127 projekti [ei tapahtumia, 15.8.06]

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
triheadwolf
Viestit: 188
Liittynyt: 27.03.2006 16:58
Paikkakunta: Jyväskylä > Kajaani > Tampere < Pori

Viesti Kirjoittaja triheadwolf »

[b][color=red]I[/color][/b]nsinööri

[color=green][b]Opel Manta 1973 | [/b][/color][url=http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=11314]Fiat 127 1982 projekti[/url]
Avatar
matti.v
Viestit: 1033
Liittynyt: 29.08.2004 20:09
Paikkakunta: otanmäki / kajaani

Viesti Kirjoittaja matti.v »

triheadwolf kirjoitti:Nyt tuli vastaa loota, Ragata 100:sta. Kävisikö tuo sinne? Olisi 5 pykälää ja laippanivelet. Pidempi vetari on kaksiosainen. Kuvia:
Kannattaako tuosta satkua maksaa vetareineen?[/url]
oot taas käyny manneliinilla pongailemassa.. :lol: :wink:

eipä tuo taida 1600:n 16v jatkoksi käydä.. kun eikös tuo marean 1600:n ollut sohon pultti jaolla,ja 100s taas on tc jakoinen.. :roll: :? :?: voin toki olla väärässäkin,mutta näin muistelisin..

hommaa suosiolla turbounon laatikko jostakin, tuolla myyntipuolellahan noita nyt on muutamia ollut.. mä voin tollaisen lootan ja vetarit antaa lainaan niin voit sovittaa josko ne kävis tonne seiskan konehuoneeseen.. mut myymään en rupea.. :wink:
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
Avatar
triheadwolf
Viestit: 188
Liittynyt: 27.03.2006 16:58
Paikkakunta: Jyväskylä > Kajaani > Tampere < Pori

Viesti Kirjoittaja triheadwolf »

matti.v kirjoitti: mä voin tollaisen lootan ja vetarit antaa lainaan niin voit sovittaa josko ne kävis tonne seiskan konehuoneeseen.. mut myymään en rupea.. :wink:
Ilkimys! :twisted:

:roll: :lol:

Eipä käyny mielessäkään toi että eihän se sohokoneisesta ollutkaan Prkl.

e: Ja mistä arvasit :oops: :roll: :lol:
[b][color=red]I[/color][/b]nsinööri

[color=green][b]Opel Manta 1973 | [/b][/color][url=http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=11314]Fiat 127 1982 projekti[/url]
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Jep - just noin se menee että ei sovi Brava/Marean 16v:n jatkosksi tuo TC:n loota muuta kuin välilaipalla. Mutta mikäs siinä Bravan laatikossa sitten on vikana koska eiks sulla ole sellainen?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
triheadwolf
Viestit: 188
Liittynyt: 27.03.2006 16:58
Paikkakunta: Jyväskylä > Kajaani > Tampere < Pori

Viesti Kirjoittaja triheadwolf »

^Hyvästi ottaa bugia tää voorumi

Ainoa vika siinä bravan lootassa on ne tripodinivelet.
[b][color=red]I[/color][/b]nsinööri

[color=green][b]Opel Manta 1973 | [/b][/color][url=http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=11314]Fiat 127 1982 projekti[/url]
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Mitä vikaa on tripoideissa?
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Joo niin ottaa :evil: Niin mutta eiks ne ole jo laatikon ulkopuoliset? Olet vissiin hirmukonetta siihen tekemässä vai kun meinaat ettei ne kestä :roll: ?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
matti.v
Viestit: 1033
Liittynyt: 29.08.2004 20:09
Paikkakunta: otanmäki / kajaani

Viesti Kirjoittaja matti.v »

-HH- kirjoitti:Olet vissiin hirmukonetta siihen tekemässä vai kun meinaat ettei ne kestä :roll: ?
:lol: sen mitä mä oon kuullut niistä suunnitteilla olevista maksimi kierroksista niin tyhjäkyntikin on varmaan 3000.. :lol: ja kiekkamittarin saat ottaa moottoripyörästä.. eikä siihen se sun intikan mittari taida riittää.. :wink:

laita ainakin muutoskatsastukseen se marean loota, vois tulla kevyempi versio kuin tollaisella turbon lootalla.. :roll:
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
Avatar
triheadwolf
Viestit: 188
Liittynyt: 27.03.2006 16:58
Paikkakunta: Jyväskylä > Kajaani > Tampere < Pori

Viesti Kirjoittaja triheadwolf »

matti.v kirjoitti:
-HH- kirjoitti:Olet vissiin hirmukonetta siihen tekemässä vai kun meinaat ettei ne kestä :roll: ?
:lol: sen mitä mä oon kuullut niistä suunnitteilla olevista maksimi kierroksista niin tyhjäkyntikin on varmaan 3000.. :lol: ja kiekkamittarin saat ottaa moottoripyörästä.. eikä siihen se sun intikan mittari taida riittää.. :wink:

laita ainakin muutoskatsastukseen se marean loota, vois tulla kevyempi versio kuin tollaisella turbon lootalla.. :roll:
Kaikki on pelkkää puhetta, kunnes jotain tapahtuu oikeasti :roll:

Meinasin myydä sen Bravan lootan, mutta jos painoeroa on oleellisesti turpon lootaan niin voisi tietysti käyttää sitäkin. Tai sitä tipon lootaa.

