Tyyppikilvestä selviää ainoastaan koneen tyyppi(100G002 omassani).Lari kirjoitti:Juu tosiaan oli tarkoitus säilöä orkkis osat hyvään talteen. Jos tosiaan tuo koneen numero on stanssattu tyyppikilpeen niin ilman muuta sitten pitää nostaa konekkin talteen. Onko tästä kellään varmuutta?
Kesäauto rojekti: Fiat 850
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Kaikessa ystävyydessä. Varsinkin, kun pidän herneistä keittomuodossa sianlihan kanssa
Mielestäni MA-härvelin rakentaminen on halpaa verattuna (asiallisesti rakennettuun) viriviri autoon. Varsinkin pikkuviiuissa, johon osia saa edullisesti. MA-kuntoon auto tulee joskus, eikä lisättävää enää ole. Virivirissä pitää aina saada muutama polle lisää. Ne viimeiset vasta kalliiksi tuleekin. Viimeistään sitten, kun kaikki kaakit karkaavat yhtäkkiä laitumelle.
Halvan ajon vastapainona on 30 ajopäivää vuodessa.
Mikäs siinä. Kunhan aihio on siinä kunnossa, ettei siitä MA-vermettä enää saa. Niitäkin löytyy. Keskustelun aiheena oleva auto on kuvista katsottuna liian hyväkuntoinen raiskattavaksi.UnoProjekti kirjoitti:Kaaret vaan sisään ja ylimääräset romut muutenki pois.
Eiköhän kaikki harrasteautot ole jollainlalla näyttelykapistuksia: Toiset naurattaa ihmisiä "talviheikissä" tai automuseossa. Toiset kiihdyttelemällä liikennevaloissa. Toiset ovat ovat tyytyväisiä kuullessaan kommentteja upeasta entisöinnistä, toiset saavat kiksejä muiden "ihaillessa" ripeää valoista poistumista. Kisa-autot ovat asia erikseen;ne ovat tehty kisaa varten. Kaikissa on kuitenkin rassaamisen "riemu".UnoProjekti kirjoitti: Ja kun joku "museomies" vie tämän ylpeydenkohteensa johonki "talviheikkiin" muiden "naurettavaksi" niin pitäisikö katsojien saada jotain silmäniloa sadasta samanlaisesta museokuntosesta fiudesta mitkä makaa siellä vierekkäin, kysyn vaan ?
Fiksuinta on ostaa auto, jossa on valmiiksi nykytekniikka. Tosin tällainen valmis auto ei käännä katseita.UnoProjekti kirjoitti:Hiukan fiksumpi viedä niiden tekniikkaa kohti nykypäivää ! Ja ihan turha sanoa että joku rakentaa museoauton ainoastaan sen vuoksi että saa halpaa ajoa, yleensä ku se auton saattaminen siihen kuntoon tulee melko kalliiksi ja joutuu näkemään aika lailla vaivaa.
Mielestäni MA-härvelin rakentaminen on halpaa verattuna (asiallisesti rakennettuun) viriviri autoon. Varsinkin pikkuviiuissa, johon osia saa edullisesti. MA-kuntoon auto tulee joskus, eikä lisättävää enää ole. Virivirissä pitää aina saada muutama polle lisää. Ne viimeiset vasta kalliiksi tuleekin. Viimeistään sitten, kun kaikki kaakit karkaavat yhtäkkiä laitumelle.
Halvan ajon vastapainona on 30 ajopäivää vuodessa.
Jokainen tekee omaisuudelleen mitä parhaaksi näkee. Toivoisin kuitenkin, että hyvät aihiot jätetään raiskaamatta. Sydäntä riipaisi syksyllä nähdessäni lähes ruosteettoman 850 Specialin menevän jokkikseen . Pitäkäämme keskustelu asiallisena, vaikka pieni sarvipää oli olkapäällä tätä kirjoittaessani.UnoProjekti kirjoitti:Uskoisin että saadaan tästä ihan asiallista keskustelua
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
- Fiat 127mk1
- Viestit: 445
- Liittynyt: 13.02.2004 14:23
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
Vaiheessa edelleen. Juuri mitään ei ole tapahtunut sitten alkusyksyn. Työuupumus/stressi on paskamainen"tauti". Mikään ei kiinnosta, keskittymiskyky=0. Illat menee surffatessa. Valon lisääntyessä alkaa taas mielenkiinto taas herätä...Fiat 127mk1 kirjoitti:Mitenkäs tuo Nipan 850 jakselee...olisko uusia kuvia tulossa millon
Mun jutut tässä topikissa alkaa mennä OT
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: 05.01.2003 23:12
[quote="TfP-Motors"]Minäkun olen saanut käsityksen että speciaaleja olisi vain rummuilla, en sitten tiedä onko niitä levyilläkin. Sit coupessa ja spiderissa olisi levyillä?
