Juu ne kupit tuottaa hankaluuksia. Ideoita? Ja miten olisi kimppatilausta männille/kangille ym osille?vvieri kirjoitti:Itse en saanut tripoidiniveliä rikki turbokoneenkaan kanssa. Mutta toisaalta mitään älyttömyyksiä ei tullut harrastettua ja slikseillä lähtöjäkin tuli otettua vasta tuolla nykyisellä laatikolla, jossa oli se lukko mukana.
Kannattaa katsella sitten jotain kevyitä paininkuppeja niiden hydraulijärkäleiden tilalle sinne kanteen jos tuon kaltaiset kierrosluvut on tähtäimessä.
127 projekti [ei tapahtumia, 15.8.06]
- triheadwolf
- Viestit: 188
- Liittynyt: 27.03.2006 16:58
- Paikkakunta: Jyväskylä > Kajaani > Tampere < Pori
[b][color=red]I[/color][/b]nsinööri
[color=green][b]Opel Manta 1973 | [/b][/color][url=http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=11314]Fiat 127 1982 projekti[/url]
[color=green][b]Opel Manta 1973 | [/b][/color][url=http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=11314]Fiat 127 1982 projekti[/url]
Itse oon ajatellut säveltää noista omista paininkupeista kiinteät ja sitten säätää välykset lash capseilla. Kupin päältä pitäisi silti päästä välys mittaamaan...
Pitäytynen noissa Kuplan 87mm Mahleissa, mutta hieman vakiota lyhyemmille veiveille löytyisi kysyntää... noissa VW:n männissä kun on hieman isompi puristuskorkeus.
Sun taas kannattaisi valita matala mäntä ja pitkä veivi kun meinaat kierrättää. Toisaalta nuo Mahletkin on tosi kevyet...
Pitäytynen noissa Kuplan 87mm Mahleissa, mutta hieman vakiota lyhyemmille veiveille löytyisi kysyntää... noissa VW:n männissä kun on hieman isompi puristuskorkeus.
Sun taas kannattaisi valita matala mäntä ja pitkä veivi kun meinaat kierrättää. Toisaalta nuo Mahletkin on tosi kevyet...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Triheadwolf ilmeisestikin aikoo käyttää 16V-kantta, mutta Villelle, apple motors Ameriikan ihmemaalla näyttää myyvän SOHC:iin ja TC:hen 420$ sarjaa venttiilikoneiston keventämiseen:
http://www.applemotors.com/racept.htm#titanium
Olen miettinyt tuota sarjaa, hinta kuulostaa ensin aika kovalta, mutta en ole kuullut että jostain saisi halvemmalla...
http://www.applemotors.com/racept.htm#titanium
Olen miettinyt tuota sarjaa, hinta kuulostaa ensin aika kovalta, mutta en ole kuullut että jostain saisi halvemmalla...
Viimeksi muokannut Ippe, 13.07.2006 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
ei muuta kun leimalle marean lootalla, pakko sen on kevyempi olla kun vetaritkin on ohuemmat verraten tie unoon.. muutamankin kilon säästö on aina etuna kun akselimassoja leimalla lasketaan.. ja pääsetpähän nopeemmin ajamaan seiskalla.. ei se natsipakastin(vai olisko se näin kesällä krematorio) kuitenkaan sulla kauan kestä..aattelin vaan et jos vielä useinkin meinaat kanttareita ylitellä..triheadwolf kirjoitti:Näinhän se on, enköhän mä sen vakiokoneen laita sillä omalla tripodilodjullaan sinne. Eikä siitä nyt mitään killerikonetta olla tekemässä, vähän vain helpotetaan astmaa luonnonlääkityksellä, eikä aleta väkisin sitä ilmaa tunkemaan sinne
Ja ei, sen turpouunon lootan hinta ei taida olla kovin merkittävä tekijä kokonaishinnasta. Ei parane edes ajatella mokomaa tai tulee lyötyä hanskat naulaan samoin tein
niin.. tosta laatikosta mitä olit kyselly.. ei tuo 180e vetareineen kyllä mun mielestä oo paha hinta ehjästä turbon laatikosta.. sitä vaan aattelin et oliko toi loota nyt 1vai 2 koppasen.. niissä kun on ne vaihteensiirtäjä erot.. kun eikös mareassa ole siirtäjät siinä laatikon päällä?? jos noin on niin sinuna ettisin vain sitä 2 koppasen turbon lootaa.. kävis sit laatikon vaihdon jälkeen samat vaihdevaijerit.. ei tarviis noita monesti rakennella uusiksi..
