Ex-nuotitus-Grale - Arzi`s project, kohta parempi ku uus

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
juice82
Viestit: 160
Liittynyt: 12.05.2005 18:24
Paikkakunta: Hellsinki

Ex-nuotitus-Grale - Arzi`s project, kohta parempi ku uus

Viesti Kirjoittaja juice82 »

8) Ajoin n. 15km jona aikana jäin kahesti tielle... ekaks kärähti p-pumpun sulake Hatapäällä Tampereella. Sit hiukka ennen Hervantaa tulpan kierteet korkkas ykköspytystä, ampu tulpan irti.. Piti hinata talliin, noh onpahan viikonlopuks tekemistä :wink:

Tästä on kiva jatkaa repimällä Martini-teipit huitsin hiiteen kyljistä ja hommata ehjä takalasi ja näköjään tuulilasi, sit laittaa uus kierre tulpalle ja suunnitella sitä suurempaa cooleria.

ah harrastuksen iloa ja autuutta 8)
Viimeksi muokannut juice82, 30.11.2007 20:14. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

Onneksi olkoon hauskan pelin hankinnasta ja jos kärry on kasassa, niin talvella se vasta kiva on!
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Onnittelut täältäkin suunnalta! Lumipalloralli varmaan kuuluu jo ensi talven suunnitelmiin. :D

Harmi että tulpan kierteen oli joku onnistunut jo survomaan hajalle. Teräksisiä kierresisäkkeitä saa kaupoista (mm. Bilhelvetestä) ja korjaushomma saattaisi olla mahdollinen kantta irrottamatta, kunhan imuroi huolellisesti lastut sylinteristä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
juice82
Viestit: 160
Liittynyt: 12.05.2005 18:24
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja juice82 »

Lumipalloralliin on pakko päästä:wink:

tekis kyllä mieli varmuuden vuoks käyttää kansi irti niin näkee onko sisäänajo onnistunu kunnolla. Sit jos ei oo naarmuja putkissa niin heti enemmän tulee luottamusta, sekä korjauksen kokonaislaatuun että ite autoon :lol:
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Kannentiivisteen hinnanhan siinä kyllä kärsii mutta on se parempi tapa. Millainen tiiviste siinä nyt on, onko tietoa? Nokkahihna tietysti kannattaa vaihtaa samalla ellei ole tietoa iästä...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
jatu
Viestit: 52
Liittynyt: 26.08.2005 12:21
Paikkakunta: Naantali

Re: Ostin Integralen

Viesti Kirjoittaja jatu »

juice82 kirjoitti:
Tästä on kiva jatkaa repimällä teipit huitsin hiiteen kyljistä ja hommata ehjä takalasi ja näköjään tuulilasi, sit laittaa uus kierre tulpalle ja suunnitella sitä suurempaa cooleria.

ah harrastuksen iloa ja autuutta 8)
Ruottissa on purussa pari 8v gralea esim Jonaksella Tukholmassa luotettava kaveri olen tehnyt kauppaa hänen kanssaan muutaman kerran.
Lancia Delta Integrale 16V
Avatar
juice82
Viestit: 160
Liittynyt: 12.05.2005 18:24
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja juice82 »

tosiaan autolla on ajettu 3000km täydellisen moottorirempan jälkeen joten hihna on kunnossa. Se tulpankierre oliki aika halpamainen vika..
lauantaina laitan uuen kierteen kansi paikallaan. Pitää vaan soveltaa imuriin kuristinpilli jolla saa imuroituu suurimmat silput pois ja sit pakoventtiilin kautta paineilmalla puhaltaa loput.

Takalasi tulee pleksilasista ja siihen pitää lauantaina väsätä malli pahvista.

