Hmm.. kumpi Thema vai Kappa

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
sedicivalvole
Viestit: 593
Liittynyt: 05.01.2003 23:12

Hmm.. kumpi Thema vai Kappa

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole »

Lancia ThemaIII tbo vai Kappa tbo. Tulee kumminkin ajankohtaseks piakkoin auton osto jotta Croma Rouva pääsis vanhuuden päiviä viettämään .... :roll:

Ajattelin hetimmiten muuttaa otsikkoa. Kenenkään tarvii avata aihetta jos EI kiinnosta :!: ja asia tosiaan selviää helpommin se on totta
Viimeksi muokannut sedicivalvole, 08.08.2004 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fiat 130
Viestit: 103
Liittynyt: 16.05.2004 18:41
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja Fiat 130 »

Jaaha,voisi kai sanoa että on makuasia kummasta enempi pitää.Itsellä on ollut kolmekin kappaa ja pidän kyllä sitä ehkä parempana vaihtoehtona.Varaosistaan thema on kyllä edullisempi kun tarvikeosaakin on saatavana.Ominaisuuksiltaan thema on ehkä aavistuksen suuntavakaampi,muutoin kappa on parempi.Itsellä kappat on ollut 2.4:a ja se on hieno moottori käytössä,voimaa ja vääntöä on mukavasti,silti 2-litrainen turbo tehokas ja osiensa puolesta halvempi ylläpitää.Mutta kuten mainitsin paljolti puhutaan makuasioista.
Avatar
lanciay10
GFF
Viestit: 989
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Laihia, pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

Omakohtaista kokemusta ei ole kummastakaan autosta, mutta jos ei olisi rahasta kiinni, ajelisin Kappa farkulla. Toisaalta Thema on ehkä piirun verran tavallisemman oloinen, jos sellaista arvostaa. Makuasioita..
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Kappa vaan saman tien :wink: . Thema alkaa olla jo kummiskin tyyliltääkin "vanhahtava" ja henk.koht itse juuri tuota III-koria en kaikkeen kauneempana pidä - ne isot puskurit tekaa siitä mun mielestä kauhean möhkön. Jos molemmat ovat berlinoita niin 124AC voi kertoa miten ahdas Kappan takaluukun lastausaukko on verrattuna Themaan, eli taas tuon takapaksin käytännöllisyydestä menee pisteet Themalla. Mutta kumman tahansa valitset niin etköhän hienon matkantekijän saa. Onko Kappa nelos- vai vitoskoneella?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
124 AC
Viestit: 570
Liittynyt: 07.01.2003 15:42
Paikkakunta: Tyrwää

Perhana jäänyt huomaamatta

Viesti Kirjoittaja 124 AC »

itsellä kun on ollut kolme Kappaa/Themaa,nyt molempia yhdet käytössä.

Halvalla budjetilla liikkuessa osta Thema, saat paaaaaljon autoa sillä rahalla ja HUOM! myös klassisen ulkonäön. Omaansilmääni 3-kopan puskimet sopivat ja sumarit ovat juuri oikeassa paikassa ainakin näöllisesti.
Turbona kulkee&kiihtyy aivan vimmatusti kun Theman koppa ei ihan kauheita paina.

Kappa on eri luokkaa kuin Thema "korillisesti" = kun ajat "rotvallin" reunan yli ei kori liiku / nitise yhtään. Kappa on vain hieman jäljessä 5-sarjan Bemarin äänimaailmasta. Niin hiljainen että tulee usein ihmeteltyä muiden kyydissä kuinka meluisia autoja vielä tehdäänkään.
Mielestäni tuorbomoottorinkin pitäisi olla tuon painoisessa autossa yli 2-litrainen jotta luontaista vääntöä löytyy jo tyhjäkäynnille.
2.4-litrainen viitonen vääntää jo tyhjäkäynnillä ja on varmasti paras manuaalivaihtoehto tai sitten 2.4 JTD ja farkkuna pakettiautoksi..
Avatar
Twekti
Viestit: 131
Liittynyt: 30.06.2004 00:43
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Twekti »

Ja kun mun mielestä Kappa ei kauheita väännä tyhjäkäynnin tuntumassa... :roll:
-Lancia Kappa'96-
-Honda CBR 600 '02-
Avatar
124 AC
Viestit: 570
Liittynyt: 07.01.2003 15:42
Paikkakunta: Tyrwää

muistini mukaan vääntää ihan hyvin

Viesti Kirjoittaja 124 AC »

jo tuhannesta RPM:stä lähtien, tosin tuohan ei nyt ole tyhjäkäyntiä..
Itse kokeilin joskus ajamista viitosella neljää-kuutta kymppiä kaupunkiajossa ja hyvin onnistui.
Loota vaan ei taida kauheasti tuosta pitää :cry:
Jos lähdöt ovat vaikeita kannattaa tsekata kytkin, joka varmaankin on jo kerran vaihdettu?