sinne lattian alle vaihdevipujen tilalle mahtus sit vaikka 2.5" pakoputki.. 8)
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
Juu, noihin normaaleihin kuppeihin löytyy kyllä vaihdokkaita, nehän on halkaisijaltaan Marean 33-millisiä isompia. Mulle kelpaisi Sohon/TC:n vakio kupitkin jos ne vaan kävisi tuohon kanteen.Ippe kirjoitti:Triheadwolf ilmeisestikin aikoo käyttää 16V-kantta, mutta Villelle, apple motors Ameriikan ihmemaalla näyttää myyvän SOHC:iin ja TC:hen 420$ sarjaa venttiilikoneiston keventämiseen:
http://www.applemotors.com/racept.htm#titanium
Olen miettinyt tuota sarjaa, hinta kuulostaa ensin aika kovalta, mutta en ole kuullut että jostain saisi halvemmalla...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
- triheadwolf
- Viestit: 188
- Liittynyt: 27.03.2006 16:58
- Paikkakunta: Jyväskylä > Kajaani > Tampere < Pori
Tiedä sitten mitä tulisi maksamaan jos ihan täällä Suomessa teettäisi titaanista noi kupit ja vaikka samalla retainerit. Silloin varmaan vakiot jousetkin alkaisi riittämään +10k kierroksille jos nokassa ei kovin rajua laskua ole.
Shimmit saisi sitten laitettua standardit, kun seuraajat saa suunnitella itse.
Shimmit saisi sitten laitettua standardit, kun seuraajat saa suunnitella itse.
[b][color=red]I[/color][/b]nsinööri
[color=green][b]Opel Manta 1973 | [/b][/color][url=http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=11314]Fiat 127 1982 projekti[/url]
[color=green][b]Opel Manta 1973 | [/b][/color][url=http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=11314]Fiat 127 1982 projekti[/url]
- triheadwolf
- Viestit: 188
- Liittynyt: 27.03.2006 16:58
- Paikkakunta: Jyväskylä > Kajaani > Tampere < Pori
Kukahan se osaisi tuota italian kieltä sen verran että osaisi kysyä löytyisikö tuolta nokan lisäksi jäykkiä nostajia? Katalookissa ei ollu kuin, ja tuokin lienee hydraulinen (idrauliche):
e: täytin yhteydenottolomakkeen på engelska, katotaan nyt vastaavatko ollenkaan...
Hörmannin tikut ei ainakaan halvat ole.
Koodi: Valitse kaikki
|Codice|F6.100.272S|
|Marca|Fiat|
|Modello|1600 16V|
|Tipo|set|
|Utilizzo|Stradale Massimo|
|Alzata ASP|10|
|Alzata SCA|9.4|
|Fase di distribuzione|24°-68° / 60°-20°|
|Alzate PMS ASP/SCA|1.2 / 0.6|
|Gioco Punterie|idrauliche|
|Codici abbinati||
Hörmannin tikut ei ainakaan halvat ole.
[b][color=red]I[/color][/b]nsinööri
[color=green][b]Opel Manta 1973 | [/b][/color][url=http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=11314]Fiat 127 1982 projekti[/url]
[color=green][b]Opel Manta 1973 | [/b][/color][url=http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=11314]Fiat 127 1982 projekti[/url]
- triheadwolf
- Viestit: 188
- Liittynyt: 27.03.2006 16:58
- Paikkakunta: Jyväskylä > Kajaani > Tampere < Pori
Tuli vastaus
Eli sama sitten vaikka tekee/teettää täällä kotikylillä nuo tikut, kun ei valmista ole tarjolla.we can build any type of camshaft for any type of application. The set cost 620 euro and we can choise the best profile for your application and tuning level. For the lifter, we can suggest to you some addresses.
