Delta integrale jakolaatikon öljyvuoto
Re: Delta integrale jakolaatikon öljyvuoto
Niin, alkuperäinen vikahan ei tällä korjaannu. Vaihteistoöljyä pääsee edelleen ohentamaan vaseliinia. Ainoastaan ulospäin vuoto loppuu.
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Re: Delta integrale jakolaatikon öljyvuoto
Järkevintä on varmaankin tiivistää se kierre ja prikka jollain kemikaalilla. Melko varmaa toki on, että täysin öljykylvyssä oleva nivel kestää saman kuin vaseliinissa oleva. Nivelen täyttäminen öljyllä asennuksen yhteydessä vaatii kuitenkin fakiirin taitoja.
Eikös se vaseliini ole jotain sideainetta, johon öljy on sitoutunut. Tältä kantilta ajateltuna sen oheneminen ei kovin suuri huoli ole.
Eikös se vaseliini ole jotain sideainetta, johon öljy on sitoutunut. Tältä kantilta ajateltuna sen oheneminen ei kovin suuri huoli ole.
Re: Delta integrale jakolaatikon öljyvuoto
Paitti tuleeko se sitten seuraavaksi nivelen ja kardaanin liitoksesta pihalle? Vai miten se rakenne meni.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Delta integrale jakolaatikon öljyvuoto
Tuo kuvan tiiviste estää nivelrasvan tihkumisen laipan ja nivelen välistä. Mutta tuo vaihteistoöljy tulee laipan booriakselia pitkin ja pitää todellakin jollain liimalla estää. Saman rempain tein omaani vuosi sitten, kun alkoi roiskimaan rikkoontuneesta suojakumista öljyä pohjaan.
Kannattaa huomioida tuo Mikan huomautus pulttipyssystä, itse en tuota tullut ajatelleeksi. Kilpuriin jouduin kerran tuon pinionin vaihtamaan, varmaan juuri tuosta syystä.
Juha
Kannattaa huomioida tuo Mikan huomautus pulttipyssystä, itse en tuota tullut ajatelleeksi. Kilpuriin jouduin kerran tuon pinionin vaihtamaan, varmaan juuri tuosta syystä.
Juha
Re: Delta integrale jakolaatikon öljyvuoto
Moi
Spoori / laippa ei alunperin ole liimalla tai muullakaan tiivistetty. Vuoto johtuu yleensä kun laippa
on jostain syystä jouduttu avaamaan ja se kasataan vanhalla rymppi! holkilla. Holkki olisi aina
uusittava koska jos se kasataan vanhalla holkilla se jää laakerien väliin löysäksi ja välistä pääsee
virtaamaan öljyä laipan ja nivelen sisään. Tätä voi kuitenkin sattua paljon ajetussa autossa jossa
holkin esijännitys pienenee ja kyseisellä tiivisteellä estetään vuoto. varsinaisen nivel rasvan ulos
pääsyä ei tiivisteen ensisijainen tarkoitus ole sillä samat nivelet ovat sekä etu että taka veto-
alseleiden sisä päässä eikä niisä kyseistä tiivistettä tarvita. Muutenkin koko etu voimansiirron
huoltoon ja korjaukseen on olemassa hyvät ohjeet sekä työkalut niiden avulla kaikki saadaan
kuntoon niin kuin ne tehdas on alunperin ne tehnyt.
Spoori / laippa ei alunperin ole liimalla tai muullakaan tiivistetty. Vuoto johtuu yleensä kun laippa
on jostain syystä jouduttu avaamaan ja se kasataan vanhalla rymppi! holkilla. Holkki olisi aina
uusittava koska jos se kasataan vanhalla holkilla se jää laakerien väliin löysäksi ja välistä pääsee
virtaamaan öljyä laipan ja nivelen sisään. Tätä voi kuitenkin sattua paljon ajetussa autossa jossa
holkin esijännitys pienenee ja kyseisellä tiivisteellä estetään vuoto. varsinaisen nivel rasvan ulos
pääsyä ei tiivisteen ensisijainen tarkoitus ole sillä samat nivelet ovat sekä etu että taka veto-
alseleiden sisä päässä eikä niisä kyseistä tiivistettä tarvita. Muutenkin koko etu voimansiirron
huoltoon ja korjaukseen on olemassa hyvät ohjeet sekä työkalut niiden avulla kaikki saadaan
kuntoon niin kuin ne tehdas on alunperin ne tehnyt.