Kesäauto rojekti: Fiat 850

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3373
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Lari kirjoitti:Juu tosiaan oli tarkoitus säilöä orkkis osat hyvään talteen. Jos tosiaan tuo koneen numero on stanssattu tyyppikilpeen niin ilman muuta sitten pitää nostaa konekkin talteen. Onko tästä kellään varmuutta?
Tyyppikilvestä selviää ainoastaan koneen tyyppi(100G002 omassani).
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3373
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Kaikessa ystävyydessä. Varsinkin, kun pidän herneistä keittomuodossa sianlihan kanssa :wink:
UnoProjekti kirjoitti:Kaaret vaan sisään ja ylimääräset romut muutenki pois.
Mikäs siinä. Kunhan aihio on siinä kunnossa, ettei siitä MA-vermettä enää saa. Niitäkin löytyy. Keskustelun aiheena oleva auto on kuvista katsottuna liian hyväkuntoinen raiskattavaksi.
UnoProjekti kirjoitti: Ja kun joku "museomies" vie tämän ylpeydenkohteensa johonki "talviheikkiin" muiden "naurettavaksi" niin pitäisikö katsojien saada jotain silmäniloa sadasta samanlaisesta museokuntosesta fiudesta mitkä makaa siellä vierekkäin, kysyn vaan ?
Eiköhän kaikki harrasteautot ole jollainlalla näyttelykapistuksia: Toiset naurattaa ihmisiä "talviheikissä" tai automuseossa. Toiset kiihdyttelemällä liikennevaloissa. Toiset ovat ovat tyytyväisiä kuullessaan kommentteja upeasta entisöinnistä, toiset saavat kiksejä muiden "ihaillessa" ripeää valoista poistumista. Kisa-autot ovat asia erikseen;ne ovat tehty kisaa varten. Kaikissa on kuitenkin rassaamisen "riemu".
UnoProjekti kirjoitti:Hiukan fiksumpi viedä niiden tekniikkaa kohti nykypäivää ! Ja ihan turha sanoa että joku rakentaa museoauton ainoastaan sen vuoksi että saa halpaa ajoa, yleensä ku se auton saattaminen siihen kuntoon tulee melko kalliiksi ja joutuu näkemään aika lailla vaivaa.
Fiksuinta on ostaa auto, jossa on valmiiksi nykytekniikka. Tosin tällainen valmis auto ei käännä katseita.
Mielestäni MA-härvelin rakentaminen on halpaa verattuna (asiallisesti rakennettuun) viriviri autoon. Varsinkin pikkuviiuissa, johon osia saa edullisesti. MA-kuntoon auto tulee joskus, eikä lisättävää enää ole. Virivirissä pitää aina saada muutama polle lisää. Ne viimeiset vasta kalliiksi tuleekin. Viimeistään sitten, kun kaikki kaakit karkaavat yhtäkkiä laitumelle.
Halvan ajon vastapainona on 30 ajopäivää vuodessa.
UnoProjekti kirjoitti:Uskoisin että saadaan tästä ihan asiallista keskustelua :wink:
Jokainen tekee omaisuudelleen mitä parhaaksi näkee. Toivoisin kuitenkin, että hyvät aihiot jätetään raiskaamatta. Sydäntä riipaisi syksyllä nähdessäni lähes ruosteettoman 850 Specialin menevän jokkikseen :evil: . Pitäkäämme keskustelu asiallisena, vaikka pieni sarvipää oli olkapäällä tätä kirjoittaessani.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
Fiat 127mk1
Viestit: 445
Liittynyt: 13.02.2004 14:23
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fiat 127mk1 »

Mitenkäs tuo Nipan 850 jakselee...olisko uusia kuvia tulossa millon :?: :wink:
[url=http://kuvablogi.com/blog/535/3/]Fiat 127mk1 -77[/url]
[url=http://kuvablogi.com/blog/535/1/]Fiat 600D -65[/url]
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3373
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Fiat 127mk1 kirjoitti:Mitenkäs tuo Nipan 850 jakselee...olisko uusia kuvia tulossa millon :?: :wink:
Vaiheessa edelleen. Juuri mitään ei ole tapahtunut sitten alkusyksyn. Työuupumus/stressi on paskamainen"tauti". Mikään ei kiinnosta, keskittymiskyky=0. Illat menee surffatessa. Valon lisääntyessä alkaa taas mielenkiinto taas herätä...
Mun jutut tässä topikissa alkaa mennä OT :roll:
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
sedicivalvole
Viestit: 593
Liittynyt: 05.01.2003 23:12

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole »

[quote="TfP-Motors"]Minäkun olen saanut käsityksen että speciaaleja olisi vain rummuilla, en sitten tiedä onko niitä levyilläkin. Sit coupessa ja spiderissa olisi levyillä?

