Fiat 127 SS projekti (myyty)
Tuohon on joku aikanaan (kortti ´99) tehnyt sen verran tukevan turvakehikon, että sekin tuo autoon varmasti painoa. Molemmat ovet on myös kevennetty ja koska se ei ole ss-sääntöjen mukainen, niin nekin pitää vaihtaa alkuperäisiin, eli painavampiin. Tankkina oli joku julmetun kokoinen pönttö, joten sen vaihdan kuitenkin kevyempään alkuperäiseen, kun kerran Saario (AKK) oli sitä mieltä, että oma tankki kelpaa aina (vaahdolla).
Eli luultavasti jätän itse moottorin hankinnan sitten viimeiseksi, jotta voin sitä ennen punnita auton painon ja sen mukaan vähän laskeskella optimikonetta.. painoa kun on helpompi lisätä, kun poistaa (riippuu toki lajista).
Eli luultavasti jätän itse moottorin hankinnan sitten viimeiseksi, jotta voin sitä ennen punnita auton painon ja sen mukaan vähän laskeskella optimikonetta.. painoa kun on helpompi lisätä, kun poistaa (riippuu toki lajista).
Näyttää myös ulkonivelen poori olevan sama Samarassa ja noissa Ritmo 75 yms. malleissa. Eli Ritmon olka-akseleilla ei tarvi sorvailla mitään ja pääsee taas eteenpäin ihan standardi osilla.
Samaran lyhempi vetari on kasaan painettuna 455 mm ja tätä pitäisi nyt lyhennellä.. sattuisko Ritmo 75:ssa tai noissa vastaavissa olemaan valmiiksi lyhempi?
Onko muuten Ritmoissa ja vastaavissa se pidempi akseli aina välinivelletty?
Samaran pidempiä akseleita ei nyt ole ylimääräisiä, joten pitäisi käyttää tuosta Opelista irti, jotta pääsee seuraavaksi sovittamaan vaihdelaatikon kiinnikkeitä. Viikonloppuna pitäis kyllä ehtiä pari seiskaakin hakemaan pikkasen kauempaa ja sprinttikisaankin pääsis taas ilmaiseksi katsomaan (= ratapisteelle töihin), joten projekti saattaa hetken seistäkin.
Samaran lyhempi vetari on kasaan painettuna 455 mm ja tätä pitäisi nyt lyhennellä.. sattuisko Ritmo 75:ssa tai noissa vastaavissa olemaan valmiiksi lyhempi?
Onko muuten Ritmoissa ja vastaavissa se pidempi akseli aina välinivelletty?
Samaran pidempiä akseleita ei nyt ole ylimääräisiä, joten pitäisi käyttää tuosta Opelista irti, jotta pääsee seuraavaksi sovittamaan vaihdelaatikon kiinnikkeitä. Viikonloppuna pitäis kyllä ehtiä pari seiskaakin hakemaan pikkasen kauempaa ja sprinttikisaankin pääsis taas ilmaiseksi katsomaan (= ratapisteelle töihin), joten projekti saattaa hetken seistäkin.
tuolla olis jotain mittoja ja juttuja noista akseleista: http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=786 ... rin+tumpit911 kirjoitti:Näyttää myös ulkonivelen poori olevan sama Samarassa ja noissa Ritmo 75 yms. malleissa. Eli Ritmon olka-akseleilla ei tarvi sorvailla mitään ja pääsee taas eteenpäin ihan standardi osilla.
Samaran lyhempi vetari on kasaan painettuna 455 mm ja tätä pitäisi nyt lyhennellä.. sattuisko Ritmo 75:ssa tai noissa vastaavissa olemaan valmiiksi lyhempi?
Onko muuten Ritmoissa ja vastaavissa se pidempi akseli aina välinivelletty?.
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=678 ... lin+tumpit
ainakin ritmoissa ja unoissa on välinivel ja laakeri siinä pitkässä vetarissa..
korjaus edelliseen.. tripoidi nivelillä olevissa vaihteistoissa tuota tukilaakeria ei ole..
olisko noista vetareiden mitoista jo aika tehdä joku taulukko tonne FAQ:n puolelle.. ois paremmin nähtävillä..