Pitäs hommata myös kunnon spacerit että saa nuo orkkisrallityyliset Speedlinen 15" magnesiumvanteet alle nätisti. (Compomotive TH-look)
Saan tarvittaessa myös vanteisiin tulevat jarrujen ilmanohjaimet lainaan 8) pitää pyytää jos radalle tänä vuonna kerkee
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

juice82 kirjoitti:sit pakoventtiilin kautta paineilmalla puhaltaa loput.
mites meinasit??
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Avatar
juice82
Viestit: 160
Liittynyt: 12.05.2005 18:24
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja juice82 »

Siis pyöräyttää konetta niin että pakoventtiili on auki. Sitte tulpanreijästä paineilmaa, jos siellä jotain on niin jatkakoon matkaa pakokanavaan. Tosin eiköhän ne olennaisimmat rippeet tuu ihan imurilla. Jos jotain jää niin jää.
sedicivalvole
Viestit: 593
Liittynyt: 05.01.2003 23:12

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole »

Yks konsti on jottei muruset tipu pyttyyn; laittaa kierretapin urat täyteen vaseliinia, tarttuu moskat vassuun melkosen tarkkaan kaikki. :wink:
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

juice82 kirjoitti:Siis pyöräyttää konetta niin että pakoventtiili on auki. Sitte tulpanreijästä paineilmaa, jos siellä jotain on niin jatkakoon matkaa pakokanavaan. Tosin eiköhän ne olennaisimmat rippeet tuu ihan imurilla. Jos jotain jää niin jää.
AAaargh... niin mä vähän pelkäsin. Mitäs sieltä pakosarjan jälkeen tulee niille metalilastuille vastaan? Turbo?
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Avatar
juice82
Viestit: 160
Liittynyt: 12.05.2005 18:24
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja juice82 »

sedicivalvole kirjoitti:Yks konsti on jottei muruset tipu pyttyyn; laittaa kierretapin urat täyteen vaseliinia, tarttuu moskat vassuun melkosen tarkkaan kaikki. :wink:
8) näin teen
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Plääh, kyllä ne imuroisesta jäävät hiput sieltä häviää ja turbiini tuskin meinaa asiasta mitään. Eri asia on ku itellä mureni varmaan puolikas tulppa joskus firen pyttyyn, no tietysti jauhoin sen sinne venttiileillä, hetken kilisti aika huolella mut hiljeni pikku hiljaa. Kesti 8000km ennenku alko käymään 3:lla, sit oliki pakoventtiili sekä sylinteri ja mäntä entisiä. Eli taas nähtiin ettei sieltä pytystä niin helposti romut häviä jos sinne jotain ylimäärästä ilmaantuu :lol: . Halpa tulpanvaihto tuli, 400€ (tein kyllä täydellisen remontin)
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Juu, ei pehmoisessa alumiinisilpussa ole oikeastaan muuta riskiä kuin että jos tarttuu seetipintaan pakopuolelle kiinni.

Mulla joskus meni 131:n OHC-koneessa mutteri moottorin läpi mutta taisin olla onnekas kun se tuli vielä poiskin. Kauhea räpätys koneesta hetken aikaa, joka loppui yhtäkkiä niinkuin oli alkanutkin. Kyseisen sylinterin tulppa oli kuin turpaansa saaneen näköinen.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
juice82
Viestit: 160
Liittynyt: 12.05.2005 18:24
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja juice82 »

vvieri kirjoitti:Juu, ei pehmoisessa alumiinisilpussa ole oikeastaan muuta riskiä kuin että jos tarttuu seetipintaan pakopuolelle kiinni.

Mulla joskus meni 131:n OHC-koneessa mutteri moottorin läpi mutta taisin olla onnekas kun se tuli vielä poiskin. Kauhea räpätys koneesta hetken aikaa, joka loppui yhtäkkiä niinkuin oli alkanutkin. Kyseisen sylinterin tulppa oli kuin turpaansa saaneen näköinen.
Hyvä että ees joskus on onnea :D

Oman projektin saralla taas paskaa sato niskaan kun huomasin että jokaisesta pyörännavasta vähintään yksi kierre on väännetty pilalle :? lisäks oikeen takapyörän tuennassa on pitkittäisklappia sen verran että ihmetellä voi miks se ei vedelly ajaessa..

Vanteiden sovittelua
Speedline edessä ja
Speedline takana

Grale ennen ja nyt
Vastaa Viestiin