[b][color=red]I[/color][/b]nsinööri
[color=green][b]Opel Manta 1973 | [/b][/color][url=http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=11314]Fiat 127 1982 projekti[/url]
[color=green][b]Opel Manta 1973 | [/b][/color][url=http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=11314]Fiat 127 1982 projekti[/url]
- triheadwolf
- Viestit: 188
- Liittynyt: 27.03.2006 16:58
- Paikkakunta: Jyväskylä > Kajaani > Tampere < Pori
Hidasta etenemistä
Takapuskurin sain paikalleen
Sitten MattiV:n avustuksella (tai oikeastaan pakottamana) poistettiin tuosta pitsikanesta noi loput venttiilit:
Ja kuten olettaa saattaa niin kaikki ohjurit on halki:
Seuraavaksi pitäisi selvitellä lopullisesti nuo vertailuajoneuvon paperiasiat, että ei sitten tule ikävää yllätystä konttorilla muutoskatsastuksen yhteydessä 8)
Jos joku jolla on jo leimattuna (tai muuten on asiasta selvillä) tuolla 1300:n vertailupapereilla, voisi kertoa ja neuvoa miestä mäessä että mitä kaikkea papereita pitää olla matkassa että katsastusmiehen saa selätettyä tässä asiassa.
Yksi juttu on tuo kallistuksenvakaaja, se kun sportissa on paksumpi, niin se lienee olisi vaihdettava myös kun vertailutehot haetaan siitä?
Sitten MattiV:n avustuksella (tai oikeastaan pakottamana) poistettiin tuosta pitsikanesta noi loput venttiilit:
Ja kuten olettaa saattaa niin kaikki ohjurit on halki:
Seuraavaksi pitäisi selvitellä lopullisesti nuo vertailuajoneuvon paperiasiat, että ei sitten tule ikävää yllätystä konttorilla muutoskatsastuksen yhteydessä 8)
Jos joku jolla on jo leimattuna (tai muuten on asiasta selvillä) tuolla 1300:n vertailupapereilla, voisi kertoa ja neuvoa miestä mäessä että mitä kaikkea papereita pitää olla matkassa että katsastusmiehen saa selätettyä tässä asiassa.
Yksi juttu on tuo kallistuksenvakaaja, se kun sportissa on paksumpi, niin se lienee olisi vaihdettava myös kun vertailutehot haetaan siitä?
[b][color=red]I[/color][/b]nsinööri
[color=green][b]Opel Manta 1973 | [/b][/color][url=http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=11314]Fiat 127 1982 projekti[/url]
[color=green][b]Opel Manta 1973 | [/b][/color][url=http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=11314]Fiat 127 1982 projekti[/url]
Re: Hidasta etenemistä
pakkohan sua on johonkin hommaan koettaa yllyttää kun joka toinen viesti tuolla "kännissä" topiikissa on sun kirjottama..triheadwolf kirjoitti: Sitten MattiV:n avustuksella (tai oikeastaan pakottamana) poistettiin tuosta pitsikanesta noi loput venttiilit:
toi"hissukseen"otsikko EI voi pitää paikkaansa, jätkä on saanu vajaassa viikossa puskurin laitettua ja venat irti kannesta.. mahotonta duunausta alkaa olla, olisko joku juju siinä että sä et normaalisti SAA tehä mitään kun emäntä kieltää.. nyt heti innostuu kun se on pois nurkista viikon ajan..
olipa muuten mahtavat valujäljet tuolla 16v:n imukanavissa, sellainen nuppineulan pään kokoinen alumiinimällikin siellä oli just sylinteriin putoomassa.. taitaapa jopa näkyä tossa toisessa kuvassa..
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: 02.05.2005 22:31
- Paikkakunta: Järvenpää,Haarajoki
Mulla katsastusmies ei katsonut vakaajaa ollenkaan.(tallissa on sportin vakaaja jos olis tarvinnu)
Turbo Unon jarrut ja sportin tehostin riittivät hienosti.
Sitte vain paperi josta näkee että on valmistettu 127:a 1.3 koneella.
Esimerkiksi omistajankäsikirja,mulla on Ranskan kielinen ja se kävi.
Mielenkinnolla seuraan projektias.
Turbo Unon jarrut ja sportin tehostin riittivät hienosti.
Sitte vain paperi josta näkee että on valmistettu 127:a 1.3 koneella.
Esimerkiksi omistajankäsikirja,mulla on Ranskan kielinen ja se kävi.
Mielenkinnolla seuraan projektias.
126A-74,126A-74,127sport-79,127stella-83
Vespa 150 Sprint veloce -74
Hero-64 Heineman-75
GFF 1858
fiatpasi at gmail.com
-------------------------
Italiano molto caldo ferro
Vespa 150 Sprint veloce -74
Hero-64 Heineman-75
GFF 1858
fiatpasi at gmail.com
-------------------------
Italiano molto caldo ferro