Speciaali = levyjarrut edessä ja muita lähinnä kosmeettisia eroja. Vaihteiston väläreissä tais olla eroja tavikseen(mutua) korjatkaa jos oon väärässä
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3373
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Täällä juttua asiasta enemmän: http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=7579
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Lari
Viestit: 44
Liittynyt: 19.03.2006 13:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lari »

TfP-Motors kirjoitti: Auton alta näkyy, vaihteiston etupuolella , lattarauta johon vulcanoitu kumilla toinen lattarauta, näin karkeasti sanottuna. Minulla pultit tahtoivat täristä auki juuri laatikon ja keppilinjan liitoksesta, se aiheutti takkuamista varsinkin 1, 2 ja R vaihteissa.
Kiitos! Tämä pitääkin heti ensi tilassa tarkistaa.
"Ei voi tietää kun on amatööri"
Lari
Viestit: 44
Liittynyt: 19.03.2006 13:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lari »

Nipa kirjoitti: Kunhan aihio on siinä kunnossa, ettei siitä MA-vermettä enää saa. Niitäkin löytyy. Keskustelun aiheena oleva auto on kuvista katsottuna liian hyväkuntoinen raiskattavaksi.
Allekirjoitan kyllä yllä olevan. Oli pieni yllätys itsellenikin miten hyvässä kunnossa tämä auto oli joten muutin suunnitelmia. Kuitenkin kyseessä rupeaa olemaan jo auto harvinaisuus yleisessä liikenteessä, joten siihen pitää suhtautua sille kuuluvalla arvokkuudella. Silti MA touhuihin en lähde mukaan.

Mutta loppu yhteenvetona mun mielestä on pääasia että näitä saadaan pois jokkis miesten laikan alta.
"Ei voi tietää kun on amatööri"
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1744
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Lari kirjoitti: Mutta loppu yhteenvetona mun mielestä on pääasia että näitä saadaan pois jokkis miesten laikan alta.
Jep, kun ei mitään peruuttamatonta tehdä niin kaikki hyvin.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Onhan toisaalta täällä Suomessa yksi hyvä esimerkki jokkiksesta palautetusta 600:sta... :roll: Harvinaista kylläkin että noin päin.
Nipa kirjoitti:Toiset ovat ovat tyytyväisiä kuullessaan kommentteja upeasta entisöinnistä, toiset saavat kiksejä muiden "ihaillessa" ripeää valoista poistumista
Unohdit sen harrastajaryhmän, joka rakentelee autoa ihan vaan omaksi ilokseen, vaikka ratapäiviä ajatellen. :wink:
Nipa kirjoitti:Fiksuinta on ostaa auto, jossa on valmiiksi nykytekniikka.
Kun tutustuu lainsäädäntöön nykyautojen virittämistä koskien, tältä väitteeltä putoaa pohja. :lol:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3373
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja Nipa »

vvieri kirjoitti:Onhan toisaalta täällä Suomessa yksi hyvä esimerkki jokkiksesta palautetusta 600:sta... :roll: Harvinaista kylläkin että noin päin.

Unohdit sen harrastajaryhmän, joka rakentelee autoa ihan vaan omaksi ilokseen, vaikka ratapäiviä ajatellen. :wink:

Kun tutustuu lainsäädäntöön nykyautojen virittämistä koskien, tältä väitteeltä putoaa pohja. :lol:
Todellinen pelastustyö auton rakentaneelta. Taisi olla aparaatti mikä jokkisromusta tuli? Miksiköhän ilmeisesti hyväkuntoinen kusiainen on pitänyt viiatinraiskauskisaan laittaa?

Taisin mainita kommentissani kisa-autot :wink:

Nykytekniikalla tarkoitin turva, mukavuus yms varusteita. Nätä kaikkia varusteita ei vanhukseen saa isollakaan rahalla. Moottoritehot ei tullut edes mieleenikään.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Juu, suorituskyky on parempi unohtaa jos nykyautoista puhutaan. :lol:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Lari
Viestit: 44
Liittynyt: 19.03.2006 13:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lari »

No onhan niitä suoritus kykyisiä nykyautojakin, 95 ja uudempia jälkiahdettujakin tiedän muutaman ettei se ole ongelma. Mut jokin sitä ainakin allekirjottanutta vetää näihin vanhempien autojen puoleen ja niiden virittelyyn.

Mun rojektikin on hieman edistynyt kun vaihdoin varmaan 15vuotta vanhat pyyhkiänsulat uusiin ja vaihdoin väärän mallisen bensatarkin korkin venttiilillä varustettuun malliin niin ei tarvitse välillä nousta ilmaamaan tankkia :)

Sunnuntaina olisi tarkotus sitten mennä tallille käymään ja katsomaan missä kunnossa pätkä oikeasti on.
"Ei voi tietää kun on amatööri"
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Lari kirjoitti:No onhan niitä suoritus kykyisiä nykyautojakin, 95 ja uudempia jälkiahdettujakin tiedän muutaman ettei se ole ongelma.
Niin, jos rahaa on hukattavaksi törkeän kalliisiin mittauksiin. Minulla ei olisi. :roll: Autossa on aina parempiakin rahanreikiä.

Toisekseen, se rajoittaa saatavaa tehoakin jos kone pitää pitää sen verran siistikäyntisenä että katalysaattori kestää menossa mukana.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vastaa Viestiin