Viimeksi muokannut matti.v, 03.07.2006 23:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
niin..miten ton haluaa tulkita.. tripoidilaatikot on tietysti oma lukunsa.. käsitykseni mukaan tässä kuitenkin jutusteltiin just näistä oikeilla nivelillä olevista laatikoista..-HH- kirjoitti:Höpön-höpö - Unossa tuo on vain turboissa ja Ritmossa TC-malleissa ja jossain vanhoissa 75:ssa.matti.v kirjoitti: ainakin ritmoissa ja unoissa on välinivel ja laakeri siinä pitkässä vetarissa..
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
jep. mun moka.. kävin korjaa tota juttua.. ei herneitä-HH- kirjoitti:Joo anteeksi aasimaisuuteni mutta tuo lisäkommetti ei tripolinivelistä vaan helpottaisi luettavuutta ja ei jäisi kenellekkään asiasta väärää kuvaa . Se tukilaakeri on aina noissa Fiatin askeissa kun ei ole tripoliniveliä.
Viimeksi muokannut matti.v, 03.07.2006 23:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
Olisi tietenkin minunkin pitänyt kysymys muotoilla oikein..
"Onko muuten Ritmoissa ja vastaavissa se pidempi akseli aina välinivelletty? "
\/
"Onko muuten 75 Mk1 Ritmoissa ja vastaavissa se pidempi akseli aina välinivelletty?"
Edittiä vielä:
Tuosta "matti.v" linkittämästä keskustelusta http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=786 ... rin+tumpit ei löytynyt enää kuvia, joten mikähän mitta niissä on.. ilman niveltä?
"Onko muuten Ritmoissa ja vastaavissa se pidempi akseli aina välinivelletty? "
\/
"Onko muuten 75 Mk1 Ritmoissa ja vastaavissa se pidempi akseli aina välinivelletty?"
Edittiä vielä:
Tuosta "matti.v" linkittämästä keskustelusta http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=786 ... rin+tumpit ei löytynyt enää kuvia, joten mikähän mitta niissä on.. ilman niveltä?
Päivitetäänpä hieman projektia. Eli autoon istutettiin viikonloppuna Opelin 1,6 ohc. Opelin ulkonivelten poori passaa noihin Ritmon napoihin ja ulkomitatkin ovat samaa kokoluokkaa Fiatin kanssa, joten ei tule samaa tilanahtautta kuin Samaran ulkonivelten kanssa. Vaihdekepin vivuston sai askarreltua varaosaseiskan rattiakselin nivelillä.
Jos joku kysyy miksi Opelissa on Samaran kone, niin voipi sanoa syyksi, että kun tuo Opelin kone on Fiatissa
Jos joku kysyy miksi Opelissa on Samaran kone, niin voipi sanoa syyksi, että kun tuo Opelin kone on Fiatissa
En ole vaihtanut vielä tuota olka-akselia, mutta näytti samalta. Eli pelkän navan vaihto ei onnistu kuin sorvaamalla, mutta tarkoittanet koko olka-akselia.. itsekin kun puhun usein navasta, kun tarkoitan olka-akselia ja napaakappa12 kirjoitti:sopiiko muuten ritmon napa heittämällä seiskan tolppaan...?
Edit: Tuon Opelin "pikkulohkon" (16SV) ja F13-4 laatikon kanssa ei siiva-pyörä mahtunut, joten sille pitää tehdä hieman tilaa.
niin mä huomasin tuon jo rallinetistä lukea.. taisit sinne päivittää jo aikaisemmin tuon tiedon..911 kirjoitti: autoon istutettiin viikonloppuna Opelin 1,6 ohc. Opelin ulkonivelten poori passaa noihin Ritmon napoihin
ai opelin nivelissä sama spoori.. eikös sit turbounossakin pitäisi olla??
tota täytyy pähkäillä tarkemmin.. noita opelin f20 suorakytkyjä kun ake gears täällä kajaanissakin tekee..
mites 911.. tuletko häppärille sm sprinttiä kattoo viikonloppuna?? ite ajan tuolla numerolla77..
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/