Heips,
taas lanzista-kaverini ajopeliä tuumaillaan eli valaisisitteko meitä, miten toimivat Kappassa (2,4 ie) kaksi erillistä (jäähdytysveden?) lämpötila-anturia? Termostaatissa taitaa olla sininen (5972332) eli tuohan on varsin yleinen muissakin autoissa, ja aivan sen vieressä lohkossa on todennäköisesti punainen (7758171) ja paljon harvinaisempi osa. Miksi jäähdystysnestettä aistii kaksi "nenää", vai onko lohkossa oleva jotenkin tekemisissä öljyn ja koneen metalliosien lämmön kanssa?
Ihmettely lähti liikkeelle satunnaisesta lämpöjen noususta, mutta termostaatin anturin johdinta irrottamalla ei tapahdu mittaristossa mitään, ei kylmänä eikä kuumana. Joku jujuhan tässä varmaan lienee, joten sivistäkääpäs paappaa......
Kappan moottorin lämpötila-anturit
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Kappan moottorin lämpötila-anturit
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Kappan moottorin lämpötila-anturit
Tää on puhdas arvaus..olisiko toinen eculle ja toinen mittariston lämpömittarille?
Abarth 500 esseesse
Re: Kappan moottorin lämpötila-anturit
se sininen on moottorin ohjaukselle, jos puolilämpinä rupeaa motor control failure tulemaan useasti niin ei kun vaihtoon..
Fiat 124 AC 2.0 TC 1967
Lancia Kappa V6 SW Softronic 1999
Lancia Thesis V6 Emblema 2002
Lancia Kappa JTD 1999 Berlina
Maserati 222 SE 2.8 Bii-turbo 1990
Alfa-Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic 2008
Lancia Kappa V6 SW Softronic 1999
Lancia Thesis V6 Emblema 2002
Lancia Kappa JTD 1999 Berlina
Maserati 222 SE 2.8 Bii-turbo 1990
Alfa-Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic 2008