Y 10 999 FIRE 8v T:n penkitys

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
sedicivalvole1
GFF
Viestit: 701
Liittynyt: 10.07.2010 09:35

Re: Y 10 999 FIRE 8v T:n penkitys

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole1 »

The end mun osalta, mutta jatkuu hyvissä käsissä ;)
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Y 10 999 FIRE 8v T:n penkitys

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Kunnes ostat taas takaisin? :lol:
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
lanciay10
GFF
Viestit: 989
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Laihia, pohojanmaa

Re: Y 10 999 FIRE 8v T:n penkitys

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

Noniin, kai sitä on uutena omistajana jatkettava hyvää ketjua.

Esan jäljiltä ei mun tallissa ole tapahtunut vielä muuta, kuin tavattoman kapea kuppipenkki on vaihdettu hieman tilavampaan Cobra Monacoon. Nyt mahtuu isokin mies ratin taa :D Megaan on perehdytty sen verran, jotta alle kympin lämpötiloissa on lisätty bensaa kylmäkäynnistykseen. Ei ole oikein näin kylmällä ennen ajettu. Kohta pitääkin ottaa pois liikennekäytöstä ja laittaa talviteloille.
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Y 10 999 FIRE 8v T:n penkitys

Viesti Kirjoittaja wellu »

Pakko kysyä, että mikä kytkin/vauhtipyörä tässä on ja minkäverran sen läpi nyt ajetaan tehoa/vääntöä?
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
sedicivalvole1
GFF
Viestit: 701
Liittynyt: 10.07.2010 09:35

Re: Y 10 999 FIRE 8v T:n penkitys

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole1 »

No mä vastaan lanciay10.n puolesta. Kytkin on 190mm brava kytkin ja asetelma vauhtipyörä on vakiosta sorvattu sopivaksi. Pito on siinä ja siinä
Vääntöä n. 200Nm
Teho n. 160Hp
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Y 10 999 FIRE 8v T:n penkitys

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

Minulla on y10:ssä tuplajousilla 1108 firen kytkinpaketti (190), ruuvitestipenkissä momenttiavain ei ainakaan riittänyt että sen sai luistamaan joten yli 210nm teoriassa. Tosin tommosia tehojahan mulla ei kyllä oo kuten tässä.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Y 10 999 FIRE 8v T:n penkitys

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Mulla taas oli (ja Ykän ostaneella forumilaisella varmaan edelleenkin) 180mm Saffan vakiota jäykempi asetelma ja massalevy. Jossain 1.1bar paineilla ei oikein jaksanut olla luistamatta isommilla vaihteilla. Penkkilapussa luki muistaakseni 157Nm ja paineita oli 0.8, tosin mulla on epäilys, että penkityksen aikana paineet pääsi hiipimään ylöspäin, kun tehokäyrä ei tippunut kunnolla, vaan alkoi mataamaan vaakasuorassa... Oli/on vähän haastava hallita paineita, kun kello pohjasi jo 0.6bar:lla. Olisi pitänyt laittaa jäykempi jousi.

Niin se vaan aika menee, syksyllä taitaa tulla 8 vuotta tuostakin penkityksestä. :geek:
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
4d60elx
Viestit: 444
Liittynyt: 12.09.2007 23:23
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Y 10 999 FIRE 8v T:n penkitys

Viesti Kirjoittaja 4d60elx »

joo,sama Saffa siellä on vieläkin,meikäläinen niin nätisti ajelee ettei oo vielä ilmenny vaihtotarvetta :)
-03 Chrysler Voyager 3.3 SE
-05 Fiat Panda 60
-95 Fiat Tempra 1.6 STW
-97 Fiat Coupe 2.0 20 V T
-88 Fiat Uno Tbo 4d
-89 Fiat Uno 60 S
-89 Laika Laserhome 57
-89 Lancia Y10
-89 Lancia Y10 Turbo
-02 Fiat Punto 60 elx
-02 Fiat Brava 1.6 elx
Vastaa Viestiin