väisänen kirjoitti:Ohjausta ajattelin saada vähän nopeammaksi. Neljä kierosta on liikaa.
Oliko puntoissa miten sen sähköisen tehostajan kanssa kieroksia ratissa?
Mulla olisi kyllä bravon ohjausvaihde tehostajalla mutta se ei pannuhuoneeseen se tehostin sovi...
Sopivasti, voipi olla ettei jaksa enää käännellä leveillä tassuilla.
Joo eli mulla on tuossa 2.0 i.e. jääratauskissa sellanen paikallaan. Siinä se menee hyvin kun jäällä kääntelee , pysäköiminen asfaltilla onkin eri juttu.
Jos epäilet niin tuu kokeileen.
Hankin myös sellaen sorsan sähköisen tehostimen kun vaan sais paikaalleen , siis ei jää autoon vaan futt.
Nytkin se on jo firenä sikajäykkä. En muistanut että tuollanen on. Siksi meinasin tota punton ohjausta ja siihen sähkötehostin ettei syö pannuhuoneesta tilaa.
Mutta noi sähköset tehostajat on vaan niin paskoja etten taas sen puoleen jaksaisi. Aattelin sitäkin että sähköllä pyörittäisi pumppua mutta se samperi saattaa vaatia aivan liikaa voimaa. Tai en tiiä...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Ooppeleista löytyy joko sähköllä pyörivä hydrauliikkapumppu tehostimelle tai sitten tämä toinen suosittu täyssähkönen malli joka tulee rattipylvääseen. Tuo eka eikölie löydy uudemmista cromistakin?
Kiitos. Tämä opelin tehostin tsydeemi on hyvä tietää.
Tipon jarruja tuli. Mä muistin että ne on ihan pulttaa kiinni malliset mut ei. Ja tipun etujarrujen kehys ottaa volkkarin jarrulevyyn kiinni. No kyllä se siitä sitten ehkä...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Eikä, ei urheiluautoon mitään tehostimia! Ostin kasiin italiasta nopeamman ohjauksenja laatikossa tuli mukana terveiset "varmalle voittajalle" ja ISO pullo Proseccoa, joten en voi kuin suositella. https://www.ebay.com/itm/FIAT-128-127-X ... :1&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Mielestäni tuo oli todella halpa, laadukkaasti uudesta hammastangosta tehty, hyvä meininki (se kuohuva!) ja saapui huokeasti Suomeen kotiovelle muutamassa päivässä. Omaani en ole ehtinyt vielä laittaa, ehkä vihdoin ensi kevääksi sitten Kasi taas nippuun...
Tuollainen nopeampi hammastanko ollut kiinni toista vuotta. Onhan se kesätassuilla hiukan raskas paikallaan käännellä, mutta hyvin on näillä narukäsillä tuon kanssa pärjännyt
Hyllyssä olisi Punton sähköinen tehostin, mutta CAN-väyläisenä sen toimintaan saattaminen ei ainakaan itseltä onnistu...
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Miten ne iskariöljyt nyt taas meni?
Uskaltaako kokeilla vaikka hydrauliöljyllä ensin ja sitte vasta laittaa virallista iskarilitkua vai mitä tässä tekee?
Mulla oli ne loppuun ajetut spaksit ja ajattelin ne nyt sinne ensiksi laittaa. Iskarin varsi pitää ottaa jostain toisesta tolpasta kun on tuo spaksin varsi kauttaaltaan ruostunut.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
väisänen kirjoitti:Miten ne iskariöljyt nyt taas meni?
Uskaltaako kokeilla vaikka hydrauliöljyllä ensin ja sitte vasta laittaa virallista iskarilitkua vai mitä tässä tekee?
Mulla oli ne loppuun ajetut spaksit ja ajattelin ne nyt sinne ensiksi laittaa. Iskarin varsi pitää ottaa jostain toisesta tolpasta kun on tuo spaksin varsi kauttaaltaan ruostunut.
Hydrauli öljyt taitaa kaikki olla vähän jäykkää .
Mä tein niin , että otin vanhat öljyt talteen , laitoin mittamukiin 2dl vanhaa öljyä , kaadoin ne astiaan jossa 3mm reikä ja otin aikaa kauanko tuo 2dl valui.
Sitten tein uudelle öljylle samoin monta kertaa ja sekoittelin sopivan visoksiteetin oiskohan se ollut noissa koneissa jotai 7.5w
Sovittelin alakerta vaihteisto pakettia paikoilleen. Pitää tuo taempi vaihteistokannatin muutella. Muistin että ko kannake oli ihan sopiva tuonne mutta tc:n kaaveli oli vissiinkin pikkuisen isompi niin eipä mennytkään sohon laatikolla.
Kansi sitten paikoilleen ja alkaa miettiä mistä sen koneen saisi ripustettua koriin kiinni.
Kannessa onkin sitten joku sekalainen imuventtiiliarmeija. Ei se varmaan mitään haittaa jos pitävät mutta kokeilen vielä uudemman kannen venttiileillä että mitä sanoo. Vähän olisivat kevyemmätkin. Niissä nyt seetikulmat on kuitenkin samat että juuh.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Räkisin takakannakkeen noin 18 mm. sivuun.
Nyt etumainen vaihteistokannake olisi siellä missä alunperinkin.
Taemman muokatun kannakkeen kohdilta laatikon ja apurungon "välys" noin kolme milliä. Onhan se alunperinkin tarkalla sovitteella että ei siinä mutta vaarana on että kolistelee.
Että se on painava ja kurja sovitella yksin. Siirrät yhtä korvaketta parisenttiä niin työmäärä pompsahtaa potenssille.
Yritin yhdellä kädellä nostaa pudonnutta konetta pumppukärryjen päälle niin yritykseksi jäi. Harrastamisen vissiinkin pitäisi olla kivaa mutta ilmeisimmin nautin että saan kirota ja manata perkeleesti.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.