Y 10 999 FIRE 8v T:n penkitys

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
sedicivalvole
Viestit: 593
Liittynyt: 05.01.2003 23:12

Y 10 999 FIRE 8v T:n penkitys

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole »

Tulipa tänään nähtyä kuinka tuollanen pikku pata potkii.

Kone teho 108.6Hp
Vääntö 154.6Nm
Mielestäni aivan hyvät tulokset vaikka sytytykseen tuli jostain syystä muutamia katkoja.
Viimeksi muokannut sedicivalvole, 03.04.2010 20:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

No toihan on mielenkiintoinen. Kerroppa lisää autosta!
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Avatar
lanciay10
GFF
Viestit: 989
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Laihia, pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

:D :D :D Onnittelut loistavista lukemista! Arvaa vaan, rupeskos tekemään samanlaista mieli. Vai tarviiko istuttaa se 1.6 TC ahdettuna :wink:
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Avatar
124 AC
Viestit: 570
Liittynyt: 07.01.2003 15:42
Paikkakunta: Tyrwää

tarttiskohan omakin

Viesti Kirjoittaja 124 AC »

Yykkä urpottaa kesällä kun se huilii.

Mitenkäs koneen sisikalujen muutokset?
Avatar
x1/9 T16
Viestit: 1586
Liittynyt: 09.09.2003 11:42
Paikkakunta: Boostlandia

Re: Erään 999 FIRE T:n penkitys

Viesti Kirjoittaja x1/9 T16 »

sedicivalvole kirjoitti:Tulipa tänään nähtyä kuinka tuollanen pikku pata potkii.
Vakio kaasarilla ja sytkällä varustettuna.
Kone teho 108.6Hp
Vääntö 154.6Nm
Mielestäni aivan hyvät tulokset vaikka sytytykseen tuli jostain syystä muutamia katkoja.
Klassinen tapaus turbohulluudesta! Seuraavat 10(-?) vuotta ahdolle altistunut miettii kuinka seuraava moottori tehdään :wink:
Vääntö on erityisen koukuunsa ottava nautinto mitälie (aine?) juttu!

No joo, oliko tuo moottori ihan vaan kaasuttimella varustettu?
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
sedicivalvole
Viestit: 593
Liittynyt: 05.01.2003 23:12

Re: Erään 999 FIRE T:n penkitys

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole »

x1/9 T16 kirjoitti:
sedicivalvole kirjoitti:Tulipa tänään nähtyä kuinka tuollanen pikku pata potkii.
Vakio kaasarilla ja sytkällä varustettuna.
Kone teho 108.6Hp
Vääntö 154.6Nm
Mielestäni aivan hyvät tulokset vaikka sytytykseen tuli jostain syystä muutamia katkoja.
Klassinen tapaus turbohulluudesta! Seuraavat 10(-?) vuotta ahdolle altistunut miettii kuinka seuraava moottori tehdään :wink:
Vääntö on erityisen koukuunsa ottava nautinto mitälie (aine?) juttu!

No joo, oliko tuo moottori ihan vaan kaasuttimella varustettu?
Kyllä siinä on vaan omansa 22mm kurkulla oleva weber :lol: toki virtausta avustetaan garretin GT1749V(säätyväsiipinen) puhaltimella ja niin isolla kuulerilla kun tilat antaa myöden :D

Vääntö tuntuu kyllä mukavalta; jo 2200@ 100Nm ja siitä melko tasasesti 4600@ 154,6 Nm. tonninen kone ja kakslitrassen vääntö :lol:

Tuo on niiiiin pudjetti kone johon on kerätty kaikki kaatopaikalle lähtevät rojut :lol: Jopa vanhan öljyfiltterin kuorta on käytetty painekotelona

Mitään muutoksia koneen sisuksiin ei varsinaisesti tehty. Kannen siistiminen, palotilojen/venttiilien muotoilu. Vakio männät uusilla renkailla, vauhtipyörän kevennys ja tasapainotus. Uudet laakerit ja siinäpä se :wink:
Avatar
Luigi
Viestit: 9537
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Erään 999 FIRE T:n penkitys

