Sivu 1/1

Kappa painelaakerin ja asetelman vaihto

Lähetetty: 10.09.2020 18:50
Kirjoittaja Jorri
Löytyyköhän jostakin selkeää ohjetta tai jopa videota, miten kytkinpaketin vaihto tapahtuu.
Kyseessä 2 litran 5 pyttynen bensakone, vm.-94

Re: Kappa painelaakerin ja asetelman vaihto

Lähetetty: 14.09.2020 16:55
Kirjoittaja A Bart
Ei varmaan selkeetä ohjetta, mutta taitaa vaihtua niin että akku telineineen pois tieltä, vetarit laatikosta auki ja sitten laatikon perse mahtuu sen verta sevuun että saa vaihdettua.
Toki kone pitää samalla tukea paikoilleen.
Kannattanee vaihtaa työsylinteri samalla, tai ainakin nesteet, yleensä sietä tulee ulos vain mustaa mönjää ja kytkimestä tulee paljon kevyempi käyttääkin.

Re: Kappa painelaakerin ja asetelman vaihto

Lähetetty: 14.09.2020 17:00
Kirjoittaja Jorri
Ok. Kiitos viestistä. Sehän on askarruttanut, paljonko pitää purkaa pois tieltä, että pääsee kiinni asetelmaan.
Odottelen nyt kytkinpaketin saapumista, että pääsen askartelemaan.

Re: Kappa painelaakerin ja asetelman vaihto

Lähetetty: 06.10.2020 12:10
Kirjoittaja Jorri
Kytkinpaketin vaihto oli kuvatun yksinkertainen, mutta työläs. Eli päivän homma.

Samalla vaihtui laatikon ja ”ns” perän öljy. Yritin hakea tuon perän öljytilavuutta, mutta siitä ei ole missään mainintaa.
Öljytikkuhan perästä löytyy, mutta asia jäi askarruttamaan, kun ulos tuli öljyä enemmän kuin 2 desiä, joka mahtui
sisään niin että meni jo tikun max. merkin yli.

Onkohan tästä kenelläkään kokemusta.

Re: Kappa painelaakerin ja asetelman vaihto

Lähetetty: 06.10.2020 19:12
Kirjoittaja A Bart
Ohjekirja kertoo laatikon tilavuuden, mutta sehän on yhteydessä perään joten lienee yhteistilavuus.
Tarkitusta varten on tikku.
MAX merkkiin mä oon lorotellu sen.
Jos menee pikkaisen yli, niin lienee pienempi paha kuin vajaa

Re: Kappa painelaakerin ja asetelman vaihto

Lähetetty: 06.10.2020 19:59
Kirjoittaja Jorri
Ok. Se selittääkin asian.