Dedra

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
dunaaja
GFF
Viestit: 1802
Liittynyt: 24.03.2004 23:48

Viesti Kirjoittaja dunaaja »

Taka jarrupalat kannattaa tarkistaa että liikkuvat ja ovat oikean malliset,pitää olla sellanen tappi/nööli tai mikä lie keskellä joka menee männän uraan muuten ei pelaa jarrut.Mielellään jäävät laahaamaan.Sitä en tiedä mistä tapittomia paloja saa mutta ompa niitäkin näkynyt :evil:
VTO
Viestit: 1431
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

tiivisteet

Viesti Kirjoittaja VTO »

Kyllä tuohon 2-litraisen takajarrusatulaan näyttää Motonetista (ja muistakin tarvikeliikkeistä) löytyvän tiivistesarjaa ja 34 mm mäntääkin. Sekä Absilliseen, että ilman. Pitäisi satuloiden niillä eväillä tulla kuntoon, sillä yleensä jumittavat käsijarrupuolelta. Ei tosin ole niitä helpoimpia jarrutöitä satuloiden korjaus, mutta kuitenkin ihan kotikonsteinkin tehtävissä jos ilmaruuvit eivät katkea. Siitäkin yleensä selviää poralla ja kierretapeilla.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8809
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Katkenneeseen ilmausruuviin paras apu on hitsauskone ja sopiva mutteri mutta just näitä välttämättä joka tallista ei löydy. Joskus nuo satulat ovat vaan yksinkertaisesti niin kuluneet että ne on pakko uusia mutta näin se harvemmin on.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
lanciay10
GFF
Viestit: 989
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Laihia, pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

Belissiman juttua lainaten, eka homma katkennutta ilmaruuvia korjatessa on piilottaa porakone :P Hitsaaminen tuntuu olevan tosiaan aika tehokas konsti.
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
J. Saari
GFF
Viestit: 356
Liittynyt: 23.12.2002 21:35
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

lanciay10 kirjoitti:eka homma katkennutta ilmaruuvia korjatessa on piilottaa porakone :P

Älä nyt viitti hei.. Sehän on oikein mieltä virkistävää kun vaikkapa vastakierretappi poikkeaa vaivalla porattuun reikään :lol: Arvatkaa kuka sai kierretapin katkastua jumiutuneen maastopyörän levarin ilmausruuviin? 8)

P.S. Oli muuten italialainen jarru
Nariseva lehtijousi tekee auton.
-----------
Ritmo 85 CL
Alfa 75 1.6 TC
VTO
Viestit: 1431
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

toimii porakin

Viesti Kirjoittaja VTO »

Kyllä se porakin ihan hyvä laite on. Vastakierretappia sinne ei pidä mennä laittamaan. Riittää kun poraa sillä terällä mikä kullioisenkin kierteen tekemiseen on tarkoitettu tai 0,5mm pienemmällä ja sitten tekee uuden kierteen. Itse olen käyttänyt "vanhanaikaista" 3 tapin systeemiä ja ollut tarkkana, että tapppi on reiässä olevan kierteen tekimiseen sopiva.
Ja ainahan voi tehdä pykälää isomman kierteen. Viisainta olisi tietysti käyttää lämpöä avattaessa ja minimoida katkeamisen riski.
Flex
GFF
Viestit: 512
Liittynyt: 08.10.2003 22:20
Paikkakunta: Lappi / Rauma

Viesti Kirjoittaja Flex »

Minulla on tätä nykyää varaosina kelpo 2,0 dedra. Yksilö on sama kuin TM:n testissä vuonna 90. Autoa en saanut myydyksi kun ei tullut 1000e hinnalla vain yksi vähissä varoissa ollut forumilainen tuli katsomaan ,joten luovutin ja vein kilvet pois (kiitos autoveron ym maksujen) :roll: . Leima on tullut aina laakilla ja autossa on digimittarit, alcantra sisustus ja etujarrusatuloita, muutamaa anturia lukuunottamatta melkein kaikki osat tallessa jos jotain osaa ei löydä niin täältä niitä löytyy :wink:
Vastaa Viestiin