Lancia Kappan releongelma..

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
90.
Viestit: 231
Liittynyt: 08.04.2003 10:41
Paikkakunta: pohjois pohjanmaa
Viesti:

Lancia Kappan releongelma..

Viesti Kirjoittaja 90. »

..juu eli nyt olisi Kappassa vetokoukku paikallaan mutta tulipas sitten uusi ongelma eli vilkun rele pitäisi vaihtaa tuhdimpaan, eli alkup kestää 25Wattia mutta vetokoukun kanssa releen pitäisi olla minimissään 42-Wattinen ja näin sanottiin Boschin korjaamolla, heidän kautta releen olisi kyllä myös saanut mutta hintaa moisella roimat 200€... :shock:
Deltasssa sanottiin että jos olisit ottanut koukun heidänkautta niin rele olisi sisältänyt hintaan ja hintahan olisi luultavasti ollut melko kova.

voiko olla mahdollista että yksi rele maksaa noin älyttömästi sillä väkiselläkin tässä tulee mieleen että pientä rahastuksen makua olisi havaittavissa.

onkos muuten kukaan kappaansa koukun laittanut löytänyt mistään suhteellisen halpaa paikkaa mistä releen voisi mahdollisesti hankkia?
Alfa romeo Giulia super 2.2 - 17.
Alfa romeo 166 3.2 V6 - 00.
Maserati QP V6 Evoluzione - 00.
Neckar jagst 770 - 65.
htm
Viestit: 1087
Liittynyt: 20.02.2003 12:46
Paikkakunta: Humina

Viesti Kirjoittaja htm »

Tässä vaiheessa ihan tyhmä kysymys, oletko kokeillut miten se toimii tuon originaalireleen kanssa?

Kun ainakin unossa pelaa alkuperäinen rele aivan mainiosti peräkärryn kanssa koska samalla releellä tehdään myös
ns. hätävilkkutoiminta ja silloin sitä kuormaa on enemmän kuin runsaasti.
Mutta onkohan Kappassa sitten erilliset releet tavalliselle vilkulle ja "hätävilkulle"?
Htm
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Onkos Kappan releessä sitten jotain erikoisempia toimintoja? Ellei ole, niin luulisi siihen saavan sopimaan jonkun yleismallisemmankin releen. Ja viimeisenä keinonahan on pistää kärryn vilkut kumpikin oman releensä kautta (ohjaus siis auton takavilkuista), on kyllä hienoinen "viritys"... :roll:
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Tuo viritys kuullostaa mielestäni fiksulta ratkaisulta. Otetaan releelle ohjaus vilkuilta, ja plussa oman sulakkeen kautta akulta. Tällöin auton oma, hintava vilkkurele säästyy jos kärryissä tulee vaikkapa oikosulku...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
90.
Viestit: 231
Liittynyt: 08.04.2003 10:41
Paikkakunta: pohjois pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90. »

no mikä lienee sitten syynä tuolle releen alimitoitukselle, näkyi kuitenkin kärryssä pelaavan valot tuolla alkuperäiselläkin.
releen koipi järjestys on ihmellinen, pinnejä löytyy peräti 7kpl jos nyt aivan oikein muistan joten tuohon ei mahda ihan yleismallin releet käydä mutta nyt on alkup tilattu delta autosta, lähtöhinta kaameat 220€ ja alennusta tippui peräti 40€ jolloin lopulliseksi hinnaksi jäi 180€, täyttyy vain ihmetellä vieläkin että kyllä on releellä hintaa.. :shock:
Alfa romeo Giulia super 2.2 - 17.
Alfa romeo 166 3.2 V6 - 00.
Maserati QP V6 Evoluzione - 00.
Neckar jagst 770 - 65.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Tuolla on itse releen lisäksi todennäköisesti hieman elektroniikkaa mukana, eli vanhan voisi joku näpertelijä saada kuntoon.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
90.
Viestit: 231
Liittynyt: 08.04.2003 10:41
Paikkakunta: pohjois pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90. »

ei tuossa alkuperäisessä mitään vikaa ole sinänsä, mitoitus vain alakanttiin kun kärry perässä mutta uusi on jo tilattu joten odotellaanpas sitä. :)
Alfa romeo Giulia super 2.2 - 17.
Alfa romeo 166 3.2 V6 - 00.
Maserati QP V6 Evoluzione - 00.
Neckar jagst 770 - 65.
90.
Viestit: 231
Liittynyt: 08.04.2003 10:41
Paikkakunta: pohjois pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90. »

no Perk*le niinhän siinä kävi että Delta ryssi koko homman eli tulipas sellainen rele joka ei ollut sitten lähelekkään sopiva... :twisted:

on palautettu takaisin ja nyt odotellaan jälleen sitä oikeaa..
Alfa romeo Giulia super 2.2 - 17.
Alfa romeo 166 3.2 V6 - 00.
Maserati QP V6 Evoluzione - 00.
Neckar jagst 770 - 65.
A Bart
Viestit: 903
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Aikas eksoottinen tuo rele kun sen aukaisee

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Näköjään siihen tulee vika vanhemmiten ettei tuo vilkku aina toimi.
Ja näköjään tuon korjaus kannatti, jos tuo on noin kallis uutena.
Eli siinä on molempiin suuntiin omat kärjet, joten siksi noita liittimiä on siinä noin paljon.
Mutta vika on helppo korjata.
Eli :
-Releen kuori auki
-Kolvi kuumaksi
-Etsi silläaikaa tinaa
-Kun kolvi on lämmennyt ja tina löytynyt, juota uudelleen liitokset jotka menevät piirilevyltä liittimille.
-Paina rele takasin kuoreensa
-Asenna rele paikoilleen ja nauti :lol:
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Tuohan se on useinmiten noiden relesysteemeiden vika vanhemmiten. Isäukkokin oli oikein tyytyväinen, ettei tarvinnut hankkia puimuriin tolkuttoman hintaista LKM-modulia, kun tinailin releyksiköt takaisin piirilevyyn kiinni. Tyyppivika noissa, samoin kuin esim. L-Jetronicin ohjausreleessä. Releyksiköt painaa jonkun verran, niin tärinä murtaa tinaukset.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
A Bart
Viestit: 903
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Jep jep

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Tuli oikein flashback vuosien takaa mieleen, kun 127:n relettä tutkiskelin samasta viasta.
Hieman halvempi se silloin oli, mutta toimii edelleen.
Vastaa Viestiin