Hmm.. kumpi Thema vai Kappa
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: 05.01.2003 23:12
Hmm.. kumpi Thema vai Kappa
Lancia ThemaIII tbo vai Kappa tbo. Tulee kumminkin ajankohtaseks piakkoin auton osto jotta Croma Rouva pääsis vanhuuden päiviä viettämään ....
Ajattelin hetimmiten muuttaa otsikkoa. Kenenkään tarvii avata aihetta jos EI kiinnosta ja asia tosiaan selviää helpommin se on totta
Ajattelin hetimmiten muuttaa otsikkoa. Kenenkään tarvii avata aihetta jos EI kiinnosta ja asia tosiaan selviää helpommin se on totta
Viimeksi muokannut sedicivalvole, 08.08.2004 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaaha,voisi kai sanoa että on makuasia kummasta enempi pitää.Itsellä on ollut kolmekin kappaa ja pidän kyllä sitä ehkä parempana vaihtoehtona.Varaosistaan thema on kyllä edullisempi kun tarvikeosaakin on saatavana.Ominaisuuksiltaan thema on ehkä aavistuksen suuntavakaampi,muutoin kappa on parempi.Itsellä kappat on ollut 2.4:a ja se on hieno moottori käytössä,voimaa ja vääntöä on mukavasti,silti 2-litrainen turbo tehokas ja osiensa puolesta halvempi ylläpitää.Mutta kuten mainitsin paljolti puhutaan makuasioista.
Omakohtaista kokemusta ei ole kummastakaan autosta, mutta jos ei olisi rahasta kiinni, ajelisin Kappa farkulla. Toisaalta Thema on ehkä piirun verran tavallisemman oloinen, jos sellaista arvostaa. Makuasioita..
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Kappa vaan saman tien . Thema alkaa olla jo kummiskin tyyliltääkin "vanhahtava" ja henk.koht itse juuri tuota III-koria en kaikkeen kauneempana pidä - ne isot puskurit tekaa siitä mun mielestä kauhean möhkön. Jos molemmat ovat berlinoita niin 124AC voi kertoa miten ahdas Kappan takaluukun lastausaukko on verrattuna Themaan, eli taas tuon takapaksin käytännöllisyydestä menee pisteet Themalla. Mutta kumman tahansa valitset niin etköhän hienon matkantekijän saa. Onko Kappa nelos- vai vitoskoneella?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Perhana jäänyt huomaamatta
itsellä kun on ollut kolme Kappaa/Themaa,nyt molempia yhdet käytössä.
Halvalla budjetilla liikkuessa osta Thema, saat paaaaaljon autoa sillä rahalla ja HUOM! myös klassisen ulkonäön. Omaansilmääni 3-kopan puskimet sopivat ja sumarit ovat juuri oikeassa paikassa ainakin näöllisesti.
Turbona kulkee&kiihtyy aivan vimmatusti kun Theman koppa ei ihan kauheita paina.
Kappa on eri luokkaa kuin Thema "korillisesti" = kun ajat "rotvallin" reunan yli ei kori liiku / nitise yhtään. Kappa on vain hieman jäljessä 5-sarjan Bemarin äänimaailmasta. Niin hiljainen että tulee usein ihmeteltyä muiden kyydissä kuinka meluisia autoja vielä tehdäänkään.
Mielestäni tuorbomoottorinkin pitäisi olla tuon painoisessa autossa yli 2-litrainen jotta luontaista vääntöä löytyy jo tyhjäkäynnille.
2.4-litrainen viitonen vääntää jo tyhjäkäynnillä ja on varmasti paras manuaalivaihtoehto tai sitten 2.4 JTD ja farkkuna pakettiautoksi..
Halvalla budjetilla liikkuessa osta Thema, saat paaaaaljon autoa sillä rahalla ja HUOM! myös klassisen ulkonäön. Omaansilmääni 3-kopan puskimet sopivat ja sumarit ovat juuri oikeassa paikassa ainakin näöllisesti.
Turbona kulkee&kiihtyy aivan vimmatusti kun Theman koppa ei ihan kauheita paina.
Kappa on eri luokkaa kuin Thema "korillisesti" = kun ajat "rotvallin" reunan yli ei kori liiku / nitise yhtään. Kappa on vain hieman jäljessä 5-sarjan Bemarin äänimaailmasta. Niin hiljainen että tulee usein ihmeteltyä muiden kyydissä kuinka meluisia autoja vielä tehdäänkään.
Mielestäni tuorbomoottorinkin pitäisi olla tuon painoisessa autossa yli 2-litrainen jotta luontaista vääntöä löytyy jo tyhjäkäynnille.
2.4-litrainen viitonen vääntää jo tyhjäkäynnillä ja on varmasti paras manuaalivaihtoehto tai sitten 2.4 JTD ja farkkuna pakettiautoksi..
muistini mukaan vääntää ihan hyvin
jo tuhannesta RPM:stä lähtien, tosin tuohan ei nyt ole tyhjäkäyntiä..
Itse kokeilin joskus ajamista viitosella neljää-kuutta kymppiä kaupunkiajossa ja hyvin onnistui.
Loota vaan ei taida kauheasti tuosta pitää
Jos lähdöt ovat vaikeita kannattaa tsekata kytkin, joka varmaankin on jo kerran vaihdettu?
Saitkos muuten keskuslukon kuntoon?
Itse virittelin juuri K´ farkkuun avausnapin takaluukkuun, kun enää jaksanut juosta hanskalokerolla.
Sedani vielä menettelee, mutta farkussa olisi saanut olla alunperinkin järkevämpi systeemi.
Itse kokeilin joskus ajamista viitosella neljää-kuutta kymppiä kaupunkiajossa ja hyvin onnistui.
Loota vaan ei taida kauheasti tuosta pitää
Jos lähdöt ovat vaikeita kannattaa tsekata kytkin, joka varmaankin on jo kerran vaihdettu?
Saitkos muuten keskuslukon kuntoon?
Itse virittelin juuri K´ farkkuun avausnapin takaluukkuun, kun enää jaksanut juosta hanskalokerolla.
Sedani vielä menettelee, mutta farkussa olisi saanut olla alunperinkin järkevämpi systeemi.
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: 05.01.2003 23:12
Vai tuollainen tuli valittua - onnea vaan valinnan johdosta! No tuskimpa auto voi koskaan olla riittävän tehokas/nopeakulkuinen kun aina haluaa vaan enemmän - toinen asia taas on että tarviikokaan sitä mahtavaa suorituskykyä noin normaalissa käyttöautossa, siihen riittää ihan varmasti tosiaan se normali suorituskyky.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: muistini mukaan vääntää ihan hyvin
Noniin no,kai se on silti tottumuksestakin kiinni ja mihin vertaa.Kytkin on vaihdettu kertaalleen, kilometreja nyt 175 tuhatta.Miten muuten,mulla ottaa kytkin suht alhaalta kiinni,onko tuo normaalia Kappassa?124 AC kirjoitti:jo tuhannesta RPM:stä lähtien, tosin tuohan ei nyt ole tyhjäkäyntiä..
Itse kokeilin joskus ajamista viitosella neljää-kuutta kymppiä kaupunkiajossa ja hyvin onnistui.
Loota vaan ei taida kauheasti tuosta pitää
Jos lähdöt ovat vaikeita kannattaa tsekata kytkin, joka varmaankin on jo kerran vaihdettu?
Saitkos muuten keskuslukon kuntoon?
Itse virittelin juuri K´ farkkuun avausnapin takaluukkuun, kun enää jaksanut juosta hanskalokerolla.
Sedani vielä menettelee, mutta farkussa olisi saanut olla alunperinkin järkevämpi systeemi.
Juu,keskuslukko alko toimimaan taas itsestään,epäilen hiukan kun apparin puolen etukahvan kehys oli hiukan irrallaan,että se osui lukitus nappulaan ja väänsi lukon aina takasin..Nyt vikaa ei ole tullu enää.
Kyllä tuota takaluukun avaus-ideaa on tullut parikin kertaa mietittyä
Sitten olis pikku kysymys taas,eli bensa-mittari heittelee aina hetkellisesti voltteja.Eli välillä näyttää oikein,välillä laskee nollaan ja niin edespäin.Useimmiten vika tulee matka-ajossa.Eli toi on varmaankin jonkin näkönen anturi-vika?Miten siihen pääsisi käsiksi?
Satuitko muuten olemaan Kappalla Porissa Jazzien aikaan?Näin sellasen liilanvärisen eurokilvissä olevan yksilön?
-Lancia Kappa'96-
-Honda CBR 600 '02-
-Honda CBR 600 '02-