Onko siinä turpon tai regatan lootassa irtoava kytkinkoppa? Kun sen regatan laatikon saisi melko tavalla huokeammalla kuin noita turpon lootia.
[b][color=red]I[/color][/b]nsinööri

[color=green][b]Opel Manta 1973 | [/b][/color][url=http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=11314]Fiat 127 1982 projekti[/url]
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Ei ne kierrokset voimansiirtoa tapa vaan vääntö. Onhan nuo laippanivelet varmasti kestävemmät mutta hajoaako ne missä vaiheessa onkin sitten toinen asia. Silloin kun nivelet ei ole laatikossa ei niiden hajoamisesta kauheeta damageakaan laatikolle tule. Kyllähän mä olen noiden laippavetarien puolesta liputtanut mutta suurin etu on ollut mielestäni vanhanmalliseen laatikkoon nähden se että tuohon saa myös kohtuudella jonkin sortin lukkoa - mutta hoituuhan se nykyään tarvittaessa tuohon tripolilaatikkoonkin. Kyllä itellä on tarkoitus jossain välissä koittaa että kestääkö tuollainen 85-Reginan laatikko/vetonivelistö kotivirittäjän rakentaman vapaastihönkivän sohokoneen "voiman" katukäytössä. Uskoisin että kestää. Kuitenkin pitää muistaa että vanhoissa kilpureissakin oli kohtuullisesti löylyä myös niissä on käytetty noita. Kuitenkin noiden laippanivelisten laatikkojen saatavus sohon pulttijaolle on hieman hankalempaa kuin noiden muiden...

Kytkinkopan saa vaihdettua mutta samalla vaihtuu toinen puoli tasauspyörästönkin kopasta eli siihen pitäisi saada turbo-Unon tai sen vanhan 75CL:n kytkinkoppa. Voihan välilaippaakin tuossa kohtaa miettiä.

Jaa suunnitelmissa on oikeen hirmukiertävä moottori johon vaihdetaan melkeen kaikki sisuskalut jotta se pysyy moisilla kierroksilla nipussa :wink:
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
triheadwolf
Viestit: 188
Liittynyt: 27.03.2006 16:58
Paikkakunta: Jyväskylä > Kajaani > Tampere < Pori

Viesti Kirjoittaja triheadwolf »

-HH- kirjoitti:Ei ne kierrokset voimansiirtoa tapa vaan vääntö. Onhan nuo laippanivelet varmasti kestävemmät mutta hajoaako ne missä vaiheessa onkin sitten toinen asia. Silloin kun nivelet ei ole laatikossa ei niiden hajoamisesta kauheeta damageakaan laatikolle tule. Kyllähän mä olen noiden laippavetarien puolesta liputtanut mutta suurin etu on ollut mielestäni vanhanmalliseen laatikkoon nähden se että tuohon saa myös kohtuudella jonkin sortin lukkoa - mutta hoituuhan se nykyään tarvittaessa tuohon tripolilaatikkoonkin. Kyllä itellä on tarkoitus jossain välissä koittaa että kestääkö tuollainen 85-Reginan laatikko/vetonivelistö kotivirittäjän rakentaman vapaastihönkivän sohokoneen "voiman" katukäytössä. Uskoisin että kestää. Kuitenkin pitää muistaa että vanhoissa kilpureissakin oli kohtuullisesti löylyä myös niissä on käytetty noita. Kuitenkin noiden laippanivelisten laatikkojen saatavus sohon pulttijaolle on hieman hankalempaa kuin noiden muiden...

Kytkinkopan saa vaihdettua mutta samalla vaihtuu toinen puoli tasauspyörästönkin kopasta eli siihen pitäisi saada turbo-Unon tai sen vanhan 75CL:n kytkinkoppa. Voihan välilaippaakin tuossa kohtaa miettiä.

Jaa suunnitelmissa on oikeen hirmukiertävä moottori johon vaihdetaan melkeen kaikki sisuskalut jotta se pysyy moisilla kierroksilla nipussa :wink:
No nämä on vain suunnitelmia, mutta kyllä sinne olisi tarkoitus kanget ja männät teettää, painoa mahdollisimman paljon pois pomppivilta osilta. Kampuran kestävyys jää sitten nähtäväksi, mutta toi dieetti auttaa jo aika paljon ja sen teettämiseen kun uppoo jo vähän liikaa rahaa mun makuun. Vaikka emännän mielestä jo yksi takomuki on paljon enemmän mitä tuohon kannattaisi laittaa :D