Viesti Kirjoittaja Luigi »

sedicivalvole kirjoitti:Kyllä siinä on vaan omansa 22mm kurkulla oleva weber :lol:
Tuohan kuulostaa enemmänkin tyhjäkäynnin säätöventtiililtä. :lol: Onko tuo koko kaasari koteloitu, vai kuinka se on toteutettu?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Painekotelo pelkästään kaasarin suulla. Suurimman osan noista mekaanisesti säätyvistä kaasareista saa paineistettua noin helposti, kunhan varmistaa ettei koho mene kasaan paineen alla. Alipainesäätöisillä en samaa temppua yrittäisi.

Poskettoman hauska kapistus kyllä. :D
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

Onkos tuo härveli yleisessä tieliikenteessä? Aika monestihan tälläkin foorumilla on kyselty noitten pikkukoneisten Fiattien turbotuksesta. Onkos puristussuhdetta pienennetty - vain palotiloja muotoilemalla?
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
sedicivalvole
Viestit: 593
Liittynyt: 05.01.2003 23:12

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole »

Meltdown kirjoitti:Onkos tuo härveli yleisessä tieliikenteessä? Aika monestihan tälläkin foorumilla on kyselty noitten pikkukoneisten Fiattien turbotuksesta. Onkos puristussuhdetta pienennetty - vain palotiloja muotoilemalla?
On/tulee tieliikenteeseen.
palotiloja kaivamalla sain puristus-suhteen n.8,8 kone ei nakuttanut kertaakaan penkityksen aikana; kokonais ennakko on nyt luokkaa 32-34 astetta.
Avatar
x1/9 T16
Viestit: 1586
Liittynyt: 09.09.2003 11:42
Paikkakunta: Boostlandia

Viesti Kirjoittaja x1/9 T16 »

sedicivalvole kirjoitti: palotiloja kaivamalla sain puristus-suhteen n.8,8 kone ei nakuttanut kertaakaan penkityksen aikana; kokonais ennakko on nyt luokkaa 32-34 astetta.
Hyvältä näyttää :lol: puristus ok ja sytkä todella hyvä jos pystyy pitämään tuollaista ennakkoa :!: Kunnollisella ennakolla pidetään lämmöt kurissa kun palaminen tapahtuu siellä missä pitää! Alle 20 asteen ei kannattaisi mennä! Mutta mikäs on pitää kunnon ennakkoa kun ei nakuta!
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Uno Esta
Viestit: 61
Liittynyt: 27.10.2003 10:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Uno Esta »

Millä ahdoilla tuollaiset tulokset?
sedicivalvole
Viestit: 593
Liittynyt: 05.01.2003 23:12

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole »

Uno Esta kirjoitti:Millä ahdoilla tuollaiset tulokset?
0,8
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Pääseekös tota kuolaamaan projektipäivänä Laihialla??? :) Varmasti hauska härveli ajaa :wink: Mites tuleeko alustaan päivitystä?
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
sedicivalvole
Viestit: 593
Liittynyt: 05.01.2003 23:12

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole »

arpati kirjoitti:Pääseekös tota kuolaamaan projektipäivänä Laihialla??? :) Varmasti hauska härveli ajaa :wink: Mites tuleeko alustaan päivitystä?
kyllä tuon ois tarkotus tuonne tuoda tavalla taikka toisella :? Alusta päivitetään "keltasilla koneilla" ja joillakin hiukka jäykemmillä/matalemmilla jousilla. Jarrut tulee eteen 240mm mallia" tipo"
Ulkoisia muutoksia ei koriin tule 8)
peltivanteet joko 13"tai14" ja rengas koko maltillinen 155/70 13 tai 165/65 14

Hei oisko jolla kulla vaikka 1serie Ritmon tyyppikilpeä esmes 60 - 75, niin kattois siitä minkälaiset aksilamassat siihen on merkitty :idea:
Vastaa Viestiin