127 projekti [ei tapahtumia, 15.8.06]

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Tripoidilodjulla ne muistaakseni on.

Äläkä aliarvioi vanhaa kunnon sohokonetta. :lol:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

triheadwolf kirjoitti:Digimittarit oli ja kaikkee sähköherkkua, lasikattoluukku myös sähköllä ynnä muuta semmosta.
No nuohan tietenkin siirrät seiskaasi, eikö! ;)
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
matti.v
Viestit: 1033
Liittynyt: 29.08.2004 20:09
Paikkakunta: otanmäki / kajaani

Viesti Kirjoittaja matti.v »

triheadwolf kirjoitti:Tuli sitten ilmeisesti ostettua Tipo. Mitähän tuommoisesta 170tkm ajetusta 1.6 dgt:stä olisi hyötykäyttöön kelpaavaa? Mätähän se on tietenkin :lol:
mulle kelpais tuo moottori.. :roll: olikos se sulla jyväskyläs vai kajaanis??
onko tossa dgt:ssä tosiaan jopa 90hv.. ku eikös jossakin 1600:ssa ollu vaan 83?
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
Avatar
triheadwolf
Viestit: 188
Liittynyt: 27.03.2006 16:58
Paikkakunta: Jyväskylä > Kajaani > Tampere < Pori

Viesti Kirjoittaja triheadwolf »

matti.v kirjoitti: mulle kelpais tuo moottori.. :roll: olikos se sulla jyväskyläs vai kajaanis??
onko tossa dgt:ssä tosiaan jopa 90hv.. ku eikös jossakin 1600:ssa ollu vaan 83?
Kone on Jyväskylässä, mutta matkaa Kajaaniin tarvittaessa viikonvaihteessa. Luulin tuon auton ostaessani että se olisi ollut TC, mutta sokkikoneisena se on juuri tuo 83 hv. Paljon tarjoot? :D

Kuva

Kuva

Ja tässä olisi nyt ne vanteet maalattuna:

Kuva

Koko setti siis 30,- vanteet, 20,- hiekkapuhallus ja 40,- maalaus.
[b][color=red]I[/color][/b]nsinööri

[color=green][b]Opel Manta 1973 | [/b][/color][url=http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=11314]Fiat 127 1982 projekti[/url]
Avatar
triheadwolf
Viestit: 188
Liittynyt: 27.03.2006 16:58
Paikkakunta: Jyväskylä > Kajaani > Tampere < Pori

Viesti Kirjoittaja triheadwolf »

Jäi laittamatta kuvatus kun pallot on alla, tämmönen tällä erää:

Kuva

Kovasti kaipaa isompaa et:tä taakse, jonkin verran saisi tulla ulommas edessäkin. Muuten käy kyllä tyyliin oikein hyvin, värivalinta osui milestäni täydellisesti, mutta auton omistaja (tuo parempi puolisko) ei tykästynyt :?
Punaiset olis kuulemma pitänyt olla :roll:
[b][color=red]I[/color][/b]nsinööri

[color=green][b]Opel Manta 1973 | [/b][/color][url=http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=11314]Fiat 127 1982 projekti[/url]
Avatar
150Y
Viestit: 98
Liittynyt: 20.07.2004 20:13
Paikkakunta: sotkamo

Viesti Kirjoittaja 150Y »

tankki ja takapää olisi purettu... jos kiinnostaa noutaa...
oli se sittenkin raskas kääntää kylelleen :D
"jokainen matka fiiatilla on elemys matka"
Avatar
triheadwolf
Viestit: 188
Liittynyt: 27.03.2006 16:58
Paikkakunta: Jyväskylä > Kajaani > Tampere < Pori

Viesti Kirjoittaja triheadwolf »

Jumpe! Täytyypä tulla pyörähtämään tällä viikolla!!! Soitellaan vaikka milloin sulle sopii?

Irroittelen sitten vaikka itse vielä etutolpat, tarttisin nekin :oops:
[b][color=red]I[/color][/b]nsinööri

[color=green][b]Opel Manta 1973 | [/b][/color][url=http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=11314]Fiat 127 1982 projekti[/url]
Avatar
SamiU
Viestit: 252
Liittynyt: 15.02.2004 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja SamiU »

Komea on!!

Tässä omasta kultaisilla, melkein samanlaisilla.

