Turbotusprojekti: Fiat 850
Turbotusprojekti: Fiat 850
onkos kukaan turbotellu 850:sen hiivatin konetta ja, jos on, niin minkälaisin tuloksin?
Itellä ois kesän aikana semmoset rojektit kiikarissa
Itellä ois kesän aikana semmoset rojektit kiikarissa
Viimeksi muokannut terppa82, 07.07.2006 08:34. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Samaista kaasaria viissin vanhoissa 99/90 saabeissa käytetty vakiona turbon kanssa ja joitain vauxhalleja turbotettu samalla kaasarilla hyvin tuloksin.
Saa nähä onko sitten ollu höpö höpö juttuja, kun saa paketin kasaan, mutta muistelisin, et toi saabin paketti on ihan vastaavalla kaasarilla ollut.
Enkä kyllä imupuolelle tosiaan ees ajatellu sitä laittaa.
Saa nähä onko sitten ollu höpö höpö juttuja, kun saa paketin kasaan, mutta muistelisin, et toi saabin paketti on ihan vastaavalla kaasarilla ollut.
Enkä kyllä imupuolelle tosiaan ees ajatellu sitä laittaa.
Onhan se ihan mahdollista että tuo saadaan toimimaan paineistettuna. Kaikki ulkoilmaan olevat painekanavat pitää vaan laittaa painekoteloon. Pääasiallinen tarkoitukseni olikin vain varmistaa ettet tuota imupuolelle laita.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: 24.01.2003 20:57
- Paikkakunta: Riihimäki
96 saabeilla on ajettu rallin maailmanmestaruus osakilpeiluita turbo v4 konfiguraatiolla, stromberillä paineistettuna.
Turbo minit ja metrot on paineistetuilla juuttuvakurkkuisilla ja olen nähnyt/tehnyt itsekkin moisia rakennelmia...
Kokemuksesta voin kertoa että semmoinen kaasari toimii kyllä turbon kanssa, mutta muutoksia joutuu tekeen paljon ja toimivuus ei ole kauheen hyvä... tai oikeastaan toimivuus huononee mitä enemmän kaasuttimia on. (neljä saabin strömberiä 1.6 tojotan koneessa ei ollut kovin toimiva ratkaisu)
Turbo minit ja metrot on paineistetuilla juuttuvakurkkuisilla ja olen nähnyt/tehnyt itsekkin moisia rakennelmia...
Kokemuksesta voin kertoa että semmoinen kaasari toimii kyllä turbon kanssa, mutta muutoksia joutuu tekeen paljon ja toimivuus ei ole kauheen hyvä... tai oikeastaan toimivuus huononee mitä enemmän kaasuttimia on. (neljä saabin strömberiä 1.6 tojotan koneessa ei ollut kovin toimiva ratkaisu)
Voin toki olla väärässäkin...
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: 24.01.2003 20:57
- Paikkakunta: Riihimäki
Mutta kertokaas mulle viisaammat, kuinka hyvä mahtais olla fiat 850 kampiakseli turbokäytössä, kun siihen on hitsattu lisää kamaa ja kasvatettu iskunpituutta melko paljon? olen ostamassa tommosta 850 konetta jossa on kuutioita myyjän puheiden mukaan 1100... ja tehty paljon muutakin, jokkis koneeksi rakennettu joskus vuosia vuosia sitten.. mutta ei koskaan ajettu.
Ajattelin että jos tosta sais piristystä kusiais projektiin..
Ajattelin että jos tosta sais piristystä kusiais projektiin..
Voin toki olla väärässäkin...
Kampuran hitsaaminen ei oikein koskaan ole hyvä idea. Materiaali ei enää ole silloin tasalaatuista ja halkeamia syntyy helposti. Mielummin satsaa kannen virittämiseen tuon vaivan, siitä on tehojen kannalta enemmän hyötyä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Tosta strömpästä viä. Eli tarkoitus ois koittaa yhellä cd 150:sellä, kun oletan, et siinä riittää sopantuottokyky tuollaiselle pikkuiselle moottorille.
Osaisitko Napalaikka kertoo, että kuinka olet nuo strömpän kaasarit paineistanut? Löysitkö valmiin tiivistyssarjan vai tiivistitkö virittelemällä itse?
Homma rupee oleen siinä mallissa, et kone pitäs peruskunnostaa(on jo palasina) ja kannet siistiä ja rakennella kaasarille imutorvi (Tai ei siä loppupeleissä kauheesti imua pitäs olla) ja turbolle putkistoo.
Osaisitko Napalaikka kertoo, että kuinka olet nuo strömpän kaasarit paineistanut? Löysitkö valmiin tiivistyssarjan vai tiivistitkö virittelemällä itse?
Homma rupee oleen siinä mallissa, et kone pitäs peruskunnostaa(on jo palasina) ja kannet siistiä ja rakennella kaasarille imutorvi (Tai ei siä loppupeleissä kauheesti imua pitäs olla) ja turbolle putkistoo.