Speciaali = levyjarrut edessä ja muita lähinnä kosmeettisia eroja. Vaihteiston väläreissä tais olla eroja tavikseen(mutua) korjatkaa jos oon väärässä
Speciaali = levyjarrut edessä ja muita lähinnä kosmeettisia eroja. Vaihteiston väläreissä tais olla eroja tavikseen(mutua) korjatkaa jos oon väärässä
Täällä juttua asiasta enemmän: http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=7579
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Kiitos! Tämä pitääkin heti ensi tilassa tarkistaa.TfP-Motors kirjoitti: Auton alta näkyy, vaihteiston etupuolella , lattarauta johon vulcanoitu kumilla toinen lattarauta, näin karkeasti sanottuna. Minulla pultit tahtoivat täristä auki juuri laatikon ja keppilinjan liitoksesta, se aiheutti takkuamista varsinkin 1, 2 ja R vaihteissa.
"Ei voi tietää kun on amatööri"
Allekirjoitan kyllä yllä olevan. Oli pieni yllätys itsellenikin miten hyvässä kunnossa tämä auto oli joten muutin suunnitelmia. Kuitenkin kyseessä rupeaa olemaan jo auto harvinaisuus yleisessä liikenteessä, joten siihen pitää suhtautua sille kuuluvalla arvokkuudella. Silti MA touhuihin en lähde mukaan.Nipa kirjoitti: Kunhan aihio on siinä kunnossa, ettei siitä MA-vermettä enää saa. Niitäkin löytyy. Keskustelun aiheena oleva auto on kuvista katsottuna liian hyväkuntoinen raiskattavaksi.
Mutta loppu yhteenvetona mun mielestä on pääasia että näitä saadaan pois jokkis miesten laikan alta.
"Ei voi tietää kun on amatööri"
Onhan toisaalta täällä Suomessa yksi hyvä esimerkki jokkiksesta palautetusta 600:sta... Harvinaista kylläkin että noin päin.
Unohdit sen harrastajaryhmän, joka rakentelee autoa ihan vaan omaksi ilokseen, vaikka ratapäiviä ajatellen.Nipa kirjoitti:Toiset ovat ovat tyytyväisiä kuullessaan kommentteja upeasta entisöinnistä, toiset saavat kiksejä muiden "ihaillessa" ripeää valoista poistumista
Kun tutustuu lainsäädäntöön nykyautojen virittämistä koskien, tältä väitteeltä putoaa pohja.Nipa kirjoitti:Fiksuinta on ostaa auto, jossa on valmiiksi nykytekniikka.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Todellinen pelastustyö auton rakentaneelta. Taisi olla aparaatti mikä jokkisromusta tuli? Miksiköhän ilmeisesti hyväkuntoinen kusiainen on pitänyt viiatinraiskauskisaan laittaa?vvieri kirjoitti:Onhan toisaalta täällä Suomessa yksi hyvä esimerkki jokkiksesta palautetusta 600:sta... Harvinaista kylläkin että noin päin.
Unohdit sen harrastajaryhmän, joka rakentelee autoa ihan vaan omaksi ilokseen, vaikka ratapäiviä ajatellen.
Kun tutustuu lainsäädäntöön nykyautojen virittämistä koskien, tältä väitteeltä putoaa pohja.
Taisin mainita kommentissani kisa-autot
Nykytekniikalla tarkoitin turva, mukavuus yms varusteita. Nätä kaikkia varusteita ei vanhukseen saa isollakaan rahalla. Moottoritehot ei tullut edes mieleenikään.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
No onhan niitä suoritus kykyisiä nykyautojakin, 95 ja uudempia jälkiahdettujakin tiedän muutaman ettei se ole ongelma. Mut jokin sitä ainakin allekirjottanutta vetää näihin vanhempien autojen puoleen ja niiden virittelyyn.
Mun rojektikin on hieman edistynyt kun vaihdoin varmaan 15vuotta vanhat pyyhkiänsulat uusiin ja vaihdoin väärän mallisen bensatarkin korkin venttiilillä varustettuun malliin niin ei tarvitse välillä nousta ilmaamaan tankkia
Sunnuntaina olisi tarkotus sitten mennä tallille käymään ja katsomaan missä kunnossa pätkä oikeasti on.
Mun rojektikin on hieman edistynyt kun vaihdoin varmaan 15vuotta vanhat pyyhkiänsulat uusiin ja vaihdoin väärän mallisen bensatarkin korkin venttiilillä varustettuun malliin niin ei tarvitse välillä nousta ilmaamaan tankkia
Sunnuntaina olisi tarkotus sitten mennä tallille käymään ja katsomaan missä kunnossa pätkä oikeasti on.
"Ei voi tietää kun on amatööri"
Niin, jos rahaa on hukattavaksi törkeän kalliisiin mittauksiin. Minulla ei olisi. Autossa on aina parempiakin rahanreikiä.Lari kirjoitti:No onhan niitä suoritus kykyisiä nykyautojakin, 95 ja uudempia jälkiahdettujakin tiedän muutaman ettei se ole ongelma.
Toisekseen, se rajoittaa saatavaa tehoakin jos kone pitää pitää sen verran siistikäyntisenä että katalysaattori kestää menossa mukana.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -