projekti: mk2 turbo uno

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
matti.v
Viestit: 1033
Liittynyt: 29.08.2004 20:09
Paikkakunta: otanmäki / kajaani

projekti: mk2 turbo uno

Viesti Kirjoittaja matti.v »

elikkä. tollainen tuli hommattua: http://photobucket.com/albums/d179/spri ... rbo%20uno/

ihan rekisterissä oleva peli vielä, ajoaika loppui 23 päivä.. nyt näyttäs että siitä tulee ihan hupi-auto jäärata käyttöön.. on sen verran hitsi hommaa etten viitti rueta tekemään,enkä välttämättä jaksaisi tollaisella ajella työajojani.. :roll:

kävin sunnuntaina sitä jo jäällä testaamassa piikkipyörien kanssa, eipä tuo mielestäni kaksisesti vedellyt.. :( vasta 3000:ta lähtee ahtamaan. sit tökkää rajoittimeen kait jossain 7000 kohdalla. :cry: ja alle 3000 vaan röpöttää pirusti.. ei hjyvä..
pirusti "suhisee" konehuoneesta kun lähtee ahtamaan, paineita tulee vakio mittarin mukaan johonkin klo 15 kohdalle.. eli olisiko jopa 0.7?

nyt kaikki turbo uno tietäjät, koettakaa kattoa noista kuvista onko tässä vakio suuttimet..?(piti olla saabin) bensan paineelle näkyy olevan säätö ja "turboruuvi" ainakin näkys olevan.. myös hukkaportissa on professional motorsin tarra, oliskohan jotain remppaa tehty tai ainakin tarran on joku liimannut..

kulkuja tohon pitäisi saada reilusti lisää että kehtaisi edes hupia ajella..
paljonko noilla vakio romuilla uskaltaa pistää bensanpaineita/ ahtoja?!
mitä muita kikkoja olisi millä tota saisi pirteämmäksi? suuri rahamääriä en siihen rupea laittamaan, eikä sen tarvii ikuisesti kestääkään.. :wink:
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Kulkupuolelta ,ainakin 1,3bar ahdoilla kestää ajella, bensan painetta saa olla sillon 4,5bar säätimen letku irti, riippuu suuttimista.
Ja on sen jälkeen ihan eri auto!

Kuvista ei kyl oikee saa selvää mitkä suuttimet siinä on,mutta kato suuttimista numerosarja vakiot on 280 150 708.

Ja sit saa kaivaa myös sen ilmamäärämittarin kannen auki ja kiristää hiukan sitä jousta ettei röpäjää nii hirveesti.
Avatar
matti.v
Viestit: 1033
Liittynyt: 29.08.2004 20:09
Paikkakunta: otanmäki / kajaani

Viesti Kirjoittaja matti.v »

Wesulius kirjoitti:Kulkupuolelta ,ainakin 1,3bar ahdoilla kestää ajella, bensan painetta saa olla sillon 4,5bar säätimen letku irti, riippuu suuttimista.
Ja on sen jälkeen ihan eri auto!

Kuvista ei kyl oikee saa selvää mitkä suuttimet siinä on,mutta kato suuttimista numerosarja vakiot on 280 150 708.

Ja sit saa kaivaa myös sen ilmamäärämittarin kannen auki ja kiristää hiukan sitä jousta ettei röpäjää nii hirveesti.
jep. just otin auton sisälle.. koetan katella noi suuttimien numerot..
tuo ilmamäärämittari tässä on jo näköjään aukastu, olisikohan jo joskus ruuvailtu.. koetanpa noilla paineilla jos saan ne sinne nostettua.. vähän epäilyttää että se vuotaisi paineita jonnekkin.. :roll:
uudet tulpat vaihdan samalla,entiset olivat tosi huonossa kunnossa..
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
Terppis
Viestit: 229
Liittynyt: 08.08.2004 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: projekti: mk2 turbo uno

