Stefan käyttikset: Freemontti ja 159 Alfa (ex. Delta mk3)

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!

Re: Stefan käyttikset: Freemontti ja 159 Alfa (ex. Delta mk3

ViestiKirjoittaja Stefa » 09.10.2017 07:49

Osia saapui viime viikolla ja Alfa saikin viikonloppuna pienen syyshuollon. Ilmansuodatin, naftasuodatin ja etu-vasen pyöränlaakeri joka oli alkanut ilmoitella itsestään. 213 tkm mittarissa ja tuo laakeri oli orkkis. Nyt sinne meni BTA-merkkinen. Samalla kun panssari oli pois, niin etu-apurungolle vähän teräsharjaa ja Noveroxia. Pohjamuovin kiinnikkeet on vähän heikot. Taas sai yhden pultin porata auki kun kontramutteri pyöri tyhjää ja jokunen peltiruuvi tuolla jo on korvaamassa aiemmin antautuneita. Tuo nyt joutaa muutaman päivän seisomaan, niin jos yrittäisi nuo peltiruuvit korvata ihan oikeilla pulteilla. Mukavampi aukoa jatkossa.

Sitten kun ehtii, niin saakin Freemontin ajaa talliin. Oma ylläpitonsa näissä on, mutta kasi saa nyt hetken toimittaa käyttöauton virkaa, niin ei tule kuljetusongelmia. Pakko olla tuollainen vara-auto :mrgreen: Vähän kyllä mietin, että pitäisikö se tuplien asennuksessa toistaiseksi pois jäänyt lämppärin kenno laittaa takaisin :lol: Vaikka kyllä tuon 7..8 km pärjää ilmankin.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Stefa
GFF

ViestiKirjoittaja Stefa » 16.10.2017 08:24

Pyöränlaakeridiagnoosi osui oikeaan ja Alfa hiljeni taas. Tosin nuo jokusen ratapäivänkin nähneet sportti-Hankookit ei ole ihan hiljaisimmasta päästä..

Freemontilla tuli seurailtua kulutusta. Sekalaista pätkäajoa ja joku pitempi reissu mm. Savonlinnaan, niin tietokone näytteli 6,8 keskikulutusta. Mittarilla käydessä laskettuna 7,3 eli perinteiset puoli litraa heittoa. Pelkässä matka-ajossa ajotietokoneen näyttämästä saa noin litran pois, että vähän alta 6,5 todelliseen mennee matka-ajoa. Ei mielestäni mitenkään paha tämän kokoiseen ja painoiseen autoon. Tankkiin kun menee sellaiset 78 litraa, niin toimintasäde on aika riittävä :lol:

Tuli Freemontille takaisinkutsukin :o Ohjauspyörän johtosarjan tarkastus/vaihto. Täytynee käyttää jossain vaiheessa.

Freemontin termari vähän epäilyttää, voisi ehkä vaihtaa uuden. Sen verta jo katselin, että näyttää tähän tarjoavan 88-asteen termaria. Auton tietokoneelta näkee moottorin lämpötilan asteina, mutta kun itse tullut tuolla niin vähän ajettua, niin enhän mä yhtään muista missä lämmöt ajossa on. Analogimittari on kuitenkin jonkinverran alle perus puolenvälin.
Sheivaa mun dekkii.
Stefa
GFF

ViestiKirjoittaja Stefa » 08.12.2017 00:18

Tuli yksi Freemontin tankillinen katsottua ja 7,1 näytti nyt kulutuksen mittarilta laskettuna. Vähän yllätyin kun aika paljon pätkäajoa ollut ja siten kylmäkäynnistyksiäkin riittävästi. Joku oli kyllä välillä resetoinut kompuutterin että siitä ei selvinnyt mitä kuvitteli kuluttaneensa.

Vähän kyllä tylsää autoilua. Melkein alkanut kiinnostaa Alfan tilalle jotain hölmöä. Jos yksi auto on käytännöllinen niin voisihan toinen sitten olla jotain ihan muuta..
Sheivaa mun dekkii.
Stefa
GFF

Edellinen

Paluu Projektit