Lancia Kappan releongelma..
Lancia Kappan releongelma..
..juu eli nyt olisi Kappassa vetokoukku paikallaan mutta tulipas sitten uusi ongelma eli vilkun rele pitäisi vaihtaa tuhdimpaan, eli alkup kestää 25Wattia mutta vetokoukun kanssa releen pitäisi olla minimissään 42-Wattinen ja näin sanottiin Boschin korjaamolla, heidän kautta releen olisi kyllä myös saanut mutta hintaa moisella roimat 200€...
Deltasssa sanottiin että jos olisit ottanut koukun heidänkautta niin rele olisi sisältänyt hintaan ja hintahan olisi luultavasti ollut melko kova.
voiko olla mahdollista että yksi rele maksaa noin älyttömästi sillä väkiselläkin tässä tulee mieleen että pientä rahastuksen makua olisi havaittavissa.
onkos muuten kukaan kappaansa koukun laittanut löytänyt mistään suhteellisen halpaa paikkaa mistä releen voisi mahdollisesti hankkia?
Deltasssa sanottiin että jos olisit ottanut koukun heidänkautta niin rele olisi sisältänyt hintaan ja hintahan olisi luultavasti ollut melko kova.
voiko olla mahdollista että yksi rele maksaa noin älyttömästi sillä väkiselläkin tässä tulee mieleen että pientä rahastuksen makua olisi havaittavissa.
onkos muuten kukaan kappaansa koukun laittanut löytänyt mistään suhteellisen halpaa paikkaa mistä releen voisi mahdollisesti hankkia?
Alfa romeo Giulia super 2.2 - 17.
Alfa romeo 166 3.2 V6 - 00.
Maserati QP V6 Evoluzione - 00.
Neckar jagst 770 - 65.
Alfa romeo 166 3.2 V6 - 00.
Maserati QP V6 Evoluzione - 00.
Neckar jagst 770 - 65.
Tässä vaiheessa ihan tyhmä kysymys, oletko kokeillut miten se toimii tuon originaalireleen kanssa?
Kun ainakin unossa pelaa alkuperäinen rele aivan mainiosti peräkärryn kanssa koska samalla releellä tehdään myös
ns. hätävilkkutoiminta ja silloin sitä kuormaa on enemmän kuin runsaasti.
Mutta onkohan Kappassa sitten erilliset releet tavalliselle vilkulle ja "hätävilkulle"?
Kun ainakin unossa pelaa alkuperäinen rele aivan mainiosti peräkärryn kanssa koska samalla releellä tehdään myös
ns. hätävilkkutoiminta ja silloin sitä kuormaa on enemmän kuin runsaasti.
Mutta onkohan Kappassa sitten erilliset releet tavalliselle vilkulle ja "hätävilkulle"?
Htm
Onkos Kappan releessä sitten jotain erikoisempia toimintoja? Ellei ole, niin luulisi siihen saavan sopimaan jonkun yleismallisemmankin releen. Ja viimeisenä keinonahan on pistää kärryn vilkut kumpikin oman releensä kautta (ohjaus siis auton takavilkuista), on kyllä hienoinen "viritys"...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Tuo viritys kuullostaa mielestäni fiksulta ratkaisulta. Otetaan releelle ohjaus vilkuilta, ja plussa oman sulakkeen kautta akulta. Tällöin auton oma, hintava vilkkurele säästyy jos kärryissä tulee vaikkapa oikosulku...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
no mikä lienee sitten syynä tuolle releen alimitoitukselle, näkyi kuitenkin kärryssä pelaavan valot tuolla alkuperäiselläkin.
releen koipi järjestys on ihmellinen, pinnejä löytyy peräti 7kpl jos nyt aivan oikein muistan joten tuohon ei mahda ihan yleismallin releet käydä mutta nyt on alkup tilattu delta autosta, lähtöhinta kaameat 220€ ja alennusta tippui peräti 40€ jolloin lopulliseksi hinnaksi jäi 180€, täyttyy vain ihmetellä vieläkin että kyllä on releellä hintaa..
releen koipi järjestys on ihmellinen, pinnejä löytyy peräti 7kpl jos nyt aivan oikein muistan joten tuohon ei mahda ihan yleismallin releet käydä mutta nyt on alkup tilattu delta autosta, lähtöhinta kaameat 220€ ja alennusta tippui peräti 40€ jolloin lopulliseksi hinnaksi jäi 180€, täyttyy vain ihmetellä vieläkin että kyllä on releellä hintaa..
Alfa romeo Giulia super 2.2 - 17.
Alfa romeo 166 3.2 V6 - 00.
Maserati QP V6 Evoluzione - 00.
Neckar jagst 770 - 65.
Alfa romeo 166 3.2 V6 - 00.
Maserati QP V6 Evoluzione - 00.
Neckar jagst 770 - 65.
no Perk*le niinhän siinä kävi että Delta ryssi koko homman eli tulipas sellainen rele joka ei ollut sitten lähelekkään sopiva...
on palautettu takaisin ja nyt odotellaan jälleen sitä oikeaa..
on palautettu takaisin ja nyt odotellaan jälleen sitä oikeaa..
Alfa romeo Giulia super 2.2 - 17.
Alfa romeo 166 3.2 V6 - 00.
Maserati QP V6 Evoluzione - 00.
Neckar jagst 770 - 65.
Alfa romeo 166 3.2 V6 - 00.
Maserati QP V6 Evoluzione - 00.
Neckar jagst 770 - 65.
Aikas eksoottinen tuo rele kun sen aukaisee
Näköjään siihen tulee vika vanhemmiten ettei tuo vilkku aina toimi.
Ja näköjään tuon korjaus kannatti, jos tuo on noin kallis uutena.
Eli siinä on molempiin suuntiin omat kärjet, joten siksi noita liittimiä on siinä noin paljon.
Mutta vika on helppo korjata.
Eli :
-Releen kuori auki
-Kolvi kuumaksi
-Etsi silläaikaa tinaa
-Kun kolvi on lämmennyt ja tina löytynyt, juota uudelleen liitokset jotka menevät piirilevyltä liittimille.
-Paina rele takasin kuoreensa
-Asenna rele paikoilleen ja nauti
Ja näköjään tuon korjaus kannatti, jos tuo on noin kallis uutena.
Eli siinä on molempiin suuntiin omat kärjet, joten siksi noita liittimiä on siinä noin paljon.
Mutta vika on helppo korjata.
Eli :
-Releen kuori auki
-Kolvi kuumaksi
-Etsi silläaikaa tinaa
-Kun kolvi on lämmennyt ja tina löytynyt, juota uudelleen liitokset jotka menevät piirilevyltä liittimille.
-Paina rele takasin kuoreensa
-Asenna rele paikoilleen ja nauti
Tuohan se on useinmiten noiden relesysteemeiden vika vanhemmiten. Isäukkokin oli oikein tyytyväinen, ettei tarvinnut hankkia puimuriin tolkuttoman hintaista LKM-modulia, kun tinailin releyksiköt takaisin piirilevyyn kiinni. Tyyppivika noissa, samoin kuin esim. L-Jetronicin ohjausreleessä. Releyksiköt painaa jonkun verran, niin tärinä murtaa tinaukset.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.