Viesti Kirjoittaja Terppis »

matti.v kirjoitti:pirusti "suhisee" konehuoneesta kun lähtee ahtamaan...
Toi ainaki viittais ahtovuotoon. Normaalisti ei paljon suhinoita pitäs kuulua, tai tietysti aina vähän. Voi kyllä vissiin filtteristäkin vähän johtua.
Silmien välliin, silmien välliin, silmien välliin ryssää joo!
Avatar
matti.v
Viestit: 1033
Liittynyt: 29.08.2004 20:09
Paikkakunta: otanmäki / kajaani

Viesti Kirjoittaja matti.v »

suuttimista löytyi tollaiset numerot: 280 150 711 mitkä lie? :?
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
Avatar
Luigi
Viestit: 9535
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

matti.v kirjoitti:suuttimista löytyi tollaiset numerot: 280 150 711 mitkä lie? :?
Googlen perusteella näyttäis olevan 86-91 baaS 900 16V:stä, ilman turboa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
matti.v
Viestit: 1033
Liittynyt: 29.08.2004 20:09
Paikkakunta: otanmäki / kajaani

Viesti Kirjoittaja matti.v »

luigi kirjoitti:
matti.v kirjoitti:suuttimista löytyi tollaiset numerot: 280 150 711 mitkä lie? :?
Googlen perusteella näyttäis olevan 86-91 baaS 900 16V:stä, ilman turboa.
ahaa.. onkohan nuo nyt sen kummosemmat kuin omansa??
paljonkohan pitää tollaisille suuttimille painetta laittaa jos ahdoiksi laittaisi sen 1.3bar..??

hitto kun ei ole sellaista t-liitintä millä sais ton bensanpaineen mittarin liitettyä tukin ja letkun väliin.. ei viittis letkua katkoa ja lemmarilla liitellä jos paineita pitää olla yli 4bar..

just kävin testaa, nyt jotain 1bar tuo oma mittari näyttää.. mutta tuo röpöttäminen alakiekoilla vaivaa.. pitää sitä jousta koettaa sit muutella kun saa nuo paineet kohilleen.. ehkä sillä jo kohta voi hupia rueta ajamaan.. :wink:
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
Avatar
matti.v
Viestit: 1033
Liittynyt: 29.08.2004 20:09
Paikkakunta: otanmäki / kajaani

Viesti Kirjoittaja matti.v »

kattelin just googlella noita suuttimien tietoja..
eli numero oli bosch 280 150 711
saabista ne näyttäisi olevan, ainakin 9000 2.0l 16vent (vapari)moottorissa vuosina 87-90 tollaiset näkys olevan. http://pseudotaz.free.fr/injecteurs.htm
tuolta sivulta löytyy jotku vastaavalla numerolla olevat "eclin" tjs merkkiset.. sen mukaan olisivat 180cc/3bar ja 16oh.. nämä mun moottorissa olevat ovat bosch:in, joten olisiko kellään tietoa noiden tuotoista..?? ja eikös nuo turbo unon omat ole jotain 150cc??

edit taas kerran.. tuolta ainakin löytyi jotain.. http://www.bmworg.ru/repair/injector/or ... jtable.php
ton mukaan olisivat 192cc/?bar

miltäs tollaiset nyt unossa kuulostaa,onko mahiksia saada toimimaan??
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
Avatar
matti.v
Viestit: 1033
Liittynyt: 29.08.2004 20:09
Paikkakunta: otanmäki / kajaani

Viesti Kirjoittaja matti.v »

tulipas jakohihna just vaihdettua.. samalla sähköjohtoja ja liittimiä vähän tutkin kun bensapumpun rele oikkuilee joskus.. :? tosi hapettuneita oli kaikki liittimet siinä akun ja puolan luona.. jospa se vika niissä oli,ainakin taas lähti käymään.
selvisi se suhinakin mikä tossa kuului, coolerihan siinä vuotaa. :cry: nyt on tilalla 2" alumiini putki ja hankinnassa isompi cooleri.

minkä coolereita noissa on käytetty?? ja miten sopii paikoilleen??

heti ton säästökuoppa sprintin jälkeen otan kilpurista seosmittarin ja kattelen sillä seoksia, voi olla että saa liikaakin bensaa kun tökkää aika reilusti mustaa.. :roll: muuten kait noita ei pysty säätämään kun bensanpaineilla??

nyt täytyy lähtä kaverin 40v synttärikemuihin.. tilattu huomiseksi päänsärkyä.. :oops:
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

No tervetuloa kerhoon.

Bensanpaineen säätö vaikuttaa koko alueella, ja alakierroksilla olevaa liikaa soppaa voi yrittää kompensoida säätelemällä ilmamäärämittarin jousta.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
matti.v
Viestit: 1033
Liittynyt: 29.08.2004 20:09
Paikkakunta: otanmäki / kajaani

Viesti Kirjoittaja matti.v »

http://photobucket.com/albums/d179/spri ... rbo%20uno/

lisäsin muutaman kuvan tosta rakkineesta.. siitä räjähti paisuntasäiliön pohjaan tuleva letku kun viimeksi testailin.. :( tänään oli se tarkoitus korjata mutta eipä sit ollukkaan tarpeeksi pitkää 16mm letkua. :oops:

auton tulevaisuus on vieläkin vähän avoin, uusi isompi cooleri on tosin tulossa.. 8) kilvet siitä kuitenkin irroitin, joutaa poistaa rekkarista..

onkos tuo muuten normaalia ettei ahda kaikkea jos ei saa pitoja?? ku asfaltilla testasin niin ahtaa nyt liki 1.5bar, lumella vaan 1.3?? :roll: :lol:
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Juu kyllä se on ihan normaalia!
Pitää olla hieman kuormaa ,että tulee pakokaasuja jne...
Ja tehoista sen verran ,että isommalla puhaltimella löytyy paljon lisää.
Avatar
matti.v
Viestit: 1033
Liittynyt: 29.08.2004 20:09
Paikkakunta: otanmäki / kajaani

Viesti Kirjoittaja matti.v »

Wesulius kirjoitti: Ja tehoista sen verran ,että isommalla puhaltimella löytyy paljon lisää.
joo, katotaan nyt mitä jaksaa tehä.. kun se budjetti tota autoa kohtaan todellakin on pieni.. tosin, olisi tiedossa halpa carretin 3:nen.. pitäisi olla cromasta.. olisiko tollaisen vaihtamisesta mitään hyötyä,kuinka ylhäältä lähtisi toimimaan?? :?
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Turbo Unotkin alkaa olla jo sen verran harvinaisia kamppeita ettei tuota ihan heitteille kannata jättää, ellei kori ole aivan toivoton. Asfalttiradallehan tuosta saisi rakenneltua verrattoman hauskan kapistuksen.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
matti.v
Viestit: 1033
Liittynyt: 29.08.2004 20:09
Paikkakunta: otanmäki / kajaani

Viesti Kirjoittaja matti.v »

vvieri kirjoitti:Turbo Unotkin alkaa olla jo sen verran harvinaisia kamppeita ettei tuota ihan heitteille kannata jättää, ellei kori ole aivan toivoton. Asfalttiradallehan tuosta saisi rakenneltua verrattoman hauskan kapistuksen.
nii.. eipä niitä ainakaan täällä liikaa ole.. tämäkin on alkujaan 70ie, mutta tekniikka ja akselit yms on vaihdettu turbosta..ja muutoskatsastettu tietenkin.
ei tuo kori ole toivoton, helmat ja vähän lattiaa pitäisi leimalle laitella. ei olisi ku parin päivän homma. :? niin ja katti pitäis laittaa paikalleen. mutta kun en tollaista välttämättä tarvitse.. eikä se ajonautinto ton volvon jälkeen oikein kiehdo.. en siis väitä että volvo olisi hyvä.. mutta isompi ainakin.. :wink: silläpä en tota unoa nyt rupea hitsaamaan.. :roll: ja toisaalta kun tuo kilpuri on niin pohjaton kaivo rahoille niin ei pysty tähän suuria sijoittaa.. :( silläpä ton ostin että jos siitä jotain alustan osia kilpuriin joskus tarvii.. ja hupia sillä vois ajaa jos kulkis paremmin.. :roll: :lol:
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
Vastaa Viestiin