Kansi näyttää tosiaan sen verran hyvälle, että tavoitteet on laitettu korkealle. Mutta kuten sanottu, kaikki on pelkkää puhetta siihen asti kun vehkeet on nipussa ja tulilla. Mulla on nyt se yksi vakiopannu, jonka myös sellaisena pidän. Se laitetaan ensin tuonne konehuoneeseen muutoskatsastukseen ja toista voi siinä ohessa sitten viilailla mieluiseksi ja vaihtaa sitten joskus vakion tilalle. Aikataulusta veikkaisin että jos hyvin käy, niin ensi kesänä ajetaan vakiolla 16V:llä, ja sitä seuraavana sitten jo alkaa koppi kulkemaan ;)

Kyllähän se tripodilootakin varmaan kestäisi vaparin löylytyksen, mutta jotenkin vain tekisi mieli laittaa heti sellainen että ei tarvitsisi olla sitten toista kertaa olla tekemässä muutoksia kun ei se kestänytkään tai siihen saanut lukkoa / sopivia välityksiä tms.

Jos keulapainot alkaa mennä yli niin sitten on pistettävä auto dieetille, ei siinä sen kummempaa ;)
[b][color=red]I[/color][/b]nsinööri

[color=green][b]Opel Manta 1973 | [/b][/color][url=http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=11314]Fiat 127 1982 projekti[/url]
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Joo se kansi on kyllä aika timantti ja siksi itseäkin jossain välissä sellainen alkoi kiinnostamaan mutta eihän tuollainen pitsikansi sovi nyt vanhan auton tyyliin... 8)

Helpolla kuitenkin laatikko menee kuoria lukuunottamatta uusiksi siinä vaiheessa kun tuollaista killerikonetta sinne asennetaan niin mun mielestä melkeen sama vaikka vakiokoneen tekisi aluksi "helpolla" laatikkoratkaisulla. Kuitenkin vetaritkin on äkkiä sellaiset jotka joutuu tuossa teho-vaiheessa teettämään uusiksi - kohtuullisen vakio kone tulee helpolla toimeen ihan "kotikuntoisesti" lyhennetyillä vetareilla. Sen turbo-Unon laatikon hintakaan ei kyllä noissa suunnitelmissa pitäisi olla minkään sortin ongelma... :roll:
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
triheadwolf
Viestit: 188
Liittynyt: 27.03.2006 16:58
Paikkakunta: Jyväskylä > Kajaani > Tampere < Pori

Viesti Kirjoittaja triheadwolf »

-HH- kirjoitti:Joo se kansi on kyllä aika timantti ja siksi itseäkin jossain välissä sellainen alkoi kiinnostamaan mutta eihän tuollainen pitsikansi sovi nyt vanhan auton tyyliin... 8)

Helpolla kuitenkin laatikko menee kuoria lukuunottamatta uusiksi siinä vaiheessa kun tuollaista killerikonetta sinne asennetaan niin mun mielestä melkeen sama vaikka vakiokoneen tekisi aluksi "helpolla" laatikkoratkaisulla. Kuitenkin vetaritkin on äkkiä sellaiset jotka joutuu tuossa teho-vaiheessa teettämään uusiksi - kohtuullisen vakio kone tulee helpolla toimeen ihan "kotikuntoisesti" lyhennetyillä vetareilla. Sen turbo-Unon laatikon hintakaan ei kyllä noissa suunnitelmissa pitäisi olla minkään sortin ongelma... :roll:
Vai ei sovi tyyliin. Pyh, toihan on uudempikoppanen, kyllä siihen voi laittaa. MKI:stä olen tässä vähän sivusilmällä katsellut, jos semmoisen oikein helmen löytäisi niin voisi pitää ihan alkuperäisenä.

Näinhän se on, enköhän mä sen vakiokoneen laita sillä omalla tripodilodjullaan sinne. Eikä siitä nyt mitään killerikonetta olla tekemässä, vähän vain helpotetaan astmaa luonnonlääkityksellä, eikä aleta väkisin sitä ilmaa tunkemaan sinne :D

Ja ei, sen turpouunon lootan hinta ei taida olla kovin merkittävä tekijä kokonaishinnasta. Ei parane edes ajatella mokomaa tai tulee lyötyä hanskat naulaan samoin tein :lol:
[b][color=red]I[/color][/b]nsinööri

[color=green][b]Opel Manta 1973 | [/b][/color][url=http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=11314]Fiat 127 1982 projekti[/url]
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Niin emmä tyota "tyylittömyyttä" tarkoittanutkaan tuossa sun prokkiksessa vaan omissa visioissa... :oops:
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Itse en saanut tripoidiniveliä rikki turbokoneenkaan kanssa. Mutta toisaalta mitään älyttömyyksiä ei tullut harrastettua ja slikseillä lähtöjäkin tuli otettua vasta tuolla nykyisellä laatikolla, jossa oli se lukko mukana.

Kannattaa katsella sitten jotain kevyitä paininkuppeja niiden hydraulijärkäleiden tilalle sinne kanteen jos tuon kaltaiset kierrosluvut on tähtäimessä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vastaa Viestiin