Kuva
127 -79

Liityin Foorumiin 2004, edelleen kesäisin fiudella 8-)
Avatar
triheadwolf
Viestit: 188
Liittynyt: 27.03.2006 16:58
Paikkakunta: Jyväskylä > Kajaani > Tampere < Pori

Viesti Kirjoittaja triheadwolf »

Käy punaisen kanssa oikein hyvin nuo kullan väriset! Nuo sun momot tosin kaipaa yhtälailla pienempää ET:tä kuin minunkin pyörylät :wink:
[b][color=red]I[/color][/b]nsinööri

[color=green][b]Opel Manta 1973 | [/b][/color][url=http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=11314]Fiat 127 1982 projekti[/url]
Avatar
SamiU
Viestit: 252
Liittynyt: 15.02.2004 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja SamiU »

Jep, edessä ihan ok, mutta taakse pitäs levittää ainakin 2 cm enempi ulos.
Mutta kulkee näinkin. :)
127 -79

Liityin Foorumiin 2004, edelleen kesäisin fiudella 8-)
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Seiskassahan pitäisi ulkonäön vuoksi olla erilaiset ET:t vanteissa edessä ja takana ellei sitten takaa raideleveyttä ala muuten levittelemään. Spancerit ois "hätäapuna" taakse pop...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
triheadwolf
Viestit: 188
Liittynyt: 27.03.2006 16:58
Paikkakunta: Jyväskylä > Kajaani > Tampere < Pori

Viesti Kirjoittaja triheadwolf »

eBayssa olisi käytettyä konin alustaa myynnissä, ja kaveri jopa toimittaisi tänne suomeen...

Joo, ei ne oikein tehdyt spacerit ole ollenkaan huono ratkaisu, paisi tietenkin lisää jousittamatonta massaa. Meinasinkin sorvailla semmoset kunhan löydän sopivan tangon.
[b][color=red]I[/color][/b]nsinööri

[color=green][b]Opel Manta 1973 | [/b][/color][url=http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=11314]Fiat 127 1982 projekti[/url]
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

No aika vähän nuo jousittamattomaan massaan vaikuttavat kunhan tekee vaan kevytmiinistä. "Väärällä" vanne/rengasvalinnalla on paaaaljon suurempi vaikutus asiaan.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
triheadwolf
Viestit: 188
Liittynyt: 27.03.2006 16:58
Paikkakunta: Jyväskylä > Kajaani > Tampere < Pori

Viesti Kirjoittaja triheadwolf »

Valve twist :lol:

Kuva

Tuossa olisi kanavastakin kuva, näyttää nuo kanavat siltä että ei ole ollenkaan hullumpi aihio 8)

Meinaa vain olla hiukan hankala saada nuo venttiilit irti kun ei jousissa oikein ole varaa painua enää alas päin juuri ollenkaan. Kaksi irti, 14 to go :roll:

Joutessani vaihdoin raidetangot tänään, vetarien kumit pitää vaihtaa näemmä myös kaikki. Uusia kokonaisia vetareita en viitsi ostaa, toiveissa on että ensi keväänä ajetaan laipallisilla.

Sitten kysymystä tietävämmille: Mikähän mahtaa keulassa kolista, pienessä nypytyksessä kalisee ja kolisee ihan kunnolla tuo keula, mutta laakereissa ei ole välystä, alatukivarret vaihdettu ja nuo em raidetangot. Silti kevyesti jarrua painettaessa kolina loppuu. Napamutteritkin on kunnolla kiinni (samoin renkaat ! :) ).

e: ärsyttää nuo automaattisesti täydentävät url tagit.
Viimeksi muokannut triheadwolf, 11.07.2006 20:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[b][color=red]I[/color][/b]nsinööri

[color=green][b]Opel Manta 1973 | [/b][/color][url=http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=11314]Fiat 127 1982 projekti[/url]
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

triheadwolf kirjoitti:Sitten kysymystä tietävämmille: Mikähän mahtaa keulassa kolista, pienessä nypytyksessä kalisee ja kolisee ihan kunnolla tuo keula, mutta laakereissa ei ole välystä, alatukivarret vaihdettu ja nuo em raidetangot. Silti kevyesti jarrua painettaessa kolina loppuu. Napamutteritkin on kunnolla kiinni (samoin renkaat ! :) ).
Jarrupalat kolkattavat? Tai jos on uivat satulat, niin liukutapit väljiä?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Vastaa Viestiin