellisesti lastut sylinteristä.
Harmi että tulpan kierteen oli joku onnistunut jo survomaan hajalle. Teräksisiä kierresisäkkeitä saa kaupoista (mm. Bilhelvetestä) ja korjaushomma saattaisi olla mahdollinen kantta irrottamatta, kunhan imuroi huolellisesti lastut sylinteristä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Ostin Integralen
Ruottissa on purussa pari 8v gralea esim Jonaksella Tukholmassa luotettava kaveri olen tehnyt kauppaa hänen kanssaan muutaman kerran.juice82 kirjoitti:
Tästä on kiva jatkaa repimällä teipit huitsin hiiteen kyljistä ja hommata ehjä takalasi ja näköjään tuulilasi, sit laittaa uus kierre tulpalle ja suunnitella sitä suurempaa cooleria.
ah harrastuksen iloa ja autuutta 8)
Lancia Delta Integrale 16V
tosiaan autolla on ajettu 3000km täydellisen moottorirempan jälkeen joten hihna on kunnossa. Se tulpankierre oliki aika halpamainen vika..
lauantaina laitan uuen kierteen kansi paikallaan. Pitää vaan soveltaa imuriin kuristinpilli jolla saa imuroituu suurimmat silput pois ja sit pakoventtiilin kautta paineilmalla puhaltaa loput.
Takalasi tulee pleksilasista ja siihen pitää lauantaina väsätä malli pahvista.
Pitäs hommata myös kunnon spacerit että saa nuo orkkisrallityyliset Speedlinen 15" magnesiumvanteet alle nätisti. (Compomotive TH-look)
Saan tarvittaessa myös vanteisiin tulevat jarrujen ilmanohjaimet lainaan 8) pitää pyytää jos radalle tänä vuonna kerkee
lauantaina laitan uuen kierteen kansi paikallaan. Pitää vaan soveltaa imuriin kuristinpilli jolla saa imuroituu suurimmat silput pois ja sit pakoventtiilin kautta paineilmalla puhaltaa loput.
Takalasi tulee pleksilasista ja siihen pitää lauantaina väsätä malli pahvista.
Pitäs hommata myös kunnon spacerit että saa nuo orkkisrallityyliset Speedlinen 15" magnesiumvanteet alle nätisti. (Compomotive TH-look)
Saan tarvittaessa myös vanteisiin tulevat jarrujen ilmanohjaimet lainaan 8) pitää pyytää jos radalle tänä vuonna kerkee
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: 05.01.2003 23:12
AAaargh... niin mä vähän pelkäsin. Mitäs sieltä pakosarjan jälkeen tulee niille metalilastuille vastaan? Turbo?juice82 kirjoitti:Siis pyöräyttää konetta niin että pakoventtiili on auki. Sitte tulpanreijästä paineilmaa, jos siellä jotain on niin jatkakoon matkaa pakokanavaan. Tosin eiköhän ne olennaisimmat rippeet tuu ihan imurilla. Jos jotain jää niin jää.
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Plääh, kyllä ne imuroisesta jäävät hiput sieltä häviää ja turbiini tuskin meinaa asiasta mitään. Eri asia on ku itellä mureni varmaan puolikas tulppa joskus firen pyttyyn, no tietysti jauhoin sen sinne venttiileillä, hetken kilisti aika huolella mut hiljeni pikku hiljaa. Kesti 8000km ennenku alko käymään 3:lla, sit oliki pakoventtiili sekä sylinteri ja mäntä entisiä. Eli taas nähtiin ettei sieltä pytystä niin helposti romut häviä jos sinne jotain ylimäärästä ilmaantuu . Halpa tulpanvaihto tuli, 400€ (tein kyllä täydellisen remontin)
Fiat Uno Turbo i.e -88
Juu, ei pehmoisessa alumiinisilpussa ole oikeastaan muuta riskiä kuin että jos tarttuu seetipintaan pakopuolelle kiinni.
Mulla joskus meni 131:n OHC-koneessa mutteri moottorin läpi mutta taisin olla onnekas kun se tuli vielä poiskin. Kauhea räpätys koneesta hetken aikaa, joka loppui yhtäkkiä niinkuin oli alkanutkin. Kyseisen sylinterin tulppa oli kuin turpaansa saaneen näköinen.
Mulla joskus meni 131:n OHC-koneessa mutteri moottorin läpi mutta taisin olla onnekas kun se tuli vielä poiskin. Kauhea räpätys koneesta hetken aikaa, joka loppui yhtäkkiä niinkuin oli alkanutkin. Kyseisen sylinterin tulppa oli kuin turpaansa saaneen näköinen.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Hyvä että ees joskus on onneavvieri kirjoitti:Juu, ei pehmoisessa alumiinisilpussa ole oikeastaan muuta riskiä kuin että jos tarttuu seetipintaan pakopuolelle kiinni.
Mulla joskus meni 131:n OHC-koneessa mutteri moottorin läpi mutta taisin olla onnekas kun se tuli vielä poiskin. Kauhea räpätys koneesta hetken aikaa, joka loppui yhtäkkiä niinkuin oli alkanutkin. Kyseisen sylinterin tulppa oli kuin turpaansa saaneen näköinen.
Oman projektin saralla taas paskaa sato niskaan kun huomasin että jokaisesta pyörännavasta vähintään yksi kierre on väännetty pilalle lisäks oikeen takapyörän tuennassa on pitkittäisklappia sen verran että ihmetellä voi miks se ei vedelly ajaessa..
Vanteiden sovittelua
Speedline edessä ja
Speedline takana
Grale ennen ja nyt