Y 10 999 FIRE 8v T:n penkitys
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: 05.01.2003 23:12
Y 10 999 FIRE 8v T:n penkitys
Tulipa tänään nähtyä kuinka tuollanen pikku pata potkii.
Kone teho 108.6Hp
Vääntö 154.6Nm
Mielestäni aivan hyvät tulokset vaikka sytytykseen tuli jostain syystä muutamia katkoja.
Kone teho 108.6Hp
Vääntö 154.6Nm
Mielestäni aivan hyvät tulokset vaikka sytytykseen tuli jostain syystä muutamia katkoja.
Viimeksi muokannut sedicivalvole, 03.04.2010 20:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
tarttiskohan omakin
Yykkä urpottaa kesällä kun se huilii.
Mitenkäs koneen sisikalujen muutokset?
Mitenkäs koneen sisikalujen muutokset?
Re: Erään 999 FIRE T:n penkitys
Klassinen tapaus turbohulluudesta! Seuraavat 10(-?) vuotta ahdolle altistunut miettii kuinka seuraava moottori tehdäänsedicivalvole kirjoitti:Tulipa tänään nähtyä kuinka tuollanen pikku pata potkii.
Vakio kaasarilla ja sytkällä varustettuna.
Kone teho 108.6Hp
Vääntö 154.6Nm
Mielestäni aivan hyvät tulokset vaikka sytytykseen tuli jostain syystä muutamia katkoja.
Vääntö on erityisen koukuunsa ottava nautinto mitälie (aine?) juttu!
No joo, oliko tuo moottori ihan vaan kaasuttimella varustettu?
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: 05.01.2003 23:12
Re: Erään 999 FIRE T:n penkitys
Kyllä siinä on vaan omansa 22mm kurkulla oleva weber toki virtausta avustetaan garretin GT1749V(säätyväsiipinen) puhaltimella ja niin isolla kuulerilla kun tilat antaa myödenx1/9 T16 kirjoitti:Klassinen tapaus turbohulluudesta! Seuraavat 10(-?) vuotta ahdolle altistunut miettii kuinka seuraava moottori tehdäänsedicivalvole kirjoitti:Tulipa tänään nähtyä kuinka tuollanen pikku pata potkii.
Vakio kaasarilla ja sytkällä varustettuna.
Kone teho 108.6Hp
Vääntö 154.6Nm
Mielestäni aivan hyvät tulokset vaikka sytytykseen tuli jostain syystä muutamia katkoja.
Vääntö on erityisen koukuunsa ottava nautinto mitälie (aine?) juttu!
No joo, oliko tuo moottori ihan vaan kaasuttimella varustettu?
Vääntö tuntuu kyllä mukavalta; jo 2200@ 100Nm ja siitä melko tasasesti 4600@ 154,6 Nm. tonninen kone ja kakslitrassen vääntö
Tuo on niiiiin pudjetti kone johon on kerätty kaikki kaatopaikalle lähtevät rojut Jopa vanhan öljyfiltterin kuorta on käytetty painekotelona
Mitään muutoksia koneen sisuksiin ei varsinaisesti tehty. Kannen siistiminen, palotilojen/venttiilien muotoilu. Vakio männät uusilla renkailla, vauhtipyörän kevennys ja tasapainotus. Uudet laakerit ja siinäpä se
Re: Erään 999 FIRE T:n penkitys
Tuohan kuulostaa enemmänkin tyhjäkäynnin säätöventtiililtä. Onko tuo koko kaasari koteloitu, vai kuinka se on toteutettu?sedicivalvole kirjoitti:Kyllä siinä on vaan omansa 22mm kurkulla oleva weber
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Painekotelo pelkästään kaasarin suulla. Suurimman osan noista mekaanisesti säätyvistä kaasareista saa paineistettua noin helposti, kunhan varmistaa ettei koho mene kasaan paineen alla. Alipainesäätöisillä en samaa temppua yrittäisi.
Poskettoman hauska kapistus kyllä.
Poskettoman hauska kapistus kyllä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: 05.01.2003 23:12
On/tulee tieliikenteeseen.Meltdown kirjoitti:Onkos tuo härveli yleisessä tieliikenteessä? Aika monestihan tälläkin foorumilla on kyselty noitten pikkukoneisten Fiattien turbotuksesta. Onkos puristussuhdetta pienennetty - vain palotiloja muotoilemalla?
palotiloja kaivamalla sain puristus-suhteen n.8,8 kone ei nakuttanut kertaakaan penkityksen aikana; kokonais ennakko on nyt luokkaa 32-34 astetta.
Hyvältä näyttää puristus ok ja sytkä todella hyvä jos pystyy pitämään tuollaista ennakkoa Kunnollisella ennakolla pidetään lämmöt kurissa kun palaminen tapahtuu siellä missä pitää! Alle 20 asteen ei kannattaisi mennä! Mutta mikäs on pitää kunnon ennakkoa kun ei nakuta!sedicivalvole kirjoitti: palotiloja kaivamalla sain puristus-suhteen n.8,8 kone ei nakuttanut kertaakaan penkityksen aikana; kokonais ennakko on nyt luokkaa 32-34 astetta.
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: 05.01.2003 23:12
Pääseekös tota kuolaamaan projektipäivänä Laihialla??? Varmasti hauska härveli ajaa Mites tuleeko alustaan päivitystä?
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: 05.01.2003 23:12
kyllä tuon ois tarkotus tuonne tuoda tavalla taikka toisella Alusta päivitetään "keltasilla koneilla" ja joillakin hiukka jäykemmillä/matalemmilla jousilla. Jarrut tulee eteen 240mm mallia" tipo"arpati kirjoitti:Pääseekös tota kuolaamaan projektipäivänä Laihialla??? Varmasti hauska härveli ajaa Mites tuleeko alustaan päivitystä?
Ulkoisia muutoksia ei koriin tule 8)
peltivanteet joko 13"tai14" ja rengas koko maltillinen 155/70 13 tai 165/65 14
Hei oisko jolla kulla vaikka 1serie Ritmon tyyppikilpeä esmes 60 - 75, niin kattois siitä minkälaiset aksilamassat siihen on merkitty