Saitkos muuten keskuslukon kuntoon?
Itse virittelin juuri K´ farkkuun avausnapin takaluukkuun, kun enää jaksanut juosta hanskalokerolla.
Sedani vielä menettelee, mutta farkussa olisi saanut olla alunperinkin järkevämpi systeemi.
sedicivalvole
Viestit: 593
Liittynyt: 05.01.2003 23:12

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole »

Kiitos kaikille! Valinta on tehty.
Avatar
124 AC
Viestit: 570
Liittynyt: 07.01.2003 15:42
Paikkakunta: Tyrwää

Kerro nyt

Viesti Kirjoittaja 124 AC »

:?: :?: sitten kumpi
sedicivalvole
Viestit: 593
Liittynyt: 05.01.2003 23:12

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole »

No Kappa berlina 2,4LS . Turbo jää pois laskusta, koska tuosta tulee mamman auto. Mulle riittää tuo Tipo ainakin toistaseks ja jos tuntuu,että rupeaa jäämään jalkoihin,niin tehoja voi aina päivittää :roll:
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Vai tuollainen tuli valittua - onnea vaan valinnan johdosta! No tuskimpa auto voi koskaan olla riittävän tehokas/nopeakulkuinen kun aina haluaa vaan enemmän - toinen asia taas on että tarviikokaan sitä mahtavaa suorituskykyä noin normaalissa käyttöautossa, siihen riittää ihan varmasti tosiaan se normali suorituskyky.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
Twekti
Viestit: 131
Liittynyt: 30.06.2004 00:43
Paikkakunta: Pori

Re: muistini mukaan vääntää ihan hyvin

Viesti Kirjoittaja Twekti »

124 AC kirjoitti:jo tuhannesta RPM:stä lähtien, tosin tuohan ei nyt ole tyhjäkäyntiä..
Itse kokeilin joskus ajamista viitosella neljää-kuutta kymppiä kaupunkiajossa ja hyvin onnistui.
Loota vaan ei taida kauheasti tuosta pitää :cry:
Jos lähdöt ovat vaikeita kannattaa tsekata kytkin, joka varmaankin on jo kerran vaihdettu?

Saitkos muuten keskuslukon kuntoon?
Itse virittelin juuri K´ farkkuun avausnapin takaluukkuun, kun enää jaksanut juosta hanskalokerolla.
Sedani vielä menettelee, mutta farkussa olisi saanut olla alunperinkin järkevämpi systeemi.
Noniin no,kai se on silti tottumuksestakin kiinni ja mihin vertaa.Kytkin on vaihdettu kertaalleen, kilometreja nyt 175 tuhatta.Miten muuten,mulla ottaa kytkin suht alhaalta kiinni,onko tuo normaalia Kappassa?

Juu,keskuslukko alko toimimaan taas itsestään,epäilen hiukan kun apparin puolen etukahvan kehys oli hiukan irrallaan,että se osui lukitus nappulaan ja väänsi lukon aina takasin..Nyt vikaa ei ole tullu enää.

Kyllä tuota takaluukun avaus-ideaa on tullut parikin kertaa mietittyä :D

Sitten olis pikku kysymys taas,eli bensa-mittari heittelee aina hetkellisesti voltteja.Eli välillä näyttää oikein,välillä laskee nollaan ja niin edespäin.Useimmiten vika tulee matka-ajossa.Eli toi on varmaankin jonkin näkönen anturi-vika?Miten siihen pääsisi käsiksi?

Satuitko muuten olemaan Kappalla Porissa Jazzien aikaan?Näin sellasen liilanvärisen eurokilvissä olevan yksilön?
-Lancia Kappa'96-
-Honda CBR 600 '02-
Vastaa Viestiin